Kapotte pootjes bij mijn hond na een hete dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:19

daar heb je wel gelijk in hoor tuurlijk maar er komt wel lucht doorheen toch? ik bedoelde jou ook niet nemurin

Anoniem

Re: Kapotte pootjes bij mijn hond na een hete dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:20

Ik loop wel te vitten en dat boeit mij helemaal niks. Als je er geen verstand van hebt en geen idee hebt waarover je het hebt dan antwoord je toch niet?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:25

jij boeit mij dan ook niet meer, en ik heb er wel verstand van. dus klep maar een eind weg geen zin in jouw soort

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:27

Hee jongens geen ruzie graag, of we gaan weer off-topic. ;) Doe het anders via PB ofzo.

De lucht in een sokje zal warmer en broeieriger zijn, zeker als dit sokje vochtig gehouden wordt (zoals ik en een aantal anderen eerst voorstelden haha) in deze warmte. Die lucht zal dan perfect zijn voor bacteriën, die hebben heel graag dat vochtige warme klimaat om hun best te doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:28

Prettig verhaal wordt het hier weer...

TS: sterkte met je hond, als je morgen naar de DA gaat ben ik eigenlijk benieuwd wat ie zegt. Lijkt me leerzaam voor iedereen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:30

Hoop dat de DA plek heeft gelijk op de maandagmiddag, maar de maandagmiddagen zijn vaak wat rustiger dan de vrijdagen heb ik me laten vertellen (ja en aan den lijve ondervonden, pfoei).

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:30

Mijn hond had ook toevallig deze week zere pootjes (border collie die ook van geen ophouden weet!)
Ik heb er dik purol zalf opgesmeerd daaromheen een verbandgaasje met die tape die je ook voor paarden gebruikt( hoe heet dat ook al weer..vetrap?)
Die is ademend en plakt niet aan de haren!
Het voorkomt dat de hond de zalf meteen oplikt.
Heb dat twee dagen volgehouden en nu loopt hij weer normaal

Succes!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:32

Nou ja de zalf hoeft niet al te dik want dan verstikt die de wond ook, maar zo'n gaasje is in geval van likken etc. prima inderdaad. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:33

hoi ts ja ook succes met het stakkertje wel zielig voor hem, en hoop dat het weer snel heelt. ach zoiets is gewoon lastig te beoordelen ook. Ik deed mn best. en ja ik heb geen hond.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:33

Ik zal me gedragen haha

Nemurin schreef:
Hee jongens geen ruzie graag, of we gaan weer off-topic. ;) Doe het anders via PB ofzo.

De lucht in een sokje zal warmer en broeieriger zijn, zeker als dit sokje vochtig gehouden wordt (zoals ik en een aantal anderen eerst voorstelden haha) in deze warmte. Die lucht zal dan perfect zijn voor bacteriën, die hebben heel graag dat vochtige warme klimaat om hun best te doen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:34

Ik heb ook geen hond hoor Franka. Eerstejaars diergeneeskunde met vrijdag een tentamen over huid.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:35

Nemurin schreef:
Nou ja de zalf hoeft niet al te dik want dan verstikt die de wond ook, maar zo'n gaasje is in geval van likken etc. prima inderdaad. :)

Nee niet TE dik gewoon op alle kussentjes een likje purol doet wonderen!!! :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:35

kijk vandaar dan weet je het waarschijnlijk wel beter dan ik. zo eerlijk ben ik dan ook he :D ik hoop dat je slaagt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:37

Haha dank je wel, tot nu toe alle vakken gehaald zonder herkansingen. ;) Laten we hopen dat het ook echt blijft hangen enzo.

Maar ja voetzooltjes nog niet al te veel van gehad, en wondheling dus blijkbaar gewoon vergeten, met m'n domme sokjes. _O-

Dus echt autoriteit mag ik nog niet claimen.

Rianneke: Nee dan heb ik het verkeerd begrepen, lekker likje is prima. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:41

Interessant nemurin dan zijn dit soort topics wel een uitdaging :)
Ik hoop ook dat je slaagt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:42

Haha dank je! Ik doe het vooral om te oefenen in netjes advies geven, want vaak weet ik er nog niks van dus ik concentreer vooral op gedrag nog. :)
Dus dit is ook de eerste keer eigenlijk dat ik in een topic roep van "Goh ik doe diergeneeskunde!"
Tegen de tijd dat ik er genoeg van weet, ga ik geen goedbedoeld advies meer geven omdat ik er dan geld voor moet gaan rekenen. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:47

ik moet zeggen ik probeer altijd echt zo goed mogelijk advies te geven. een dierenarts zei ooit dat hij me wel als assistent wilde omdat ik wist wat ik deed. vond ik een compliment.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:51

Is ook zeker een compliment! :) Kreeg ook iets dergelijks te horen toen ik zelfs nog aan m'n omscholing moest beginnen.
Maar ja soms kan een verkeerd advies ook met de beste bedoelingen gegeven worden (zie m'n sokjes haha) en op een goed beargumenteerde manier en daarmee is het altijd uitkijken op internet, zeker fora.

Ben benieuwd of je een afspraak kunt maken TS. Laat je ons weten wat je doet?

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 09:56

Super bedankt voor alle nuttige tips! Er is voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de DA, verder til ik haar steeds naar de achtertuin (gras) waar ze voor deze ene keer haar ding mag doen. Ze blijft lekker liggen dus heeft nergens last van! Ze ligt nu ook zonder sokjes, aangezien ze toch niet loopt. Dus het kan even luchten. Ik wil nog even niet het risico lopen om er zelf allemaal zalfjes op te smeren. Ik wacht dan liever nog even een paar uurtjes op de DA!

Verder wil ik alleen nog even zeggen dat het negative commentaar op mij en mijn familie erg onnodig is. De honden worden hier uitermate goed verzorgd en zijn erg gelukkig. ;)

melli_bel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:29

De oplossing: Vloeibare pleister geeft en laagje over de kussentjes en het is tevens onstekingsremmend. Heb het zelf nog nooit nodig gehad, maar las ik laatst toevallig op een site met handige tips voor honden kwaaltjes!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:37

TessJS schreef:
Ik wil nog even niet het risico lopen om er zelf allemaal zalfjes op te smeren. Ik wacht dan liever nog even een paar uurtjes op de DA!

Lijkt me heel verstandig!
Wil de hond wel wat doen op het gras in de tuin?
Meestal doen ze dat niet hè?

Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:50

Goed dat je een afspraak heb gemaakt fijn dat hij dr niet op loopt het zal wel niet fijn aanvoelen!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:55

Geweldig TS! Ik twijfelde er ook niet aan dat ze goed verzorgd worden dus negeer die anderen maar lekker. ;)
Laat je ons weten wat je van de DA moet doen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:15

wow, ik ben gestopt met lezen na de eerste pagina...
Dus misschien is het al gezegd, maar goed, ik had even geen puf om door al het negatieve commentaar te lezen.
Wanneer ik met mijn duitse herder intensief iets ga doen en ik weet dat er dus kans is dat zijn zooltjes beschadigd zouden kunnen raken dan doe ik hem schoentjes aan.
Deze dingen koop je voor een euro of 10 per twee. Dit zijn een soort van flexibele ademende handschoentjes doe je over zijn voet heen doet, maar de onderkant is van een soort kunststof leer. Na intensief gebruik (bijvoorbeeld op de weg) dan zijn ze vaak wel aardig versleten. Kan je met de naaimachine er een nieuw lapje onder stikken, maar ik koop vaak nieuwe omdat ik denk dat het lekkerder zit ipv ze te repareren.
Ze moeten twee tellen wennen en dan lopen ze ermee alsof ze niets aan hun voetjes hebben. Ze kunnen ermee zwemmen, rennen etc.
Het enigste wat je hebt is dat je de hele tijd een flap-flap geluid hoord wanneer ze hun voeten op de grond zetten en ze geen grip hebben als ze op gladde ondergrond komen zoals laminaat of gladde tegels.
Ze gebruiken dit soort schoentjes ook als honden iets aan hun zooltjes hebben en er niet aan mogen komen of rust moeten hebben om te genezen.

http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

Maar je hebt ze in vele varianten.

*edit typo*

P.S. bereid je wel voor op grapjes zoals "Oh, heeft hij zijn bokshandschoenen weer aan?"

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 11:25

Haha, naja wij hebben wel eens schoentjes geprobeerd bij de honden, vonden ze vreselijk! ze liepen er echt als mongooltjes op:P haha. Maar IMJ, ze doet inderdaad niks, ze kan amper staan. Ik ben echt elke minuut bij haar om te kijken hoe het gaat! Ik laat wel weten wat de DA zegt;)