@cassidy; is je laatste post op mij gericht?
@ Sterre; ik bedoel de 1e 'kick' die de hond krijgt, als de hond nog ver op afstand is en hij gewoon netjes naast cesar loopt.
De 2e had hij veel eerder moeten reageren. De hond kreeg ruim de kans zich te focussen op de andere hond.
ik zeg niet dat ik tegen al ceasers methodes ben. Dat zeker niet. Ik ben sowieso geen voorstander van de dominantietheorie. Deze handelingen zouden voor mij dus sowieso al achter wegen blijven.
Vanmiddag was hij op tv met een Lab die gefocust was op ballen. Sprong op, bleef blaffen enz. Hierbij gebruikte hij een methode waar ik wel achter sta, namelijk de hond pas de bal geven als hij rustig is. Prima.
Wat ik daarna dan wel weer erg vreemd vind is dat hij de bal bijna in de bek van de hond duwt, heen en weer zwaait voor z'n ogen enz maar de hond mag de bal niet pakken. Beetje hondje pesten denk ik zo.
Ik ben veel meer van het belonen, wat bij hem niet veel gebeurd, ik ben géén voorstander van de riem zo vlak achter de oren van de hond te doen en dan deze strak aan te trekken, wat je bij hem altijd ziet gebeuren.
En zoals ik al vaker aan heb gegeven, zou ik deze hond doorsturen en heb er dus zelf geen oplossing voor

, zodat het geen probleemhond is/is geworden.