.. een hond is niet dom. Ik zou me eerst maar eens in hondengedrag verdiepen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pauline schreef:Hier ben ik het ook deels mee eens.Wat mij opvalt in het hele verhaal is dat je zegt: wij vertrouwen haar niet meer.
Daarmee zeg je al heel veel. Je hebt katten in huis die nu niet veilig in 1 ruimte met haar kunnen zijn, en buiten kan ze niet los.
Een dier dat zo herhaaldelijk andere dieren blijft doodbijten zou ik óf herplaatsen bij iemand die bewezen zo'n dier aankan ( Yamcha van Bokt bv) of in laten slapen.
Ongeacht welk ras, geslacht of foklijn deze hond heeft.

Wesseltje schreef:Ach kom op zeg.. een kind met een lammetje vergelijken.. een hond is niet dom. Ik zou me eerst maar eens in hondengedrag verdiepen
Loiz schreef:Met drie bijtincidenten op z'n naam doen veel DA's dat eeecht wel hoor! Zeker met het merkje "Stafford" erop.
(En let op, ik ben níet tegen Staff's, maar een Stafford die 3x gebeten heeft is toch nogsteeds indrukwekkender en zorgwekkender dan een teckel die 3x gebeten heeft)
Ben het eens met Liesjuh, je moet inzien dat het ook een kind kan zijn die hij de volgende keer pakt.

what a big deal.. banketstaaf voor de beestjes, maar de enige waar de verantwoording ligt is de eigenaar die moet zorgen dat het niet meer kan gebeuren door aan te lijnen. Zo heel spannend is het niet hoor, dat een hond een konijn vangt.. dat noemen ze instinct, en een beetje dierenarts zal daar een hond niet voor in laten slapen, ook niet na 3x. Loiz schreef:Toch is de schade bij een Staff altijd nog erger dan bij een Teckel, en daarom heeft het dan toch invloed..
Een DA zou zich rotschamen als ze een Staff geweigerd hebben in te slapen na 3 bijtincidenten om de week erna te horen dat er een kind gegrepen is..
Ik ken Staffs hoor, ik zeg ook duidelijk dat ik er niks tegen heb, zeg dus ook niet dat hij bijt omdat ie een Staff is, lezen zou handig zijn
Een kind en een lam zijn niet te vergelijken, maar een kip en een lam ook niet, de hond bijt, punt.
Wát hij gebeten heeft is bekend, wat hij nog zou kunnen gaan bijten is onbekend, en het is zaak dat te beperken tot niks meer.
), tot op de dag van vandaag nog niet gebruikt, maar ik ga het zeker binnenkort inzetten als hij weer de fout in gaat, wil hij niet luisteren, dan maar voelen, sommige dingen gaan gewoon te ver. Zorry schreef:Ik vind dat er een verschil is tussen een bijtincident en zijn natuurlijke gedrag volgen.
Kijk een hond die dus al 3 keer een andere hond of mens heeft gebeten zonder aanleiding zeg ik ook inslapen.
Maar een hond die zijn natuurlijke gedrag volgt omdat de eigenaar hem daar de kans toe geeft nee vind
ik niet dat hij moet worden ingeslapen.
Je moet als eigenaar zorgen dat hij die kans niet meer krijgt.
.
Zorry schreef:Mee eens.Ik vind dat er een verschil is tussen een bijtincident en zijn natuurlijke gedrag volgen.
Kijk een hond die dus al 3 keer een andere hond of mens heeft gebeten zonder aanleiding zeg ik ook inslapen.
Maar een hond die zijn natuurlijke gedrag volgt omdat de eigenaar hem daar de kans toe geeft nee vind
ik niet dat hij moet worden ingeslapen.
Je moet als eigenaar zorgen dat hij die kans niet meer krijgt.
XxLiEsJuHhxX schreef:was eventjes nieuwschierig geworden naar de foto.. maar inderdaad een super stoere foto..