problemen met de buren door kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:42

Katten sociaal? :') Vandaar dat ik een tijd haast de stal niet in kon door een of andere snertkat die dacht dat dat haar plek was. >;) Ze zijn ook ontzettend lief naar konijnen, kippen, vogels... Ja echt heerlijk zo'n ding :+: zo lieV, doet geen vlieg kwaad.... :+
Kom nog liever een valse hond tegen dan een valse kat.

Mijn mazda weegt nog geen 1000 kg terwijl die rolls royce die ik laatst zag staan richting de 3000 gaat, toch vallen ze onder het zelfde type voertuig: auto. :+ En weet je wat? Die mogen ook allebei op dezelfde plek. :j Als je het op gewicht gaat doen, zou mijn jack van 8kg gewoon vrij op straat mogen? :+ Anders klopt of jouw redenering, of de wet niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:49

Kijk maar een naar het percentage valse honden tegen valse katten. Sorry maar zo vaak kom ik geen valse kat tegen, valse honden vaak zat. Bovendien kan een redelijke hond gewoon veel meer schade aanrichten als een redelijke kat.
Ik zij ook minder sociaal trouwens :P . En als je konijn/vis/kanarie etc niet veilig is voor een kat is hij ook niet veilig voor een marter/vos/reiger/valk etc. dus dat is de slapste smoes ooit tenzij je wil dat staatbosbeheer die ook maar in een ren zet }:0

Jack russels mogen van mij sowieso afgeschaft dus alsjeblieft niet los op straat :+ ;)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:53

denk dat het grote punt hier is dat je een hond af kan richten en wanneer je dat goed doet luistert hij naar je.

een kat kan nog zo lief en sociaal zijn, ze hebben wel hun eigen leven.
een hond kun je terugfluiten, een kat niet.

mijn honden lopen niet zomaar los, die heb ik aan de lijn, hoef ik met de katten niet te doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:55

Er zijn dan ook meer wetten en er is meer controle op honden dan op katten, logisch dat de cijfers dan ook hoger zijn. ;) Jij bent geloof ik nog geen echt valse kat tegen gekomen want die kunnen behoorlijke schade aanrichten.... Minstens evenveel als honden. :x Heb al behoorlijk lelijke wonden gezien van katten... Lelijker dan de wond van mijn broer wiens gestoorde pitbull hem aangevallen had... :x

Jouw kat is ook niet veilig voor die dieren... Dus waarom zeur je dan om mijn hond? :+

Je verdere mening over jacks kan aan mijn derrière roesten overigens.

linsim: Wat is het nu, persoon a zegt dat honden valser zijn en persoon b zegt dat honden beter af te richten zijn. Wat is het dan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-06-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: problemen met de buren door kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:56

Zullen we weer ontopic gaan? En het over de kat van Linsim hebben?

Ontopic; heb je inmiddels al bedacht hoe je dit aan gaat pakken?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:02

nou ik heb dizzy net gewoon lekker naar buiten gedaan en ik hou het in de gaten wanneer ze voor de voordeur zit en dan zal ik haar wel weer naar binnen lokken.
ik zal mn best doen dat ze het binnen wat meer naar dr zin krijgt misschien blijft ze dan bij de buurvrouw vandaan,
en anders heb ze dikke vette pech!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:04

Je heb groot gelijk! Meer kan je echt niet doen, jij kan dr niets aan doen dat zij de kat ooit heb gelokt, ze had wat mij betreft zelf een oplossing moeten zoeken om de kat buitens huis te houden, nou die zijn dr wel hoor. Voorbeelden genoeg waar een wil is is een weg.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:12

Ach als de buurvrouw het vervelend genoeg vind gooit ze er wel een keer een emmer water overheen. Wel vreemd dat ze dat zielig vind maar een dat oudere kat naar een asiel (met kleine kans op herplaatsing) niet zielig is.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:58

Wat een omgekeerde wereld! :n

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:00

Ik zou in ieder geval de buurvrouw er wel bij betrekken en haar erop aanspreken dat je erover hebt nagedacht, (dus je laat blijken dat je haar probleem serieus neemt, dat is vaak al heel wat waard) en dat je ook een mogelijke oorzaak hebt bedacht (en dan kun je haar dus feitelijk netjes de 'schuld' geven) en dat je ook een oplossing hebt gevonden mits buuf wilt meewerken (dan maak je je een beetje afhankelijk en dat doet het ook altijd wel goed) en of buuf voortaan de kat aktief wilt wegjagen door een tijdje een gevulde emmer bij de deur te laten staan en die erover heen te gooien?

Dan denk ik dat je al heel wat gewonnen hebt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:22

Het verhaal heeft in deze eigenlijk 2 kanten van 2 mensen die verantwoordelijkheid moeten nemen!
De buurvrouw had er waarschijnlijk niet bij nagedacht dat ze door de kat te voeren er laterop een probleem mee zou kunnen krijgen, dus door haar eigen goed bedoelde bedoelingen heeft ze nu een probleem.
Punt is wel dat het jou huisdier is waar een ander overlast van heeft. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een ander last heeft van jou dieren, dus daar ligt dan jouw verantwoording.
Wij hebben ook altijd katten gehad, onze tuin was zo afgezet dat ze wel naar buiten konden maar niet weg. Op die manier was iedereen blij, wij-de katten- en de buren.

Kan je niet met de buren gaan praten dat een emmer water echt niet zielig is als straf en dat het zeker het proberen waard is? Dat ze toch ook wel een aandeel heeft in dit probleem?
Of denk je dat ze dit niet in willen zien?

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:24

Babaloo schreef:
Je hebt ook zo'n ding die geluid maakt die mensen niet horen maar katten wel, waardoor de katten uit de tuin blijven. Mijn buurvrouw heeft er ook eentje en mijn katten zijn nooit bij haar in de tuin, misschien ook iets voor jouw buurvrouw?

Deze hebben wij ook gehad maar werken maar een korte periode. Katten wennen er aan. Apparaat gaat snel stuk (door regen) en is duur. Wij hadden ook dagelijks last van katten die in onze tijd hun darmen kwamen legen.
Mijn ouders hebben een dunne schrikdraad op de schutting geplaatst. Dit werkte wel.
Wel jammer dat wij kosten moesten maken vanwege andermans huisdieren......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:30

wat ik altijd het meest grappig vind........... dat als een van de katten van iemand die hier roept dat de katten vrij moeten zijn en dat je vooral voor de buren echt niet hoeft te zorgen dat die katten IN je EIGEN tuin blijven............

Dat die mensen echt klaar staan om je te lynchen als jouw hond in jouw tuin zo een kat doodbijt omdat die zo dom is geweest om in jouw tuin te komen........

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:08

Het lijkt me i.d.d. niet meer dan normaal dat je er voor zorgt dat jouw huisdieren geen overlast veroorzaken. En waarom zou dat niet zo zijn voor katten?
Onze kat loopt ook los, maar als ik klachten over hem zou krijgen zou dat toch echt veranderen. En als hij zo stom zou zijn ergens een erf op te lopen waar de hond hem grijpt, dan zou ik dat natuurlijk erg vinden maar het is wel zijn (en natuurlijk mijn, want ik laat hem los lopen) eigen schuld en niet die van de eigenaar van de hond.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:46

Moderatoropmerking:
Een flink aantal berichten waarin nogal met modder naar elkaar gegooid wordt, heb ik uit het topic verwijderd.
Dit zijn offtopic berichten en dragen totaal niet bij aan een volwassen discussie.
Graag ontopic en zonder persoonlijke sneren verder.
Ontopic betekent over problemen met kat en buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:51

linsim26 schreef:
nou ik heb dizzy net gewoon lekker naar buiten gedaan en ik hou het in de gaten wanneer ze voor de voordeur zit en dan zal ik haar wel weer naar binnen lokken.
ik zal mn best doen dat ze het binnen wat meer naar dr zin krijgt misschien blijft ze dan bij de buurvrouw vandaan,
en anders heb ze dikke vette pech!:)

Was even benieuwd hoe het nu ging heb je je buuf nog gesproken?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:58

ik heb de buuf niet meer gesproken en dizzy ligt opt moment heerlijk op mn bed te snurken..:)
dus op het moment is het rustig, mocht de buuf weer aan de deur komen zie ik wel weer,

ik weet ook niet of ze mocht ze weer langs last hebben of ze dan weer aan de deur komt want ze had het laatste keer over om gewoon de dierenambulance te bellen zodat dizz opgehaald word.

maargoed kat is gechipt dus dan heb ik haar zo weer terug en de kosten zijn voor haar uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:01

Nou ja zeg heeft ze dat echt gezegd? (Voor iets wat ze notabene zelf gecreerd heeft) kosten zijn idd uiteraard voor haarzelf, zou hier wel een melding van maken als ik jou was.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:05

nou ze heeft een grote mond dus ik moet eerst nog zien dat ze dat ook echt doet.
gok eerder dat zoonlief straks een keer op de stoep staat..:)

ze moet maar eens die emmer water proberen vind ik en anders heeft ze pech.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:07

maar wat als de buurvrouw nou een kattenverslindende hond aanschaft? en die in de tuin laat lopen?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:09

ze is allergisch voor beesten zegt ze..

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:09

en met dizzy wil je geen rusie haha:P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:11

Ik ken dat zo goed, mijn tante heeft dus ook problemen met de buren door de kat die zij zelf naar binnen hebben gehaald en gevoerd hebben. Snap niet dat mensen eerst zo'n dier gaan voeren en dan zeiken. Dat snap je zelf toch ook wel, als je iets voert, dat het dan terug blijft komen? Kom op mensen, denk is na!

KiWiKo @ Katten zijn over het algemeen behendiger en sneller dan honden, en die komen ook echt niet in de tuin als er net een hond zit hoor :)

KiWiKo

maar stel dat :) :)

Anoniem

Kiwiko lees het topic even door dit soort opmerkingen zullen niet voor niets allemaal verwijderd zijn ;)
Die groene balk staat dr niet voor niets.