Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:55

Ja die kouwe natte neus :') en dan met die scherpe nageltjes je stevig vastgrijpen, want je mag natuurlijk niet zomaar weglopen :D

Ik denk dat het Leli is geweest die gegeten heeft. Zij is er tot nu toe het meeste in geïnteresseerd :j maar Djowi komt 's nachts ook wat meer los.

Rockie1 vind hij al wel leuk, daar knuffelt hij wel mee. De kleintjes waren weer iets te blij om hem te zien :')

Komt wel goed in de loop der dagen. :)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:27

Ik zal dit weekend de advertentie verwijderen. Leuk voor Vleer, het was toch speciaal voor haar een vriendje?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:48

Leuk dat je nu toch 2 katjes hebt!!

Nadat onze kat een half jaar geleden was overleden, hadden wij toch ook wel wat behoefte aan katjes.. Dinsdag naar asiel gegaan, en daar zat toch een poepie, echt bijna dezelfde als onze oude kat, en we werden ook meteen leuk door hem begroet! Al snel bleek wel dat hij met ze vriend samen wouden gaan, die vriend was wel iets lelijker hahaha.. Even overleg gehad met papie, want eigenlijk had die niet veel zin in 2 katjes haha.. uiteindelijk toch maar toegestemd, en gister zijn we ze gaan halen! Uiteindelijk is die lelijk niet heel lelijk hahaha

Eigenlijk is dit hele verhaal bedoeld als tip, dat in een asiel ook el duo's zitten.. maar nu heb je zelf al 2 hele leuke katten!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:23

In het asiel zitten ook erg leuke katten, maar als je ze van iemand overneemt voorkom je juist vaak dat ze in een asiel komen. ;)

Mooi dat ze hun draai beginnen te vinden Steen! 8-)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:18

En? Eten ze al? Hoe gaat het nu met ze?
Foto's!! (Mag ook via mail, maar is leuker voor iedereen als ze hier staan :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:06

Ze eten super!

Maar er wordt vooral door Lily wel veel gespuugd nog. Ik heb het even op een aantal fora gevraagd, maar het schijnt normaal te zijn?

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:40

Volgens Sam deed Lily dit steeds met periodes. Ik had gehoopt dat dit door het rauwe voer minder zou zijn. Meng je nog of eten ze volledig rauw nu?
Mijn katten doen het in ieder geval niet van het vlees. Wel van nat voer en plantenresten en haarballen. Ik denk dat Lily haar spijsverteringsgestel zo van slag was dat het langer zal duren voor ze weer op orde is.
Je zou, nadat ze op rauw over is, binnen een maand moeten zien dat ze dikker wordt. Je kunt haar ook wegen elke week om het bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:51

Ze zijn volledig over op rauw. Leli eet er goed van. Djowi zie ik het niet eten, maar volgens mij doet hij dat wel (hij ziet er prima uit).

Ik zal eens met Leli op de weegschaal gaan staan. Hij is alleen niet digitaal, dus da's een beetje onhandig.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:22

Ik heb sinds 4 weken een andere hond erbij, en die ook per direct over gezet op vlees. Na 2 weken begon zij ook regelmatig te spugen. Nu geef ik haar wat vaker wat kwark met musli, en spuugt ze niet meer.
Misschien aan de poes ook wat kwark geven? Baat het niet dan schaadt het niet.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:51

Leli is gek op zuivel, dus dat zou je over een week eens kunnen gaan proberen met kleine hoeveelheden (eetlepel) een paar keer per week. Neem dan Biogarde. Katten hebben een heel ander metabolisme dan honden, en reageren op sommige dingen heel anders. Geen meusli geven aan een kat trouwens en ook geen fruit.

Ze kan ook in een grote pan of kom of doos op een keukenweegschaal die wat meer aankan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

Hihi kat in 't pannetje :')

Volgens mij gaat mijn weegschaal tot 5 kilo, dus dat probeer ik gewoon :j

Biogarde zal ik ook in huis halen. Lekker :9

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:16

Alleen wegen hè! Niet op het vuur zetten en soep van koken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:25

Oh!! Sorry, verkeerd begrepen... Nou ja, twas een wat mager soepje, maar heeft goed gesmaakt :P

Ik heb trouwens nog steeds geen goede foto's... Tis hier door dat lelijke weer steeds zo donker... en flits maakt het er nog steeds niet beter op :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:29

Mijn kat springt al in de weegschaalbak als ik hem uit de kast haal :D we hebben haar vanaf het begin af aan elke week gewogen :) gek beest :+

Toen mijn kat elke keer overgaf en mager werd is er bij de DA chronisch nierfalen vastgesteld.
Dus hou het spugen wel in de gaten, het is namelijk niet echt normaal. Wil je niet ongerust maken, maar wel vertellen dat veel spugen niet normaal is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:43

Wat ik heb begrepen op onder andere barfplaats, is dat het overschakelen op rauw vlees betekent dat je kat van een maagzuur waarde van 5 pH terug moet naar 1 pH en dat het kan zijn dat ze extra spugen zolang ze nog niet gewend zijn.

Ik heb nu wat kokend water over het voer geschonken en kleinere porties gevoerd, en tot nu toe heb ik haar nog niet zien spugen, en ook niets gevonden *fingers crossed*

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:48

Overgeven bij katten kan ontzettend veel oorzaken hebben, van stress tot hartafwijkingen en alles ertussen in. In Leli's geval denk ik eerder aan een probleem met haar spijsvertering, maar nierfalen is niet onmogelijk. Echter Leli is een ontzettende speelse en actieve kat. Je zou bloed kunnen laten trekken bij de DA als ze geënt moet worden. Daar kunnen ze verminderde niercapaciteit zo uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:52

Ik ben inderdaad van plan om binnenkort te laten enten. Het lijkt erop dat dat de laatste twee jaar of zo niet meer is bijgehouden (of de paspoorten waren niet mee).

Dan wil ik ook even een checkup laten doen :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:54

PoucyWouce schreef:
Overgeven bij katten kan ontzettend veel oorzaken hebben, van stress tot hartafwijkingen en alles ertussen in. In Leli's geval denk ik eerder aan een probleem met haar spijsvertering, maar nierfalen is niet onmogelijk. Echter Leli is een ontzettende speelse en actieve kat. Je zou bloed kunnen laten trekken bij de DA als ze geënt moet worden. Daar kunnen ze verminderde niercapaciteit zo uithalen.

Dat was mijn 4 jarige kat ook ;) lief, speels, actief, lekker buiten spelen, hele huis ondersteboven crossen. Ze gaf alleen veel over.
Via een bloedtest inderdaad nierfalen achterhaald. Maar op het moment dat ze dat in het bloed kunnen zien, is er niets meer aan te doen buiten medicijnen en dieetvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:56

Ook juist bij nierfalen schijnt rauw vlees erg goed te zijn omdat er geen toevoegingen inzitten die neerslaan. Maar goed, we houden haar sowieso in de gaten :)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:10

Rock schreef:
Ik ben inderdaad van plan om binnenkort te laten enten. Het lijkt erop dat dat de laatste twee jaar of zo niet meer is bijgehouden (of de paspoorten waren niet mee).

Dan wil ik ook even een checkup laten doen :j

Zal wel gedaan zijn, Sam kennende. Hij kocht immers het voer ook bij de DA. Ik zou hem even vragen wanneer ze de laatste keer gedaan zijn en wat ze hebben gehad. Te veel enten is ook niet goed. Ik ent mijn oudere katten trouwens ook niet meer elk jaar. Ze komen niet in contact met andere katten.

Een check up kan geen kwaad. Ik geloof niet dat Sam bloed heeft laten nemen, maar ze zijn wel met haar magerigheid bij de DA geweest waar ze ook enkele dagen heeft doorgebracht voor monitoring. Ms zijn DA eens zelf bellen?

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:10

Rock schreef:
Ook juist bij nierfalen schijnt rauw vlees erg goed te zijn omdat er geen toevoegingen inzitten die neerslaan. Maar goed, we houden haar sowieso in de gaten :)

Klopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:19

Boekje van voor naar achteren gelezen :')

Ik mail Sam wel even over de entingen :j en bel eventueel wel even over de magerigheid ook dan naar zijn DA :j

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:24

Ja, lijkt me slim. Dan weet je wat er al allemaal gedaan is. Sam gaf eerder teveel geld eraan uit dan te weinig en ging ook (te) vaak naar de dierenarts. Zo kreeg Djowi jaarlijks een antibiotica kuur om de tandvleesontstekingen te remmen! En als ie ooit echt iets heeft dan is hij resistent... Nog maar te zwijgen over dat het voer dat de DA hem verkocht de oorzaak is van de ontstekingen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:26

Jup... :(:)

Ik vind het trouwens heerlijk hoe lief ze samen zijn, precies waarnaar we op zoek waren. As we speak liggen Djowi en Leli samen op het allerbovenste plankje van de krabpaal, als een soort knoedel :+:

's Avonds liggen ze ook heel vaak samen op schoot :D

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:49

Wat een mooie katten! Veel plezier ermee.
Wij hebben sinds 2 jaar een poes. Vriendlief wilde er eerst niet aan (10 jaar gezeurd)
Nadat we zijn verhuisd en onze omstandigheden beter waren voor een kat hebben wij een kat in huis.
Vriendlief is helemaal om! Ik vond het altijd ernstig rustig in huis zonder een kat of hond.
Veel plezier met je twee mooie katten!