Wederom gevonden kitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:59

RW: mijn kater was 9,5 week toen hij bij mij kwam wonen, hij was nog erg klein maar had al wel grotekattenhaar. Hij is een korthaar, alleen was toen zijn haar te lang voor hem :P Vond 't zo aandoenlijk, zo'n kleintje met groot haar :P

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:16

Goed hoor dat je je ontfermt om zo'n klein katje!

Tallie1979

Re: Wederom gevonden kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:17

Ik heb jouw topic ook gevolgd Bramasole, hoe gaat het nou met jouw kleine? :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:22

Het gaat nu heel goed, ze heeft andere anti-biotica gekregen i.c.m. met homeopathie en is echt lekker aan het sluipen door de woonkamer. Af en toe nog het koffiezetapparaat gorgeltje uit de longen maar het is al zo veel verbeterd. En vandaag of morgen moet de hond eraan geloven want dan hangt ze toch echt in haar staart, die kwipelt namelijk zo aanlokkelijk :~

Heb je al foto's van je kleine kereltje?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:28

Ik moet even een paar leuke duidelijke foto's maken vanmiddag :) Maar ben zo druk geweest gisteren, dat het er niet van gekomen is :D

In het topic staan wel wat minder duidelijke foto's zo her en der :D

Murphy zijn oogjes lijken ook al op te knappen, vanmorgen weer zalf erin gedaan en ze waren mooi schoon. Hij eet nog steeds als een dijker, gaat braaf op de bak etc. :) Heb hem vandaag ook niet meer opgesloten in de badkamer, dus hij loopt met mijn andere 2 meisjes los in huis. Hij weet de bak nu te vinden en hij voelt zich duidelijk DE MAN in huis _O-

Murphy is ook een koffiezet apparaatje, maar dat is meer uit plezier als uit wat anders! :D Zelden een kat gezien die zo vreselijk hard kan knorren als hij _O-

Wat fijn dat het met jouw kleine ook de goede kant opgaat.. Wat een schattige naam: Anna!! <3
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 04-08-10 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:29

O, ik had bij jou berichten gekeken maar zag ze niet staan, even opnieuw kijken...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:30

Op pagina 2 foto's en op pagina 3 filmpjes geloof ik :P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:33

Ach wat een schatje. Ik zie dat je in Rotterdam woont, waar heb je hem precies gevonden?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:35

In Brielle.. Ik kwam bij mijn verzorgpaard vandaan en vond hem op een landweg.. ;(

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:36

Schattig die filmpjes! Dat je zoiets kunt dumpen.... onvoorstelbaar...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:36

Wat een schatje, ik heb 14 jaar lang een rode kat gehad, ook van de straat toen hij een maand of 5 was. Gevonden op dierendag. Vond hem op mijn 19de en liet hem afgelopen januari inslapen. Hoop dat jij ook heel lang van Murphy mag genieten. Het is wel leuk he zo'n kitten!

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:40

over dat vlooien spul als je een tijd lang 1á2 jaar frontline (of welke andere ook) gebruikt raken ze erssn gewend en heeft het geen effect meer (is mij verteld in de dierenwinkel) wij wisselen af

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:42

Het is zooo lang geleden dat ik een kitten had :)) Mijn "jongste" is 13 jaar oud en heb ik geboren zien worden :)) Ik weet wel hoe ik deze kleine rakker op moet voeden ( heb ik immers met mijn 2 oudjes ook zelf gedaan ) maar het gaat wat roestig _O- Haha! Ik heb de plantenspuit in ieder geval binnen handbereik :)) Hij wilde gisteren bijvoorbeeld zo mijn bord inlopen.. EUHHH? >;) Foei! :+

Gisteren meteen kittenvoer gehaald van Hills enzo. Was er helemaal niet op voorbereid.

Die oude taarten van mij gisteren ontvlooit, direct met Murphy samen, dus die waren echt strontbeledigd!! _O-

Maarja, wat moet, dat moet he? :D

Dierenarts vroeg gisteren welke geboortedatum ze op zijn paspoort moest zetten. Dus ik zeg: doe maar 11 juni, dat is ook mijn verjaardag.

Zit ze terug te rekenen, zegt ze: Dat is wel ongeveer 7 weken terug! :D

Alsof het zo heeft moeten zijn allemaal :+:

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:44

wij hebben nu weer een super leuke kitten die is 8 juni geboren

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:45

Merel_xx schreef:
over dat vlooien spul als je een tijd lang 1á2 jaar frontline (of welke andere ook) gebruikt raken ze erssn gewend en heeft het geen effect meer (is mij verteld in de dierenwinkel) wij wisselen af

Voor mijn oudjes heb ik normaal frontline pipetjes. Nu heb ik bij Murphy spray gebruikt ( dierenarts zei dat het kan )

Mijn poezels komen overigens niet buiten. Alleen op het balkon waar geen andere katten komen. Ik ontvlooi preventief 2 tot 3x in de zomer en 1 tot 2x in de winter.

Murphy gaat ook niet naar buiten als hij groot is en zodra het kan gaan de "knikkers" eraf :)

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:57

Blijf ons maar flink spammen met foto's hoor :D Ze worden toch al zo snel groot (maar gelukkig blijven ze altijd zo schattig ;))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:38

Hahaha, als ik een manier kan vinden om foto's van mijn telefoon af te plukken, dan zal ik weer foto's spammen :D

Murphy is vanmiddag mee naar het werk, mijn collega was onwijs nieuwsgierig en vroeg of ik hem na de lunch mee wilde nemen naar kantoor. :) Dus dat heb ik gedaan, hij ligt nu al de hele middag te maffen op mijn vest :') We gaan zo naar huis ( ben binnen 7 minuten thuis :D )

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:34

Agut Talls...wat een moppie zeg!
Wat goed van je dat je hem hebt opgevangen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 08:55

Even een update: Murphy zijn ogen waren schoon vanmorgen! *\o/* Lijkt er dus op dat de zalf en prik goed hun werk doen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:12

Wat super dat zijn oogjes schoon zijn *\o/*

Mijn Ju is ook op 11 juni jarig :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:15

Wat fijn voor je, zo te horen is het een sterke jongen!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:23

This echt weer de tijd van het jaar. Mijn zus heeft 25 juli een schildpadpoesje gevonden van tussen de 4 en 6 weken. Nu ging ik gisteren kittenvoer kopen en hoorde ik dat er vorige week, rond de zelfde plek, nog 2 schildpadpoesjes zijn gevonden.

Kan er zo kwaad om worden. Waarom doe je dat? Zorg er dan voor dat er geen kitten komen.

Goed dat je hem zelf wil houden. Mijn ouders houden het poesje waarschijnlijk ook zelf. Hoop dat beide kittens goed opgroeien.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:26

Mijn moeder is altijd blij dat mij dit soort dingen nooit overkomt, anders had het huis tot de nok toe volgezeten met opgevangen dieren }:0 ik kan er gewoon met mijn pet niet bij waarom mensen dit toch doen, waarom ze toch beesjes achterlaten. Hebben ze dan geen hart of geweten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:28

Het is een sterke, zeer ondeugende jongen, hij hing vanmorgen in de gordijnen! :') Hij moet even in het opvoedkamp, was alleen gisteren de plantenspuit vergeten, dus die moet vandaag mee naar huis zodat ik hem kan corrigeren als hij wat uitvreet _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:37

Ach wat een schatje en wat een schandaal dat er zoveel dieren gedumpt worden.
Heeft de dierenarts nog aangegeven waarom zo vroeg al een enting, normaal gezien heeft dat geen nut voor 9 weken (antistoffen van de moeder). Maar wellicht omdat onbekend is hoe lang hij bij mama is geweest dat zou kunnen.

Wel belangrijk om dan rond 12 weken de herhalingsenting te laten doen, maar ga er vanuit dat de dierenarts dit wel gemeld heeft.

Ik ben in ieder geval blij dat hij door een fijn mens is gevonden.