Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:En dit is nu juist de pest.... JR zijn zooooooo schattig en lief.... die hoef je niet op te voeden want zijn maar klein.... mán... als er één hondenras is dat consequente én goede opvoeding nodig heeft dan is het wel de Jack.... En ik geloof dat er maar weinig rassen zijn die ook zo moeilijk op te voeden zíjn als de Jack.... spreek uit ervaring
Daphne__ schreef:Iedereen heel erg bedankt, ik ga begeleiding zoeken!
Nijn schreef:HLPhoto, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een hond een andere hond in de nekvel zien pakken om op de grond te duwen
Een hond die echt dominant is zal er dmv lichaamstaal voor zorgen dat de andere hond al plat ligt zonder dat er ook maar iets anders aan te pas komt.
Ga eens kijken of ik een film camera kan bemachtigen, wij laten onze beagle pup met een zeer dominante andere hond spelen omdat andere hondeneigenaren schrik hebben van zijn uiterlijk. Beagle gaat meteen plat liggen als ze elkaar ontmoeten en daarna is het speeltijd, heel mooi voorbeeld van lichaamstaal
HLPhoto schreef:wat ik hier veel lees en even wil benadrukken: EEN HOND MOET JE NOOOOOOIT SLAAN!!
Zelfs een corrigerende tik of een zachte trap is FOUT, daarmee creeer je idd een angstbijter. Het doet ze namelijk pijn, maar ze begrijpen niet waarom. Kijk eens naar hoe honden vechten: ze bijten, bij voorkeur in nekvel of duwen elkaar om/naar de grond. Door op dezelfde manier te werk te gaan weten ze dat je dominant probeert te zijn, dat werkt.
Yamcha schreef:Wat betreft de post van Shadow0:
Natuurlijk kan een tiener van 15 leren om een hond op te voeden. Maar dat moet dan wel onder begeleiding, en de ouders laten het nogal afweten op dit punt, vind je niet?
Verder lijkt het me niet zo verstandig om gelijk een heel verwend hondje met nogal wat probleemgedrag als eerste projectje te nemen om het te leren..... tuurlijk moet je ergens beginnen. Een hond waar al een basis op zit, en die een goed karakter heeft, is dan een veel betere keuze. Niet een hellehond.
Yamcha schreef:Een hond zal nooit begrijpen wat een mep is behalve pijn op een onverwachte manier. Dat jij dat begrijpt is omdat jij een heel stukje slimmer bent dan je hond (tenminste, daar ga ik even vanuitEen hond wordt geen angstbijter van een terechte en goed getimede correctie.
En als dat een draai om de oren is, als die goed getimed is, begrijpt de hond het echt wel, en zal het accepteren ook.
Yamcha schreef:je hond met de kop op de grond drukken komt voort uit de dominantietheorie, en die ligt hier allang onder een dikke laag stof
Yamcha schreef:Ik heb niet veel met kleine hondjes, al vind ik sommige JR's echt wel leuk