Herder doodt poesjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:09

Als je de natuur zijn gang dus mag laten gaan,mag een hond ook een baby doodbijten. Waarom is het erger dat een hond een baby doodbijt. Vindt dat net zo erg als een kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:10

Precies...

Als een hond een baby dood bijt zeggen we toch ook niet: nou... laat de moeder van de baby zichzelf maar steriliseren...

Dat lost niets op, en het is een vreemde maatregel.
Het heeft zelfs helemaal níets met 't probleem te maken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:12

kan me nog een topic herrineren over een hond die kippen doodbeet, toen werd er ook helemaal niet gezegt dat het de natuur was en dat er teveel kippen waren.... Toen werd er gezegt dat ze de hond moest aanlijnen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:13

Wat een vraag, ik neem aan dat die mensen zelf ook zo'n 10 oplossingen kunnen bedenken die hier al staan aangekondigd? :+

Wat betreft dat gehandicapte kitten van vorig jaar, misschien maar beter dat die is doodgebeten.

De hond moeten ze eens gaan opvoeden. Als dit al de tweede keer is, is het misschien een derde keer een lam, een kalf of een veulen....

Ohja, en ik las iets over een pony die bang is voor vlinders, die pony mag mijn club wel joinen, ik ben zelf bang voor vlinders :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:30

ben het helemaal eens met hypofocus ! :j

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:32

Steriliseren en ipv planken voor de deur, iets van gaas/hekwerk?
Katten hoeven niet perse binnen op te groeien hoor, een stalkat heeft idd een beter leven dan een huiskat!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:42

Wat jammer dat hier een kitten met een baby wordt vergeleken.

Als een kat een vogel doodbijt zegt toch ook iedereen: dat is de natuur (terwijl 9 van de 10 katten dat niet doen omdat ze honger hebben en zo'n vogel ook helemaal niet opeten) en dan worden er toch ook geen vergelijkingen met baby's gemaakt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:46

lifaya schreef:
kan me nog een topic herrineren over een hond die kippen doodbeet, toen werd er ook helemaal niet gezegt dat het de natuur was en dat er teveel kippen waren.... Toen werd er gezegt dat ze de hond moest aanlijnen :)

dit zijn hond en katten van dezelfde eigenaar. als ik mijn hond meeneem naar vreemd terrein hoort Mijn hond van andermans 'spullen' af te blijven. dat topic waar jij het over hebt is net even anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:49

ThePast03 schreef:
Wat jammer dat hier een kitten met een baby wordt vergeleken.

Waarom is dat jammer?
Je zag toch heel duidelijk dat ik dat in een context plaatste om de nogal harde, ongenuanceerde mening van Kiwoko wat duidelijker te maken?

Het ging ook niet om "de baby", het ging om het feit dat je niet altijd de "natuur" z'n gang kan laten gaan.
Dat is precies wat ik ermee aan wilde tonen.

En ja... als een huiskat een papagaai in z'n kooi aanvalt, kan ik je garanderen dat mensen hier ook roepen dat je dan iets aan die stuatie moet doen ;)

Want daar gaat 't in dit topic om: huisdieren.
Niet om wilde dieren. Dus niet om wilde vogels.
Het gaat erom dat het ene huisdier 't andere huisdier vermoord.

Dat is niet te vergelijken met wilde dieren die elkaar vermoorden.
Huisdieren zijn gewoon anders.

Ik bedoel; mieren zijn ook dieren,... maar wie zet er geen mierenlokdoosje voor z'n deur als er mieren binnen komen?
En wie heeft er nog nooit een vlieg of wesp doodgemept? Dat zijn ook dieren.

Maar huisdieren hebben een andere emotionele waarde, waardoor je ze niet zomaar met andere dieren kunt vergelijken.
En dat is 't zelfde met babies. Die hebben óók een emotionele waarde, waardoor je ze niet met andere dieren kunt vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-10 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:52

of het natuurlijk gedrag is, staat hier buiten.
dat het ongewenst gedrag is, is zeker.
aanlijnen, en muilkorven.kan ie niets meer pakken. als ze eenmaal bloed hebben geproefd..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:00

Sandeman schreef:
Als je de natuur zijn gang dus mag laten gaan,mag een hond ook een baby doodbijten. Waarom is het erger dat een hond een baby doodbijt. Vindt dat net zo erg als een kat.

8)7 ...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:03

:Z :Z

Captain

Re: Herder doodt poesjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:07

Nouja, ik snap dat een kind dat doodgebeten erger is dan een kitten maar dat een kitten doodgebeten word is ook vreselijk.. Hier helaas ook meegemaakt en dat is echt afschuwelijk! ;(

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:27

KiWiKo schreef:
waarom bot??? de natuur regelt zichzelf wel hoor :)

Hypofocus schreef:
Van "natuur" is er met gedomesticeerde dieren niet echt sprake meer. ;)
Het is geen natuurlijke omgeving waarin ze leven, ze leven als huisdieren, niet als wilde dieren.

Als een hond een kind bijt, zeggen we toch ook niet "dat was de natuur, die het zelf regelde...".

Dus ja, ik vond dat ook best een botte opmerking, eerlijk gezegd.

dit vind ik dus ook :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:30

dus dat kunnen we ook doortrekken naar paarden die op stal staan???

gedomesticeerd dus kunnen ze dat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:11

Als jij een discussie wil maken over het wel of niet houden van paarden op stal, dan moet je dat doen, maar dat heeft niets te maken met dit onderwerp Kiwiko...

En "for the record"... nee, ik vind dat paarden over het algemeen genomen het beste 24/7 op het land gehouden kunnen worden.
Tenminste, zo heb ik mijn paarden altijd gehouden. En mijn visie is dat je géén paard moet nemen als je ze altijd alleen maar op stal zet.

Maar inderdaad, er zijn rassen die gevoeliger zijn op kou, en daar minder geschikt voor zijn. Door menselijk toe doen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:20

Sorry Kiwiko maar jij kan af en toe zo verschrikkelijk afdwalen en er compleet andere dingen bij halen ........

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:45

Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: ik (persoonlijk + als ervaring asielmedewerker) vind het niet wenselijk dat kittens uberhaupt in een stal geboren worden omdat:

1. in tegenstelling tot in huis, men meer moeite moet doen om de kittens sociaal te maken zodat ze geplaatst kunnen worden....dit is in het geval dat je al voor doelloos vermeerderen bent. Maar kittens die in je extra slaapkamer zitten zul je vaker in handen hebben dan degene die je in de stal moet gaan zoeken
2. De moederpoes is ws binnen 2 wkn na de geboorte al weer zwanger (want dan worden ze weer krols) en het fokt maar door....wordt er niets gedaan dan krijgen de kittens ook kittens (pak beet minimaal 8 kittens) een moederpoes vrij gelaten kan 3 nestjes per jaar produceren....en de asiels zitten al vol.
3. gevaren zoals genoemd, de hond, de weg.
4. ik zeg niet dat het bij deze hond zo is...maar...9/10 keer valt een hond wel voor hem "vreemde" katten aan, in tegenstelling tot de katten die in huis mogen leven.

Katten zijn geen wilde dieren, "wij" laten ze verwilderen door nonchalance of gemakzucht, maar wij mensen moeten net zo goed de verantwoordelijkheid nemen voor katten als voor honden. Als men een hond smorgens buiten zou zetten van "ga je rondje maar lopen, schijt maar waar je wil" dan zou men er schande van spreken...en bij katten is dit wel gewoon ? Als je de verantwoordelijkheid voor een dier neemt, dan moet je er voor zorgen dat ze een ander geen overlast bezorgen + dat ze zichzelf niet in gevaar brengen.

Bovendien is het "vrije buitenleven" maar betrekkelijk voor een kat. Ik heb momenteel 4 echte schuwe zwervers in huis, waarvan 2 met aids (dat komt ervan als je katten niet "helpt" namelijk) die zijn met geen stok buiten te krijgen :D Als ik in de tuin ben zijn ze nog net te verleiden, maar die katten willen echt niet op straat leven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:47

hmzzz volgens mij zijn katten wel gedomestiseerde wilde dieren :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:54

Ben het eens met HypoFocus :j.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:56

KiWiKo schreef:
hmzzz volgens mij zijn katten wel gedomestiseerde wilde dieren :)

dat is nu precies wat ik zeg ;) net als paarden en honden hebben we ze aan onze behoeften aangepast, waardoor we ook de zorgplicht op ons (horen) te nemen :-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:28

Ik moet even een ding kwijt: Het leven van een kitten is in geen enkel opzicht meer waard dan het leven van een mens...Iedereen die een dergelijke vergelijking maakt zou zichzelf eens even flink achter de oren moeten krabben...

Ik blijf erbij: Hond in de ren of aan de riem en klaar is kees...

Over "beter opvoeden" gesproken.....misschien als het een hele jonge hond was geweest, maar dat is nu niet meer te doen, en instinct valt er niet uit te slaan...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:35

Ik heb geen lange tenen hoor :D , iedereen mag wat zeggen wat ie wil over mij ;) ;) .

Ik had gisteren geen zin om uit te leggen wat ik bedoel, ik was doodop en dus laat maar zitten.

Ik zal het proberen in het kort uit te leggen wat ik bedoel, katten en zeker als ze kittens hebben horen in een huis, waar contact zijn met mensen, dit om een kans een tehuis voor de kittens te kunnen vinden te vergroten (gaat beter dan wanneer ze verwilderd zijn).

Als een hond erbij kunnen om ze te vermoorden, nou dan neem je het toch in huis om het te voorkomen, of leg die hond aan de ketting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:37

Ragdollcat; Hoe weet je dat ze niet in contact zijn met mensen? Daar wordt helemaal niets over gezegd. Dus alsnog is je reactie best voorbarig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:41

Ja hoor gelijk kortaf doen.