Overleden huisdier als proefkonijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: Overleden huisdier als proefkonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:11

Ik vind het een goed idee :j en dan hopen dat er mensen zijn die hun dieren aan de wetenschap willen 'geven' zodat het andere dieren hun levens kunnen sparen :j.
Zou het zelf denk ik ook niet kunnen ....

Maar dan moet je het zelf ook nog naar Utrecht brengen??

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:16

Ik draag dit initiatief een heel warm hart toe.
En nu ik dit weet, zullen mijn dieren hier ook naar toe gaan, als de mogelijkheid bestaat.
Het idee dat het dode lichaam van bijv. mijn hond dat voor mij waardeloos is geworden, omdat de ziel er uit vertrokken is, op deze manier toch nog een functie heeft en een bijdrage levert voor nog levende dieren vind ik een mooie gedachte.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:28

__danielle__ schreef:
@Bramblerose: Jij bent donor.. jij kan hier zelf voor kiezen. Jouw dier kan dat niet, die moet maar accepteren dat hij als studie object gebruikt gaat worden als hij dood is. [/size]

Daar heb je gelijk in! Maar, dan zijn ze wel al dood. Het is een dood lichaam en dat hebben ze niet meer nodig, dus ik blijf het wel een mooi iets vinden... Of het lichaam wordt opgegeten door ongedierte in de grond of verbrand in een oven of je draagt nog iets goeds bij en 'redt' andere dieren... Het zijn mijn hersenspinsels hoor, geen verwijten of zo naar anderen. Ik respecteer de gedachten die anderen hierover hebben ook...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:30

ik ook hoor zoals je in mijn post kon lezen:) ik ga niet voor iemand anders bepalen wat hij/zij met zijn/haar dieren moet doen. Je geeft om een beest en je moet ermee doen waarvan jij het gevoel hebt dat je het goed doet. Net zoals anderen in dit topic denk ik trouwens dat ik er ook minder moeite mee zou hebben een hamster of rat aan de studie af te staan dan mijn hond of kat.. en ook niet omdat ik niet van ze houd maar omdat de band vooral met mijn katten echt super sterk is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:55

Bramblerose schreef:
__danielle__ schreef:
@Bramblerose: Jij bent donor.. jij kan hier zelf voor kiezen. Jouw dier kan dat niet, die moet maar accepteren dat hij als studie object gebruikt gaat worden als hij dood is. [/size]

Daar heb je gelijk in! Maar, dan zijn ze wel al dood. Het is een dood lichaam en dat hebben ze niet meer nodig, dus ik blijf het wel een mooi iets vinden... Of het lichaam wordt opgegeten door ongedierte in de grond of verbrand in een oven of je draagt nog iets goeds bij en 'redt' andere dieren... Het zijn mijn hersenspinsels hoor, geen verwijten of zo naar anderen. Ik respecteer de gedachten die anderen hierover hebben ook...

@Danielle, maar dieren kunnen niks kiezen, hun hele leven niet in principe. Dan moet je ook stoppen met vlees eten etc. Die beesten kiezen ook niet om op een bord te liggen na hun dood en hun leven stelt ook niet veel voor.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar je kan er iig over nadenken.

Ik vind veel reacties emo reacties, wat ik begrijp, maar een beest niks aan heeft. En ik hou ontzettend veel van onze beesten. Onze handen aaien de hele tijd als we thuis zijn, we wandelen, ze krijgen goed eten etc etc....

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:59

ik ga bij mijn da zeker informeren naar deze mogelijkheid, omdat ik op zich techniesch gezien mooi studiematriaal heb een oude kat met tandsteen die ik niet meer laat behandelen ivm een hartruis,

zal hem verschrikkelijk missen als hij overlijd maar dan dient hij nog een goed doel

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:00

Ik vind het een goed idee, maar ik zou mijn katten echt niet daar af kunnen geven. Ik weet natuurlijk wel dat het beestje dood is en dat hij anders maar verteerd onder de grond, maar op deze manier houd ik hem toch een beetje bij me en ik vind snijden in dode beesten een luguber idee (heb een medische én dierenfobie, dus word beetje naar van dat idee), vooral met een beestje waar ik zo gek op ben.

Maar leuk dat het uberhaupt kan en ook duidelijk positieve gevolgen heeft. :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:06

Ik vind het een super goed idee!

En ja hoor, mijn dieren mogen er best naartoe.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:04

Ik ben ook helemaal voor.
Mijn hondjes mogen er naartoe, zou ze zelf nog wegbrengen als het moest, hebben we toen ook naar het crematorium gedaan, alleen is het dan wel ff een langere rit.
Als dat levens kan redden doe ik het met liefde.
Ze mogen mij ook hebben voor de wetenschap, moet eens gaan opzoeken hoe dat precies geregistreerd moet worden.
Moet wel zeggen dat ik er nu wel heel nuchter tegenover sta en niet weet of ik er dan nog zo over denk, zal wel.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:12

superpony schreef:
@Danielle, maar dieren kunnen niks kiezen, hun hele leven niet in principe. Dan moet je ook stoppen met vlees eten etc. Die beesten kiezen ook niet om op een bord te liggen na hun dood en hun leven stelt ook niet veel voor.
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar je kan er iig over nadenken.

Ik vind veel reacties emo reacties, wat ik begrijp, maar een beest niks aan heeft. En ik hou ontzettend veel van onze beesten. Onze handen aaien de hele tijd als we thuis zijn, we wandelen, ze krijgen goed eten etc etc....

nee, maar wij kunnen ook niet veel kiezen als je het goed bekijkt maar goed dat is dan weer een hele andere discussie. wij mogen gelukkig wel zelf beslissen wat er met ons eigen lichaam gebeurt als we het verlaten. Misschien zijn het emo reacties, maar dat is toch ook de reden dat je een huisdier neemt? om daar al je liefde en zorg aan te geven en als het moment daar is ook een waardig afscheid te geven? Misschien heb je de kleine lettertjes niet gelezen maar daar staat dat als ik OOK nog op mijn eigen manier afscheid mag nemen van mijn dier ik er wellicht heel anders tegen aan kijk :j

Feit blijft dat ik het een heel goed initiatief vind en ik ook helemaal niet negatief tegenover mensen sta die wel direct zeggen dat ze hun dier hieraan af willen staan hoor:)

oh enuhm.. ik eet bijna geen vlees en als het al vlees is is het biologisch.. maar ook dat is weer een heel andere discussie :D

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:24

Ik vind het vreselijk dat proefdieren nog steeds noodzakelijk zijn, dus ik zou zeker mijn overleden dieren ter beschikking willen stellen. Zo heb je toch wat minder proefdieren nodig. Ik ben erg gehecht aan mn honden, kat, konijnen maar ik ben hier vrij nuchter in. Ze zijn dan eenmaal dood, je kunt er niks meer aandoen. Ik vind het ter beschikking stellen voor de wetenschap geen naardere gedachte dan onder de grond stoppen of verbranden.. Mijn hamsters/vorige konijn zijn in de kliko beland..klinkt misschien sneu maar ik zit er niet op te wachten dat de honden of de kat even later die lijkjes opgraven zeg! Dus ja, mijn dieren mogen voor de wetenschap als de tijd daar is. Weet niet of het dan al kan en hoe dat in zn werking gaat. Lijkt me niet echt prettig om naar Utrecht te rijden met dode dieren in de auto, lijkt me dat je ze dan wel bij dierenarts achter kan laten..?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:35

Goed idee, maar ik zal mijn hond of kat altijd bij me houden en dus niet afstaan als ze dood zouden zijn :o voor geen goud!
Alleen de gedachten al, nee dan word ik toch zelf liever donor. Maar echt top voor de mensen die hier anders over denken!