Het zijn toch geen mode-accesoires
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
PayAttention schreef:Er is niets mis met de filmpjes. Vooral die met de trap, die hond moest gewoon over de drempel geholpen worden en dat gaat niet met een baby stemmetje en een paar snoepjes. Als ik op die link van dat honden forum klik en ik lees dat heb ik echt zoiets van : mensen, mensen kijk eens goed. En leer wat meer over het gedrag van jullie honden.
Maar zo gaat dat met alles. Er worden een paar slechte filmpjes uit gehaald en er worden wat overdreven roddels bij geplaats en zo vergeten we weer al het goede wat er gebeurd.

. Ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een mooie hond zeg!
vanitymay schreef:Voor de liefhebbers: southpark heeft echt een supergrappige aflevering gemaakt met ceasar milan..hihi..
http://www.southpark.nl/episodes/1007
my favorite ever!
PayAttention schreef:@ Karuna: Nee het waren geen normale loopsheids broekjes die heb ik zelf ook. Ze waren idd wel bedoeld voor als een loops is maar dan in string vorm met apparte string vormige inlegkruisjes.
@ Yamcha: Idd, en het erge is dat ze het meestal goed bedoelen. Ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een mooie hond zeg!

)
denk je dat een beet van de roedelleider geen zeer doet? Ik weet wel wat ik zou kiezen.
Vind het heel knap wat hij doet. Zag laatst ook een aflevering over een hond die niet uitgelaten wilde worden. Die wilde de trap niet op en na een paar meter buiten stopte hij met lopen. En dit keer was Cesar constant aan het belonen en kwam Daddy erbij om hem enthousiast te maken. Heel leuk om te zien
MyWishMax schreef:Ik ben ook 'fan'Vind het heel knap wat hij doet. Zag laatst ook een aflevering over een hond die niet uitgelaten wilde worden. Die wilde de trap niet op en na een paar meter buiten stopte hij met lopen. En dit keer was Cesar constant aan het belonen en kwam Daddy erbij om hem enthousiast te maken. Heel leuk om te zien
secricible schreef:Nog iets wat in dit filmpje niet ten sprake komt, maar ik heb toevallig de hele aflevering gezien: Deze hond leefde al enkele jaren alleen maar in de garage, en kreeg nauwelijks menselijk contact over zich heen, omdat deze mensen zo bang voor de hond waren geworden dat ze niet meer in de buurt durfde te komen.
Dan heb je dus zo'n verknipte hond, die kan je niet met liefde, geduld en clickertraining gaan opvoeden, daar moet je gewoon overdonderen, anders heeft het geen zin.
Ik zie echt niets mis met de twee filmpjes die er staan. Deze Sint Bernard is bang voor een trap, iedereen vind het zielig dat hij de trap wordt opgeleid. Maar als hij bang was geweest voor iets meer hinderlijks, zoals andere honden, dan vind iedereen dat we hem van die angst af moeten helpen?
In 1 van zijn boeken beschrijft hij een ander voorbeeld, waarbij een hond bang is van glimmende vloeren, omdat hij een keer is uitgegleden over zo'n vloer en daarbij zijn hoofd heeft gestoten. Vrouwtje heeft hem al 100x geprobeerd op die vloer te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk heeft hij de hond de vloer op gedwongen, beestje is een paar seconden in paniek geraakt om vervolgens te merken "hey, dit is zo eng nog niet..." en was daarna goed te handelen om hem op een rustige manier verder kennis te laten maken met die vloeren.
Bij mensen met bijvoorbeeld arachnafobie wordt er ook gebruik gemaakt van deze methode, deze mensen moeten naar een ruimte met veel spinnen. Het lichaam raakt in een paniekmodus door de angst, maar kan hier niet lang inblijven. Daarna verandert je lichaam vanzelf weer naar kalm, en dan ben je voor rede vatbaar en kun je langzaam op gaan bouwen. Als je dat meteen doet gaat het 9 vd 10 keer mis, doordat het lichaam constant half in deze vluchtmodus blijft hangen waardoor je niet meer goed na kan denken.
zie ik er 1 erg dichtbij doet men hart al pijn, kan je rekenen wat een kamer vol zou doen