Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danitsja88 schreef:ja dat vind ik inderdaad ook. Het is tegenwoordig steeds vaker zo dat stel mijn hond komt bij een andere hond in de buurt en die valt aan uit het niets, dan moet ik daar maar rekening mee houden, terwijl het toch wel echt aan de eigenaar + hond ligt dat er wordt aangevallen, er zijn niet voor niets muilkorven uitgevonden.
Lovely1 schreef:Een hond die snel bijt moet een muilkorf op, punt uit. Het boeit me niks of het beest aan de riem zit of niet.
Onze hond voelt zich ook sneller in het nauw gedreven aan de riem als er een andere, dominante hond op haar afloopt. Wij gooien de riem los en dan is het zo klaar. Het is geen "hondenhond" en loopt er altijd met een grote boog omheen. Ze heeft één keer een hond gebeten die haar aanviel (erf beschermen, liepen allebei los) en daarna niet meer, ze snauwt altijd een keertje en meer niet en ze hoeft het ook niet te flikken.
Ik heb het idee dat hier in sommige gevallen bijten gerechtvaardigd wordt als de hond aan de lijn zit of als er wat anders gebeurd. Bijten is bij mij een absolute no no.. in elke situatie behalve bij een aanval op haar, dan mag ze terug vechten anders niet. Een blaffend keffertje noem ik geen aanval.. mijn hond zou het niet in zijn hoofd hoeven halen om te grijpen (hoe irritant ik ze zelf ook vind).

Danitsja88 schreef:ja dat vind ik inderdaad ook. Het is tegenwoordig steeds vaker zo dat stel mijn hond komt bij een andere hond in de buurt en die valt aan uit het niets, dan moet ik daar maar rekening mee houden, terwijl het toch wel echt aan de eigenaar + hond ligt dat er wordt aangevallen, er zijn niet voor niets muilkorven uitgevonden.
Dan zeg je is niet zo verstandig ze springen rustig over het hek heen en vreten je hondje op dan lopen ze wel weer snel verder want jah dan heb ik die erfhond al ongeveer in de houtgreep omdat hij er anders overheen springt en grijpt. En dan zijn die mensen ooknog beledigd en ik snap niet waarom dan denk ik ik ben de enige die hier boos mag zijn jij staat niet te vechten met zo'n mega hond.
Nessah schreef:Dus als een loslopende hond even niet op de baas let en jou hond bijt hem dood, dan is dat maar eigen schuld dikke bult? Hmm, nee sorry ik snap dat niet.
Overigens zal dat met mijn hond nooit gebeuren, die hoef ik maar 1 keer te roepen en komt dan direct naar mij toe.
Een hond die echt dominant is en tijdens het uitlaten kort moet worden gehouden omdat hij anders aanvalt, noem ik gevaarlijk en imo beter een muilkorf dragen.
Een hond die goed luistert en een knauw geeft niet, maar die zal ook niet doorgaan tot het einde.
Nessah schreef:@nanette1: op het erf is iets heel anders.. Dat zijn vaak waakhonden en dat is hun "werk"
@Jolandaa_: Hond nooit los? Ik laat mijn hond elke dag los.. park en strand. Alleen in de stad aan de riem. Maar jij hebt het ook over een erf, ik heb het over openbare gebieden.
@LADPR: Ik snap jou, ik heb het zelfde een beetje.. Mijn hond wordt elke keer gegrepen en wordt banger en banger.. Hij heeft enkele maanden terug hele grote scheurwonden opgelopen en haast dood gegaan.. Terwijl hij netjes op zijn rug ging liggen. Maar jou hond luistert goed dus gaat het niet voor jou op.. En als ik het zo lees, valt jou hond niet echt aan maar geeft hij een knauw.
Nogmaals ik heb het over agressieve/dominante honden op het strand en hier in het park.. Ik snap niet wat die daar doen zonder muilkorf. Je wéét dat daar honden los lopen. En over honden die in de stad lopen waar het smal en druk is.. En die haast mijn hond grijpen omdat ze niet luisteren. Dat is het enige wat ik not done vind.

Vind het wel een interessante discussie.
In geen enkel bos voor zover ik weet hier trouwens - heb nog nooit een bordje gezien waar het mag iig.
.