Jaarlijkse enting kat:moet dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:20

_Pilipa_ schreef:
Nee het gaat erom dat als we allemaal denken,.. kat is nooit ziek dus enten we niet!!!??? Nou dan verspreiden zich de ziektes weer erg snel.... Lekker makkelijk en kortzichtig zeg, de reden dat jou kat niet ziek is geweest tot nu toe is omdat er gelukkig nog mensen die nog wel enten! Wat denk je dat er gebeurd als niemand meer ent??? Is niet voor de kat zen K*t uitgevonden.

Vreemd van mijn homeopatisch arts mócht ik niet eens enten omdat de medicijnen anders niet werken, het is al zeer oud nieuws dat elk jaar enten geldklopperij is en bovendien een aanslag op de gezondheid.
Dus mss eens verdiepen voordat je zo extreem reageert, komt een stuk sjieker over.

Hier wordt niet geent, alleen de hond :)
Mss mn kitten maar ben dr nog niet uit.

_Pilipa_

Re: Jaarlijkse enting kat:moet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:29

Is niet vreemd dat een homeopatisch zoiets zegt, deze zijn nu eenmaal niet van de medicijnen.
Maar goed ik reageer extreem omdat er op een begeven moment erg makkelijk gepraat werd over "oh die van mij is nooit ziek dus waarom enten"

Dus dan moeten we volgens \niet meer enten of alleen bepaalde ziektes wel?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:30

Chiqa, wat zijn voor jou de beweegredenen om wel of niet te enten? Gewoon uit nieuwsgierigheid/belangstelling en niet ter 'veroordeling' oid. :)

Ik vind het enten ook nogal dubieus. Als ik heel eerlijk moet zijn doe ik het deels ook voor mezelf. Ik weet van mezelf dat ik nogal kan blijven hangen in een schuldgevoel. Stel dat m'n katten ziek zouden worden en ik heb ze niet laten enten, dan denk ik dat ik het mezelf voor eeuwig kwalijk zou nemen.
Dus als ik heel eerlijk ben dan is enten voor mij ook een stukje egoisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:55

_Pilipa_ schreef:
Is niet vreemd dat een homeopatisch zoiets zegt, deze zijn nu eenmaal niet van de medicijnen.

Dat is het allerlaatste waarom mij dit werd aangeraden, heeft niets met de medicijnen te maken.
Wel met de enorme impact die jaarlijks enten op de gezondheid van je kat (En hond) kan geven.
Denk aan allergieen die zich kunnen gaan ontwikkelen, immuunproblemen, chronische aandoeningen in het lucht/darmkanaal en zelfs kanker.

http://www.okurimono.nl/cattery_Vaccine ... schema.htm

Oscar dat is dan meteen een antwoord op je vraag, mijn reden om niet te enten is tevens dat bepaalde entstoffen helemaal niet jaarlijks herhaald hoeven te worden (Staat ook in de link welke) en dus een opstapeling kunnen zorgen voor problemen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:05

Ik ben persoonlijk ook niet voor elk jaar enten.

De hond gaat om het jaar voor rabiës, omdat ze anders niet mee mag de grens over, en dan nemen we meteen de rest mee.

Ook de katten gaan om het jaar, behalve als ze kitten zijn. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat de basisenting goed zit. Mijn kat die aids heeft wordt niet geent, dit vanwege dat ze hier niet enten met dode entstoffen, ze woest wordt als ze in een reismandje moet en ik haar dat niet meer aan wil doen.