Konijn in de stress, aangevallen door labrador

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Konijn in de stress, aangevallen door labrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:25

Nee, de DA verwacht niet dat ze pijn zal hebben als de bloeduitstortingen en zwellingen zijn genezen. Vandaar deze week nog pijnstilling, maar als die op is zal het een stuk beter zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:40

O dat is fijn. Kan ze geen last gaan krijgen van trombose ofzo omdat het pootje straks voor de sier is? Echt een sterke fluf trouwens, als je nagaat dat ze toch eea voor de kiesjes heeft gehad en nu weer zo goed als de oude is. Een ander had door alle stress het loodje gelegd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:49

Daar heeft hij in ieder geval niets van gezegd. Het is ook niet zo dat het er echt bij hangt, ze probeert er soms wel wat mee te doen, zoals wassen. Nu doet dat nog pijn door de bloeduitstortingen, maar dat zal wel minder gaan worden.

Sterk is ze zeker. Wij noemen haar altijd al kamikazekonijn, ze jaagt hier de katten zelfs uit de tuin weg :D
Hoewel dat nu ook wel moeilijker zal worden... de klep van die ren voortaan toch maar dichtleggen dus :\

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:53

Ach dat arme dier :(:) . Ik heb nog niet eerder gereageerd, wel helemaal doorgelezen. Zal 't beestje zich toch wel goed rot gevoeld hebben.
Idd lekker de hele handel in de brievenbus deponeren. Haar hond, dus voor haar rekening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:59

Helaas heeft het bezoek aan de DA even ook weer veel stress opgeleverd. Arme Nijn zit weer helemaal na te bibberen en hijgen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:07

Arm beestje! Jouw konijn is er nog 'beter' vanaf gekomen dan die van ons.

Ons konijn is toen letterlijk doodgeschrokken. Werd opgejaagd door 2 ontsnapte Jack Russels en knalde zo met z'n koppie volop tegen het gaas van de ren. 3x stuiptrekken en hij was dood! Nou dan schrik je ook! Hebben nooit een vergoeding van de baas van de honden gekregen, haalde haar schouders op en liep weer naar binnen met de honden.

Sterkte met je Nijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:12

O wat een naar bericht....Moet je maar mooi mee leren leven (Of je konijn) heb je inmiddels al iets vernomen van die vrouw?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:13

Lees het nu pas, maar krijg hier helemaal de kriebels van... gadver, wat een nare situatie! allereerste hele dikke knuffel voor je lieve nijn... hopelijk heeft ze niet veel pijn en kan ze ook op 3 pootjes nog lekker haar gangetje gaan..

Wat een MISSELIJKE tante die eigenaresse van die hond! De eerste brief die je geschreven hebt, maar niet gebruikt was overigens wel echt heel erg goed en netjes. Tweede ook prima! Ben erg benieuwd of je het geld binnenkort op je rekening hebt staan. Maar alsnog zou ik er een ontzettend vervelend gevoel aan overhouden. Bah! In 't vervolg zit je nu altijd met zo'n gevoel van "niet vergeten deur dicht te doen!!" .. en dat allemaal omdat één persoon z'n verantwoordelijkheden niet neemt.

Klasse actie van jou tegen de hond en verder ook trouwens.... leef met je mee! Nogmaals veel sterkte voor Nijntje... hoe staat het met jouw blauwe plekken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 20:15

Die blauwe plekken zijn bijna weg, alleen mijn buik is nog wat blauw. Dat zag ik echt pas dagen later... daar staat een pootafdruk op. := Thanks!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:18

Jeetje, toch nog nare gevolgen. Ik hoopte al dat het alleen een beetje spierpijn zou zijn, helaas niet.
in ieder geval zal je konijn er niet veel last van hebben in de toekomst, we hadden een logé op de kinderboerderij die 1 voorpootje niet heeft. Hoe is voor iedereen een raadsel, het pootje was ineens weg/afgestorven en nooit meer gevonden.
Maar goed, dat konijntje red zich ook prima en kon hupsen als een gek! En springen dat hij deed, dus dat zit wel goed.
Alsnog is het natuurlijk belachelijk dat het is gebeurd, het had nooit gemogen. Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd en ik hoop dat de eigenaar van de hond even haar 'trots' opzij zet en het fatsoen heeft om de kosten op zich te nemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:39

Ik hoop het ook. Ik heb nog niks van haar gehoord.
Moet zeggen: ik heb weinig zin en puf meer om er nog verder achteraan te jagen. Als ze niet betaalt, dan maar niet, ik zal er geen boterham minder om eten, ook al vind ik het -letterlijk- bij de konijnen af hoe ze ermee omgaat.
De laatste week heb ik ervan wakker gelegen en dat vertik ik dus, dat gebeurt niet meer. Ik weet nu dat het beest geen pijn heeft en niet ingeslapen hoeft te worden, dus dat is dat. We zullen het hok wat aanpassen door de pootjes wat in te korten (de uitgang is nu een centimeter of 20-25 hoger dan de bodem van de ren en dat kan ze niet meer springen, loopplankje gaat wel omhoog maar omlaag lukt niet).
Maaarrrr.... als ze er niets mee doet verder en ik tref die hond nog een keer in mijn tuin, dan sluit ik hem binnen op en bel ik de dierenambulance dat ik een loslopende, lichtelijk agressieve hond heb gevonden. Dan zoekt ze het maar uit verder...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:39

Je hebt helemaal gelijk! Je maakt jezelf er helemaal druk om en dat is het niet meer waard. Je konijn heeft het gelukkig gered, weliswaar last van het pootje maar gelukkig hoefde niet ingeslapen te worden.
En inderdaad, mocht die hond nog een keer in je tuin komen... ik zou hem persoonlijk weer een enkeltje terug geven met een schop onder zijn kont. Sneu voor de hond, maar goed, helaas heeft die het verkeerde baasje. Het liefst zou ik die eigenaar een schop onder de kont geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:43

Vervelend dat die dame in kwestie niets meer van zich heeft laten weten.
Sterk van je je dr overheen kan zetten, ik was tot het gaatje gegaan denk ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 22:47

Nou, die neiging heb ik ook, maar ik help mezelf er veel teveel mee over de zeik en dat gaat gewoon niet goed. Ik heb mijn energie nodig voor andere dingen, o.a. een zevenjarig kind dat ook erg onder de indruk is van het hele gebeuren en regelmatig weer even huilend voor mijn neus staat 'dat het toch zo zielig is'. En dat is het natuurlijk ook...
Goed, misschien staat het geld van de week wel gewoon op mijn rekening, wie zal het zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:49

Als het toch zo makkelijk zou gaan..ach je weet idd maar nooit. Verzekering zal het niet worden, dr hond liep immers los.

Je moet je idd staande houden tov je kind, hele andere situatie natuurlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 22:56

Dat zou het mooiste zijn, maar het zal wel niet. Positief blijven denken ;) Gelukkig is de DA ook gewoon heel schappelijk geweest, heeft een controleconsult gerekend en pijnstillers, maar niet het hele onderzoek dat hij heeft uitgevoerd, dat toch best wel een poosje in beslag heeft genomen en het telefonische consult dat ik vorige week had zijn ze ook maar 'vergeten'. In totaal hebben we qua DA-kosten nu een kleine 50 euro uitgegeven waarvan zij er 24 betaald heeft. Dus daar lig ik op zich niet van wakker. Helaas wel van de manier waarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:02

O dat valt idd reuze mee, als ik je verhaal zo heb gevolgd dacht ik dat het al flink in de papieren aan het lopen was....Netjes van je DA. Mss kan je het dan ook maar beter een plekje geven en dr niet van wakker gaan liggen.
Succes en sterkte

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:15

Voor het geld hoef je het idd niet te doen, en ik kan me heeel erg goed voorstellen dat je het nu compleet gehad hebt met dat mens ook.

Kijk anders wat er gebeurt, je hebt tijd. Als ze niet betaald of excuses maakt of even komt kijken hoe het gaat met Nani, dan kan je alsnog aangifte doen als je dat wilt uiteraard. En als ze van je wat jou betreft in de st***t mag zakken en ze er maar in stikt, dan heb je daar ook het volste recht toe. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:12

Zojuist giro gecheckt - nog niets binnen ;) Ik zie het allemaal nog wel. Gelukkig hadden we niet een echt goede band (die nu dan dus verpest zou zijn) voor dit hele feest begon - dat wil zeggen, ik kende het hele mens niet ;) Geloof niet dat ik er iets aan mis...

Ik heb vandaag wat ge-improviseerd voor Nani; dat beest wordt heel chagrijnig in het binnenhok, die zit altijd in de ren in het zonnetje, lekker languit. Toen ik haar vanmorgen de pijnstillers wou geven, beet ze me zelfs in mijn vingers, dat is niet echt a la Nani ;)
Maar ze moet wel rust hebben aan haar pootjes, mag niet teveel rondhupsen. Ik heb dus een minirennetje gebouwd van oude hekjes van de oude ren, haar nesteldeken en wat hooi en wat lekker groenvoer erin gemikt en de zaak overdekt met ook een hekje en wat plastic, zodat er geen katten of vogels bij kunnen komen. Nu is madame gelijk een stuk relaxter!

Afbeelding

Afbeelding

Edit: typootje
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 01-09-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:26

aaaaaah Nani heeft het getroffen met jou als vrouwtje! Fijn dat ze nu weer lekker de buitenlucht op kan snuiven en van het zonnetje genieten. Trouwens wat een schat van een flufje!! (Ik heb er ook eentje gehad met zo'n ontploft kapsel, die was helaas heel erg stom terecht gekomen na een idiote sprong en moest afgemaakt worden.. Heerlijk dier was het, ik mis hem nog af en toe)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:31

Thanks! :D Ja, ze zijn leuk he? Ik vond Nani destijds (heb haar van de kinderboerderij gehaald als nijn van een maand of 3) ook het leukste door die wilde manen.
Ze zijn inderdaad druk genoeg, dus ergens afvallen of -springen en verkeerd terechtkomen, ja, dat gebeurt vrij makkelijk bij dit soort, geloof ik.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:36

Ze zijn echt zoooo gaaf met dat haar! Ja helaas dat springen.. ze zitten hier in een ren van 3*3 geloof ik, of nog iets groter met zijn tweetjes, je zou zeggen ruimte genoeg. Een binnenhok erin waar ze op en af kunnen springen, takken ed om aan te knagen maar goed.. het was een jong diertje, hij heeft net aan een jaar mogen worden.. .Was helemaal zwart, met een wit neusje en witte stukjes aan de voorpootjes.. en zooooo lief!!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:31

pff wat een verhaal.
ik zal het er toch zeker niet bij laten zitten.
zij is fout dus moet dat maar inzien ook.
je zou misschien nog even voor kunnen stellen om het even te laten rusten
en dan een keer om de tafel te gaan zitten.

en je kind heb verdriet jij zit niet lekker in je vel en het beesie zit niet goed in z`n velletje.
en als je echt ver wilt gaan zal ze waarschijnlijk der hond ook kwijt kunnen raken.
een hond met een agresief gedrag lichtelijk of niet het mag niet kunnen
nu is het je nijn maar volgendekeer zijn het misschien wel je kids...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 23:19

Dank je voor je reactie :)

Die hond, ik denk dat ik daar uiteindelijk niet zo heel veel van te vrezen heb. Ik heb inmiddels gehoord dat die jongen met de hond aan het spelen was op het veld hierachter. Hij zal hem wel goed gek gemaakt hebben en ja, dan ruikt een lab (jachthond!) een lekker konijntje. Hij is al door het dolle, dus hij gaat letterlijk door het gaas heen om dat lekkere hapje te pakken. Helaas voor hem was onze Nani niet een easy target, dat was een kamikazekonijn. Dat hij mij heeft gepakt is ook logisch, hij zal niet de enige man zijn die bijt als je hem hard aan zijn ballen trekt :+ Hij schrok en was niet van plan om mij te bijten, anders had ik er wel anders uitgezien. Nee, die hond neem ik op zich niet zoveel kwalijk, want het is niet zijn schuld. Maar haar wel, haar neem ik kwalijk dat ze haar 14-jarige zoon op pad stuurt met een hond die hij niet onder appel heeft, en dat onaangelijnd. En helemaal dat ze daarna haar verantwoordelijkheid weigert te nemen. Dat is waar ik me nog het meest boos over maak.

Misschien spreek ik haar er ooit nog weleens over. Op dit moment weet ik dat nog niet. Ik heb vannacht weer fatsoenlijk geslapen, nu ik weet dat Nani geen pijn heeft of zal hebben (en ik haar dus niet hoef te laten inslapen) en ik het gevecht met die vrouw niet meer direct aan hoef te gaan. Mijn dochter begint geloof ik ook aan het idee te wennen (wel interessant, zo'n konijn met een handicap ;)). En nijn zal er niet beter van worden als ik met haar het gevecht aanga. Voor mijn eigen gemoedsrust laat ik het nu rusten. Maar het moet niet weer gebeuren, want dan heeft ze wel een probleempje.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:33

vin het heel erg knap dat je er zo onder reageer.
ik persoonlijk (met kortlondje) zal zowat alles er aangedaan hebben om haar echt een goed lesje te laten nemen.

en misschien heel fout van mij dat ik zo denk
maar een hond met een kronkel word 9 van de 10 x erger agressief en zeker als ze bloed geproefd hebben.
ik denk als dit nog wel eens voor zal kunnen komen.
hij weet inmiddels nu waar nijntje zit en hoe hij er moet komen ook,

maar echt petje af dat je zo kalm blijft.!!

bij mij komt nu ongeveer de stoom al uit m`n oren terweil ik niet eens t beesje (nijn) ken