Pfff waarom houden sommige mensen geen afstand met hun hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:27

Een hond die snel bijt moet een muilkorf op, punt uit. Het boeit me niks of het beest aan de riem zit of niet.
Onze hond voelt zich ook sneller in het nauw gedreven aan de riem als er een andere, dominante hond op haar afloopt. Wij gooien de riem los en dan is het zo klaar. Het is geen "hondenhond" en loopt er altijd met een grote boog omheen. Ze heeft één keer een hond gebeten die haar aanviel (erf beschermen, liepen allebei los) en daarna niet meer, ze snauwt altijd een keertje en meer niet en ze hoeft het ook niet te flikken.
Ik heb het idee dat hier in sommige gevallen bijten gerechtvaardigd wordt als de hond aan de lijn zit of als er wat anders gebeurd. Bijten is bij mij een absolute no no.. in elke situatie behalve bij een aanval op haar, dan mag ze terug vechten anders niet. Een blaffend keffertje noem ik geen aanval.. mijn hond zou het niet in zijn hoofd hoeven halen om te grijpen (hoe irritant ik ze zelf ook vind).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:32

Een knauw geven is wel iets anders dan aanvallen of vechten.. Als mijn hond een knauw krijgt kan ik me daar echt niet druk om maken.. Maar als hij aangevallen wordt wel.

Zelfde met paarden.. Als die het onderling even zat zijn halen ze ook wel eens uit.. Maar je hebt er ook tussen die een ander paard met opzet in een hoek jagen en dan blijven trappen..
Dat heb je met honden ook.. Een paar happen omdat ze die hond zat zijn is iets anders dan een hond uit het niets aanvallen en blijven bijten tot ze eraf geschopt worden.

Overigens laat ik mijn hond in het park/strand niet naar een hond gaan die laat zien dat hij dominant is.. Roep hem dan gewoon terug. ( haren omhoog, lip optrekken, staart recht overeind dat soort dingen) maar ben van mening dat zulke honden niet los horen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:32

ja dat vind ik inderdaad ook. Het is tegenwoordig steeds vaker zo dat stel mijn hond komt bij een andere hond in de buurt en die valt aan uit het niets, dan moet ik daar maar rekening mee houden, terwijl het toch wel echt aan de eigenaar + hond ligt dat er wordt aangevallen, er zijn niet voor niets muilkorven uitgevonden.

Nessah

Re: Pfff waarom houden sommige mensen geen afstand met hun hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:36

Inderdaad en helaas ben ik continu de dupe.. Mijn hond is overdreven onderdanig en daarom snel een slachtoffer van andere honden.. Op een dag gaat hij nog eens bang worden omdat die dominante honden gewoon los lopen. Mijn hond kan zo leuk spelen met honden, laat zoveel toe.. Het is echt een lieverd. Hoop dat dat niet verpest gaat worden.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:38

ach het is gewoon onwetendheid van die vrouw met dat keffertje
ik zou op die reactie van haar reageren
'ja ik vind het niet erg hoor, maar als jullie pluisbol tussen z'n tanden zit, vind jij het dan nog leuk??'
dan laat ze het vast wel!! :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:40

Danitsja88 schreef:
ja dat vind ik inderdaad ook. Het is tegenwoordig steeds vaker zo dat stel mijn hond komt bij een andere hond in de buurt en die valt aan uit het niets, dan moet ik daar maar rekening mee houden, terwijl het toch wel echt aan de eigenaar + hond ligt dat er wordt aangevallen, er zijn niet voor niets muilkorven uitgevonden.

Ik vind een muilkorf bij ons in de buurt gewoon onnodig.. als ik mijn hond kort houd is er niets aan de hand. hij krijgt de kans ook niet om andere op te zoeken..

Overigs wonen we in de polder met uitloop naar de maas. diverse uiterwaarde om de hond los te laten lopen..
(niet elke hond word uitgelaten hier in de regio omdat ze vaak aan een ruime ketting zitten en het erf bewaken..

ik kom hoogstens 1 hondje tegen onderweg tijdens een wandeling van 30 min. om het daarvoor te muilkorven. nee dat doe ik niet..
loslopende honden is eigen risico.. deze hond komt buiten terrein niet los..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:40

Lovely1 schreef:
Een hond die snel bijt moet een muilkorf op, punt uit. Het boeit me niks of het beest aan de riem zit of niet.
Onze hond voelt zich ook sneller in het nauw gedreven aan de riem als er een andere, dominante hond op haar afloopt. Wij gooien de riem los en dan is het zo klaar. Het is geen "hondenhond" en loopt er altijd met een grote boog omheen. Ze heeft één keer een hond gebeten die haar aanviel (erf beschermen, liepen allebei los) en daarna niet meer, ze snauwt altijd een keertje en meer niet en ze hoeft het ook niet te flikken.
Ik heb het idee dat hier in sommige gevallen bijten gerechtvaardigd wordt als de hond aan de lijn zit of als er wat anders gebeurd. Bijten is bij mij een absolute no no.. in elke situatie behalve bij een aanval op haar, dan mag ze terug vechten anders niet. Een blaffend keffertje noem ik geen aanval.. mijn hond zou het niet in zijn hoofd hoeven halen om te grijpen (hoe irritant ik ze zelf ook vind).

Dus mijn hond moet een muilkorf om maar hoe zit het dan met 5 honden die mijn hond gebeten hebben? De reden dat mijn hond nu zo is? 3 ervan kwam de bekende tekst goh dat doet ie anders nooit. Kortom elke hond kan bijten moeten we dan alles maar muilkorven?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:43

Dus als een loslopende hond even niet op de baas let en jou hond bijt hem dood, dan is dat maar eigen schuld dikke bult? Hmm, nee sorry ik snap dat niet.

Overigens zal dat met mijn hond nooit gebeuren, die hoef ik maar 1 keer te roepen en komt dan direct naar mij toe.

Een hond die echt dominant is en tijdens het uitlaten kort moet worden gehouden omdat hij anders aanvalt, noem ik gevaarlijk en imo beter een muilkorf dragen.
Een hond die goed luistert en een knauw geeft niet, maar die zal ook niet doorgaan tot het einde.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:46

Danitsja88 schreef:

Maar als je ziet dat die andere persoon zijn hind bij zich houdt (aan de riem) en die persoon waarschuwt ook nog dat zijn hond kan uitvallen, laat je dan nog jouw hond erop af gaan?

Iedereen kan toch een beetje rekening met elkaar houden?

Hond die niet altijd lief is naar andere honden --> Hou je bij je
Hond die wel altijd lief is naar andere honden --> Laat je niet overal op af stormen

Ik vind het ook behoorlijk asociaal als mensen hun hond laten afrennen op iemand anders die zijn hond bij zich houdt. Het hoeft ook niet altijd zo te zijn dat mensen dat doen als een hond vals. Misschien heeft dat beest wel net een kruisbandoperatie gehad en moet ie revalideren. Lekker dan als een ander zijn hond gewoon maar op je af laat crossen.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:46

weet je wat ook leuk is, als je een als je een erfhond hebt en die dan aan het hek te staat grommen, blaffen en iemand anders hun hondje aan dus die erfhond laat snuffelen dat is zoooo dom dus die hond helemaal gek ja nee want die mensen denken och wat leuk he ze ruiken aan elkaar :( Dan zeg je is niet zo verstandig ze springen rustig over het hek heen en vreten je hondje op dan lopen ze wel weer snel verder want jah dan heb ik die erfhond al ongeveer in de houtgreep omdat hij er anders overheen springt en grijpt. En dan zijn die mensen ooknog beledigd en ik snap niet waarom dan denk ik ik ben de enige die hier boos mag zijn jij staat niet te vechten met zo'n mega hond. :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:47

Nessah schreef:
Dus als een loslopende hond even niet op de baas let en jou hond bijt hem dood, dan is dat maar eigen schuld dikke bult? Hmm, nee sorry ik snap dat niet.

Overigens zal dat met mijn hond nooit gebeuren, die hoef ik maar 1 keer te roepen en komt dan direct naar mij toe.

Een hond die echt dominant is en tijdens het uitlaten kort moet worden gehouden omdat hij anders aanvalt, noem ik gevaarlijk en imo beter een muilkorf dragen.
Een hond die goed luistert en een knauw geeft niet, maar die zal ook niet doorgaan tot het einde.

Een hond hoort nooit los te lopen. mits hij zijn erf grens kent.. ik vind dat gewoon onverantwoordelijk.. ik heb 3x mee gemaakt dat een hond los liep en mij na kwam. sorry, maar de 3e keer heb ik er met een stok op geslagen.. het was of dat of zelf gebeten worden.. en dan was ik nog niet eens in de buurt van zijn erf..

een hond hoort niet vrij los te kunnen lopen buiten zijn erf.. maak dan een grens met een stroomdraad.. komt de hond niet van het erf af.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:49

Nessah: Honden mogen hier niet los, nogmaals ik ga niet met mijn hond wandelen in losloop gebieden omdat ik weet dat hij kan grijpen.

Dus ja als ik waarschuw, baas negeert het, ik geef hond schop, hond negeert het, mijn hond grijpt. Dan heb ik er alles aan gedaan. Dan loop ik gewoon weg en dan zoekt de baas het maar uit.

Heel hard misschien maar ik ben al die mensen zat die huin hond maar overal los laten omdat hij toch zogenaamd luisterd en niks doet. Mijn hond was een allemansvriend, zelfs met dominante honden kon hij leuk spelen. Dat is allemaal verpest door mensen die hun hond niet bij zich houden. Mijn hond kan niet los. Mijn hond moet naast als een vreemde hodn voorbij komt.

Mijn hond hou ik helemaal niet kort tijdens het uitlaten, die kan lekker rennen aan een uitrolriem. Alleen als we een hond tegen komen waar hij niet mee kan of waarvan ik het niet weet moet hij naast. Beetje onzinnig om hem altijd naast te houden natuurlijk.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:51

Wij hebben onze hond (mechelaar) met 6 maanden gekregen. Super lief. Je weet als de eigenaar eerlijk is zijn verleden. Thuis met onze andere super dominante reu ( heeft een naar verleden) en teef gaat het goed. Speelt graag, maar zodra hij buiten de tuin is is gaat het knopje om. Er mogen geen andere honden in zijn buurt komen, zodra hij er 1 ziet gaat hij vreselijk te keer. Op training zitten we wel, met andere honden. Hij is vreselijk bang, maar zodra hij voorbij de honden is gaat hij weer in de verdedeging en gaat blaffen. Conclusie: Angstagressie. Erg vervelend voor ons en de hond. Als we eenmaal in de groep zitten op training gaat het prima, blijft netjes liggen e.d. En we hebben net ons diploma gehaald voor gehoorzame hond. Laatst brak hij los thuis tijdens het uitlaten en ging hij op een duitse herder af. En hij deed niks.....

In zo'n geval is het erg vervelend als mensen hun hond los laten lopen waar het niet mag. We hebben losloopgebieden en daar kom ik niet. Ik verwacht dan ook dat je je hond vast hebt als je erbuiten bent of je hond zo goed onder appél hebt dat hij bij jou blijft.

Mensen gaan mij jammer genoeg ook wel uit de weg terwijl het voor ons een goede oefening is al zouden ze gewoon langs komen.

Ps: Zoek nog iemand om mee te wandelen. Liefst met een grote, iets dominante hond. Ga in Uithoorn wonen :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:55

@nanette1: op het erf is iets heel anders.. Dat zijn vaak waakhonden en dat is hun "werk"
@Jolandaa_: Hond nooit los? Ik laat mijn hond elke dag los.. park en strand. Alleen in de stad aan de riem. Maar jij hebt het ook over een erf, ik heb het over openbare gebieden.
@LADPR: Ik snap jou, ik heb het zelfde een beetje.. Mijn hond wordt elke keer gegrepen en wordt banger en banger.. Hij heeft enkele maanden terug hele grote scheurwonden opgelopen en haast dood gegaan.. Terwijl hij netjes op zijn rug ging liggen. Maar jou hond luistert goed dus gaat het niet voor jou op.. En als ik het zo lees, valt jou hond niet echt aan maar geeft hij een knauw.

Nogmaals ik heb het over agressieve/dominante honden op het strand en hier in het park.. Ik snap niet wat die daar doen zonder muilkorf. Je wéét dat daar honden los lopen. En over honden die in de stad lopen waar het smal en druk is.. En die haast mijn hond grijpen omdat ze niet luisteren. Dat is het enige wat ik not done vind.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:57

Mensen denken dat omdat ik een Jack Russel heb, het wel een schattig klein ding zal zijn..... fout. Ik wil niet dat er aan hem gesnuffeld wordt als hij aangelijnd zit - hij kan niet weg en je zit dan al snel in "zijn territorium, zijn personal space". Ik waarschuw dan ook altijd dat ik het niet wil en dat ik ook niet voor de gevolgen insta als mensen mijn welgemeend advies toch met alle eigenwijsheid in de wind slaan. Ik zorg er altijd zélf voor dat ik mijn hond bijhoud, want hij wil graag naar andere honden trekken, dat mag hij van mij óók niet.

Ik ken hem - hij kan uit het niets toehappen als het hem niet zint. Kleine hond of Duitse Herder, hij pakt soms gewoon. Kan 100 keer goed gaan, en dan ineens is het Bingo. Waar het aan ligt? Geen idee, cursussen met hem gedaan, maar het blijft een dominante donder. Dus ben ik waakzaam en zorg ik dat hij de kans zo min mogelijk krijgt, door hem weg te houden van verleidingen. Maar soms dan heb je figuren er bij die menen dat het "schattig" is om te laten snuffelen. Ik vind van niet.

Zo heb ik ook meegemaakt dat er 3 keffers op hem afkwamen in het bos - loslopend terwijl ik hem aangelijnd had..... ik heb de eigenaren gewaarschuwd dat ze hun honden moesten terugroepen, maar het enige dat ik te horen kreeg was: "Ze doen niks hoor!!!" Waarop ik dan weer riep: "Maar die van mij wel, dus ik zou maar luisteren". Geen resultaat, alleen wat schamper gelach. Ik heb mijn lijn losgelaten en mijn hond de ruimte gegeven, dat vind ik fair tegenover hem - 3 keffers die zonder pardon aan hem likken en ruiken en hij kan geen kant op? Binnen 3 seconden zat hij er boven op. Ik heb hem zo'n 5 seconden de gang laten gaan, terwijl de dames in kwestie begonnen te krijsen als magere speenvarkens van Oe en Ah! Daarna een greep in het nekvel gedaan en het was weer rust in de tent.....

Ik neem zulke acties mijn hond niet kwalijk - hij had vantevoren ook gewaarschuwd (rug hoog, grommen, tanden laten zien) maar ik word vervolgens voor rotte vis uitgemaakt en dat ik een muilkorf aan moet doen bij dat gevaarlijke etter... Ja flikker op zeg! IK houd mijn hond aan de lijn, IK waarschuw dat ze die koters moeten terugroepen, IK zeg nog duidelijk: hij gaat straks pakken als je niet heel snel doet wat ik zeg... en dan ben IK de schuldige.... wat is hier nu de omgekeerde wereld zeg!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:59

Nessah schreef:
@nanette1: op het erf is iets heel anders.. Dat zijn vaak waakhonden en dat is hun "werk"
@Jolandaa_: Hond nooit los? Ik laat mijn hond elke dag los.. park en strand. Alleen in de stad aan de riem. Maar jij hebt het ook over een erf, ik heb het over openbare gebieden.
@LADPR: Ik snap jou, ik heb het zelfde een beetje.. Mijn hond wordt elke keer gegrepen en wordt banger en banger.. Hij heeft enkele maanden terug hele grote scheurwonden opgelopen en haast dood gegaan.. Terwijl hij netjes op zijn rug ging liggen. Maar jou hond luistert goed dus gaat het niet voor jou op.. En als ik het zo lees, valt jou hond niet echt aan maar geeft hij een knauw.

Nogmaals ik heb het over agressieve/dominante honden op het strand en hier in het park.. Ik snap niet wat die daar doen zonder muilkorf. Je wéét dat daar honden los lopen. En over honden die in de stad lopen waar het smal en druk is.. En die haast mijn hond grijpen omdat ze niet luisteren. Dat is het enige wat ik not done vind.

Ja ik weet ook dat het een waakhond is nouja een waakhond van niks als er een inbreker komt gaat hij onder de tafel liggen maar honden..poehh..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:00

Nessah: Mijn hond heeft vorige week gevochten nadat de man express zijn hond op onze hond afgestuurd heeft.

Dit was de druppel, vriendjes die hij al kenden speelt hij nog wel mee maar hij besluit nu van de verte al of hij een hond mag of niet. Mag hij een hond niet dan wil hij hem opvreten een knauw is hij al lang voorbij. Hij is in staat om een ijzeren hek te proberen te slopen om erdoor te gaan om een andere hond te pakken. Oke dit doet hij alelen bij een hond die hem al eens heeft gegrepen maar leuk is het echt niet hoor.

Mijn hond hoort me niet eens meer als hij een andere hond wil grijpen. Het komt dus op pure kracht aan om hem bij me te houden.

Kan mijn hond daar iets aan doen? Nee. Dat komt door al die mensen die hun hond altijd laten gaan om te snuffelen of hun hond los hebben.

Als diezelfde mensen nu bang voor mijn hond zijn is dat heel jammer. Mijn hond lijdt genoeg onder het gedrag van al die mensen. Ik ga hem niet muilkorven alleen omdat mensen zich dan zogenaamd veiliger voelen en hem zo zijn laatste lolletje met afpakken, het spelen met de honden die hij kent en leuk vind.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:01

@Barmat: in een bos waar honden los mogen vind ik dus dat je je eigen verantwoordelijkheid moet nemen en je hond moet muilkorven. Dat je hem vervolgens met opzet 5 seconde door laat gaan, kan ik met mijn hoofd niet bij.. Hij hoeft maar 1 verkeerde ader hebben.. Een hond is sneller dood dan men soms denkt.. Dat heb ik bij de mijne wel gezien. Dom van die mensen dat ze de hond niet bij zich houden, natuurlijk dat ben ik met je eens..
Jij loopt in een gebied waar honden los mogen met een hond die aanvalt, dan vind ik ook dat jij je hond een muilkorf om moet doen en meteen moet ingrijpen als hij aanvalt..

Niet persoonlijk hé, het is gewoon een discussie :)

@LADPR: oef, woest zou ik zijn als iemand zijn hond expres jou hond laat aanvallen. Overigens zou ik daar wel aangifte over doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:03

Ja ik ben nog steeds woest. Heb er een topic over lopen op bokt. Het is een heel vervelende situatie met die man.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:06

Sommige mensen mogen geen dieren hebben eigenlijk.. Je hebt wel een kronkel als je je dier expres vals maakt of expres een andere hond laat aanvallen.. Vervelend zo'n situatie LADPR.

Overigens ga ik nu naar stal, ik lees vanavond hier wel weer :) Vind het wel een interessante discussie.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:06

@Nessah: ik was het er vergeten bij te vermelden maarre... de honden mogen daar niet los :n In geen enkel bos voor zover ik weet hier trouwens - heb nog nooit een bordje gezien waar het mag iig.
Des te meer een bewijs dat die mensen dom bezig waren.

Verder pakt mijn hond niet om te killen, maar om te laten merken dat het hem niet zint. Dat verschil zie ik wel - er is nog nooit bloed te zien geweest. Hij vecht wat dat betreft best fair.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:57

De hond gaat los op de uiterwaarde.. (is afsluitbaar)

komt ook bijna geen hond.. als ik roep komt ie. maak ik hem vast.. hij mag niet los met andere..

hij kan op eigen terrein vrij rondlopen.

hond is gewoon dominant, ook naar zijn broertje (die inmiddels steeds meer van zich af gaat bijten)

Als 'les' hond voor school is het een super hond. doet niets en doet het met plezier.. helaas is hij als waakhond onbetrouwbaar.. ze mogen niet los met vreemde. poort is dicht en er hangt een bord. mensen wachten tot ze binnen komen..

(castreren helpt nu niet meer, dominantie zit er in) er zijn plannen om hem weg te doen. ergens waar hij een terrein kan bewaken, en waar hij weinig contact heeft met de 'bewoonde' wereld.

klinkt sneu, maar hij bijt gewoon. Hij meent dat hij de boel moet bewaken. ook als iemand van 'zijn' gezin er is en een vreemde.

Hij weet niet wat hij moet doen, dat maakt hem onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. maar muilkorven word gewoon niet gedaan. omdat we hem kort houden en op het erf kan hij gewoon vrij zijn (is gewoon afgesloten)

Hij bijt ook niet, hij hapt 'ik ben de baas' en loopt weg..
Als ik kom (tis niet mijn hond, maar van mijn schoonouders) dan gaat hij te keer als een tierelier in zijn hok. ik heb hem ooit iets gedaan wat ik niet met zekerheid meer terug kan halen.. maar zodra hij los is is het net een mak lammetje bij mij..

Samen spelen voor de honden zit er niet in.. hij pakt het speeltje en andere hond mag er nog niet naar kijken. heb je 2 speeltjes, dan heeft hij ze beide.. 1 loslaten gaat niet, dan krijgt de zwakke op z'n donder van de andere..

Pure dominantie wat hij zichzelf aangeleerd heeft. Zijn 2 leuke honden, maar samen niet..

En een spuitje geven vind ik gewoon een stomme oplossing..
Als ik aggresief zou zijn krijg ik toch ook geen spuitje?

Maar zoals ik al zij word er gewerkt aan een oplossing..
het zijn namelijk 2 prachtige honden, kruising herder x border collie.. beide gewoon reu (castratie is nu te laat, dominantie zit er in en castratie zou betekenen dat hij nog onvoorspelbaarder word. dat is hij nu al, en neem je de testosteron af word hij onzeker en nog erger)

ze kunnen niet met en niet zonder elkaar..

dus daarom houd ik ze kort. zoveel honden zijn er hier niet..

overigs hebben jullie het veelal over de stad. wij wonen echt in de polder..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:11

Ik heb er een schurft hekel aan als mensen hun hond gewoon op mijn hond af laten lopen terwijl die van mij aangelijnt is, en daarbij komt mensen weten niet hoe de hond zal reageren, ze kan maar met enkele honden samen meestal moet ze niks van andere honden hebben en ze is wel goed gesocialiseerd ze heeft op cursus gezeten dus genoeg honden om haar heen dan.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:25

Als iedereen nou eens minimaal 1 cursus gaat volgen(bijv. a). Dan leert je hond 'kom voor' .....'volg en negeer al het andere'....en 'attent'.
Die hond die met iedereen wil spelen kun je dan ineens terug roepen als je denkt dat het niet goed gaat.....De hond die misschien daar niet van gediend is zet je onder commando áttent' mocht die andere hond al te dicht in de buurt zijn. En vervolgens iedereen blij.
Ik vind dat honden los moeten kunnen lopen maar daaraan voorafgaand moet er eerst getraind worden. Want daar begin je toch van het begin al mee?
Verwacht niet van een pup dat hij niet in huis plast alsje hem nooit zindelijk hebt leren zijn. Dus verwacht ook niet van een hond dat hij terug komt als je hem dat nooit geleerd hebt en dan heb ik het over in elke situatie en niet alleen als er niemand in de buurt is :o .
Verwacht ook niet van een hond dat ie op jou let i.p.v op die andere hond als je hem dat nooit geleerd hebt.
Als ik mijn mechelaar 'attent' geef dan kunnen er zogezegd wel tien honden om hem heen springen maar dan heb ik de aandacht, en dan heeft die ander even tijd om netjes zijn hond terug te roepen.
Een hond die beide commando's niet kent kun je volgens mij beter niet los laten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:29

Dat werkt leuk bij een pupje inderdaad.