Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:17

hhm dan krijg je helemaal ruzie in de tent. Daar komen ze geheid achter. Ik denk dat het nu het beste is om het te laten rusten, helaas voor Igor. Maar het moet ook samengaan met die mensen, zeker omdat je niet volledige eigendom krijgt.
Ik vind het heel asiociaal en onbeschoft dat ze nog steeds niets heeft laten horen. Zo handel je toch niet als volwassen persoon?
Wat fijn dat er zoiezo een maatje komt voor Dimo!
En tja, DH zijn ook wel heel erg uniek, ik vind ze ook geweldig.
Alleen denk ik niet dat ik zo'n hond aan kan, ze hebben echt een sterk karakter.
@cissie: wat een mooie hond! Wat jammer dat het jachtinstict niet combineert met hun leven. Het is wel een schatje om te zien, die zal vast wel een goed huis krijgen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:53

Yamcha schreef:
Oh, ik heb mijn Beau toen uit Oostende opgehaald. Dit is maar een stukkie verder rijden, valt me mee.

Ik rij ook 1000 km om op vakantie te gaan, dan wil 200 km voor een hond (waar ik veel langer lol van heb) ook wel hoor.

oh, was Tibeau een belgje?
vandaar dat het zo'n geweldige hond was O:) :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:58

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:07

leuk dat jullie zo meedenken, maar voor zover ik weet wil Yamcha een duitse herder ;)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:11

Oeps... :oo Dat had ik niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:18

Yep, Yamcha wil een Duitser.

@ cissie: Ja, ik ben serieus op zoek naar een andere hond. Ik wil een hond voor mezelf, een waar ik mee kan sporten, en trainen en lopen, en het liefst een gruwelijk dominante reu (teef mag ook, maar moet een karakter hebben van heb-ik-jou-daar en voor de duvel nog niet bang zijn).
En een hond die schapen doodbijt kan ik hier niet hebben, woon aan de rand van Leusden, beetje boerengebied hier, en ik ga me niet populair maken met een hond die dat doet :n

Tibeau was een echte Duitser, gefokt en geboren in Bayern. Verkocht naar iemand in Vlaanderen die hem niet aankon, en zo kwam hij in het Blauwe Kruis aan de kust. En toen zag ik hem, en ik wilde die hond gewoon hebben, interesseerde me niet wat voor achtergrond hij had.....

Ik wil weer een dominante (intacte) reu (of teef) hebben, en liefst een Duitser met stamboom. Geeft niet hoor Santie, kon je ook niet weten. Fojoe kent me al iets langer, vandaar ;)

Petite: precies wat Sunnylove al zegt, bovendien zie ik niet helemaal hoe ik dat praktisch zou moeten doen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:22

Yamcha zoekt geen brave lieve gezinshond, maar een uitdaging :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:25

Dat heb jij heel goed begrepen :j

Gezinshonden zijn sowieso niks voor mij, kan altijd nog als ik een stuk ouder ben, doe me nu maar een lekkere macho :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:35

en ik met mijn overvolle agenda en 3 kleine kinderen, wil liever een lieve ongecompliceerde loebas, zoals mijn heerlijke labradors <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:42

Je moet de hond kopen die bij jouw situatie past en bij jou als persoon. :j
Ik hou gewoon van gek, gekker gekst, en een temperament waar je u tegen zegt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:26

Dan valt Bas af...1 hij is geen duitse herder, 2, hij houd zich niet in bij kleinvee en 3, hij is verders ongecompliceerd en ontzettend lief, niks voor jou dus.

Ik hoop voor je dat een hond vind waar je naar opzoek bent en die goed bij je past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:30

Vast wel :j

Ik neem de tijd, hoor.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:49

Yamcha schreef:
Je moet de hond kopen die bij jouw situatie past en bij jou als persoon. :j
Ik hou gewoon van gek, gekker gekst, en een temperament waar je u tegen zegt.

haha, precies wat ik vroeger ook altijd wou, vooral bij paarden dan :D
en nu ik daar geen behoefte meer aan heb, heb ik natuurlijk een in-zijn-hoofd-nog-hengst-maar-tussen-zijn-benen-niet-meer met een chinese handleiding en een 3-jarige net ex-hengst die ook niet meteen van plan lijkt om zo gemakkelijk te worden als mijn brave oude ruin ^) :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:01

Lijkt wel of je op zoek bent naar de mijne.... Dominante intacte reu..... je weet wel, dat staatgevaarlijke beest dat ik niet heb laten inslapen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:07

Ik heb altijd van die staatsgevaarlijke dieren :')

En die van jou vertoonde heel honds gedrag, wat niet handig was in een mensenmaatschappij, maar niks abnormaals. Ik had hem ook niet laten inslapen (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen).

Ik heb geen non-euthanasie beleid trouwens, ik heb er geen moeite mee een hond die niet goed in in de kop is naar de andere wereld te helpen (het alternatief vind ik zo dieronwaardig) maar een hond die een beetje een lastpak is, maar goudeerlijk.....kom maar, ben ik dol op....... heerlijk, die temperamentvolle rakkers :+:

Hahahaha fojoe, dat zal je ook altijd zien :')

Zulke paarden zijn tof :j ik rijd zo een paard, alleen die is 5. Aan de hand is ie een beetje lastig soms, en met rijden zoooo fijn....... electrisch aan het been, heerlijk los in zijn lijf (beetje te los soms :') ) zo'n fijn paard :+:
Ik kies mijn pappenheimers wel uit, geloof ik :') hou van hete bliksem :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:17

het is dat mijn honden jagen............ anders had ik het stel zo bij jou onder gebracht.......

ik hou van ze, en ze gaan alleen weg als ze het beter krijgen dan hier......

het is geen makkelijk stel, een mongool en een dominante ...........

maar schapen........... schapen zijn om op te eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:19

:+:

Kim, ik ben dol op je, en je mag ze komen brengen als ze niet meer jagen, maar de boer wilt de schapen graag heel houden, en gelijk heeft-ie. Vrees dat ie honden afschiet als ie ze achter zijn schapen aan ziet jagen, geef hem gelijk ook nog.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:21

Zorg je er wel voor dat het niet weer fout loopt is de toekomst.

Je klinkt erg zelfverzekerd, maar niet alle zogenaamde 'projecten' kan je nog rechttrekken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:22

Yamcha ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo'n hond echt aankan, en dan bedoel ik niet mans lopen doen en stoer, ondertussen hijgend aan een penneband om indruk te maken op de buitenwereld.
Maar een serieus persoon die er echt voor zo'n hond kan en wil zijn.

Er komt vast wel weer een uitdaging op jou pad, jammer dat je helemaal niets meer heb vernomen van die vrouw, noem dat ronduit onbeschoft.
Ze had het op zijn minst kunnen uitleggen wie weet had jij dr nog iets van op kunnen steken.
Ik kijk uit naar je nieuwe uitdaging!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:23

ik geef hem ook gelijk :)

meer dan gelijk, tis zijn vreten en mijn huisdier.............. zit een wezenlijk verschil in :)

ik laat mijn honden maar nog even hier, het jagen krijg ik er niet uit........

als ze niet hadden gejaagd............ dan had ik ze zo overgedragen aan je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:32

Chiqa: ik ben niet zo van de pennenbanden. Ik zet gerust een teletac in, als ik denk dat 2 keer gebruiken van dat ding effectief is, maar als een hond een verlenging van je eigen ego is, moet je er sowieso nooit aan beginnen (denk zomaar dat je dat bedoelt). Die nieuwe uitdaging komt er, maar ik neem de tijd :j

BraveSpots: natuurlijk ben ik zelfverzekerd. Dat is de eerste voorwaarde. Buiten dat ben ik op zoek naar een hond voor mezelf, voor mijn eigen lol, niet persé een project, maar als hij dat is, is het niet erg. En die moet voorlopig aan 4 eisen voldoen: stoer en macho zijn, leuk vriendje voor Dimo, mijn nieuwe compagnon, en niet jagen. Volgens mij is dat haalbaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:09

Ik denk ook dat dat haalbaar is Yamcha.
Ergens wacht volgens mij een hele leuke hond op je!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:24

@ Yamcha: wat onwijs balen dat het zo loopt, ik had dit niet verwacht! Hopelijk kom je binnenkort je DH uitdaging tegen en vind Igor ook een mooi plekje :) mss een blonde vraag... wat versta jij onder een "time out"?

@ de discussie over jachthonden en schapen... ik heb een op en top jachthond. Konijntjes en vogels zijn niet veilig voor hem, maar degene die hier nog wel eens met happen schapen wol in zijn mond rondloopt is niet mijn jachthond maar de DH van een vriendin van mij ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:28

de mijne gaat voor de kill............ bleef het maar bij een happie wol :)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:44

KiWiKo schreef:
de mijne gaat voor de kill............ bleef het maar bij een happie wol :)

Rode wol smaakt waarscijnlijk beter dan witte... laat de DH van mijn vriendin daar maar niet achter komen ;)