Konijn doet weer irritant!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:45

wemkelover schreef:
Wat doe jij nou hele tijd aanvallend tegen mij...
Is nergens voor nodig hoor.

Ik doe niet aanvallend, wel confronterend... het is een discussie forum, dus dat kan je verwachten.
Je kan niet verwachten dat iedereen het altijd met je eens is in het leven, anders zou een forum niet eens kunnen bestaan.

Ik confronteer je zelfs met een vraag, dus dat kan al geheel niet aanvallend zijn. Het is maar net hoe je het leest.
Jij geeft zelf de bunnybench site aan... maar geeft ook hele tegenstrijdige informatie dat konijnen prima gelukkig kunnen zijn alleen. :?
Je kan niet van een site de "goede" informatie eruit plukken die je even goed in je straatje ligt en de rest maar even vergeten te melden, imo.
In hele uitzonderlijke gevallen kan het zijn... maar sec gezien horen konijnen niet alleen.
Net als paarden, die kwijnen ook wel in hun eentje zonder soortgenoten. Al lijken ze voor de buitenwereld gelukkig.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 13-07-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:46

c_alsemgeest schreef:
Ik doe niet aanvallend, wel confronterend... het is een discussie forum, dus dat kan je verwachten.
Je kan niet verwachten dat iedereen het altijd met je eens is in het leven, anders zou een forum niet eens kunnen bestaan.

Ik confronteer je zelfs met een vraag, dus dat kan al geheel niet aanvallend zijn. Het is maar net hoe je het leest.
Jij geeft zelf de bunnybench site aan... maar geeft ook hele tegenstrijdige informatie dat konijnen prima gelukkig kunnen zijn alleen. :?
In hele uitzonderlijke gevallen kan het zijn... maar sec gezien horen konijnen niet alleen.
Net als paarden, die kwijnen ook wel in hun eentje zonder soortgenoten. Al lijken ze voor de buitenwereld gelukkig.

Als jij mijn bericht goed had gelezen. Had je gelezen dat ik zei dat het natuurlijk altijd beter is om een konijn samen te houden. Maar ja er zijn wel uitzonderingen...

De mijne is er neit anders om. En word ook beetje agressief als er andere beestjes bij zijn kooi komen en vooral bij zijn voer. Ik heb een mannetje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:47

Ok, en heel toevallig hebben wij alle uitzonderingen hier in dit topic rondhuppelen? appart :Y)
Castratie is een optie voor rammelaars... en soms kan het 10 koppelingen duren voordat er een geschikt beestje tussen zit...
Maar dat kost natuurlijk geld en moeite :\
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 13-07-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:47

c_alsemgeest schreef:
Ok, en heel toevallig hebben wij alle uitzonderingen hier in dit topic rondhuppelen? appart :Y)

Waar zie jij dat staan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:48

c_alsemgeest schreef:

Kijk dat is nou weer geen opmerking voor een discussie :+

Maargoed, ik zou dan ook een uitzondering hebben. Ik weet het niet.. zou dr meteen een maatje geven als het mocht, maar het mag helaas niet, daar lig ik zelfs ook wel eens van wakker :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:49

wemkelover schreef:
c_alsemgeest schreef:

Waar zie jij dat staan dan?

Castratie is een optie voor rammelaars... en soms kan het 10 koppelingen duren voordat er een geschikt beestje tussen zit...
Maar dat kost natuurlijk geld en moeite :\

Die van jou is een "uitzondering" net als twee anderen in dit topic? Toch? Want die zijn gelukkiger alleen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:49

Die van jou is een "uitzondering" net als twee anderen in dit topic? Toch? Want die zijn gelukkiger alleen?[/quote]

Zeg ik dat dan? Nee, goh goed gelezen joh

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:51

Juul schreef:
c_alsemgeest schreef:

Maargoed, ik zou dan ook een uitzondering hebben. Ik weet het niet.. zou dr meteen een maatje geven als het mocht, maar het mag helaas niet, daar lig ik zelfs ook wel eens van wakker :)

Ja ok... maar dat lijkt mij iets wat je bespreekt voordat je 1 konijn koopt?
De konijnen, en andere beesten, zouden het veel beter hebben wanneer mensen zich goed inlezen voordat ze een dier aanschaffen.
Achteraf zeggen 'het mag niet van pa & ma' is erg makkelijk... en het konijn is de dupe. Dan zou ik in eerste instantie helemaal geen konijn hebben genomen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:52

wemkelover schreef:
Zeg ik dat dan? Nee, goh goed gelezen joh

Joh?
Laten we er even vanuit gaan dat ik niet met je heb zitten knikkeren... dus joh, lijkt mij niet gepast.
Je zegt zelf dat jouw konijn niet te koppelen is, en dat hij alleen gelukkig is?
Toch? Dat maakt hem dan toch een uitzondering op alle andere konijnen die wel een maatje zouden willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:53

c_alsemgeest schreef:
[naam] schreef:

Ja ok... maar dat lijkt mij iets wat je bespreekt voordat je 1 konijn koopt?
De konijnen, en andere beesten, zouden het veel beter hebben wanneer mensen zich goed inlezen voordat ze een dier aanschaffen.
Achteraf zeggen 'het mag niet van pa & ma' is erg makkelijk... en het konijn is de dupe. Dan zou ik in eerste instantie helemaal geen konijn hebben genomen :)

Klopt. Alleen hebben wij dat uiteraard gedaan en kwamen we tot de conclusie dat ze best alleen konden. Tja, dan doe je je best en krijg je (blijkt achteraf) verkeerde informatie..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:55

Idd... daar kan jij nu idd niets meer aan doen.
Dat is gebeurt en kan niet meer veranderd worden. ;)
Maar dan vind ik niet dat je moet zeggen dat het zo wel goed is... laat andere mensen die het nog wel kunnen verbeteren niet denken dat een konijn alleen prima te houden is :)
Geef anderen niet ook nog eens verkeerde informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:58

c_alsemgeest schreef:
Idd... daar kan jij nu idd niets meer aan doen.
Dat is gebeurt en kan niet meer veranderd worden. ;)
Maar dan vind ik niet dat je moet zeggen dat het zo wel goed is... laat andere mensen die het nog wel kunnen verbeteren niet denken dat een konijn alleen prima te houden is :)
Geef anderen niet ook nog eens verkeerde informatie.

Waar zie je mij dat dan doen als ik vragen mag?
Het enige 'positieve' wat ik gezegd heb is dat ze als klein konijntje agrssief naar anderen was en ik me dus afvraag of ik haar wel een plezier zou doen met een maatje.. Verder zeg ik juist dat ik er ontzettend van baal dat ze alleen zit, in een betrekkelijk klein hok.

c_alsemgeest

Re: Konijn doet weer irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:05

Nee ik zeg niet dat jij dit doet, maar dat andere mensen dit wel zo zouden kunnen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:06

Dat zie ik anders, maargoed :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:10

wemkelover schreef:
Het is wel normaal gedrag voor konijnen. In het wild doen ze het ook, alleen dan lukt het wel. In een kooi kan hij proberen tot hij een ons weegt. Dat weten konijnen niet.

Dat weet een konijn wel ;)
Google eens op stereotiep gedrag.

Maaikee43 schreef:
Citaat:
Oke, maar soms krijgt ik ook naar mijn hoofd geslingerd dat ik een 2de konijn er bij moet nemen, maar dat mag niet van mijn moeder.

Citaat:
Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...

Dat heb ik ook.
Mijn konijn speelt met mijn haren, poept plast, en is kern gezond... Maarja ik ga
byez

--
Maar ook mijn konijn is harstikke aggressief tegen andere konijnen, als ze bij haar hok komen.. Dus een maatje is dan niet handig

Daar zit je weer fout. Als iemand ongewenst en ongevraagd jou kamer binnenkomt, vind je dat dan leuk?
Hoe kunnen andere konijnen bij haar hok komen?

In ieder geval moet je als je gaat koppelen het hok zeer goed schoonmaken met een sopje zodat haar geur grotendeels verwijderd is, en koppelen moet op neutraal terrein gebeuren, maar dat kan ik een opvang :) Wat ze laat zien is gewoon territoriumdrift, heel normaal voor een voedster.

Persoonlijk zou ik als ik 1 konijn had en ik mocht echt geen 2e konijn erbij mijn konijn naar een opvang brengen. Als je een opvang hebt waarbij de nieuwe eigenaren aan een aantal voorwaarden moeten doen weet je voor 98% zeker dat je konijn dan goed terecht komt en samen komt te zitten.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:28

Ik zou niet zo gauw mijn konijn wegbrengen.

Voor het overhalen van je moeder kun je het volgende proberen: Niet de hele tijd super zeuren en ruzie erover maken, dan wordt ze alleen maar boos. Maar vooral wel laten zien hoe goed je voor je konijntje kan zorgen en dat je echt tijd genoeg hebt voor twee. Ook vaak even zeggen dat het zó leuk zou zijn voor iedereen als er nog eentje bijkomt. En alvast een hele schattige uitzoeken bij de opvang en de foto aan je moeder laten zien. Of alvast opzoek gaan naar een groter hok wat niet zo duur is (via marktplaats ofzo). Maar dus vooral laten zien dat je het écht wilt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:29

Om even op jouw situatie terug te komen:

Ik zou voorlopig het idee van een vriendje even uit je hoofd zetten. Het is natuurlijk wel het allerbeste om je konijntje een vriendje te geven, maar blijkbaar ziet je moeder het op dit moment totaal niet zitten. Ik zou dus eerst eens naar andere oplossingen gaan kijken, een vriendje komt vast later wel.

Hou is je moeder verder tov. konijnen? Vind ze het bijvoorbeeld goed om naar de dierenarts te gaan als een konijn ziek is? En heb je het al over steriliseren gehad?

Ik denk dat je de komende tijd vooral moet gaan richten om de omgeving van je konijn zo aangenaam mogelijk te maken, zonder vriendje. Hoe is ze gehuisvest? Heeft ze een ren waar ze dagelijks kan rondrennen? Je zou bijvoorbeeld een zandbak neer kunnen zetten. Of een kartonnen doos halen bij de supermarkt, aan alle kanten afsluiten, vullen met hooi of proppen kranten en dan een paar gaten snijden waar ze door kan.

Vooral voedsters zijn graag druk bezig met slopen, graven enz. Ze kunnen ook heel gericht en lang met dingen bezig zijn. Dus in tegenstelling tot al het stro weghalen zodat ze geen nest meer kan maken, geef je haar veel materialen waarmee ze lekker haar ding kan doen.

Uiteraard wil je heel graag een vriendje voor je konijn erbij, en ik hoop ook echt dat je die mogelijkheid krijgt in de toekomst. Maar ik zou eerst proberen om de rest wat beter voor elkaar te krijgen door middel van een groter hok, dagelijks loslopen of toegang tot een ren, enz. Als je moeder ziet dat je zo serieus met je konijn bezig bent gaat ze misschien vanzelf overstag.

Verder is het een erg leuk idee om eens met je moeder naar een open dag van een konijnenopvang te gaan. Niet onder het motto 'een nieuwe konijn adopteren' maar gewoon eens om rond te kijken en informatie in te winnen over zaken zoals koppelen. Want als je een koppeling goed uitvoert (op neutraal terrein beginnen, combinatie van voedster + gecastreerde ram) gaat dit eigenlijk altijd goed, zelfs als je voedster behoorlijk aggressief reageert op eigen terrein.

Heel veel succes!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:38

wemkelover schreef:
Ik ken dat. Het is ook beter voor een konijn om samen te zitten. Maar ach de mijne zit ook alleen, en is dol en dol gelukkig. Dus ja last heeft hij er niet van. Krijg het ook vaak te horen, maar ja ken mijn konijn toch wel het beste. En als hij niet gelukkg zou zijn had ik het wle gemerkt. Hij eet drinkt poept plast, speelt is blij. Dus ja...

Hier wil ik even op reageren. Ik had 2 konijnen, 1ntje heb ik in moeten laten slapen. Nu heb ik dus nog het overige (meisjes)konijn en een overgenomen (mannetjes)konijn van iemand uit de buurt (die laten we castreren). Nu zitten beide konijnen dus alleen, eentje heel zijn leven, eentje nu 3 maanden. Allebei eten, drinken ze goed, kunnen ze heerlijk door de tuin hupellen, zijn vrolijk alles. Maar als ik kijk hoe vreselijk leuk mijn konijnen met elkaar konden spelen, samen liggen, gewoo alles. Dan zijn ze gewoon 10 x gelukkiger. En is dat veel leuker om te zien. Mijn overgenomen konijn weet gewoon niet wat hij mist omdat hij altijd alleen heeft gezeten. Als hij straks bij mijn voedster zit.. dan weet ik zeker dat hij nog gelukkiger is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:25

MerelxG_R schreef:
wemkelover schreef:

Hier wil ik even op reageren. Ik had 2 konijnen, 1ntje heb ik in moeten laten slapen. Nu heb ik dus nog het overige (meisjes)konijn en een overgenomen (mannetjes)konijn van iemand uit de buurt (die laten we castreren). Nu zitten beide konijnen dus alleen, eentje heel zijn leven, eentje nu 3 maanden. Allebei eten, drinken ze goed, kunnen ze heerlijk door de tuin hupellen, zijn vrolijk alles. Maar als ik kijk hoe vreselijk leuk mijn konijnen met elkaar konden spelen, samen liggen, gewoo alles. Dan zijn ze gewoon 10 x gelukkiger. En is dat veel leuker om te zien. Mijn overgenomen konijn weet gewoon niet wat hij mist omdat hij altijd alleen heeft gezeten. Als hij straks bij mijn voedster zit.. dan weet ik zeker dat hij nog gelukkiger is.

Ik heb ook nooit gezegd dat hij niet gelukkiger zou zijn. Ik weet wel dat hij het fijner zou vinden. Maar ik mag gewoon niet nog een van mijn vriend. Maar ik merk verder ook neit dat mijn konijn ongelukkig zou zijn.
Dat heb ik eerder gezegd. Maar ja schijnbaar overheen gelezen ofzo. (niet voor jou bedoelt).
Het liefst wil ik er ook nog wel eentje bij, maar me vriend wil het gewoon niet en er is geen discussie in mogelijk helaas. Heb er al meerdere malen ruzie met hem daarover gehad. Dus heb me er ma bij neergelegd. Zou mijn konijn echt zielig, eenzaam in een hoekje zitten zonder teken van leven dan had ik hem weggebracht naar iemand met meerdere konijnen die hem wel zou willen hebben. Maar hij toont geen tekenen dat hij iets mist.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:21

Goh en dit soort mensen zijn dus de reden dat ik al die agressieve en mentaal gestoorde konijnen heb...
Want niemand moet ze op het einde meer, en waar gaan ze dan heen?! het asiel of erger...

Juist omdat ze zonder maatje zitten worden ze vals, Je kan mij niet wijs maken dat jouw konijn
gelukkig is, tenzij jij konijns kunt praten en gebaren... Hetzelfde geld voor al het afwijkende gedrag dat zij vertonen.

Meer ga ik er niet over zeggen, behalve dat het gewoon pure isolatie betekend voor een konijn.