help aub! voordat het te laat is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:04

@ paintlinger: De dierenarts heeft tegen ons gezegd dat we dr goed moeten warm houden en kijken hoe het gaat en dan moesten we vrijdag terug komen..(vandaag dus)
maar je heb wel gelijk dat de dierenarts dr had moeten opnemen, maarja ik ben ook geen dierenarts of iets dus ik kan het ook niet weten...wij dachten meer van die is onderkoeld en als ze warm is zal ze dr wel weer boven op komen...maar helaas is dat niet zo... |(
we laten haar waarschijnlijk toch inslapen! ze is echt op! ze ligt hier alleen maar te liggen op een kleedje, ze doet verder niks...we hebben dr al drinken gegeven en zo maar ik denk dat ze gewoon op is!
vandaag gaat ze weer naar de dierenarts en dan zal het wel afgelopen zijn!
mijn maatje |( na 14 jaar |(

Paintlinger

Re: help aub! voordat het te laat is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:06

Dan nog is het infuus verschrikkelijk belangrijk.
Ik vind het heel erg dat het niet gebeurd is, ik zie te vaak dat een reguliere DA niet goed handeld bij een spoedgeval. (ik werk op een doorverwijskliniek dus zie voornamelijk spoedgevallen).

Kan je echt niet naar een andere DA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:07

Ik vind het jammer dat jullie zo snel opgeven. Zoals ik al eerder vertelde heb ik dit ook een paar keer meegemaakt met mijn oudere katten van 15-17 jaar, waren ook zo slap als een vaatdoek omdat zij slecht aten, maar door dwangvoeding hebben zij het wel gered, en knapten zij enorm op duurde wel ruim een week maar ze zijn er nog!
14 jaar is helemaal nog niet zo oud als je weet dat ze soms een leeftijd van 22 jaar of ouder kunnen halen.
En als je dit zelf dwangvoeden niet aankunt/durft kan je haar aan het infuus laten leggen net wat paintlinger zegt.

Of vinden jullie het wel goed zo?

Paintlinger ik zie heel veel van dit soort gevallen, ook op kattenfora's waar er gewoon niets wordt gedaan, ze krijgen niet eens dwangvoeding mee.
Ik vraag mij elke keer weer af waar dit toch aan legt! Een DA is er toch om het leven te redden en niet om ze nog zieker te maken dan ze zich al voelen?
Een kat moet namelijk eten ivm met leverproblemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:09

is ook heel erg dat dat niet gebeurd is...maar je gaat er tog wel vanuit dat een dierenarts weet wat goed is of niet? daarom hebben wij dr weer mee naar huis genomen...als ik dit van te voren wist had ik t ook wel anders gegaan...
nu is ze gewoon echt op! ze ligt hier alleen maar een beetje te liggen en dat was het...
@ chiqa: ja ik snap dat jullie zo denken..maar jullie zien niet hoe ze dr bij ligt he..ze is gewoon echt op..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:11

Ik verwijt het jou ook niet stephanie, maar de DA.....
Tuurlijk ga je ervanuit dat hij weet wat goed is.....en daar vertrouw je op.

Daarom baal ik er zo van dat het vaak niet zo is......

Ik zou het nog niet opgeven een infuus kan wonderen doen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:12

Of alles werd uit de kast getrokken en ik ging er helemaal voor, zoals het infuus... e.d. (had eigenlijk al eerder gemoeten) of ik liet haar inslapen en dan gebeurde het vandaag nog. Op deze manier zou ik niet verder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:12

TS: Dextro is ook gewoon druivensuiker hoor. Ik zou haar in laten slapen. Mijn kat was al 2 weken helemaal op en voor mij was het het eerste dier wat ik in moest laten slapen en ik wilde dat echt niet hoe erg de DA er ook op drong. Nu heb ik er spijt van dat ik hem nog zo lang heb laten leven.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:14

ja je hebt wel gelijk paintlinger maarja wat jij al zegt, je gaat er gewoon vanuit dat een dierenarts het wel weet!
een infuus kan inderdaad wel wonderen doen maar ze is denk ik echt op! ze is echt graatmagen terwijl ze normaal altijd een dikkertje was en ze ligt hier alleen maar een beetje, ze kan niet eens normaal op dr pootjes staan..en 14 is toch een mooie leeftijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:15

Heeft ze geen suikerziekte? Dat had mijn kat en de symptomen vind ik er erg op lijken. Misschien zit je kat nu al wel een aantal dagen in een hypo

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:16

mijn cavia had het ook en die moest ik voeren met een spuitje
mischien is dat een oplossing?
mijn cavia is uiteindelijk wel gestorven aan haar long ontsteking
groetjess

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:17

Als je bij de DA bent geweest laat je het wel weten hea!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:17

@ Breezy302: zo ver ik weet heeft ze geen suikerziekte...maar ik ben ook geen dierenarts.
mischien zit ze wel in een hypo ja..maar dat weet ik ook niet.
maar ik kan dr gewoon niet zo laten leven..arm beestje! ze ligt hier nu alleen nog maar voor ons, omdat wij t nog even wouden aankijken en afscheid nemen, maar volgens mij is dit ook niks voor die poes. ze had niet voor niks een plekje gezocht..ik denk om te sterven.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:18

_Stephanie schreef:
..en 14 is toch een mooie leeftijd?

Vind je? Ik vind het nog erg jong als je weet dat er toch wel genoeg katten zijn die met gemak 22 jaar of nog ouder kunnen worden!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:19

Ik vind dat er nu wel erg makkelijk wordt gedaan over spuitje geven want de da heeft je naar huis gestuurd maar wat heeft ze jullie gegeven want heeft de da gedaan om een conclusie te trekken en feiten te verzamelen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:25

nou we doen er zeker niet makkelijk over! we hebben na mijn idee alles gedaan wat we konden..dat de dierenarts dr aan een infuus had moeten leggen hebben jullie gelijk in, maar dat had ik ook niet kunnen weten.
ze is gewoon echt op..als je dr ziet liggen. ze doet niet eens meer de mondje open als je met drinken aan komt...
4 uur moet ze naar dr dierenarts... |(

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:27

Ik denk dat TS gedaan heeft wat ze kon doen. Wij hebben zelf ook katten, als ze ziek zijn brengen we een bezoekje aan de DA, medicijnen als dat nodig is maar er is wel een grens. Die is bij TS bereikt, ik denk dat je dat moet respecteren en accepteren.
Laatst bijgewerkt door mezeja op 14-05-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:29

_Stephanie schreef:
nou we doen er zeker niet makkelijk over! we hebben na mijn idee alles gedaan wat we konden..dat de dierenarts dr aan een infuus had moeten leggen hebben jullie gelijk in, maar dat had ik ook niet kunnen weten.
ze is gewoon echt op..als je dr ziet liggen. ze doet niet eens meer de mondje open als je met drinken aan komt...
4 uur moet ze naar dr dierenarts... |(

Oeps ging iets fout

Ik vind niet dat je zomaar iets kan zeggen zonder dat er echt wat gedaan is. Vind ook zo vaag dat jullie zowel vandaag als paar dagen terug zo laat naar de da gaan. Spoed is spoed
Maar dadelijk heeft ze suiker, iets aan lever, nieren daar kun je wat tegen doen..misschien is ze vergiftigd en probeert ze nu daar boven te komen en dan brengen jullie haar weg voor een spuitje ;(
Laatst bijgewerkt door tita op 14-05-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:30

@ TS jullie zien zelf het beste hoe het met jullie kat is. Als ze op is is het op en dan is een spuitje het beste..

Niemand hier kan zien hoe het met jullie kat gesteld is en wat er aan de hand is! Verwijten als jullie geven snel op vind ik niet gepast..

Heel veel sterkte vanmiddag bij de DA!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:32

Ik ben het met marise83 eens. Ts weet het beste hoe de kat erbij ligt en heeft haar best gedaan voor zover ik het kan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:35

_Stephanie schreef:
nou we doen er zeker niet makkelijk over! we hebben na mijn idee alles gedaan wat we konden..

Jullie hebben haar alleen maar op een warm kleedje gelegd, maar de belangrijkste dingen die ze nodig heeft gehad heeft ze niet gekregen, de tips waar we het over hadden (Infuus, dwangvoeding eo. een second opinion) Met dat warme kleedje alleen gaat ze het niet redden nee, dat hebben we in het begin van dit topic ook al gezegd.

Je topic heet 'help aub! voordat het te laat is' nu krijg je adviezen en doe je dr niets mee?
Even ter zijde, ik neem jou niets kwalijk jij heb het wss ook niet te vertellen over de fiancieen, wat ik wel erg vind is dat er verder zo stoicijns wordt gereageerd'

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:47

Mensen laten we TS niet gaan aanvallen op het tekortschieten van die dierenarts!

TS, als je de mogelijkheid hebt: ga vandaag nog naar een andere dierenarts. Als deze dezelfde mening heeft als de eerste, kun je altijd nog besluiten tot het inslapen.

Hoe dan ook, heel veel sterkte vandaag!

Oh en een kat van 14 hoeft nog niet op te zijn :n Maar dat kunnen wij hier vanachter het pcscherm niet beoordelen.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:51

Ik wil eerst even duidelijk maken dat ik geen dierenarts ben en misschien kan deze oplossing helemaal niet in deze situatie maar ik ga het je toch even vertellen:

Onze kat, wel slechts 4 jaar oud, wilde ineens van de een op de andere dag niet meer eten en drinken. Van een normaal een heeeeeeel actief, lief en speels beestje was hij ineens slap, sliep alleen nog maar en wilde dus niet meer eten en drinken. Ik ben na dit een paar uur te hebben aangekeken direct naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg tie een spuitje om zijn vochtpijl weer een beetje in orde te krijgen en medicatie tegen misselijkheid (ook in prik). Tevens kreeg ik pilletjes mee tegen misselijkheid. Hij moest inderdaad aan de gekookte kip en rijstewater. Na hiervan een heel klein beetje te hebben gegeten stopte die er weer mee en bleef maar ellendig (bleef ook echt liggen waar ik hem zelf had neergelegd). De volgende dag weer naar de dierenarts, die zette hem een bakje speciaal voer voor z'n neus en dit weigerde die ook. Ze zei toen dat ze iets ging proberen om hem weer aan het eten te krijgen wat misschien wat bijzonder in m'n oren zou klinken. Schijnt dat het zeer slecht is voor een kat om te lang zonder eten te zitten en omdat ze geen oorzaak kon vinden dacht zij dat ie gewoon iets verkeerds binnen had gekregen en daardoor zijn eetslust (of durf om te eten) was verdwenen. Hij kreeg dus een minimale dosis valium (prik) en serieus... nog geen 30 seconden later begon die me toch als een idioot te eten uit dat bakje waarvan die eerder niets moest hebben! Hij was uiteraard nog wel een beetje suf en loom maar na een nachtje slapen was die weer de oude!

Bij hem kwam zijn ellendige gevoel dus puur omdat ie was gestopt met eten. Zou wel heel erg zijn geweest als die daaraan was doodgegaan.

Nogmaals ik weet niet of dit iets voor jullie kat is omdat er wellicht meer speelt, maar je zou het eens kunnen opperen bij de dierenarts!

Ik wens je veel sterkte en wijheid toe bij het maken van welke beslissing dan ook. Volg je eigen gevoel!

Liefs Sunny

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:48

IK heb alles gedaan wat ik kon doen..de dierenarts niet , maar dat is nu niet meer te helpen.
ze ligt hier gewoon dood te gaan! er kwam net bloed uit dr neus en/of mond..zo slecht is het met dr.
we hadden om 4 uur een afspraak en we hebben nu al gebeld of we eerder kunnen komen...ik kan dit arme diertje niet zo laten lijden...

Bedankt sunny voor je verhaal n alles, we hebben de keuze al gemaakt. hoe moeilijk het ook is voor ons..als jullie dr zouden zien zouden jullie het mischien begrijpen..zo achter de computer is het lastig allemaal.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:55

Meis, ze is op hoor! Niks van aantrekken wat andere zeggen. Mijn perzische kat had dit vorige week, hij was al mager en werd verkouden, allemaal snot uit zijn neusje. Maakte ik goed schoon en hij kreeg extra kattenblikje. Van de een op de andere dag wou hij niet meer eten, zelfs zijn favoriete kattenblikje niet meer. hele dag water naar binnen gewerkt via een spuitje. Kat kon niet meer goed lopen,viel om, lag te trillen en reageerde nergens meer op.
Direct zijn we naar de dierenarts gegaan, er was een waas over zijn oogjes en hij woog nog maar anderhalve kilo. We hebben hem direct laten inslapen, op is op..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:56

Denk dat dit de meest verstandige beslissing is.........
Sterkte straks