asiel kat heropvoeden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:40

mijn hond eet dus ook alles... maar we moeten gewoon niks laten liggen. brood ontdooien of uitlaten drogen allen op het randje van het aanrecht (ver in de hoek) vuile vaat meteen in de vaatwasser gelukkig springt ze met haar 40 kilo nit op het aanrecht!!!

veel succes en laat je weten wat werkt bij je kat?!!?!?
truste

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:43

hij krijgt gewoon droge brokjes en 1 a 2 x per week een bakje vlees voor de afwisseling.
ik ga zeker met de tips aan de slag en hou jullie op de hoogte. voor vandaag laat ik het maar zo. ga nu lekker naar bed! :Z

zap

Re: asiel kat heropvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:45

Van welk merk?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:46

tompoes variantjes...?!?!?! en vlees eigenlijk gewoon van waar ik op dat moment boodschappen doe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:48

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat die kat jou opvoedt.. bak op tijd schoonmaken, geen eten laten liggen, aanrecht meteen opruimen na gebruik.. :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:50

haha.. ja nouja.. wat ik zeg, ben een heel begripvol persoon.. maar dat aanrecht.. bah ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:53

aan zap: mag ik vragen waarom je dat wou weten van het voer?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:54

Ik denk omdat in sommige brokjes niet genoeg voedingstoffen zitten, ze hebben dan een tekort en gaan opzoek naar andere voedingstoffen..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:57

oke, dat zou kunnen... maar denk niet zozeer dat het hier mee te maken heeft, denk echt dat ie gewoon honger heeft gehad als kitten....
maar ga nu echt slapen! jullie horen zsm een update!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 01:40

Donna89 schreef:

Precies zoals hierboven al beschreven werd ja. Je hebt in principe nog een jonge poes, misschien kan het helpen om eens wat ander voer te kiezen (bijvoorbeeld royal canin). Onze katten kregen ook TomPoes Variantjes en één van onze poes bleef ook net zo lang eten totdat het bakje leeg was (en opnieuwe en opnieuw). Sinds we overgeschakeld zijn op RoyalCanin kunnen we het bakje gewoon vol doen, zonder dat poesbeest het hele bakje achter elkaar opvreet.

Op die manier kan je altijd eten voor je kat hebben staan en hoeft hij dus niet te snaaien. Ze zitten eerder vol, krijgen meer voedingsstoffen binnen.

Wie weet helpt het iets :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 02:11

vindingrijk mormel zeg haha, maar bench gaat niet werken deze is al geprint voor zn leven ik zeg word slimmer dan hij en pas je aan aan hem dan word het makkelijker, maar laat hem wel weten wat je niet wil gooi wat naar hem toe bij wat niet mag niet te hard natuurlijk maar gewoon even raken met lucifers doosje
Ik laat een kat altijd mauwen voor ze eten krijgt.
En je moet toegeven hij heeft humor.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:17

Mee eens met onderstaande, voor een groot deel dan. Je weet dat katten overal opspringen.
Wat nog handiger is, is om je aanrecht on-interessant te maken en het daardoor niet meer leuk is op het aanrecht. Schoon en opgeruimd houden je aanrecht???

Mijn poezen worden vervelend (en gaan overal opzitten of zoeken naar iets leuks/AANDACHT) zodra ik mijn poezen GEEN aandacht geef. Ze vragen om aandacht en zoeken iets leuks "te doen". Ze vervelen zich....

Veel katten hebben aandacht nodig door bijvoorbeeld met ze te gaan spelen. Koop leuk speelgoed voor ze en besteed een kwartiertje per dag aan je poes! Hetzij met een aluminium balletje, hetzij met het uiteinde van een dressuurzweep over grond bewegen, hetzij een "laserpen" (nooit in ogen schijnen :( ) over de grond heen schijnen. Zorg dat JIJ de leukste bent om naar toe te komen.
Doe dit spelen op VASTE tijdstippen en op den duur wachten ze op jou om wat leuks met je te doen. Ze zijn na het spelen verzadigd en moe en zo hebben je katten ook een "dagtaak".

Een kat opsluiten in een bench vind ik persoonlijk not-done.
Een hond begrijpt dat nog wel maar een kat maak je hier echt niet blij mee. :n

zonnebloem18 schreef:
Mijn mening, opgeven en elke keer dat je het aanrecht wilt gebruiken even een doekje er overheen.
Het moment dat je het denkt afgeleerd te hebben zit hij er toch weer op als je er niet bent, onbegonnen werk dus.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:34

allereerst ben even gestopt te lezen na pagina 1, dus als de optie al gegeven is, excuses daarvoor. :D

Wij hebben ook een kat die verzot is op voedsel, toen heb ik een bal gekocht met kleine gaatjes erin. Handje brokjes / snoepjes in de bal, balletje aan de kat geven, en hij is uren zoet met het eruit vissen van de brokjes :)

Mss kan je m op die manier bezig houden, hij krijgt katten voedsel en wellicht is je aanrecht hier ook wat veiliger mee ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:39

zap schreef:
Donna89 schreef:

Precies zoals hierboven al beschreven werd ja. Je hebt in principe nog een jonge poes, misschien kan het helpen om eens wat ander voer te kiezen (bijvoorbeeld royal canin). Onze katten kregen ook TomPoes Variantjes en één van onze poes bleef ook net zo lang eten totdat het bakje leeg was (en opnieuwe en opnieuw). Sinds we overgeschakeld zijn op RoyalCanin kunnen we het bakje gewoon vol doen, zonder dat poesbeest het hele bakje achter elkaar opvreet.

Op die manier kan je altijd eten voor je kat hebben staan en hoeft hij dus niet te snaaien. Ze zitten eerder vol, krijgen meer voedingsstoffen binnen.

Wie weet helpt het iets :)

oke interessant! we hebben thuis eerder katten gehad die ook dit voer kregen, die deden hier wel de hele dag mee (en dat waren boerderijkatten!!) maar dan zou het inderdaad voor hem misschien niet genoeg zijn..
ja want hij schrokt echt alles naar binnen..., zal is bij dierenwinkel gaan vragen wat zij denken wat wel genoeg is... ben te lui dat zelf uit te zoeken! haha Bedankt!!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:41

@ VDB:
spelen doe ik veel met hem, oh god wat speel ik veel met hem, balletjes gooien, een stok met een sliert eraan, muisjes piepen, wc rollen(leeg) zijn ook leuk..
maar mijn god, dat beest is onvermoeibaar! kan wel 3 uur spelen en dan nog blijft ie doorgaan! haha
maargoed... hij is wel leuk, en brutaal }>

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:54

ik heb ook zo'n bodemloze put in huis.

ik heb het opgelost door onbeperkt brokjes en vlees neer te zetten, dit voor een paar dagen zodat hij door had dat er altijd wat te eten is.

het van het aanrecht halen van spullen is nu wel gestopt, alleen je bord even onbewaakt neerzetten is geen goed idee.

ik heb 5 katten en 2 kwam hier van de honger en heb het dus zo opgelost niks geen katten nat spuiten met water, niks niet dreigen gewoon naar ze toelopen en van het aanrecht afhalen en zorgen voor voldoende eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:55

Hahahaha, wat moet ik lachen om jou verhaal! Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik wil je wel misschien hoop geven voor de toekomst.

Ik heb zelf ook een kat uit het asiel, ook als jonkie eruit gehaald want hij was zo lief en aanhankelijk. De eerste tijd dat hij bij ons was, was werkelijk een ramp. Hij stal eten, ook uit de koelkast, en had zo zijn eigen maniertjes. Daarnaast was hij ongelofelijk brutaal. Hij zag ons echt als soortgenootje, en viel ons aan om te spelen. Helaas deed hij dat ook met visite die nietsvermoedend een kopje koffie aan het drinken waren.

Voor zijn aanval/speelgedrag heb ik een vriendinnetje voor hem gehaald, en sinds die er is, is meneer zijn wilde haren een beetje kwijt. Hij kan nog steeds wel eens krabben of bijten als hem iets niet zint, maar dat is logisch. Het blijft een kat.
Die van mij krijgt nu royal canin voor de kieskeurige kat. Niet dat hij zo kieskeurig is, maar dat voer vind hij heerlijk. Inmiddels heb ik ook een compromis gesloten met hem, als hij braaf op de grond wacht, mag hij de restjes van mijn bord op eten. Zo is hij dol op rode sausen en mayo! Het blijft een aparte!
Het eten stelen is helemaal weg sinds ik doorhad wat zijn grote probleem was. Zodra hij de bodem van zijn voerbak ziet, is het paniek. Grote paniek! Hij gaat dan alles open trekken om maar voer te vinden. Hij is ontzettend bang om honger te hebben lijkt. Nu is zijn bakje altijd gevuld en het probleem is opgelost. Overigens, er zit geen gram vet aan mijn kat, super slank!

Ik vind het grappig om te lezen dat hij ook zo'n drama maakt van de bench enzo, doet die van mij ook. Hij kan echt moord en brand schreeuwen. Het zou wel familie kunnen zijn!

Oh trouwens, die van mij vind water te gek! Hij speelt, drinkt en als hij de kans krijgt plonst hij er zo in. Meneer gaat ook mee onder de douche. De supersoaker was dan ook het speelgoed van het jaar!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:58

leuk zo'n kat.... :)
inderdaad de voeding zou ik eens wat kritischer naar kijken. Tom Poes is nou niet echt best voer en wellicht komt ie gewoon te kort. Die oplossing van Angela is ook een goeie!

Katten en aanrechten, tja, leer er mee leven zou ik zeggen. Je zou anders een plaat plexiglas/plastic op je aanrecht kunnen zetten zodat hij er niet op kan springen, zodanig neerzetten dat hij geen houvast aan het aanrecht heeft en er zo weer vanaf glijdt. Ook zodanig dat hij er niet omheen kan en alsnog op je aanrecht rond kan banjeren.
Of van dat doorzichtige tafelzeil een soort gordijn fabriceren?

je zou ook een mail kunnen wagen aan http://www.kattengedragstherapie.nl misschien hebben die wel een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:03

Tja, die van mij springen beiden op het aanrecht, zeker als ik er bezig ben met eten. Meestal zet ik ze gewoon weer terug op de grond, en als ze doorhebben dat er niks te halen of te stelen valt gaan ze weer verder met hun eigen ding.

Ik heb ze eigenlijk nog nooit echt gestraft om het springen op het aanrecht, ze zien het netzoals de tafel, de kast, de bank enz. Ze komen vaak ook gewoon aandacht halen als ik de afwas aan het doen ben, of de boodschappen aan het inruimen. Ik maak het aanrecht gewoon geregeld schoon met een sopje.