werkhonden hier? IPO/KNPV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Re: werkhonden hier? IPO/KNPV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:51

tuurlijk heb je met een hond temaken die duidelijk moet weten wat wel en niet mag.
maar er zit een wereld van verschil tussen een tikje om te coriceren of in elkaar rammen van een dier omdat hij niet luisterd.
als kind kregen wij toch ook wel eens een tik tegen de billen als we iets deden wat niet mocht

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:08

er zit ook wel iets verschil in type hond,denk dat de meeste mensen niet weten wat het inhoudt om een echt werkhondje in huis te halen uit knpv bloedlijnen...

daarnaast ik heb hier dan geen werkhonden,maar wel grote honden die gewoon moeten luisteren,en zo nodig krijgen ze echt een holpieper...een tikje,lachen ze je nog net niet heel hard bij uit.... :+

maar geloof mij,een hondje wat uit een bloedlijn komt van harde stellers ,zijn alles behalve te vergelijken met huis tuin en keuken hondjes...

en als ze een keer op hun lazert krijgen,dan zullen ze het wel verdiend hebben,krijgen ze echt niets van,en bij dit soort hondjes is het erg fijn als ze respect voor de baas hebben,en ook echt 100% luisteren,je kunt dit niet meer zien als spelletje...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:01

Het viel mij hier op dat de honden het nog steeds zien als spel, natuurlijk is het werk maar de honden willen die zien het als leuk anders zouden ze het niet doen.

2 honden daar op de club zijn extreme honden die zijn zeer harde stellers die krijgen ook andere correcties. Ik verheug me in ieder geval op dinsdag :=

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:12

kimmie261 schreef:
er zit ook wel iets verschil in type hond,denk dat de meeste mensen niet weten wat het inhoudt om een echt werkhondje in huis te halen uit knpv bloedlijnen...

daarnaast ik heb hier dan geen werkhonden,maar wel grote honden die gewoon moeten luisteren,en zo nodig krijgen ze echt een holpieper...een tikje,lachen ze je nog net niet heel hard bij uit.... :+

maar geloof mij,een hondje wat uit een bloedlijn komt van harde stellers ,zijn alles behalve te vergelijken met huis tuin en keuken hondjes...

en als ze een keer op hun lazert krijgen,dan zullen ze het wel verdiend hebben,krijgen ze echt niets van,en bij dit soort hondjes is het erg fijn als ze respect voor de baas hebben,en ook echt 100% luisteren,je kunt dit niet meer zien als spelletje...

En zo is het!! Als dit type honden niet aanpakt, gaat het verkeerd, ze worden dan bazerig ook naar de baas, dit met de nodige gevolgen, einde van verhaal is eigenlijk altijd dat de hond verkocht of ingeslapen word, dan liever een pakrammel als dit nodig is!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:08

Ben ik het ook mee eens. Menig goede KNPV hond maar ook menig IPO hond zijn geen huishonden. En horen ook niet in onervaren handen want dat gaat geheid mis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 14:45

dat is waarom ik eerst erg twijfelde over de knpv ik wil assad wel gewoon mee kunnen nemen op vakantie of naar familie. Maar op die club waren het gros gewoon huishonden dat stelde me weer gerust :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:54

De honden van mn oom en tante liggen lekker bij je op de bank hoor :D teminste als ze binnen zijn, verder zitten ze snachts in buitenkennels (met nachtverblijf, lekker warm) en lopen ze overdag buiten om het huis.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:04

vagolijntje schreef:
dat is waarom ik eerst erg twijfelde over de knpv ik wil assad wel gewoon mee kunnen nemen op vakantie of naar familie. Maar op die club waren het gros gewoon huishonden dat stelde me weer gerust :=

Ligt ook aan de hond. Onze beide herders zijn een wereld van verschil. De één zou een inbreker helpen maar is een hele goede IPO hond. Luistert perfect. En doet wat er van haar verlangt wordt. De ander is in huis een hele lieve maar owee als er visite komt. Ook vakantie hoef ik niet aan te denken met hem. Beide zijn vrij hetzelfde en consequent opgevoed. Maar de reu is gewoon een hele fanatieke en tref ik IPO een pakwerker die niet sterk in zijn schoenen staat dan hebben we een probleem.

Veel honden zijn gewoon huishonden net als die van ons, Maar gaan gewoon zo gauw er visite komt in de kennel of want dan ook. Omdat dat niet gaat. Nu heb ik het over een IPO vereniging. maar ik ken ook KNPV honden die buiten het veld erg lief waren en op het veld knopje om. Dus IPO of KNPV zegt niks. Ligt ook erg aan het soort hond, hoe wordt de hond opgebouwd, de geleider enz.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:56

assad heeft zoals een echte dober niet echte interresse in vreemden hij negeerd ze op straat in huis is hij goed waaks slaat aan en laat niemand zomaar binnen. Dat zal hij altijd wel hebben dus daar ben ik eigenlijk erg blij mee :D

mn vorige knpv/bhn hond was ook erg waaks en tegen vreemden maar die kon altijd overal mee heen hij luisterde zo goed dat het nooit een probleem was, assad heeft ook deze knop zet hem erg makkelijk om van lieve knuffel naar felle werker :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:43

Die knop vind ik erg belangrijk en die heeft Arin ook. :j
In huis een prima hond, luistert perfect. Kan overal mee naar toe, ligt regelmatig op terras zonder dat bediening haar opmerkt. Maar zodra er een pakwerker in beeld komt gaat die knop echt om. Dan is het opeens 35 kilo felheid en scherpte. :) Vind ik fijne combi, want naast werkhond is ze gewoon ook huishond die mee op vakantie moet.
(Al zou ik 's nachts als vreemde ook niet zomaar binnenkomen, maar zolang ik er bij ben heeft bezoek niks te vrezen. :) )

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:51

Ik ben opgegroeid met vooral mechelse herders, hollanders en ook heeft mijn vader wel eens een bouvier getraind.KNPV.
Hij doet dat al meer dan 28 jaar en verschillende honden zijn na het behalen van PH1 verkocht als diensthond ( en werd er verder mee getraind). OOk werden er wel honden verkocht aan mensen die werkten bij de bewaking. Deze honden waren niet geschikt om het harde werk aan te kunnen.
Toch weet ik dat het net als bij paarden, veel geduld, dicipline en hard werken is om een hond zoveel te leren. En dat gaat echt niet goed wanneer je altijd alleen maar zou slaan en zou drillen. De honden zijn altijd super enthousiast en blij dat ze aan het werk mogen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn vader de honden overdag in een kennel had. Wanneer hij niet thuis was wilde hij de hond niet los. Maar wanneer de hond los liep was er niets aan de hand totdat er iemand bij ons thuis kwam en bijvoorbeeld aan ons kwam. Ja de kans dat het dan mis ging was dan groot. Op dit moment heeft mijn vader een prachtige zwarte mechelaar. Doet het super, maar is geen hond voor een leek. Mijn vader heeft zijn handen er vol aan ( en blauwe plekken, bijtwondjes etc). Ach het is zijn enthousiasme zegt mijn vader dan. En hij is nog hardstikke jong. :D Heb familieleden die zeggen dat ze de hond allang hadden laten afmaken, maar dit zijn wel de honden die het doen wanneer het echt nodig is. ( hij is heel lief hoor verder, als je maar niet bang bent ;) ).

Zelf heb ik nu een mechelse herder van 8 maanden.Train nu bij dezelfde club. Tussen de andere honden met mijn angsthaas!!. Onze Tessel komt uit een politiehondelijn, en thuis heeft hij een grote mond. Heeft veel bewakingsdrift, wat soms niet goed gaat. ( laat mensen niet uit de auto komen) Daarom train ik met hem. Als klein hondje heeft hij onder de auto gezeten. Een longbloeding en een gebroken poot was het effect van onder een auto lopen. gelukkig heeft hij het overleeft. Alleen al die bezoekjes aan de dierenarts heeft haar een trauma bezorgt.( zo zie je maar dat ook een hondje kapot kan worden gemaakt zonder knpv trainen)
Ze denkt gewoon dat wanneer ze in de auto moet, dat ze dan weer naar de dierenarts moet. Het gaat wel iets beter, maar ze is gewoon doodsbang. Ze heeft er lichamelijks niets aan overgehouden, het voordeel was dat ze nu heel sociaal is in het gezin.
Mijn doel is dat ze goed waaks is, goed luisterd en veel plezier aan haar beleef samen met mijn gezin.

Trouwens erg leuk dat hier ook zo'n topic is. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 08:31

wat een pech met je hond shamyrah maar wel fijn dat ze goed sociaal is.

Wij hebben de honden wel los in huis maar wel in een apparte kamer, zolang we thuis zijn zijn ze binnen in de woonkamer op hun plaats kan gerust mensen binnen komen ze blijven gewoon. (als ik ook in de woonkamer ben)

had laatst wel een stom voor val ik was niet helemaal lekker en was nog even op bed gegaan honden al wel beneden kwam er iemand van de wooncoorperatie en die liep zo naar binnen, honden hadden hem al gezien en rende naar de deur de man had mazzel dat de tussen deur gesloten was := ik weet dus dat assad wel bewaakd.

Heb gisteren trouwens met hem geoefend meerdere sleutels te apporteren, dus neer gelegd zoek en dan brengen dat vond hoj erg leuk dus was weer trots :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:25

Ik weet nu trouwens wat het voor een WK is! WK IPO :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:22

in oktober is er in drenthe een nk KNPV daar gaan we kijken. :)

moeten 3 van de club leden heen met hun honden erg spannend dus

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:36

Een Nk is een Nederlandse kampioenschap, en die is al geweest.
Wel zijn de najaarskeuringen in oktober, denk dat je die bedoeld.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:10

Nk IPO is wel oktober hoor..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:54