Qimm schreef:ik meende dat ik daarover een of andere docu had gezien op DC of AP. Ik zat iig met open mond te kijken, ken er alleen niets over terug vinden. Maar wel dat het dus felle beestjes zijn, niet zo gek dat ze zich dan zo uitten? het blijven carnivoren natuurlijk.
Chihuahua's zijn van nature helemaal geen felle beestjes, dat is gewoon de opvoeding (die ze vaak helemaal niet krijgen) waardoor ze eventueel zo worden. Dan krijg je bange onzekere honden en dan lijken ze voor veel mensen fel. Ze hebben niet veel meer in te brengen dan een grote mond, van hun formaat moeten ze het niet hebben.
Komt bij dat er momenteel (dank zij de hype) heel veel kleine honden rondlopen die Chihuahua worden genoemd maar dat helemaal niet zijn. Vaak zijn dat kruising dwergpinschers en die hebben een heel ander karakter.
Marktplaats staat bomvol van dit soort zogenaamde Chihuahuapups.
Een Chihuahua is nooit een jachthond geweest en zal dat ook nooit worden. Een normale goed gefokte en goed opgevoede Chihuahua is sociaal met alles wat leeft en beweegt en heeft absoluut geen jachtpassie.