Wat moet ik met man die zijn hond laat gaan om te vechten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:41

Ik weet niet of het allemaal al gezegd is, heb niet alles gelezen...maar je zou misschien eens met hem kunnen gaan praten als je hem een keer zonder hond ziet, of het lukt je om hem van een afstandje te roepen als je toch met je hond bent. Lukt dit niet, dan zou ik proberen om de situatie te filmen. Dus zodra je die vent in beeld krijgt gewoon filmen met je telefoon. Dan heb je in ieder geval bewijs. En zolang hij niks doet film je lekker langs hem heen ofzo, kan hij er ook niks van zeggen.

Of bel je man zodra je hem in het vizier krijgt, dan kan hij hem achtervolgen naar zn huis en weet je waar hij woont. Kan je zonder hond een keer aanbellen om erover te praten.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:43

Ik weet niet of het al gezegd is maar kun je die man niet gewoon vragen zodra zijn hond begint te grommen of hij zijn hond bij zich wil houden en op afstand wil blijven van jou en jouw hond? Ik heb ook een redelijk valse hond naar andere mensen toe en waarschuw alle mensen die dichtbij komen maar soms zie ik mensen niet en mijn hond hun wel het eerst wat ik dan hoor is 'zou je die rot hond niet even bij kunnen houden ofso??' gelijk heel brutaal terwijl hij dan alleen maar gromt en op ze af loopt (is natuurlijk ook eng maar dan heb ik het al in de gaten en roep ik hem terug).

Als je gewoon netjes vraagt of hij de hond op afstand wil houden en misschien de andere kant op wil lopen kun je zijn reactie daarop zien.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:01

LADPR schreef:
tantjeuh: Als ik zou gaan praten betekend dat dus vechtende honden. Die man vind het leuk dat ze vechten, die wil dat ze vechten. Dus nee ik ga niet naar hem toe om te praten als het even kan loopt ik wijselijk de andere kant op.

Ik ben ze uiteraard net niet tegen gekomen, zul je zien zo zie ik ze elke dag en nu zul je zien dat ik ze weken niet tegen kom of zo.

Kan je niet een aantal keren met z'n tweeen gaan wandelen (met je partner of een vriendin), zodat één van jullie beiden je hond even kan vasthouden terwijl de andere naar de man gaat voor een gesprek?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:03

Er is gevraagd of de man zijn hond bij zich wil houden en de reactie daarop was met een big smile de hond laten gaan om te vechten. En nee er valt niet met de man te praten, zoals ik al zei de man vind het leuk en doet het express, het is dus zijn bedoeling dat ze gaan vechten en hij staat er dan op zijn gemakje bij te kijken.

Goede tip over hoe ze elkaar te halen en bij de achterbene te pakken, probleem is dus dat je in je eentje er twee uit elkaar meot zien te halen aangezien de man lekker blijft staan kijken en alles laat gebeuren.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:04

Als ik jou was zou ik op het moment dat je die vent weer ziet ,je man bellen,meteen naar je toe laten komen (of je buurman,
vriend(in),gewoon iemand!) hem snel je hond geven en meteen naar die vent gaan of die wel helemaal bij zijn paasei is!
Zou het eerst normaal vragen,maar
gaat die je een grote mond ofzo geven,meteen de politie bellen,loopt hij weg,ga je hem achterna! Kom nou....
Zou helemaal gek worden,en dat dat al zo lang aan de gang is...en als het niet stopt,snel erachter komen waar hij woont en lekker gaan zieken zolang de politie niets wilt doen! houd hij er vanzelf wel mee op ;)
Zou die mij niet hoeven te proberen !
(moet ook zeggen dat ze dat niet snel bij mijn hond in hun hoofd zullen halen :o )

NessaX

Re: Wat moet ik met man die zijn hond laat gaan om te vechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:47

Dierenbescherming heb je al geprobeerd?

Hoe weet die man telkens dat jij gaat wandelen? Ofwel woont hij kort bij je. Ofwel ga je telkens hetzelfde uur?

Misschien kun je hem eens stiekem in de gaten houden, kom je te weten waar hij woont.

Wat een rare man, pfff

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:19

Nee dierenbescherming nog niet geprobeerd.

Ik heb redelijk vaste tijden inderdaad dat ik ga wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:19

LADPR schreef:
Er is gevraagd of de man zijn hond bij zich wil houden en de reactie daarop was met een big smile de hond laten gaan om te vechten. En nee er valt niet met de man te praten, zoals ik al zei de man vind het leuk en doet het express, het is dus zijn bedoeling dat ze gaan vechten en hij staat er dan op zijn gemakje bij te kijken.

Goede tip over hoe ze elkaar te halen en bij de achterbene te pakken, probleem is dus dat je in je eentje er twee uit elkaar meot zien te halen aangezien de man lekker blijft staan kijken en alles laat gebeuren.

Onbegrijpelijk :7 Zou dit zeker melden aan de politie als je weet waar de kerel woont, denk zij dr ook wel achter komen dmv een buurtonderzoek. Die hond hoort niet in de maatschappij thuis en ze zouden die man een verbod moet en geven op het houden van honden.
Jammer dat pepperspray verboden is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:24

Ja ik probeer gewoon zo snel mogelijk achter zijn adres te komen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:27

Wat een idioot zeg! Je zou zo iemand toch wat aandoen haast :=

En arme hond ook die rottweiler, goh waar krijgen zulke honden toch de slechte naam vandaan..

Zou gewoon weer de politie bellen als het weer fout gaat, die man is niet helemaal lekker.
En de dierenbescherming? Doen die daar niets mee? Ja geen idee hoor..
Maar hij is nou niet bepaald goed voor zn hond.

Hij zal toch ongeveer wel steeds dezelfde uitlaat tijden hebben of niet?
Zo kan de politie er misschien wel wat aan doen, als ze er rond die tijd ook zijn..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:30

Ik weet niet volgens mij gaat hij uitlaten als hij zin heeft. Hij staat ook regelmatig op het fietspad te wachten. Hij heeft wel eens rustig 10 min staan wachten toen hij mij in de verte zag aankomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:32

Flesje deo volplakken met zwarte stickers en meenemen.
Mocht hij het nog een keer doen, zeggen dat je hem en zijn hond helemaal vol zal spuiten met pepperspray als hij zijn hond niet bij hem houd. Hij zal er nooit achter komen dat het slechts deo is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:33

Storm76 schreef:
Mocht hij het nog een keer doen, zeggen dat je hem en zijn hond helemaal vol zal spuiten met pepperspray als hij zijn hond niet bij hem houd. Hij zal er nooit achter komen dat het slechts deo is.

Waarom de hond? Ja snap dat je kwaad wordt omdat ie je hond aanvalt, maar die achterlijke vent maakt die hond zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:34

LADPR schreef:
Ik weet niet volgens mij gaat hij uitlaten als hij zin heeft. Hij staat ook regelmatig op het fietspad te wachten. Hij heeft wel eens rustig 10 min staan wachten toen hij mij in de verte zag aankomen.

Nou ja zeg......Dit is toch te gek voor woorden? Kan je niet eens de politie meenemen in burger?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:35

DeadxStar schreef:
Storm76 schreef:

Waarom de hond? Ja snap dat je kwaad wordt omdat ie je hond aanvalt, maar die achterlijke vent maakt die hond zo..

Ze moet toch iets om te dreigen hebben?
Het maakt niet uit wat ze zegt, ze zal het toch niet hoeven te gebruiken, het is slechts een dreigement :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:45

Politie wil niks pas als buurtbemiddeling klaar is met proberen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:03

Manegepaard schreef:
Stok, en mijn moeder heeft ergens pepperspray gekocht, misschien helpt dat?

maar dat is volgens mij illegaal, dan kan hij jou gaan aanklagen. Ik zou niet meer alleen gaan wandelen, eerst een paar keer iemand laten volgen op afstand, die als er iets gebeurd het, weet ik veel, kan filmen ofzo, zodat er bewijs is dat hij dit doet, en ook ivm kosten moest jou hond gewond raken. Probeer idd zn identiteit te achterhalen. Wat een idioten lopen er op de wereld rond zeg!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:43

Ik loop zelf meestal met flinke bergschoenen aan, ik denk dat ik mijn eigen hond achter me zou sleuren zodra de rottweiler aankomt en hem dan een flinke trap verkopen. Het is erg sneu voor die hond, maar beter dan een gevecht vind ik.
Heel vervelend zoiets, ik hoop dat je een oplossing vindt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:02

Denk dat je toch even iets anders reageert als een rotweiler op je af stormt, heb het ook ooit gehad, zie nog net in een ooghoek iets zwart over het hek springen, dacht eerst ook oliebol rotweiler, maar bleek ook dober te zijn. Ben uiteindelijk ook wel gaan dreigen en die hond wegjagen, maar toch, als ze agressief doen, vooral zo'n grote hond is het toch even slik :).
Even terug mijn pup tussen 2 pitbullen moeten uit vissen. Spelen begon leuk tot ze echt achter hem aan gingen jagen, die van mij liep weg, had er ook geen zin meer in, maar ze gaven niet op, uiteindelijk vlogen ze er constant op, bijten, sleuren,... ik kon er niet gauw genoeg bij zijn, pup ergens aan een stuk vel (godzijdank hebben pups altijd veel vel over ;)) eruit gevist, pitbullen tegen mij aan springend om hem zelfs dan nog te pakken. Eigenaar stond helemaal gefascineerd aan de kant, met een big smile, zijn mededeling was dat bulletjes nu eenmaal anders spelen, ik kon hem wel een schop voor zn kop verkopen. Had hij ook maar 1 wond gehad, dan had ie verdorie een rekening gekregen om u tegen te zeggen, zo'n mensen verdienen geen hond. Hij kon gerust even geholpen hebben of zn hond even afgestraft hebben, maar nee, kon prima, hij deed niks verkeerd, nou bij mij is bij de keel grijpen van een piepende pup die op de rug ligt geen normaal gedrag. Dusja er bestaan genoeg idioten, deze vent kickt er waarschijnlijk gewoon op. Komt waarschijnlijk ergens iets tekort. Gelukkig is mijn hond er niet bang door geworden, al rende hij de eerste week wel weg van achter hem aan rennende honden. Is nu gelukkig weer over en pitbullen zijn nog altijd zn favoriet, tot mijn ergernis jammer genoeg. :P

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:34

Ik ben op dat soort momenten vaak te boos om eerst na te denken... heb het dus ook wel eens met een rottweiler gehad die zich had losgetrokken van de riem en op mijn hond af vloog, dat ik mijn schoppende beweging al had ingezet maar hij bedacht zich toen en draaide om. Maar als ie er echt voor gegaan was had ie zich door mij ook niet laten wegjagen lijkt me.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:01

Ik ben niet bang van een Rotweiler. Ik heb ondertussen al lang ervaren dat ras niks zegt over bijten.

We zijn de man uiteraard niet tegen gekomen vanavond.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:27

Ik weet inmiddels in welke wijk hij woont, ik ga daar van de week dus even een aantal keren daar wandelen met de hond, eens kijken of ik dan achter een straat kan komen.

Mijn man kwam hem net weer tegen aan de overkant van de weg. Hij zat zijn hond te pesten totdat hij ging grommen en blaffen. Onze hond ging direct toen hij hem rook al tekeer. Mijn man is gewoon door gelopen en hij is er niet achter aan gegaan. Dus ik hoop dat het eenmalig was en niet dat hij straks bij mij weer gewoon begint.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:08

Het blijft lastig, ik ben de man niet meer tegen gekomen. Mijn man wel een paar keer. Waarvan hij twee keer mijn man weer achtervolgt heeft.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:15

Als een stok niet gaat i.v.m. met je goede/slechte hand is een (spring)zweep dan geen optie om mee te nemen? Kun je toch ook aardig pijnlijk mee meppen als het moet ;)

Trouwens wel zwaar triest dat die man zo doet. Arme hond :(:)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:20

Ja ik loop nu steeds met mn stalen neuzen aan. Alleen als het straks lekker zomer weer is en ik heb een rokej of zo aan kan ik natuurlijk niet die schoenen aan. Dan is een zweepje een goede optie.

Mijn man heeft altijd zijn werkschoenen aan met stalen neuzen als hij uitlaat.