Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Zie hierboven, nee dat geloof ik niet. Maar open dan niet zo'n topic. Realiseer je dan dat er ook mensen zijn die bewust HTK kittens fokken, mét die wachtlijst van kennissen die bést ook naar het asiel zouden kunnen gaan.
Cayenne schreef:Hier in het asiel vragen ze 90 tot 115 euro voor een HTK-kitten.
Ja, dan gaan mensen liever via marktplaats kittens shoppen en schiet het asiel wat dat betreft toch echt zijn doel voorbij.
love_western schreef:En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro.
Cayenne schreef:Hier in het asiel vragen ze 90 tot 115 euro voor een HTK-kitten.
Ja, dan gaan mensen liever via marktplaats kittens shoppen en schiet het asiel wat dat betreft toch echt zijn doel voorbij.
love_western schreef:Hier in het asiel kost een kitten ook 100 euro. Incl. enten en castreren en ontwormen.
En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro. Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.
Cayenne schreef:@Lijntje, ik had het toch over "een" asiel, niet over "alle" asiels![]()
In het betreffende asiel werd (het is al 2 jaar geleden) het gedaan omdat zij ook de stroom kittens niet aankunnen.
Ja, erg vervelend, maar op die manier werkt het ook niet.
Ibbel schreef:Ik vraag me wel af waar ik dan in hemelsnaam mijn HTK/boerderijkatten vandaan moet gaan halen, die hier de afdeling ongediertebestrijding vormen. Raskatten mogen van geen enkel fokker buiten, en ik wil buitenkatten. Waar haal ik die dan vandaan als alle 'oepsnestjes' voorkomen worden of HTK zelfs niet meer bewust 'vermeerderd' zouden worden?
Om maar te zwijgen van alle mensen die wel een gezellige dikke rooie theemuts willen, maar geen 800 euro voor een raskitten willen of kunnen uitgeven...
Overigens zijn mijn beide buitenkatten 'geholpen'. Maar als ze 'op' zijn wil ik toch wel weer een paar katten om de muizen buiten de houden. En die haal ik dan met liefde van MP... En ja, die katten wil ik dan ook nog bewust als kitten, omdat ik ook een paar hele lieve honden heb, die katten fantastisch vinden -om op te jagen. Mijn ervaring is dat kittens aan die duiveltjes laten wennen 10x makkelijker is dan een volwassen kat.
love_western schreef:Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.
lijntje87 schreef:Cayenne schreef:Hier in het asiel vragen ze 90 tot 115 euro voor een HTK-kitten.
Dan moet je niet zo'n bericht plaatsen. Veel mensen nemen daar een voorbeeld aan en denken meteen "ow, zie je het assiel is duur, dan maar MP".
love_western schreef:Hier in het asiel kost een kitten ook 100 euro. Incl. enten en castreren en ontwormen.
En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro. Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.
Mist schreef:Je zou vele opvanginstanties een heel groot plezier doen door, als je er de ruimte voor hebt (en ik begrijp dat dit zo is) katten aan te nemen van een castratie project.
Ibbel schreef:Mist schreef:Je zou vele opvanginstanties een heel groot plezier doen door, als je er de ruimte voor hebt (en ik begrijp dat dit zo is) katten aan te nemen van een castratie project.
Zou ik zó willen doen, maar mijn honden jagen die het terrein af.
Overigens had ik hier dit voorjaar een halfwilde kater op het erf, wilde 'm graag laten vangen, helpen en terug hier uitzetten, maar asiel noch dierenambulance waren bereid het dier te vangen (terwijl hij zich dus wel liet aanraken). Na een aantal weken was-ie weer pleite. Hij had hier - gecastreerd - met alle liefde (en voer, en ontwormingen) de rest van z'n leven mogen doorbrengen. De andere katten vonden 'm ook wel leuk.
youngster schreef:Renee schreef:Wij hebben onze kat niet gesteriliseerd, maar ze krijgt gewoon de kattenpil (en ja dit bestaat). Dit doen we na een nare ervaring met het steriliseren. We hebben nu één keer een nestje van de kat gehad, hiervan zijn er nog twee over en die blijven gewoon lekker hier
Nou dat zou ik toch maar gaan steriliseren...
Ik heb al meerdere katten gezien met een baarmoederontsteking, tumoren en suikerziekte..
lees de bijsluiter maar even heel goed door.
En als je denkt dat het jouw kat vast niet overkomt heb je dat heel hard mis...