Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:14

SecretLIN schreef:
Nativa schreef:
Als je dat meent vind ik je een lafhartig, gevoelloos mens. Sorry, maar dat moet ik echt even zeggen. Je weet echt niet waar je het over hebt als je zoeits ondoordachts en harteloos zegt.

ook niet echt netjes he ;)

maar goed ik weet van mezelf wel dst ik het niet ben gelukkig doe namelijk al meer dan 11 jaar 24 uur per dag dieren opvangen meer dan 5000 dieren per jaar dus weet waar ik over praat :)

Gelukkig weet jij precies wat het beste is voor die dieren, elk dier van die 5000 (alle 5000 hebben je vast gesmeekt om binnen te zitten) en wij weten er niks van.... :(:)
Leer eerst eens fatsoenlijk nederlands typen 'ik doe dieren opvangen' :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:35

SecretLIN schreef:
je kiest ervoor je kat de vrijheid te geven omdat het oooo zo zielig is hem binnen te houden, nou prima maar kan dan gewoon niet zeuren als hij doodgereden wordt dat heb je dan toch liever dan hem zielign binnen te houden?

Wat een rare gevolgtrekking :? Beetje harteloos ook.

Mijn katten zitten binnen omdat ik net buiten centrum Den Haag woon en het allebei enorme bangerikken zijn die uit angst wegrennen en nooit meer terug durven komen volgens mij. Zijn allebei gechipt, bandje verdraagt de ene niet (in mijn oude woonplaats kwam ze wel in de tuin)

Goed dat je voor het beestje gezorgd hebt, TS!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:38

Ik heb getemd op je bericht DjunDjun. Die laatste opmerking heeft totaal niets met deze discussie te maken.

TS: Super van je, ik heb eens gezien dat een kat werd aangereden, en zo'n dood dier langs de weg is echt naar.

Ik moet wel zeggen dat ik het ook wel een beetje eens ben met Lia en Secretlin, dit blijft gewoon een risico wanneer je je kat los laat lopen, maar verdrietig is het wel.

rockwitch

Re: Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:02

Eehm ik heb dit topic niet geopend om een felle discussie te creëren over het wel of niet binnen of buiten houden van je katten. Dat is iets wat iedereen zelf moet bepalen, ik doe het niet omdat ik er niet tegen zou kunnen als ik niet weet waar mijn beestjes zijn en omdat ze gelukkig ook er niet echt om talen om buiten te komen.
Maar ik ken ook katten die tegen de muur omhoog klimmen als ze binnen zitten, dus tja dan snap ik dat ze beter naar buiten kunnen, want dan zijn ze binnen doodongelukkig.

Dus kunnen we aub even normaal reageren op elkaar. Ik zou het erg jammer vinden als door een paar niet zo nette reacties dit topic op slot gaat, want dit heb ik toen geopend omdat ik het gewoon echt heel erg kwijt moest, want ik zat er erg mee dat ik weer een dode kat had gevonden en ik vond de discussie erg netjes gaan, maar de laatste 2 pagina's niet meer en dat vind ik erg jammer. Dus kunnen we weer normaal reageren (nu bedoel ik natuurlijk niet iedereen, maar de gene die ik wel bedoel die snappen het wel lijkt me)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:15

Ik woon aan een drukke weg en hier komt het ook heel veel voor :(. Om de 500 meter ligt er wel iets dood.. En dan van katten tot eenden tot hazen.
Helaas is mijn hond ook op deze weg voor mijn ogen doodgereden :'(

Wel goed gehandeld TS! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:48

Aster_ schreef:
Helaas is mijn hond ook op deze weg voor mijn ogen doodgereden :'(

Dat lijkt me zo verschrikkelijk naar :(

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:55

Hannah_Menno schreef:
Lia_ schreef:
Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!

Dus omdat je van je kat houdt moet je hem binnen houden? :? Sorry, maar mijn katten worden daar écht niet blij van! :n

Goed dat je hem hebt weggebracht TS! :(:)

Mee eens ;)

Maar even on-topic: Goed dat je hem meegebracht hebt, zal een schok, maar denk ik ook wel een soort van opluchting voor de eigenaar zijn. Hij weet tenminste wat er gebeurd is...
Maar het blijft triest!

Edit: Zag net dat er een hele discussie was gehouden, dus daar begin ik maar niet weer over ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:57

Mijn allergrootste liefde is doodgereden op de weg. Opmerkingen die hier gemaakt worden raken me in het diepst van mijn hart. Hoe harteloos kun je zijn om zoiets te zeggen, bah ik heb er geen goed woord voor over en vind het zo jammer dat een topic van iemand die haar verhaal over een kat op de weg kwijt wil, op deze manier verzandt in een discussie over katten die je binnen zou moeten houden.

Ik meng me dan ook niet in die discussie maar wil de personen met hun uitgesproken mening wel vragen rekening te houden met de gevoelens van mensen die een dier kwijt geraakt zijn en daar onnoemelijk veel verdriet van hebben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:59

Moderatoropmerking:
Helaas gaan jullie na mijn waarschuwing op een onvolwassen manier door met modder gooien naar elkaar en nog op een nare persoonlijke manier ook.
Het is goed over dit soort onderwerpem discussie te voeren maar niet op deze manier.
Daarom sluit ik nu het topic. Jullie waren al gewaarschuwd.