WAt is een must have voor een konijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:40

Ik heb zo'n houten bruggetje in de ren staan, waar ze onderdoor, overheen gaan en zelfs aan knagen :=

Afbeelding

En verder een zelf getimmerd huisje met opening aan de voorkant en raampje aan de zijkant waar ze in kunnen zitten.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:47

Dat bruggetje is een van de dingen die hier in de kast ligt, mijn voedster is er te zwaar voor waardoor hij steeds inzakte en daardoor had het rammetje al snel afgeleerd om er nog onder te zitten. De kattentunnels zijn een groter succes, zeker nu er twee aan elkaar geknoopt zijn.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:49

Manou schreef:
Dat bruggetje is een van de dingen die hier in de kast ligt, mijn voedster is er te zwaar voor waardoor hij steeds inzakte en daardoor had het rammetje al snel afgeleerd om er nog onder te zitten. De kattentunnels zijn een groter succes, zeker nu er twee aan elkaar geknoopt zijn.

ooh geweldig ik zie het helemaal voor me :')

Anoniem

Re: WAt is een must have voor een konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:55

:= Ik heb er ook beeld en geluid bij ja :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:56

:= haha inderdaad.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:57

Dat bruggetje staat hier voor de sier.. :')

Chantalsmook: Jou konijnen zijn toch niet te koop? Gezien je onderschrift..?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:59

een bal waar snoepjes in kunnen heb ik ook voor m'n cavia's en dat is een echte aanrader! kun je bij de meest simpele dieren zaak kopen.. verder is een shuil hokje altijd wel fijn;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:10

oh := haha had eerst een verkooptopic er staan. goed dat je het zegt! ff veranderen ;) !

Vond trouwens die voerballen wel heel duur in de dierenwinkel. via zooplus voor een paar euro en is percies dezelfde als uit de winkel!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:18

Mijn konijnen spelen trouwens ook heel graag met stoffer en blik!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:45

Mijn moeder heeft franse hangoor konijnen. Die hebben de hele dag beschikking over gras en hooi en krijgen per dag een klein bakje brok (ik weet niet exact hoeveel) en een handje vol stukjes fruit en ander groen. Vooral een witte druif is een enorme traktatie.
Ze heeft een nachthok binnen van de grond af en een gat in de muur zodat ze naar buiten kunnen. Daar staan een soort 'tafeltjes' in verschillende hoogtes zodat ze daarlangs naar beneden kunnen. De buitenren daar voor is bestraat en er ligt een wilgenstam op. Deze word veel gebruikt om tegenop te staan maar natuurlijk ook om aan te knabbelen. Achter in het hok is een met gras begroeide heuvel waar buizen ingegraven liggen. Naast het terrasje achterin is ook een zandbak en daar overheen staat nog een normaal konijnenhok dag en nacht open. Ook voor de ingang van dit hok staan 'tafeltjes'.
Het binnenhok is zo'n 1,5m lang en 0,6m diep. De buitenren is niet rechthoekig, maar als ik zo even na denk schat ik dat het zo'n 12 vierkante meter oppervlak heeft. Dat is voor 2 tot 3 konijnen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:11

Klinkt echt super malenka. Maar t zijn ook echt mega grote konijnen die hangoren he? Dan hebben ze al die ruimte ook wel echt nodig! i kzou zoiets later ook wel willen :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:21

Mijn franse hangoor mag elke dag los in de tuin, de andere twee niet, die ontsnappen :P Dan gebruikt ze ook de hele tuin, snoeit ze hier en daar wat, houdt ze de grond goed los door lekker te graven en eet ze wat gras (als ze tijd heeft :+ ) Heerlijk speelgoed voor je nijn dus, een tuin :+

Via www.bunnybin.nl kan je ook naar hun shop, erg leuke dingen en meestal niet duur en nog voor een goed doel!!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:49

ChantalSmook schreef:
Klinkt echt super malenka. Maar t zijn ook echt mega grote konijnen die hangoren he? Dan hebben ze al die ruimte ook wel echt nodig! i kzou zoiets later ook wel willen :)

Op zich hoeft zoiets niet persé heel veel ruimte in te nemen :) Ik heb voor mijn konijn (hij is inderdaad nog in zijn eentje, maar er komt zo snel mogelijk één bij) sinds kort ook een ruim hok. We hadden een ingestort schuurtje wat we hebben opgeknapt, daar bergen we ook gewoon spullen op, maar dan op een manier zodat hij er geen last van heeft, het is dus gewoon een beetje 2 vliegen in één klap :) Heb even een fotootje gemaakt voor je:
Afbeelding
http://i555.photobucket.com/albums/jj45 ... kat007.jpg
http://i555.photobucket.com/albums/jj45 ... kat008.jpg

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:33

Mijn moeder vond het een keer een leuk idee om mijn konijn een knuffeltje te geven (oud konijnenknuffeltje van mij)
Toen hij het eerst zag had hij een beetje geknaagd aan het pootje, maar al snel kwam hij erachter dat het veel leuker was om er op te rijden :Y) (niet gecastreerd)

Ook kon mijn konijn voetballen met een grote voetbalxD
en we hadden ook van die soort broodjes voor hem met wortelsmaak (je had nog meer verschillende) vond hij ook altijd wel lekker

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:35

Nikkylove schreef:
Mijn moeder vond het een keer een leuk idee om mijn konijn een knuffeltje te geven (oud konijnenknuffeltje van mij)
Toen hij het eerst zag had hij een beetje geknaagd aan het pootje, maar al snel kwam hij erachter dat het veel leuker was om er op te rijden :Y) (niet gecastreerd)

Ook kon mijn konijn voetballen met een grote voetbalxD
en we hadden ook van die soort broodjes voor hem met wortelsmaak (je had nog meer verschillende) vond hij ook altijd wel lekker

Whaha ! Dat doet die van ons ook. Daar hebben we heb nu maar een rammel balletje gegeven daar rijdt hij teminsten niet op :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:46

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:30

ChantalSmook schreef:
benangelique schreef:
hier ook niet meer zindelijk sinds ik er 2 bij heb... wat een drama, kan iedere keer alles uitvegen en gezien ze normaliter los in de tuin lopen en de zomer er aan komt, krijgen ze een ren en mogen ze niet meer los...
heb een kleintje en die leg ik niet tussen de keutels :n

Waarom mogen ze niet meer in de ren :) ?

ze mogen juist wel in een ren, maar niet meer los door de tuin. ga een ren aan de hokken maken en dat is dan hun ruimte. tja, dan gaan ze wel van 40m2 naar 4m2, maar dat is dan maar zo....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:09

Als ik volgende keer weer bij mijn moeder ben zal ik eens foto's van het hok maken. Het is wel erg lastig om aan leuk speelgoed voor grote konijnen te komen. Voor dwergjes is genoeg. Maar daar hebben de fransjes natuurlijk niets aan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:32

[

ChantalSmook schreef:
benangelique schreef:
hier ook niet meer zindelijk sinds ik er 2 bij heb... wat een drama, kan iedere keer alles uitvegen en gezien ze normaliter los in de tuin lopen en de zomer er aan komt, krijgen ze een ren en mogen ze niet meer los...
heb een kleintje en die leg ik niet tussen de keutels :n

Waarom mogen ze niet meer in de ren :) ?

ze mogen juist wel in een ren, maar niet meer los door de tuin. ga een ren aan de hokken maken en dat is dan hun ruimte. tja, dan gaan ze wel van 40m2 naar 4m2, maar dat is dan maar zo....[/quote]

Een andere bokker had je post al uitgelegd, had hem verkeerd gelezen :) Mijn vorige konijn liep eerst ook los door de hele tuin, nu ik 2 nieuwe heb wil ik ze gewoon in een ren zodat en de hond er niet bij kan en ze gewoon de hele dag naar buiten kunnen, ook al ben ik even weg :) Dan amar minder ruimte en langer erin :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:04

Ik heb nog 3 stukken pvc buis liggen, heb nu zelf een maatje groter gekocht. Deze zijn nog amper gebruikt. Staat is dus goed.(nieuwprijs was 35 euro). Weet niet of iemand geinteresseerd is hierin. Af te halen in Eindhoven voor 17,50 :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:31

annepanne schreef:
Via http://www.bunnybin.nl kan je ook naar hun shop, erg leuke dingen en meestal niet duur en nog voor een goed doel!!

Naar aanleiding van deze tip heb ik net even flink besteld voor mijn twee konijnen. We wachten in spanning op de doos met speelgoed :Y) Leuke shop inderdaad en niet zo achterlijk duur. Ben erg benieuwd wat m'n nijnen ervan zullen vinden :j

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:32

Wat een nijn-spullen hier. :)

De mijne heeft idd ook kattenspeeltjes, gooit ze regelmatig mee
en een houten schuilhuisje die ook gegeten kan worden.

Edit: zie het huisje bovenaan de pagina staan.