Maar persoonlijk vindt ik het bij een rotweiler wel stoer staan

maaar om daarvoor een staart te couperen zeg ik NEE tegen.
ze hebben niet voor niet een staart.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robbedoes schreef:jammer iris 82. was ik je toch voor![]()
was al bang dat ik de enige zou blijken die het durft ze zeggen.
want er zijn er ongetwijfeld heel veel meer
H_Nalanta schreef:Iris vindt het niet mooi!
Moontje1991 schreef:oo verkeerd gequot het was naar marielle bedoelt wan die is er denk wel voor.
Teminste dat maak ik op uit haar reacties dat ze het goed probeert te praten.
Marielle je moet het zeggen als ik het mis heb hoor maar da gevoel heb ik een beetje als ik je reacties lees.
biesje schreef:nee tegenwoordig is het mode en heeft het geen functie meer het couperen.
bij lammetjes e.d. worden ook de oormerken gelijk na de geboorte en in geschoten omdat ze dat snel weer vergeten omdat ze nog overdondert zijn van het terwereld komen (zeggen ze, nog nooit een lammetje horen zeggen dat het waar is)
biesje schreef:nee tegenwoordig is het mode en heeft het geen functie meer het couperen.
bij lammetjes e.d. worden ook de oormerken gelijk na de geboorte en in geschoten omdat ze dat snel weer vergeten omdat ze nog overdondert zijn van het terwereld komen (zeggen ze, nog nooit een lammetje horen zeggen dat het waar is)
angrywolf schreef:biesje schreef:nee tegenwoordig is het mode en heeft het geen functie meer het couperen.
Dat is omdat dat moet!
Omdat je anders niet meer weet wel lam bij welke moeder hoort.
Als je het niet zou doen dan raak je heel het overzicht kwijt in je stal en heb je grote kans op inteelt.
En geloof me ik weet waarover ik het heb omdat ik zelf op een grote geitenboerderij werk.
biesje schreef:liedje89 schreef:Weten die lammeren toch zelf wel? (Weet niet hoe snel dat gescheiden word natuurlijk)
de lammeren weten wel wie mama is maar niet wie papa is en als jij het dan ook niet weet en papa natuurlijk ook niet krijg je inteelt er lopen meerdere rammen rond
biesje schreef:ik heb zelf een dieren opleiding gedaan ik geloof dat ik in een week meer dan 200 oormerken heb gezet.
Ik zeg ook niet dat dat niet nodig is, maar probeer duidelijk te maken dat ze het daar ook gelijk na de geboorte doen om zo min mogelijk overlast bij het beestje te veroorzaken (pijn) maar dat wij niet met zekerheid kunnen zeggen dat het zo is omdat ze het ons niet kunnen vertellen. (zou het leven wel een stuk makkelijker maken als ze het wel zouden doen haha)