bron: http://logates.com/tag/ad/
Citaat:Vanzelfsprekend zijn er geen officiële regels voor het voeren van een discussie in het dagelijks leven, maar bij het voeren van een officiëel debat (bijvoorbeeld in een debat-wedstrijd) bestaan er wel spelregels. Die regels zijn er niet om de sprekers te beperken in hun expressie, maar juist om er voor te zorgen dat er kernachtig wordt gedebatteerd met goede argumenten. Als die regels zouden worden toegepast in dagelijkse discussies zou dat zonder twijfel de discussies ten goede komen. Het toepassen ervan voorkomt persoonlijke en beledigende aanvallen, zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk “to-the-point” wordt gesproken en misschien wel het belangrijkste gevolg: het bevordert de algehele communicatie tussen de gesprekspartners.
Misschien mag er op BB wel eens strenger gemod worden. En dan heb ik het natuurlijk niet over reacties die TS niet uitkomen, maar wel over reacties als dat je een dierenbeul bent als je kat buiten loopt bijvoorbeeld. Hier mag van mij best een OW voor gegeven worden, want ik zie dat soort reacties gewoon als persoonlijke aanval.