Mogen hondenslagerijen in NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:05

Koia schreef:
ik ben zelf al jaren vegetarisch. dus ik eet helemaal geen vlees,ben het ook niet eens met de manier waarop dieren gehouden worden in nederland maar het ging om de vergelijking qua slachten. Ik zie trouwens een heel groot verschil tussen hond en varken,honden zijn carnivoren,zelf roofdieren. Dat is imo een onnatuurlijke gang van zaken,om carnivoren als prooidier te beschouwen,gebeurd in de natuur ook niet,vissen achterwege gelaten. Daarbij komt natuurlijk dat ik nooit huisdieren zou eten zelfs al at ik wel vlees

Dat is niet waar, er zijn ook zat roofdieren die door (grotere) roofdieren worden gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:13

WildWings schreef:
Ik neem aan dat mensen gruwelen van de martelingen voor de slacht zelf dan ook biologisch vlees kopen of zelfs geen vlees eten? Want het houden van vee en het transport ervan is ook een marteling voor de koeien en varkens en kippen etc hoor..

Biologisch :)

Ik heb er geen moeite mee dat een dier opgegeten wordt. Heb er wel serieuze problemen mee als een dier ervoor lijdt, imo is dat niet nodig.

Toch zou ik zelf geen hond eten, een hond is een huisdier voor mij, geen eetdier. Zal vast hypocriet zijn, maar in mijn hoofd is vee om te eten (paarden, koeien, schapen) en huisdieren zijn niet om op te eten. Ik heb daar echt een zekere weerstand tegen, terwijl ik er geen moeite mee heb om een kip (ook mijn eigen) de nek om te draaien en in de pan te gooien.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:58

loveidefix schreef:
Ik eet trouwens ook altijd biologisch vlees uit nederland
(van de buurman :D ) en ik aai die koeien ook wel eens
dus ik weet precies wat ik op mijn bordje heb, en die koeien
zijn denk ik wel de gelukkigste op aarde, want ze worden zelfs
geschoren en gepoetst :D

dat smaakt ook het lekkerst, maar een koe word altijd geschoren.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:00

WildWings schreef:
Ik neem aan dat mensen gruwelen van de martelingen voor de slacht zelf dan ook biologisch vlees kopen of zelfs geen vlees eten? Want het houden van vee en het transport ervan is ook een marteling voor de koeien en varkens en kippen etc hoor..

Sterker nog, ik eet geen vlees, maar mijn katten wel, en die krijgen vers of scharrel of biologisch en de watjes krijgen biologisch uit een blikje :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:02

Gentlegiant schreef:
In nederland mag je Gèèn hond en kat eten :n

Dat is eigenlijk best krom! :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:07

Gentlegiant schreef:

Mag ik weten waar je dat vandaan hebt ;) ?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:31

Ik vind het nogal hypocriet om dit dan zielig te noemen. Ik kan me best voorstellen dat mensen uit het oosten wel behoefte hebben aan hondenvlees als hun dat gewend zijn. Het is niet aan ons te oordelen of dat dan humaan is of niet.
En zolang de slacht zelf humaan gebeurd en snel gaat, en de hond heeft een goed leven gehad ben ik er geen tegenstander van. Om het zelf te eten weet ik niet, als ik het op mijn bord geschoteld krijg en het ziet er niet meer uit als een hond dan zou ik het wel eten.
Ik ben zelf geen vegetariër, ik vind wel dat de leefomstandigheden van de dieren verbeterd moeten worden.
Ik koop zelf geen biologisch vlees, aangezien het abnormaal duur is. Ik woon nog thuis en dat valt niet bepaald binnen het budget van het huishouden.
En zometeen kan ik het ook niet doen met mijn studentenloontje, het is zo jammer dat het gelijk zoveel moet kosten.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:08

ja daar moet ik ook niet aan denken ik ben erg standaart van de koe varken en kip dan houd het bij mij op.
Brainless schreef:
@Wollie
In Nederland eet men ook waterkonijn en kikkerbillen.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:12

WildWings schreef:

dat ben ik niet met je eens het is niet altijd een marteling dat valt nu ook wel weer mee.
en heb ook wel is een bio boer gezien dat ik dacht nou nou moet dit dan beter zijn

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:14

loveidefix schreef:
Ik eet trouwens ook altijd biologisch vlees uit nederland
(van de buurman :D ) en ik aai die koeien ook wel eens
dus ik weet precies wat ik op mijn bordje heb, en die koeien
zijn denk ik wel de gelukkigste op aarde, want ze worden zelfs
geschoren en gepoetst :D

een koe die niet bio is word meest ook geschoren hoor!
dus dat is niet per definitie bio

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:23

Focussed schreef:
Gentlegiant schreef:

Mag ik weten waar je dat vandaan hebt ;) ?

eten mag wel......slachten niet.
lees ff mijn andere reaktie staat ook een link bij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:21

Citaat:
In Nederland is hondenvlees nog geen verboden kost. “Je kunt gerust je eigen hond opeten”, zegt een woordvoerder van de Dierenbescherming tegenover Wereldburgers.TV. “Wel is het strafbaar om in het vlees van huisdieren te handelen.”

http://www.wereldburgers.tv/2010/02/10/ ... nees-menu/

Laat mij maar lekker hypocriet zijn!

liedje89

Re: Mogen hondenslagerijen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:34

Volgens mij kan dat niet hoor. Om het gewoon even heel logisch te bekijken er is zo weinig vraag naar hondenvlees dat het totaal niet zou lonen om een houderij op te zetten, ik bedoel dat moet je regels ontwikkelen mbt volksgezondheid en welzijn wat allemaal veel geld en tijd zou kosten terwijl er in Nl misschien nou 100 mensen? dat zouden willen eten.

Chenezen die ik ken zeggen ook meestal dat ze geen hondenvlees eten trouwens. En dat het ook echt niet overal in china standaard in de supermarkt ligt.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:35

Hier nog een hypocriet hoor...
Als ik al denk aan mijn lieve hondje op een bordje dan draait mijn maag om.
:r

Ik ben het absoluut eens dat dat misschien niet klopt omdat ik wel net een kroketje op heb. Maar dan mag Japan dus ook 'lekker' walvis blijven eten?

Heeft gewoon te maken met wat in je cultuur wel en niet normaal is.

Dus voor mij wel een kroketje en geen puppyvlees... :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 01:37

Ik zou het niet erg vinden, mits er diervriendelijk geslacht kan worden.
Voor mij is dat niet anders dan een kip of konijn... En heb zelf een hond :=

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 02:27

Ik ben vegetarisch en ben het geheel met de andere vegetarieërs hier eens. Take it or leave it! Nu worden honden ingeslapen omdat er te veel in de asiels zitten. Terwijl er "te weinig voedsel" op de wereld is voor iedereen (ik ben van mening dat dit grotendeels komt door ons associale gebruikspatroon) waarom zouden we dat dan weg gooien? Al gooien ze het door de frikadellen heen. Die blijven mensen toch wel eten. Zolang er maar goed voor de dieren gezorgt word en ze verantwoordelijk geslacht worden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:44

Horsii_mine schreef:
Ik ben vegetarisch en ben het geheel met de andere vegetarieërs hier eens. Take it or leave it! Nu worden honden ingeslapen omdat er te veel in de asiels zitten. Terwijl er "te weinig voedsel" op de wereld is voor iedereen (ik ben van mening dat dit grotendeels komt door ons associale gebruikspatroon) waarom zouden we dat dan weg gooien? Al gooien ze het door de frikadellen heen. Die blijven mensen toch wel eten. Zolang er maar goed voor de dieren gezorgt word en ze verantwoordelijk geslacht worden.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Het is vaak het gevoel dat mensen een hond eten, maar laten we wel wezen, als een koe nog steeds eruit zou zien als een koe op je bord, dan zouden veel mensen het ook niet opeten.
Het is niet voor niks dat ze zeggen, wat de boer niet ken dat vreet die niet. En zo zijn alle nederlanders...
Ik zou het gerust wel eens willen proberen als ik in een land op vakantie ben en het op het menu staat. Vogelspin schijnt ook erg lekker te zijn.
Waarom niet? Ik vind kippen, varkens, koeien en paarden ook hardstikke lieve dieren, maar ik eet het ook op.
We zijn niet voor niks omnivoren, daar hoort ook een lapje vlees bij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:16

zodiacje schreef:
Hier nog een hypocriet hoor...
Als ik al denk aan mijn lieve hondje op een bordje dan draait mijn maag om.
:r

Ik ben het absoluut eens dat dat misschien niet klopt omdat ik wel net een kroketje op heb. Maar dan mag Japan dus ook 'lekker' walvis blijven eten?

Heeft gewoon te maken met wat in je cultuur wel en niet normaal is.

Dus voor mij wel een kroketje en geen puppyvlees... :n

Dat argument van die walvis slaat nergens op... Er zijn gewoon te weinig walvissen, daarom is het een probleem. Als ze nou walvissen konden fokken of er waren er teveel, dan konden ze die toch lekker opeten? Dat is het verschil tussen een kroket vol met gefokte dieren waar er genoeg van zijn en een walvisbiefstukje van dieren waar er te weinig van zijn. ;) Want walvis, koe, hond, kat, kip.... wat maakt het nou uit? Eigenlijk niks. Tenzij mensen er hun gevoel op loslaten want dan is het ineens "zielig".

Zie dat veel mensen hier wel koe willen eten en geen hond, als het op je bord ligt is het toch echt een homp vlees hoor. Het is toch niet meer herkenbaar. Vlees = vlees maar de "echte" vleeseters denken er kennelijk anders over. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:21

Ik heb er eigenlijk weinig moeite mee.
Ja, het zal moeilijker voor te stellen zijn omdat honden ook een huisdier zijn, maar ik zie liever honden naar de slager gaan dan dat er bedreigde dieren worden afgeslacht. Van honden zijn er veel meer, en bovendien zitten ook de asiels vol. Op die manier voorkom je misschien ook leed op die manier, zolang de honden humaan aan hun einde komen natuurlijk.

Boefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:24

Heel veel mensen zeggen dan ben ik maar hypocriet.
Ik vind het heel anders een koe of een hond.
Een koe neem je niet in huis, bouw je niet zo 1 2 3 een band mee op.
Dat is toch niet te vergelijken met een hond?

Ik hoop echt dat dat hier nooit komt een hondenslagerij!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:28

Boefff schreef:
Heel veel mensen zeggen dan ben ik maar hypocriet.
Ik vind het heel anders een koe of een hond.
Een koe neem je niet in huis, bouw je niet zo 1 2 3 een band mee op.
Dat is toch niet te vergelijken met een hond?

Ik hoop echt dat dat hier nooit komt een hondenslagerij!

Dus? Omdat je koeien niet in huis neemt mogen die wel dood voor ons vlees? Ik vind het echt zo ontzettend krom. Jouw schattige puppy is meer waard dan een lief kalfje. Echt niet... het zit allemaal tussen onze oren. Als ik nou een hekel aan honden heb en gek ben op koeien, dan mogen ze van mij honden slachten. Zo werkt het alleen niet.
Overigens, als ik een koe in mijn tuin zet kan ik daar een prima band mee opbouwen hoor. Hoeft niet te betekenen dat ze die gaan slachten, maar wel die tig duizend andere koeien. Tsja, alleen maar omdat mensen ze willen eten... jij hoeft jouw hond niet op te eten, maar er is genoeg overschot in asielen en ik heb er geen moeite mee als ze de dieren humaan slachten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:32

Er is ooit eens een onderzoek geweest naar shoarmatenten in Amsterdam, daar is toendertijd ontdekt dat er een x aantal tenten waren die goedkoop vlees importeerden vanuit het buitenland. Dit was dan o.a. ook honden- en kattenvlees.

Weet niet meer waar ik het toendertijd gelezen had.

Ik heb ook wel eens iets gehoord over een chinees restaurant die hond op zijn menu had staan hier in Nederland?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:18

Dat zijn allemaal "broodje aap verhalen" om mensen te shockeren en om de buitenlanders in kwaad daglicht te zetten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:56

het zou mij ook niet echt uitmaken of het wel of niet mag,het lijkt me niet te mogen in nederland,want hoe ga je dit weer controleren? op waar het vandaan komt wat voor medicijnen erin zitten en hoe slachten? daarnaast ,en ik ben dol op n stukje vlees ,lijkt het me gewoon echt niet te vrten! ik stel me qua smaak een hele sterke zware smaak voor bleh! [net zoiets als mijn hond ruikt als ie lekker de halve dag buiten is geweest en naast mijn bank ligt uit te wasemen...] nee doe mij maar lekker het veilige kipje en koetje :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:19

Brainless schreef:
Dat zijn allemaal "broodje aap verhalen" om mensen te shockeren en om de buitenlanders in kwaad daglicht te zetten.

Hoe weet jij dat zo zeker? ;)