ik hou van ze, ze hebben het goed......... maar het zijn geen honden meer die nog een heel leven tegemoed kunnen zien
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KiWiKo schreef:zijn domme beslissingen.......... een paard brengt levend altijd meer op dan dood.........

Hypofocus schreef:Ik kom ze wel tegen in m'n werk...
En echt akelig vaak.
Mensen die een 6 jarige sportpaard laten inslapen omdat hij een lichte blessure oploopt.
Ze krijgen van de verzekering meer geld om te slachten, dan wanneer ze 'm laten herstellen. En ze hebben 't geduld niet om het dier een paar maanden op rust te zetten.
Terwijl het een blessure is die gemakkelijk en zonder veel geld te genezen is. Volledig te genezen is.
Maar slachten en een andere knol kopen is makkelijker.
Niet alleen met paarden, net zo goed met honden.

al mijn dieren heb ik letterlijk gered van de dood!
Hypofocus schreef:En als je auto geld kost voor reparatie... Hoe redeneer je dan?
Gaat die ook gelijk naar de sloop, of wordt die wel onderhouden en gerepareerd?
Hypofocus schreef:Geen idee Jade, zoiets zou IK nooit doen, dus ik weet niet welke verzekering dat kan.
Maar als je 't paard laat afkeuren, krijg je er gewoon geld voor
KiWiKo schreef:ohja even ter vergelijking..... mijn paard kreeg in 2007 koliek, vlak nadat mijn moeder overleed......... 6000 euries die operatie, daarna ging ik in de zaak van mijn moeder en moest ik een plekkie zoeken voor het dier waar hij kon revalideren........ we zitten nu in 2010 dat betekend dat hij er al 3 jaar staat a 250 euries de maand...........
ik WIL het niet eens meer uitrekenen wat het dier me gekost heeft!!!
Vjestagirl schreef:Ik betaal geen €5000 voor de operatie van mijn kat. €500 vind ik stiekem al veel. Ik laat geen eeg's maken en zodra in iedere dag medicijnen zou moeten gaan spuiten en krijgen ze een ander spuitje.
En ik hou ontzettend veel van mijn kat, maar ik vind het gewoon niet nodig om zo gigantisch veel geld uit te geven.
KiWiKo schreef:ohja even ter vergelijking..... mijn paard kreeg in 2007 koliek, vlak nadat mijn moeder overleed......... 6000 euries die operatie, daarna ging ik in de zaak van mijn moeder en moest ik een plekkie zoeken voor het dier waar hij kon revalideren........ we zitten nu in 2010 dat betekend dat hij er al 3 jaar staat a 250 euries de maand...........
ik WIL het niet eens meer uitrekenen wat het dier me gekost heeft!!!
. Maar goed je weet in iedergeval wel waar voor je het heb gedaan ..