Orka in Waddenzee gevangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Craftly

Re: Orka in Waddenzee gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:23

Ik vind haar er best eng uitzien nu...
Je ziet echt een nek zitten, die zie je anders nooit.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:25

Komt omdat ze zo enorm uitgemergend is, noemen ze een peanut head.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:35

Ja lijkt net een dolfijn met vlekken.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:40

Urko schreef:
Ik hoop dat ze het dier kunnen redden, op kunne lappen en dat het in staat is om zelfstadig verder te leven. ALs dat niet zo is, dan is dit dier ook prima af in een dolfinarium. Genoeg orca's (waaronder Hugo, onze free willy) waren hierna niet meer in staat om zelfstandig in de oceaan te leven, omdat de verzorgers/trainers als een familie geworden waren voor deze dieren. En die familie (ongeacht of dat mensen of ander orka's zijn) hebben ze nodig om te overleven

Volgens mij haal jij echt heel veel verschillende orka's door de war :') Hugo (en keiko, de free willy orka) waren allebei expres gevangen zodat ze op konden treden in de aquaria waar ze zaten. Maar weinig orka's die gevangen waren omdat ze te zwak waren zijn gehouden, of hebben lang genoeg overleeft om op te treden. En onder die orka's zijn er nog wat waarvan ze niet eens zeker weten of het wel echt een redding was of dat ze expres gestrand zijn door de vangers, omdat je tegenwoordig geen orka's meer mag vangen.

Hugo is uiteindelijk in Miami overleden doordat hij inderdaad zijn hoofd te vaak tegen de muur heeft geramt en er word gezegt dat hij zelfmoord heeft gepleegt.

Mensen kunnen nooit een andere orka herplaatsen, en het was natuurlijk niet zo dat ze niet vrij gelaten konden worden omdat ze mensen als familie gingen zien.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:47

neemt niet weg dat de omstandigheden van deze dieren ver ver ver beneden pijl is, harderwijk hier dat gaat nog wel maar seaworld en vooral die in japan en de kleinere bedrijven die zich rondom de wereld bevinden zijn echt erbarmelijk..... dat zou neit meer moeten mogen...

www.miamiseaprison.com verteld je alles over Hugo en die arme Lolita die al haar jaren maar moet slijten in dat rotbad.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:50

Oehhh orka's zijn eng.......Het zijn roofdieren. Als hij zo vermagerd is zou hij dan geen mens eten???..???

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:05

:') je maakt een grapje toch? Een hond is ook een roofdier... Een tuimelaar ook. Die eten je ook niet op als ze heel erg honger hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:25

Zit deze eigenlijk ergens waar het publiek haar ook kan zien?
Ik heb nog nooit een orka IRL gezien en dat is toch stiekem wel een wens van me. :oo

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:31

Iris82 schreef:
Ik heb nog nooit een orka IRL gezien en dat is toch stiekem wel een wens van me. :oo

Op de site van De Telegraaf staat dat de orka voorlopig nog niet aan publiek word getoont.
Mocht dit wel zo zijn, dan wil ik ook gaan kijken hoor, net zoals jij wil ik dit prachtige dier ook eens in het echt zien!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:47

Mjay schreef:
neemt niet weg dat de omstandigheden van deze dieren ver ver ver beneden pijl is, harderwijk hier dat gaat nog wel maar seaworld en vooral die in japan en de kleinere bedrijven die zich rondom de wereld bevinden zijn echt erbarmelijk..... dat zou neit meer moeten mogen...

http://www.miamiseaprison.com verteld je alles over Hugo en die arme Lolita die al haar jaren maar moet slijten in dat rotbad.....

Dolfinarium is er niet op berekend dat er zo'n orca in de waddenzee zwemt. Hadden ze het beest dan maar dood moeten laten gaan? Ik heb ook een paard gekend, had ook een hele poos boxrust nodig, kwam alles aan te pas, als die de box uit ging! Bit in, hengstenketting eronder door, en zweep voor z'n neus. Is dat diervriendelijk? Nee natuurlijk niet, maar soms kan het niet anders! Dat vind ik in dit geval ook. Zo'n bad is te klein, maar het is niet anders! Dat beest is over een half jaar weer vrij, als alles goed gaat!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:29

josewoos schreef:
Iris82 schreef:

Op de site van De Telegraaf staat dat de orka voorlopig nog niet aan publiek word getoont.
Mocht dit wel zo zijn, dan wil ik ook gaan kijken hoor, net zoals jij wil ik dit prachtige dier ook eens in het echt zien!

Hier dezelfde gedachte :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:16

nanette1 schreef:
Oehhh orka's zijn eng.......Het zijn roofdieren. Als hij zo vermagerd is zou hij dan geen mens eten???..???
ENG???? Welnee! Er is nergens bekend dat een orka mensen zou eten!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:24

Jeetje, die is flink mager.. Hopelijk knapt ze snel op!

Als ze aangesterkt is en publiek mag een kijkje nemen, ga ik ook zeker kijken. Nog nooit een orka gezien, moet ik gewoon een keer gezien hebben.
dolfinarium heeft ook bevestigd dat ze uitgezet gaat worden als ze sterk genoeg is.. Dus ik zie het probleem allemaal niet zo :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:41

Goede zaak dat ze dit dier op deze manier nog een kans geven. Bij Gribaltar leven orca's, en dat is niet zover, dus daar zal ze eventueel weer uitgezet kunnen worden, mochten ze haar eigen kudde niet kunnen traceren.
Ik heb Gudrun heel vroeger nog wel gezien in het dolfinarium, een grote wens van mij is om ze nog eens in het wild te zien :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:14

Orka's maken deel uit van een hechte famailiestruktuur; jongen blijven hun hele leven bij hun moeder, oftewel bij die familie. Elke familie heeft ook z'n eigen 'roep'.
Ik denk, of hoop eerlijk gezegd, dat ze de roep die zij heeft kunnen matchen met een familie, en haar daar in de buurt uit zullen zetten :)

De LOlita in Miami is ook al jaren van bekend bij welke 'pod' zij hoort, en wetenschappers zijn er van overtuigd dat met een beetje training ze zo terug kan bij haar familie, maar het park weigert haar te laten gaan :n

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:22

super goed van het dolfinarium :D !

als ie ooit nog een keer te bezichtigen is
wil ik toch echt een keer gaan kijken,
vind die beesten echt prachtig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:54

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:04

ik heb een dubbel gevoel... ze hebben haar gered, maar welke prijs zal het dier betalen....? kan niet positief denken, de mens is vaak genoeg gemund op geld, aanzien..enz.. nu al de twijfel of ze kan blijven, vergunningen aanvragen , bad aanpassen... "het zou de naam goed goed van dolfinarium" ja natuurlijk levert geld op!!!! nee sorry kan er niet echt enthousiast over zijn! beestje wa smisschien bij haar groep al niet sterk genoeg en kon niet volgen en bleef achter, de zwakkere overleven het nu eenmaal niet in de natuur! zo werkt het nu eenmaal! En dan zeggen "we hebben haar gered"???nee de mens hoort zich niet altijd te bemoeien!! Verschuilen achter het woord "redden"en in hun achterhoofd .... kweet niet ...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:16

Bewust dood laten gaan of ter plekke in laten slapen lijken mij ook geen opties op z'n moment. Wat blijft er dan over?

En natuurlijk zit er een commercieel doel achter elk willekeurig park, anders kunnen ze niet bestaan. Maar er zijn ook nog mensen met oprechte liefde voor het dier.
Ik vind het artikel bewust de discussie opwekken. Ik ga nu nog maar uit van het goede en hoop dat ze inderdaad weer uitgezet wordt als ze weer in staat is zichzelf te redden.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:20

Dat is dan ook mijn andere gevoel,.. tuurlijk als je eraan denkt dat het dier dood zou gaan of ze haar in laten slapen... maar goed ik kan er eigenlijk weinig mee... ik ga niet eens naar de dieren tuin.. kan het niet aanzien, en ik vind ergens dat het niet mag.. waarom zijn er dierentuinen of zulke parks? zodat wij mensen dieren kunnen zien die ver weg zijn....? of ze aan het uitsterven zijn? yep is onze eigen schuld!!!De Mens neemt altijd het recht!!! en dat stoort mij gewoon.. de mens kan alles maken, want een beest in een kooi of bad kan niet terug!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:31

Tja, daar draag ik ook aan bij door het houden van een paard, hond en caviaas waar ik alles voor bepaal Y;( . Wel met mijn beste bedoelingen en ik vind dat ze het goed hebben. Maar het is verre van natuurlijk en de vrijheid is ook ver te zoeken.

Is het anders omdat het gedomesticeerde/huisdieren zijn??? Heel veel dieren zijn ook in de dierenparken geboren en weten ook niet beter. En ook ik vind dat er heel kritisch gekeken moet worden naar hoe ze gehouden worden!!! Sommige verblijven zijn echt te klein.
Maar ze hebben zeker nut in het kader van het behouden van diersoorten en de hoognodige educatie om mensen het belang van dieren en natuur te leren.

Maar deze discussie gaat te ver voor hier. Alhoewel die toch wel zal aanwakkeren :+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:36

Nou Grit , ik vind dat je indd een punt hebt.
Denk vaak of naja voel meer gevoelsmatig... foe foe ;)
Heb je ook wel gelijk in, tuurlijk we hebben ook beesten thuis, maar ergens vind ik een orca , leeuw enz anders.. Vind in Amercia ook zo bizar dat je vanalles aan huisdieren mag hebben...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:18

Millanka schreef:
:') je maakt een grapje toch? Een hond is ook een roofdier... Een tuimelaar ook. Die eten je ook niet op als ze heel erg honger hebben.

Een orka heeft vaker een mens aangevallen hoor.....Hond ookwel maar is toch even iets anders dan een orka. Een hond is helemaal anders gemaakt door de mens, het fokken enzo. De orka is gewoon het zelfde gebleven als in de natuur.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:14

Ik weet dat orka's wel is mensen hebben aan gevallen, maar dat is niet omdat ze honger hadden hoor :') Ten eerste is dit alleen gebeurt in gevangeschap, in het wild is dit nog nooit voorgekomen. In gevangenschap zijn de dieren waarschijnlijk vaak gefrustreerd, deze dieren zijn erg familie gehecht, familie blijft vaak hun hele leven bij elkaar. In gevangenschap worden ze soms met 3 jaar al van elkaar gescheiden!! Daarnaast is dit vaak genoeg gebeurt terwijl de orka's met de mens aan het zwemmen was, ik betwijfel dat dit gaat gebeuren met Morgan.

De orka is gewoon niet een dier om in gevangenschap te houden, en het op te laten voeren om kunstjes te doen. En doen ze dat wel, dan mogen ze ook de gevolgen dragen (de mensen hé)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:58

Millanka schreef:
De orka is gewoon niet een dier om in gevangenschap te houden, en het op te laten voeren om kunstjes te doen. En doen ze dat wel, dan mogen ze ook de gevolgen dragen (de mensen hé)

Dacht het eerst stiekem, maar zo denk ik ergens ook!!!