Hoe ver ga je voor je dier ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Hoe ver ga je voor je dier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:49

200 wil ik wel uitgeven aan mijn honden hoor............ 2000 denk ik net effe niet :)

ik hou van ze, ze hebben het goed......... maar het zijn geen honden meer die nog een heel leven tegemoed kunnen zien ;)

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:51

Hypofocus zulke mensen ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegen gekomen ik heb het alleen van horen van en daar komen juist vooroordelen bij. Al geloof ik best dat zulke mensen bestaan hoor, natuurlijk.

Ik vind het persoonlijk enorm interessant hoe het er vroeger aan toe ging tussen dieren en nu ligt het lot van mijn katten in mijn handen. Vroeger bij hunzelf. Als ze dan ziek zouden worden werden ze verlaten door hun kudde/roedel/ouders en gingen ze ook dood.

Hierdoor vind ik het dus fijn dat ik het leven van mijn dieren kan verlengen. En er zijn mensen die dat niet doen..dan veranderd er in mijn ogen niets aan de situatie van vroeger en nu wat het normaal maakt in mijn ogen. Ik denk dat dieren tegenwoordig langer leven door wat we nu allemaal kunnen. En dan tel ik verandering in woonomgeving en voedsel even niet mee want dat kan dan weer schadelijker zijn en levens verkorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:52

Ik kom ze wel tegen in m'n werk...
En echt akelig vaak.

Mensen die een 6 jarige sportpaard laten inslapen omdat hij een lichte blessure oploopt.
Ze krijgen van de verzekering meer geld om te slachten, dan wanneer ze 'm laten herstellen. En ze hebben 't geduld niet om het dier een paar maanden op rust te zetten.
Terwijl het een blessure is die gemakkelijk en zonder veel geld te genezen is. Volledig te genezen is.
Maar slachten en een andere knol kopen is makkelijker.

Niet alleen met paarden, net zo goed met honden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:54

is dat zo Hyppfocus???

lijkt mij namelijk een domme beslissing van een eigenaar, zowel emotioneel als financieel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:55

Ja, maar het gebeurd wel erg veel ;)
Je komt achter de schermen nogal eens wat tegen op die manier...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:56

zijn domme beslissingen.......... een paard brengt levend altijd meer op dan dood.........

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:57

Dat is misselijk. Daar houd ik ook niet van. Mijn dieren mogen leven zolang het kan, wil ze erbij helpen met operaties of medicijnen.. Maar klaar is klaar dus zou ze geen bijzondere levensveranderingen laten ondergaan (een hond met maar twee poten vind ik bv onzin. Een kat met blaasgruis en veel kosten voor ander voer vind ik te overzien).

Mijn hond had kanker. Ze was al op leeftijd en had besloten om haar te laten helpen. Operatiekosten: 300 euro. Niet veel gezien de situatie. Na de operatie kreeg ze een hersenbloeding. Kon er wat voor krijgen. Kosten: 150 euro. Wederom niet veel. Heb dat laatste niet gedaan uit bezorgdheid voor de hond, genoeg is genoeg. Maar een zo goed als gezond paard laten inslapen voor het geld, nee niets voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:59

KiWiKo schreef:
zijn domme beslissingen.......... een paard brengt levend altijd meer op dan dood.........

Tja, maar in de huidige markt krijg je een paar met een blessure ook niet zomaar verkocht ;)
En zelfs als je 'm wél verkocht krijgt, moet je opletten dat je alles goed laat vastleggen, anders krijg je nog een rechtzaak aan je broek ook. Je hoort zulke rare verhalen tegenwoordig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:03

een kapot paard is ook beter af dood.............. als deze te reparen is dan is de reparatie het waard........

een echt kapot paard is beter af dood

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:04

Haha Hypofocus die vraag stel ik zó vaak. Ik heb een vriend die tegen medische hulp is en het liefst nog in het leven van vroeger zou willen leven. Dit is echt een onderwerp voor hem, want hij is het niet eens met het helpen van mens én dier.

Maar in principe zie ik geen verschil nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:04

En als je auto geld kost voor reparatie... Hoe redeneer je dan?
Gaat die ook gelijk naar de sloop, of wordt die wel onderhouden en gerepareerd?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:05

Hypofocus schreef:
Ik kom ze wel tegen in m'n werk...
En echt akelig vaak.

Mensen die een 6 jarige sportpaard laten inslapen omdat hij een lichte blessure oploopt.
Ze krijgen van de verzekering meer geld om te slachten, dan wanneer ze 'm laten herstellen. En ze hebben 't geduld niet om het dier een paar maanden op rust te zetten.
Terwijl het een blessure is die gemakkelijk en zonder veel geld te genezen is. Volledig te genezen is.
Maar slachten en een andere knol kopen is makkelijker.

Niet alleen met paarden, net zo goed met honden.

wat is dat voor verzekering? mijn bijna-tweejarige was gelukkig verzekerd, kon geen paardwaardig bestaan hebben, maar ik heb er toch duidelijk een paar duizend verlies op geleden :+

als je de verantwoordelijkheid voor een dier op je neemt vindt ik dat je zo'n dier ook het beste leven moet geven wat in jouw mogelijkheden ligt. daar hoort een operatie van 5000 bij als je daarmee nog steeds je huur kan betalen. dat is ook waarom ik geen paard heb momenteel, ik kan de aanschaf en het onderhoud betalen, maar heb geen buffer voor medische onkosten.
Laatst bijgewerkt door Jade op 22-04-10 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:06

Ik ga heel erg ver :o al mijn dieren heb ik letterlijk gered van de dood!
Andere mensen hadden al tig x de handoek in de ring gegooid.....(kat: zeer ernstig verwaarloosd en Paard: Ataxie/wobbler graad 4)

Overigens werd mijn inzet beloond! Beide zijn nu super tevreden en gezond :Y)

Mochten ze een operatie nodig hebben met kans van slagen (ook al is het 50/50 kans) dan heb ik dat er zeker voor over!

Anoniem

Geen idee Jade, zoiets zou IK nooit doen, dus ik weet niet welke verzekering dat kan.
Maar als je 't paard laat afkeuren, krijg je er gewoon geld voor ;)

netam12

Wij hebben nu 2,5 maand geleden onze 4,5 maand oude Jack Russel puppy in moeten laten slapen. Deze pup hadden we met 6 weken.

Kwamen bij de weekendpost aan omdat ons hondje plotseling heel ziek werd en je zag echt het leven weg gaan.
Dierenarts gecontroleerd en het leek hem toch verstandig om naar Nunspeet te rijden om daar foto's te laten maken.
Daar aan gekomen bleek dat er in zijn darmen iets niet goed zat.. Foto's laten maken en echo om te zien wat er uit kwam. Was toch beter om een kijk operatie te plannen direct. Ondertussen zag je gewoon dat al het leven van de pup langzaam weg liep.
Wij zijn naar huis gegaan en de pup is achter gebleven voor de operatie in ons achter hoofd hebben we wel afscheid genomen toen we weg gingen. En na een uur belde de dierenarts op. Het zag er niet goed uit. Bleek dat hij een geperforeerde darm had. Draadjes waren om zijn darm heen gaan wikkelen waar door hij niet goed kon ademen ..

Dit bleek hij al langer te hebben dan wij dachten. Hond liep veel buiten en kwam natuurlijk van alles tegen wat hij op kon eten.!!Toen de dierenarts belde waren ze hem nog aan het opereren en de kans op herstel was 0,01 %.Als de hond bij zou komen zou hij allemaal afwijkingen hebben en de kans was groot dat hij ook dan het niet zal halen. Heb toen besloten om hem in te laten slapen..Je bent er natuurlijk altijd wel als de donder bij maar goed je ziet lang niet alles.

We hebben de hond bij een boer vandaan en ook daar liep hij al veel buiten. Het waren dus allemaal ophopingen van dingen. Dierenarts zij ook dat we er niet veel aan konden doen .Gewoon vette pech !! Je moet gewoon zo super goed opletten en hopen dat het jou niet overkomt.

Inmiddels hebben we een nieuwe Jack die inmiddels 4,5 maand is. ook daar hebben we opstart problemen mee gehad.
Zoals wormen in zijn maag maar dat is nu allemaal achter de rug !!

Nu gaan we gewoon lekker genieten van ons hondje.

De rekening zat ook tegen de 650 euro aan.. Maar goed je probeert toch alles voor zo diertje te doen en hopen dat het goed komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:07

Hypofocus schreef:
En als je auto geld kost voor reparatie... Hoe redeneer je dan?
Gaat die ook gelijk naar de sloop, of wordt die wel onderhouden en gerepareerd?

ligt eraan wat de economische waarde is.. de TT heb ik net voor 3800 euro op laten knappen.......... de Vito hang ik nog aan of ik de reparatie van 1500 euro uit wil laten voeren

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:08

Hypofocus schreef:
Geen idee Jade, zoiets zou IK nooit doen, dus ik weet niet welke verzekering dat kan.
Maar als je 't paard laat afkeuren, krijg je er gewoon geld voor ;)

dat weet ik, ik heb ook geld gekregen, had hem voor iets meer dan de helft van het aankoopbedrag verzekerd en heb 75% van de medische kosten terug en 80% van de verzekerde waarde, met een maximum van.. blabla, naar mijn idee vrij standaard in de verzekeringswereld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:10

ohja even ter vergelijking..... mijn paard kreeg in 2007 koliek, vlak nadat mijn moeder overleed......... 6000 euries die operatie, daarna ging ik in de zaak van mijn moeder en moest ik een plekkie zoeken voor het dier waar hij kon revalideren........ we zitten nu in 2010 dat betekend dat hij er al 3 jaar staat a 250 euries de maand...........

ik WIL het niet eens meer uitrekenen wat het dier me gekost heeft!!!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:11

KiWiKo schreef:
ohja even ter vergelijking..... mijn paard kreeg in 2007 koliek, vlak nadat mijn moeder overleed......... 6000 euries die operatie, daarna ging ik in de zaak van mijn moeder en moest ik een plekkie zoeken voor het dier waar hij kon revalideren........ we zitten nu in 2010 dat betekend dat hij er al 3 jaar staat a 250 euries de maand...........

dat moet je ook zeker niet doen, word je depressief van :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:12

Ik denk dat er voor mij persoonlijk een grens is qua geld, ook een levensreddende operatie is mij geen 10.000 euro waard. Want je beest is allang van ouderdom overleden dan, en jij ligt nog steeds krom om dat geld op te hoesten.

Mijn laatste huisdier heb ik in laten slapen vanwege eigenlijk iets heel banketstaaf, een oorontsteking en een huid die geïriteerd/licht ontstoken was. Het was een rat van ong. drie jaar oud, gewoon uit de dierenwinkel, en dit was duidelijk het teken dat hij echt op begon te raken.
K'heb hem nog een jaar langer gegeven door speciaal voer en extra's, dus zowiezo was zijn leven kunstmatig verlengd. Dan redeneer je wel heel krom als je het niet kunstmatig (spuitje) wilt beeindigen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:13

Vjestagirl schreef:
Ik betaal geen €5000 voor de operatie van mijn kat. €500 vind ik stiekem al veel. Ik laat geen eeg's maken en zodra in iedere dag medicijnen zou moeten gaan spuiten en krijgen ze een ander spuitje.

En ik hou ontzettend veel van mijn kat, maar ik vind het gewoon niet nodig om zo gigantisch veel geld uit te geven.

Ik schrik hier een beetje van,sorry. Mijn poes heeft suikerziekte en krijgt 2 x daags een insuline injectie. Verder speciaal voer. Deze diagnose is een half jaar geleden geconstateerd. Als je ziet hoe ze opknapt. Dan laat je een dier toch niet inslapen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:17

KiWiKo schreef:

Ik denk dat je dit ook beter niet meer kunt doen.Denk als jij het probeert dat vlak achter over slaat ! 8-) . Maar goed je weet in iedergeval wel waar voor je het heb gedaan ..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:18

Mijn Berner is vorige week geopereerd aan de kruisband, kosten 1.550,00. De kans dat de andere kruisband in de andere knie het begeeft is er, komt er dus weer 1.550,00 bij op. En dat heb ik er voor over. Nu zijn we een week verder en ze doet het ontzettend goed, dus als de andere gaat, doe ik weer dezelfde operatie. Scheelt ook dat ze verzekerd is, maar ook al was ze dat niet, had ik het alsnog gedaan. Ik laat haar daarom niet inslapen!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:21

Als je een dier neemt ben je verantwoordelijk voor je dier,anders moet je geen dier nemen en dan maar laten inslapen omdat het te duur is. Mijn poes kost me per maand ook veeeel meer dan voor ze suiker kreeg. Dan maar een beetje op de kleintjes letten.

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:26

Lastige kwestie, helaas heb ik de laatste tijd een kneus van een paard en een kneus van een hond.

Paard is afgekeurd om mee te rijden en zonder buut loopt hij voor geen meter. Met buut galopperd hij door de wei, is hij vrolijk en voelt zich kip lekker. Speciaal beslag heeft hij al. Volgens sommige ben ik en dieronterend bezig, hij moet de rest van zijn leven op de buut. Van mij mag hij blijven leven zolang het op deze manier goed gaat. Ja, hij kost me 200 euro p.m. sow what. Het zou egoistisch zijn om hem nu in te laten slapen, hij heeft het prima naar zijn zin zo.

En dan de hond. Het beest wordt bijna 3, heeft verrotte kruibanden. Is geopereerd, kosten ruim 2000 euro. 95% kans van slagen en het vooruitzicht dat hij weer gewoon hond kan zijn. Dit was trouwens poot 1. Poot 2 moet waarschijnlijk ook nog. Weer ruim 2000 euro. Ik heb met hem afgesproken dat hij minstens 15 jaar oud moet worden en gouden keutels moet gaan scheiten. Ik hoop dat hij zich er aan houdt.