Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:17

En welke advertentie staat er weer onderaan op bokt? Een advertentie over hondenkleertjes en bling bling halsbanden _O-
Het zijn toch geen mode-accesoires :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:19

Ik heb Zooplus eronder staan. Ik ben ook nog steeds verbaas dat een aantal mensen hun hond zo behandelen en het zo ver laten komen. Eens iets gezien van een klein hondje dat niet eens mocht lopen van zijn baasje buiten, die werd alleen gedragen en helemaal opgetut met kleertjes, schoenen en bling bling. En honden die op tafel mogen lopen en er mee wegkomen als ze de baas van het bed grommen. Op bed ok maar een grom en het is hier vliegles ~~}> .

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:23

@ 8nnemiek: ik liep laatst door een dierenwinkel en daar zag ik me toch hondenstrings met doodshoofdjes en inlegkruisjes :+
En wat staat er bij de kassa? Een vrouw, een buggy, 3 chiuaua's met leren jackjes aan met bondkraag(arme frummels).

Ik stond zo weer buiten :Y)

karuna
Drukke kabouter

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:24

Is dat geen loopsheidsbroekje geweest? Die zijn wel erg praktisch om je huis niet te laten vollekken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:26

Gut, ik heb een Duitse Dog met een regenjas, waarschijnlijk binnenkort ook winterjas, een loopplank voor in de auto en een bed van 1x2 meter :+
Maaar, alles enkel met functie hoor, ze krijgt diaree als ze in de regen loopt, heeft zeer korte vacht en mag niet teveel springen ;)
Oh en ze heeft ook een loopsheidbroekje idd, is wel handig, al kopen we gewoon een goedkoop merk maandverband bij de supermarkt.

Stond gister in de dierenwinkel met ons XL hondje, mevrouw met een teckel durfde de winkel niet in... die wachtte tot we eruit waren :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:29

Zucht dat is wel erg eng ook een grote hond, alsof elke grote hond een teckel gebruikt als tussendoortje. :Y)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:30

Haha erg he, mevrouw was net een pony trouwens, een gentle leader om, deken op :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:40

8nnemiek schreef:
In de titel staat t ook fout :')

Heb je geen national geographic, Chiqa? Daar komt t heel vaak op :j

Heb al 10 jaar geen tv aansuiting dus vandaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:44

PayAttention schreef:
Er is niets mis met de filmpjes. Vooral die met de trap, die hond moest gewoon over de drempel geholpen worden en dat gaat niet met een baby stemmetje en een paar snoepjes. Als ik op die link van dat honden forum klik en ik lees dat heb ik echt zoiets van : mensen, mensen kijk eens goed. En leer wat meer over het gedrag van jullie honden.

Maar zo gaat dat met alles. Er worden een paar slechte filmpjes uit gehaald en er worden wat overdreven roddels bij geplaats en zo vergeten we weer al het goede wat er gebeurd.

Dat is het toch ook? :)

Half kijken, een keer iets gehoord hebben maar het volledige verhaal niet kennen, en maar oordelen....... en vooral die mensen op hondenfora, halve experts soms, en wat een nonsens er soms uitgekraamd wordt hou je niet voor mogelijk......

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:39

Hij blijft mijn held.
Nonsens, duidelijk en eerlijk.
Hij krijgt ook te maken met honden die zo verkeerd behandelt zijn dat hij ooit niet anders kan.
En ja in een roedel gaat het er rustig aan toe want iedereen weet waar hij aan toe is maar als er een nieuwe bij komt of er sterft er eentje en de plaatsen zijn onduidelijk dan kan er wel gevochten worden.
Maar hoe het ook zij Cesar krijgt met dieren te maken die vaak nog maar 1 pootje van hun kistje af staan als hij ze dan zo weer recht krijgt wat is er dan erg aan.
Ik zie geen bange/onzekere honden uiteindelijk maar blije honden met blije baasjes. Want daar zit het grote probleem bij de mens niet bij de hond.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:38

@ Karuna: Nee het waren geen normale loopsheids broekjes die heb ik zelf ook. Ze waren idd wel bedoeld voor als een loops is maar dan in string vorm met apparte string vormige inlegkruisjes.

@ Yamcha: Idd, en het erge is dat ze het meestal goed bedoelen :Y) . Ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een mooie hond zeg!

kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:00

Ik vind de methode van Cesar geweldig. Pas het nu ook toe op mij zelf en mijn hond. Een wereld van verschil.
Wat ik mooi vond om te zien was de 100ste aflevering; honderden honden bij elkaar, en allemaal rustig en relaxed (zover je dat kon zien natuurlijk).
Er zijn veel tegenstanders van Cesar en zijn methode, maar dat heb je nou eenmaal bij ongeveer alle trainingsmethoden, niet alleen bij honden maar uiteraard ook bij paarden.
Ik vind dat zolang zo een iemand als Cesar thuis een roedel heeft waar onder andere Pitbulls bij lopen die betrokken zijn geweest bij hondengevechten, dat je dan toch echt wel wat kan... ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:33

vanitymay schreef:
Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
http://www.southpark.nl/episodes/1007
my favorite ever!

Hahahah echt helemaal geweldig, en ik vind het ook wel erg typisch dat cartman dan zeg maar normaal is geworden, en die moeder vervolgens op het vorige pad terug gaat.
Dat is echt in veel gevallen helaas zo waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 06:35

PayAttention schreef:
@ Karuna: Nee het waren geen normale loopsheids broekjes die heb ik zelf ook. Ze waren idd wel bedoeld voor als een loops is maar dan in string vorm met apparte string vormige inlegkruisjes.

@ Yamcha: Idd, en het erge is dat ze het meestal goed bedoelen :Y) . Ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een mooie hond zeg!

Ja, da's de pest ook, met dat goed bedoelen, dat betekent dan dat je er niks van mag zeggen ook nog, want ze bedoelen het zo goed :roll:

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:43

Southpark is echt hilarisch _O-

Nog steeds fan van Cesar hoor en ik wist niet dat Daddy er niet meer was,erg jammer zo'n super hond.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:34

Ik kijk nog niet zo lang, maar ik vind hem echt super!! Zijn aanpak lijkt me echt goed ik vind het echt allesbehalve zielig :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:45

Ik kijk het ook heel vaak en ik neem tips van zijn programma's over en ik merk veel verschil bij mijn honden. Cesar is mijn held, ik vind ht heel bijzonder hoe hij elke hond rustig en ontspannen krijgt. Hij helpt veel honden en hun eigenaren...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:59

Ik zag hem wel eens en vond hem idd niet zo heel erg vriendelijk werken.
Maar toen ik een weekend bij mn ouders was (die dus wel naar zijn programma kijken) heb ik dus wel alles gezien van begin tot eind. En ik moet zeggen, er is zeker wat voor te zeggen zoals hij het aanpakt.
Heb ook die 100ste afl gezien, wat mooi zeg als je bedenkt hoe die honden er in eerste instantie aan toe waren. (behalve dan die vrouw die haar hondje wilde aankleden :x )

Toen ik het hele verhaal meekreeg ipv klein stukjes werd het mij ook een stuk duidelijker hoe hij het deed. En ja hij geeft wel eens een schop (om idd de hond weer even in het hier en nu te halen), hallo :wave: denk je dat een beet van de roedelleider geen zeer doet? Ik weet wel wat ik zou kiezen.

Ik vind het een heel interessant programma :j
Alleen jammer dat zoals gewoonlijk wij, de mens, de dieren weer verpesten ;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:04

Nog iets wat in dit filmpje niet ten sprake komt, maar ik heb toevallig de hele aflevering gezien: Deze hond leefde al enkele jaren alleen maar in de garage, en kreeg nauwelijks menselijk contact over zich heen, omdat deze mensen zo bang voor de hond waren geworden dat ze niet meer in de buurt durfde te komen.
Dan heb je dus zo'n verknipte hond, die kan je niet met liefde, geduld en clickertraining gaan opvoeden, daar moet je gewoon overdonderen, anders heeft het geen zin.

Ik zie echt niets mis met de twee filmpjes die er staan. Deze Sint Bernard is bang voor een trap, iedereen vind het zielig dat hij de trap wordt opgeleid. Maar als hij bang was geweest voor iets meer hinderlijks, zoals andere honden, dan vind iedereen dat we hem van die angst af moeten helpen?

In 1 van zijn boeken beschrijft hij een ander voorbeeld, waarbij een hond bang is van glimmende vloeren, omdat hij een keer is uitgegleden over zo'n vloer en daarbij zijn hoofd heeft gestoten. Vrouwtje heeft hem al 100x geprobeerd op die vloer te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk heeft hij de hond de vloer op gedwongen, beestje is een paar seconden in paniek geraakt om vervolgens te merken "hey, dit is zo eng nog niet..." en was daarna goed te handelen om hem op een rustige manier verder kennis te laten maken met die vloeren.
Bij mensen met bijvoorbeeld arachnafobie wordt er ook gebruik gemaakt van deze methode, deze mensen moeten naar een ruimte met veel spinnen. Het lichaam raakt in een paniekmodus door de angst, maar kan hier niet lang inblijven. Daarna verandert je lichaam vanzelf weer naar kalm, en dan ben je voor rede vatbaar en kun je langzaam op gaan bouwen. Als je dat meteen doet gaat het 9 vd 10 keer mis, doordat het lichaam constant half in deze vluchtmodus blijft hangen waardoor je niet meer goed na kan denken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:06

Ik ben ook 'fan' :j Vind het heel knap wat hij doet. Zag laatst ook een aflevering over een hond die niet uitgelaten wilde worden. Die wilde de trap niet op en na een paar meter buiten stopte hij met lopen. En dit keer was Cesar constant aan het belonen en kwam Daddy erbij om hem enthousiast te maken. Heel leuk om te zien :j

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:10

MyWishMax schreef:
Ik ben ook 'fan' :j Vind het heel knap wat hij doet. Zag laatst ook een aflevering over een hond die niet uitgelaten wilde worden. Die wilde de trap niet op en na een paar meter buiten stopte hij met lopen. En dit keer was Cesar constant aan het belonen en kwam Daddy erbij om hem enthousiast te maken. Heel leuk om te zien :j

die aflevering heb ik ook gezien! ineenkeer ging die hond de trap af, helemaal blij was ie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:14

Ja die heb ik ook gezien :D Echt geweldig. Begon hij ineens te kwispelen en wilde echt graag verder wandelen :D
En Cesar helemaal overdreven aanmoedigen :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:15

Die South Parkaflevering _O-

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:15

secricible schreef:
Nog iets wat in dit filmpje niet ten sprake komt, maar ik heb toevallig de hele aflevering gezien: Deze hond leefde al enkele jaren alleen maar in de garage, en kreeg nauwelijks menselijk contact over zich heen, omdat deze mensen zo bang voor de hond waren geworden dat ze niet meer in de buurt durfde te komen.
Dan heb je dus zo'n verknipte hond, die kan je niet met liefde, geduld en clickertraining gaan opvoeden, daar moet je gewoon overdonderen, anders heeft het geen zin.

Ik zie echt niets mis met de twee filmpjes die er staan. Deze Sint Bernard is bang voor een trap, iedereen vind het zielig dat hij de trap wordt opgeleid. Maar als hij bang was geweest voor iets meer hinderlijks, zoals andere honden, dan vind iedereen dat we hem van die angst af moeten helpen?

In 1 van zijn boeken beschrijft hij een ander voorbeeld, waarbij een hond bang is van glimmende vloeren, omdat hij een keer is uitgegleden over zo'n vloer en daarbij zijn hoofd heeft gestoten. Vrouwtje heeft hem al 100x geprobeerd op die vloer te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk heeft hij de hond de vloer op gedwongen, beestje is een paar seconden in paniek geraakt om vervolgens te merken "hey, dit is zo eng nog niet..." en was daarna goed te handelen om hem op een rustige manier verder kennis te laten maken met die vloeren.
Bij mensen met bijvoorbeeld arachnafobie wordt er ook gebruik gemaakt van deze methode, deze mensen moeten naar een ruimte met veel spinnen. Het lichaam raakt in een paniekmodus door de angst, maar kan hier niet lang inblijven. Daarna verandert je lichaam vanzelf weer naar kalm, en dan ben je voor rede vatbaar en kun je langzaam op gaan bouwen. Als je dat meteen doet gaat het 9 vd 10 keer mis, doordat het lichaam constant half in deze vluchtmodus blijft hangen waardoor je niet meer goed na kan denken.

ja je hebt helemaal gelijk! ik vind dat ie het super doet. Alleen mij zou je niet in een kamer vol spinnen moeten zetten, ik val gewoon dood denk ik :D zie ik er 1 erg dichtbij doet men hart al pijn, kan je rekenen wat een kamer vol zou doen :D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:20

Ik ben niet echt een fan van Cesar maar ik volg zijn show wel. Ik vind hem niet erg slecht maar hij heeft niet dezelfde manier van omgaan die ik hanteer. Zo nu en dan merk ik dat ik het echt niet met hem eens kan zijn, maar dat geeft niet want er mogen verschillen zijn.
Mijn honden lagen bij mij altijd op hetzelfde niveau, er was geen duidelijke rangorde maar een goed en groot respect voor mij en elkaar. Ik behandelde mijn honden met net zoveel respect als dat ik van zij terug wou verwachten. Daardoor lagen we emotioneel ook erg dicht bij elkaar en kon ik met ze lezen en schrijven. Ik gaf met mijn lichaamstaal aan wat de bedoeling was en mijn honden pasten zich iedere situatie weer aan mij aan. Iets wat Cesar trouwens ook hanteerd, lichaamshouding. Maar ik dwong niets af, het was allemaal wederzijds respect.

Ik kijk naar Cesars shows omdat ik er graag van wil leren en omdat ik wil vergelijken. Om de een of andere reden krijg ik met honden snel een band, een goede verstandhouding. Ik begrijp ze, zij begrijpen mij. Ook honden van andere mensen. Dus misschien dat ik er in de toekomst iets mee wil doen. Voor nu is het gewoon interessant.

Loopbanden (bijvoorbeeld) vind ik geen oplossing maar een verplaatsing van het probleem.