Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:59

Hier in het asiel kost een kitten ook 100 euro. Incl. enten en castreren en ontwormen.

En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro. Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:59

Ibbel schreef:
Zie hierboven, nee dat geloof ik niet. Maar open dan niet zo'n topic. Realiseer je dan dat er ook mensen zijn die bewust HTK kittens fokken, mét die wachtlijst van kennissen die bést ook naar het asiel zouden kunnen gaan.

Ook met die reden heb ik het topic geopend, vraag je kennissen en vrienden gewoon om een kitten uit het asiel te halen. Ik heb ook kennissen genoeg die graag een pup van mijn hond zouden willen, nou die hebben gewoon pech :D

En om de HTK kat uit te laten sterven, moeten ze eerst geld toe gaan geven bij castratie. Eerder zie ik het massaal castreren toch echt niet gebeuren.
Maar mocht ik met het plaatsen van dit topic van de 10 mensen met een intacte kat er 1 kunnen overhalen geen risico op een nest te nemen, is dat al weer meegenomen.

Cayenne schreef:
Hier in het asiel vragen ze 90 tot 115 euro voor een HTK-kitten.
Ja, dan gaan mensen liever via marktplaats kittens shoppen en schiet het asiel wat dat betreft toch echt zijn doel voorbij.

Bij veel asiels is het dan wel zo dat je dan gratis of met grote korting voor castratie naar een dierenarts kan.
Ik heb ook ooit een intacte poes uit het asiel gehaald, kostte destijds 100 gulden en gratis castratie.
En als ik in een asiel kom waar ze al met 5 weken weg gaan zou ik daarvan toch melding maken bij de LID of iets dergelijks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:01

@Lijntje, ik had het toch over "een" asiel, niet over "alle" asiels :)

In het betreffende asiel werd (het is al 2 jaar geleden) het gedaan omdat zij ook de stroom kittens niet aankunnen.
Ja, erg vervelend, maar op die manier werkt het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:02

love_western schreef:
En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro.

Denk eens aan het goede doel wat je hiermee steunt :)*
Mag hopen dat jou katje nooit ziek wordt...als je al zo loopt te beknibbelen over een geeltje.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:02

tja voor een katertje ben je miss idd goedkoper uit als je gratis van MP kan halen omdat die castratie niet zo duur is.. maar ik heb nog nooit een poes kunnen laten castreren voor 50 euro :n en ik ben toch al bij meerdere dierenartsen geweest...

Vergeet niet dat bij het asiel je ook verzorgingskosten en voer moet meerekenen he.. ik ben blij met de asiels.. en denk dat ik in het vervolg al mijn katten (en misschien toekomstige hond mocht onze komen te overlijden) bij het asiel weg zal halen...

en nooit enten? komen je katten buiten? als iedereen zo denkt hebben we straks wel weer een uitbraak van allerlei ziektes, ik zorg altijd wel dat mijn katten zowiezo hun basisenting hebben gehad.. maar goed dit is offtopic.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:05

Cayenne schreef:
Ja, dan gaan mensen liever via marktplaats kittens shoppen en schiet het asiel wat dat betreft toch echt zijn doel voorbij.

Dan moet je niet zo'n bericht plaatsen. Veel mensen nemen daar een voorbeeld aan en denken meteen "ow, zie je het assiel is duur, dan maar MP".

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:07

love_western schreef:
Hier in het asiel kost een kitten ook 100 euro. Incl. enten en castreren en ontwormen.

En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro. Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.

dat is echt een goede reden om een kat niet te enten :+ :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:10

Cayenne schreef:

Bij de meeste asiels krijg je een 'tegoedbon' voor de entingen en de neutralisatie.
Mensen vergeten vaak dat ze meer geld kwijt zijn aan enten en neutraliseren wanneer ze een gratis kitten in huis halen.
Bij het asiel ben je met je 'aanschafbedrag' ook ineens klaar.

youngster

Cayenne schreef:
@Lijntje, ik had het toch over "een" asiel, niet over "alle" asiels :)

In het betreffende asiel werd (het is al 2 jaar geleden) het gedaan omdat zij ook de stroom kittens niet aankunnen.
Ja, erg vervelend, maar op die manier werkt het ook niet.

Wel jammer dat je een slechte ervaring hebt bij een asiel. Maarrrrr zoals je zelf al zegt, ze konden de stroom kittens niet aan. Dat is echt treurig, dat er zo ontzettend veel kittens binnenkomen.

Ook op bokt heb ik al meerder topics voorbij zien schuiven van mensen die kitten hebben gevonden die gedumpt zijn.
Echt diep diep triest.

Mist

Ibbel schreef:
Ik vraag me wel af waar ik dan in hemelsnaam mijn HTK/boerderijkatten vandaan moet gaan halen, die hier de afdeling ongediertebestrijding vormen. Raskatten mogen van geen enkel fokker buiten, en ik wil buitenkatten. Waar haal ik die dan vandaan als alle 'oepsnestjes' voorkomen worden of HTK zelfs niet meer bewust 'vermeerderd' zouden worden?
Om maar te zwijgen van alle mensen die wel een gezellige dikke rooie theemuts willen, maar geen 800 euro voor een raskitten willen of kunnen uitgeven...

Overigens zijn mijn beide buitenkatten 'geholpen'. Maar als ze 'op' zijn wil ik toch wel weer een paar katten om de muizen buiten de houden. En die haal ik dan met liefde van MP... En ja, die katten wil ik dan ook nog bewust als kitten, omdat ik ook een paar hele lieve honden heb, die katten fantastisch vinden -om op te jagen. Mijn ervaring is dat kittens aan die duiveltjes laten wennen 10x makkelijker is dan een volwassen kat.

Je zou vele opvanginstanties een heel groot plezier doen door, als je er de ruimte voor hebt (en ik begrijp dat dit zo is) katten aan te nemen van een castratie project. Dat zijn wilde of halfwilde katten die eigenlijk niet te plaatsen zijn en heel hun leven op straat hebben doorgebracht. De instanties vangen die en "helpen" ze, maar soms kunnen ze niet meer op hun oude plek uitgezet worden.

Ik heb er zo ook 1, die zit wel in huis (en is inmiddels voor mij alleen wel heel tam) want die heeft FIV kattenaids dus. Ook gevangen bij een castratieproject, had een nekwond van oor tot oor vanwege de strop die er nog in zit gegroeid. Wond is uiteindelijk dicht gegaan na een half jaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:12

love_western schreef:
Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.

Besef je wel dat je op deze manier ervoor zorgt dat je kat ziektes verspreidt waar andere katten ziek van worden? Hoop dus ook oprecht dat jij je katten binnenhoudt :j

Onze katten krijgen altijd de basisentingen (2x), daarna enten we niet meer, dit in overleg met de DA. Onze katten komen niet buiten onze eigen tuin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:13

lijntje87 schreef:
Cayenne schreef:

Dan moet je niet zo'n bericht plaatsen. Veel mensen nemen daar een voorbeeld aan en denken meteen "ow, zie je het assiel is duur, dan maar MP".

Dat zal wel meevallen, bovendien is dit een openbaar forum en lijkt mij het bericht duidelijk genoeg :)
Het is zoals het gaat hier, en niet anders :) Ik ga het niet in roosjes verpakken om de waarheid te omzeilen ;)

@Youngster, dat vind ik inderdaad ook diep triest.
Hier zijn in de buurt onlangs ook weer gedumpte kittens uit het water gevist en hangen de advertentieborden van de supermarkt ook weer vol met gratis kittens.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:14

love_western schreef:

1x ontwormen ? denk je dat je het daar mee red :D ontvlooien hoeft ook niet ? enig idee wat goede ontworming en vlooienspul kost. En dan bedoel ik niet dat spul uit de dierenspeciaalzaak waar je het risico loopt je eigen dieren te vergiftigen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:17

heb gister ook een oops zwangere mamma gechecked, was zo zwanger als een konijn eh kat

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:22

Mist schreef:
Je zou vele opvanginstanties een heel groot plezier doen door, als je er de ruimte voor hebt (en ik begrijp dat dit zo is) katten aan te nemen van een castratie project.

Zou ik zó willen doen, maar mijn honden jagen die het terrein af.
Overigens had ik hier dit voorjaar een halfwilde kater op het erf, wilde 'm graag laten vangen, helpen en terug hier uitzetten, maar asiel noch dierenambulance waren bereid het dier te vangen (terwijl hij zich dus wel liet aanraken). Na een aantal weken was-ie weer pleite. Hij had hier - gecastreerd - met alle liefde (en voer, en ontwormingen) de rest van z'n leven mogen doorbrengen. De andere katten vonden 'm ook wel leuk.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:25

Ibbel schreef:
Mist schreef:
Je zou vele opvanginstanties een heel groot plezier doen door, als je er de ruimte voor hebt (en ik begrijp dat dit zo is) katten aan te nemen van een castratie project.

Zou ik zó willen doen, maar mijn honden jagen die het terrein af.
Overigens had ik hier dit voorjaar een halfwilde kater op het erf, wilde 'm graag laten vangen, helpen en terug hier uitzetten, maar asiel noch dierenambulance waren bereid het dier te vangen (terwijl hij zich dus wel liet aanraken). Na een aantal weken was-ie weer pleite. Hij had hier - gecastreerd - met alle liefde (en voer, en ontwormingen) de rest van z'n leven mogen doorbrengen. De andere katten vonden 'm ook wel leuk.

Huh? hoezo laten asiel katten zich wel wegjagen en Mp's niet? ben ik blonT?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:33

Kittens die je in huis kunt houden, kun je gecontroleerd laten wennen aan honden. Halfwilde vechtkatten die schuw buiten rondzwerven zijn veel en veel moeilijker aan overenthousiaste honden te wennen.

Anoniem

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:44

Onze katten komen gewoon buiten. En nee ze zijn nooit ziek. Geen last van wormen en vlooien ook niet. En ze blaken van gezondheid. En de oudste kat is net 2 jaar geleden overleden op een leeftijd van 20 jaar. Maar ik ga deze topic ontstippen. Want ik heb hier niet de verantwoordelijkheid over de katten. Alleen over mijn eigen dieren (konijnen,vissen,hamsters en volgend jaar een hond)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:01

Als je alleen hier op bokt al kijkt.. Gaan je haren van overeind staan ..

Nog niet zo lang geleden heb ik hier ook weer 4 kittens uit de sloot gevist. Enorm triest.

Gewoon lekker laten castreren die handel. En ja dat dat tussen de 40-100 euro kost, dat moet je maar bedenken voor je eraan begint.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:08

En als de HTK-tjes hier op zijn, dan kunnen we nog altijd kittens halen uit andere landen zoals: Griekenland, Turkije, het Oostblok of andere landen waar ze OOK een overschot hebben en niks aan het probleem doen omdat mensen een plaat voor hun kop hebben.... :+

Wij hebben hier ook 2 monsters rondlopen. Bij mij worden ze meteen geholpen. Ik zal altijd voor de afdankertjes gaan in het asiel. Ook deze katten zijn ooit kitten geweest, maar zijn allemaal afgedankt, en hebben recht op een tweede kans..... :o Bewust zullen we nooit voor een kitten of raskat gaan....

Ik snap simpelweg niet waarom mensen hun beestje niet willen laten castreren of sterriliseren....

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:46

youngster schreef:
Renee schreef:
Wij hebben onze kat niet gesteriliseerd, maar ze krijgt gewoon de kattenpil (en ja dit bestaat). Dit doen we na een nare ervaring met het steriliseren. We hebben nu één keer een nestje van de kat gehad, hiervan zijn er nog twee over en die blijven gewoon lekker hier :))

Nou dat zou ik toch maar gaan steriliseren...
Ik heb al meerdere katten gezien met een baarmoederontsteking, tumoren en suikerziekte..
lees de bijsluiter maar even heel goed door.
En als je denkt dat het jouw kat vast niet overkomt heb je dat heel hard mis...

Even voor de duidelijkheid: dit is de kat van mijn ouders, die willen perse af en toe een nestje hebben (eens in de 2/3 jaar). Maar mijn kat gaat die bende niet krijgen nu dat ik weet wat er kan gebeuren :j

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:54

De asielen zitten overal inderdaad weer helemaal vol, ook de kittenopvangen en heel marktplaats staat weer vol met kittens!
Helaas blijven mensen toch egoistisch en laten hun poes een nestje krijgen :(
Kan me er altijd heel boos om maken, helemaal als de kittens daarna ook nog een gedumpt worden of te vroeg weg gedaan worden.

Dat is ook een van de redenen waarom ik al mijn kittens met een adoptie-contract plaats waarin staat dat ze gecastreerd/gestelleriseerd moeten worden.
Heb dit ooit eens geschreven en op mijn website geplaatst, om hopenlijk wat mensen wakker te schudden...

Nog steeds zie ik elke dag op marktplaats advertenties van mensen die van hun kat/poes weg doen.
In bijna alle advertenties staat weer hetzelfde. Mensen zijn ineens allergies voor hun kat, hebben geen tijd/aandacht meer voor hun kat, nemen nieuwe dieren in huis waar de kat niet mee om kan gaan of ze worden zwanger en vinden dat een reden om hun huisdier de deur uit te doen. Natuurlijk zijn er mensen die wel echt allergies zijn of echt een goede reden hebben, maar 8 van de 10 advertenties zijn verzonnen omdat ze niet meer voor hun kat willen zorgen.
Omdat oudere poezen moeilijker te plaatsen zijn, zijn er helaas ook veel mensen die hun kat buiten op straat zetten of die gewoon achtergelaten worden tijdens een verhuizing, Vanwege het geld willen de mensen de verantwoordelijkheid niet nemen om hun kat naar het asiel te brengen.Een kat die altijd in huis heeft geleeft is niet in staat zichzelf te redden buiten. En zal uiteindelijk aan ondervoeding overlijden.

Veel mensen kopen in een opwelling een kitten, want kittens zijn zo schattig.
Maar vergeet niet dat een kitten ook groot wordt, dat een kitten niet altijd doet wat jij wilt en dat een kitten ook geld kost als hij ziek wordt. De kosten kunnen soms aardig oplopen.
Ook worden veel katten rond de 17/18 jaar oud dus een kat zal lang bij je zijn. Die moet je dus niet zomaar in een opwelling kopen, maar er eerst goed over nadenken.

Waar ik me boos over kan maken zijn mensen die hun kat/poes niet laten castreren.
Voor hun eigen plezier willen ze dat hun poes zwanger raakt want die kleine kittens zijn zo schattig.
Maar ze vergeten vaak dat er ook in het asiel al veel kittens en katten zitten die nog op een lief baasje wachten.
Veel van deze mensen willen ook geen geld uitgeven aan de kittens, als ze ziek zijn worden ze weggedaan want ze willen niet met ze naar de dierenarts, de kittens zitten onder de vlooien maar ze worden niet onvlooit, en ontwormen wordt vaak ook niet gedaan.
Als ze de kittens zat zijn worden ze vaak al met 5 a 6 weken de deur uit gedaan gratis, ze worden vaak meegegeven aan de eerste de beste die voor de deur staat. Kittens mogen volgens de wet pas weg met 7 weken, daarvoor is het wettenlijk verboden en ben je strafbaar. Maar 7 weken is ook nog veelste jong, het beste is om de kittens pas vanaf 9 weken weg te halen bij de moederpoes, voor een klein bedrag zodat er niet teveel verkeerde mensen op af komen.

Laatst in de Telegraaf stond een artikel over het poezenalarm. Mensen worden gewaarschuwd voor een turks stel dat het land door rijdt om meerdere kittens in een keer mee te nemen. Zogenaamd ook voor de ouders en vrienden. Echter verdwijnen deze kittens, mogenlijk worden ze gedood en wordt hun vacht gebruikt.
Niet alleen dit stel maar ook vele anderen hebben slechte bedoelingen, kittens eindigen als slangenvoer, in de bont, of ze komen terecht bij handelaren die ze doorverkopen.
Geef daarom nooit gratis kittens weg, en controleer waar ze terecht komen!

Denk eens goed na voor je een kitten neemt, een kitten is de komende 18/19 jaar bij je.
Een kitten kan veel geld kosten als deze ziek wordt en vergeet niet de extra kosten voor: de inentingen, het castreren, chippen, ontvlooien en ontwormen.
Laat je kat/poes castreren, dan kunnen ze ook niet per ongeluk zwanger raken. Ook is het beter om u kater te laten castreren tegen het sproeien, en om de poes te laten stelerisseren zodat ze geen problemen met haar baarmoeder krijgt.
En je voorkomt meer leed voor de kittens, er zijn al genoeg kittens/katten die een baasje zoeken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:46

blijkbaar mag iedereen een "oh ah topic" openen over pretnestjes die net geboren zijn. Maar topics die het probleem willen aankaarten zoals deze en deze: [BB] Dierenasiels puilen aan alle kanten uit worden wat sneller gesloten omdat er "al EEN is" hoezo sensuur ?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:53

Ik heb zelf ook 2 dumpertjes van anderen. Mijn oude poes is nu 15 en toen ik haar kreeg is ze meteen geholpen en ik heb een katerje van net 1 jaar, hij is ook gecastreerd. De oude poes was af te halen omdat ze het toch niet meer wouden en geen tijd hadden en de grootste oorzaak, ze was ziek ( blaasgruis ) Ze doet het nu goed en gaat niet meer weg. En de kleine kat die heb ik gevonden als 4 weken oude kitten in de greppel langs de weg. Wat was dat een zielig hoopje.... Nee vermeerderen van dieren ben ik ook niet voor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:09

Jullie moeten allemaal de grens over hoor
Dat zijn toch geen prijzen?
Bij het asiel waar wij onze Rix haalden, kan je voor 25 euro een gecastreerd kitten met chip ophalen!!!
http://www.allemaalpoezen.net/kitties.html