Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blokje schreef:![]()
Sommige reacties zijn TE stom.
Hoe kun je nou verwachten dat mensen verhuizen om JOU dieren.
Als MIJN hond tot overlast zorgt en mijn buren klagen dan kan ik toch niet verwachten dat ZIJ weg gaan!
Nee dat vind ik dom het zijn haar katten dus zij moet er wat op bedenken. Een katten ren is ook een optie!
hetbommeke schreef:Ik snap jouw reactie heel goed, maar die van de buurman ook. Hij kiest er niet voor om andermans katten in zijn tuin te hebben. Heb en zelfde soort situatie meegemaakt, boze buurman etc. Heel vervelend en zat er echt mee in mijn maag. Kreeg toen de tip van een collega om zo'n heel groot waterpistool (supershoker???) te kopen, 5 euro was ik kwijt dacht ik, dat in te pakken en daarmee naar de buurman te gaan.
Uitgelegd dat ik heel erg met de situatie in mijn maag zat, dat mijn katten bang voor water zijn en als hij ze zag lopen dat hij dan op ze mocht "schieten". Buurman heeft 3x moeten schieten en daarna zijn de katten nooit meer teruggekomen. Later hebben we er gezamenlijk nog erg om kunnen lachen ook
Kady1 schreef:@ tieme, wij wonen in het buitengebied met amper verkeer, dus van de wegschrapen zal niet zo snel gebeuren, op een flat zou ik mijn katten zeker binnenhouden, maar buitengebied is toch wel wat anders denk ik
_Esther_87_ schreef:Dana82 schreef:Het is heel simpel in mijn ogen. Katten hebben een vrije loop. Als die buurman daar niet mee kan leven, dan moet hij maar in de stad op een appartement gaan wonen.In onze wijk loopt het vol katten. En ja, sommige gaan wel eens een vreemd huis binnen. De onze ook wel eens in de garage van de buren. Nu hebben die mensen niets tegen mijn katten, maar toen kreeg die wel een emmer water over zijn hoofd. Dat heeft die dus nooit meer gedaan en wij hebben er hartelijk mee kunnen lachen.
Ik moet wel zeggen dat ik van alle kanten echte droomburen heb. Kan me voorstellen hoe slecht je je nu voelt ...
Trouwens, ik weet niet of jullie dat weten, maar katten graven hun uitwerpselen wel onder! Oké, af en toe niet goed, maar ik heb er thuis heel erg weinig last van en die katten doen het echt wel in mijn tuin hoor.
Meen je dat nou echt?
Dus, even (fictioneel) voorbeeld:
Ik koop een vrijstaand huis met grote tuin, ik ben dol op tuinieren. Heb dus een prachtig aangelegde tuin waar ik erg dol op ben en veel tijd aan besteed. Helaas komen de buurtkatten regelmatig de boel omgraven, gebruiken mijn tuin als uitlaatplaats en mijn kinderen zijn er ook nog eens bang van.
Maar ik mag er niks van zeggen dat mijn tuin van mijn grote huis van 4 ton daarvoor gebruikt wordt, want het zijn toch katten?
Vind je dat zelf nou ook niet een beetje vreemd? Mij lijkt dat als ik voor een huis, incl tuin, dik betaal, dat Ik en Ik Alleen dan bepaal of er al dan niet katten worden toegelaten?
En dat dat recht niet vervalt omdat de buurvrouw toevallig vind dat haar katten toch echt het recht hebben om vrij rond te lopen?
8nnemiek schreef:Ik snap niet wat mensen tegen katten hebben eigenlijk.. Hier in de buurt, gewoon in de bebouwde kom, lopen alle katten los, zelfs een aantal raskatten. Bij ons oude huis zaten zeker 10 verschillende katten, van de hele buurt, met elk hun eigen territorium. We hebben zelf een grote tuin gehad, met een kip en konijnen en een vijver en nooit problemen gehad. Twee buren die bang waren voor katten, en we hebben ze altijd gezegd dat ze gerust een emmer water over onze kat mogen gooienNooit problemen gehad, nooit geklaagd, ene kwam zelfs n beetje van haar angst af door onze lieve kat
![]()
En nu bij ons huurhuis hebben we ook weer veel katten in de buurt. Stuk of 4 die bij ons in de tuin komen, en ook aan de overkant zitten vaak katten. Ook hier nooit problemen.
Mijn zusje heeft een kat, ook geen problemen.. Tante heeft er een gehad, ook nooit problemen mee.. Buren van mn opa hebben een kat, en ook daar nooit problemen. Mensen lachen je uit als je het hebt over een kattenren