bnb schreef:Er had ook nog een andere optie bij moeten staan nl: De kat wordt gevangen en opgehaald en door het personeel van de dierenambulance naar een meewerkende dierenarts gebracht om nagekeken en behandeld te worden, meteen gesteriliseerd en naderhand weer terug gezet!
Althans zo zou het moeten! Dan heb je een goedwerkend instituut...
Laten we even reeel blijven, deze optie kost een vermogen. Je instituut moet dan niet alleen goedwerkend zijn, ook erg rijk...
In het algemeen, dus tegen niemand specifiek in dit topic: Wij zijn allemaal dierenliefhebbers, we kunnen toch ook zelf wat doen? Zelf moeite nemen om de kat te vangen, of een gevonden dier ergens heen brengen? Ik vind dat er wel heel makkelijk gezegd wordt dat de DA dat allemaal maar moet doen. Dat een organisatie die uit vrijwilligers bestaat. Dat je zelf geen vrijwilliger bent prima, maar meewerken op wat voor manier kan toch? Als je een kat vindt is dat dan echt zo'n probleem om die 1 nachtje zelf op te vangen en de dag erna even naar het asiel/DA/of waar dan ook te brengen? Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Wel aardig trouwens dat wat ik bedoel prachtig geillustreerd wordt door iemand die niet bang is om te zeggen dat ze liever haar eigen leuke dingen doet dan een dier in nood te helpen om vervolgens de schuld bij de DA neer te leggen. Dàt vind ik nou bizar...
moonprayer schreef:zo zag ik een keer een te magere hond loslopen, met MUILKORF om!
ik bellen, "hebben jullie hem al gevangen?"
nee, dat niet.
oh dan komen we niet.
wij waren onderweg naar appasionata, maar als het aan mijn vriend had gelegen was hij de hele dag in touw geweest om dat dier te redden, echter liep hij wel in de hoofdstraat (er waren geen winkels open) en waren we hem al snel uit het oog verloren.
maar ik vond het maar bizar dat ze zomaar een hond aan hun lot overlieten, die ogenkennelijk al een poosje zwierf, want hij zeg er behoorlijk slecht uit.