Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ninajojo schreef:De hengst is niet de vader van het veulen. Denk dus dat hij uit eigenbelang (om zijn eigen bloedlijn voort te zetten) het veulen vermoordt...
Ik vind het wreed, maar volkomen natuurlijk gedrag!

Bonita_Bon schreef:tsja, denk dat het een heel groot gedeelte opvoeding is. Als je je paard met fluwelen handschoentjes aanpakt en teveel beschermt zal hij het zelf niet meer kunnen..

) Misschien dat dat hier ook gebeurd? Ik weet niet zeker of het ook bij andere diersoorten voorkomt, maar als de relaties zo zijn als gezegt word (veulen van een andere hengst), zou dit misschien een verklaring kunnen zijn. LindyH schreef:Margoot schreef:@LindyH: De merrie stond wel te springen voor hengst toen die met het veulen bezig was? Is dat geen goeie verdediging? (Geen sarcastische vraag, gewoon nieuwsgierig.) Hoe zou de merrie dan normaal reageren?
Op een gegeven moment liep ze toch weg, voordat de hengst erbij kwam? Ze had toen het veulen al opgegeven. Normaal gesproken zou een merrie toch haar veulen verdedigen met haar leven en zorgen dat zo'n vijandige hengst er niet bij zou kunnen komen?
Misschien dat het daarom normaal niet voorkomt dat hengsten vreemde veulens doden, omdat dat ze niet zou lukken zonder kleerscheuren.

)
Zelf vind ik het niet zielig. Natuur is Natuur