Max, onze hond, overleden door fout DA...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:13

Sassieja : en dan? schadevergoeding? krijgt zij de hond niet voor terug :n
Geld maakt niet gelukkig op zo'n moment.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:14

al mijn spieren in mijn lichaam trekken samen!
Mijn god wat een verhaal...ik heb hier geen woorden voor.
Iedereen kan fouten maken maar sorry ik zou hier zelf niet bij kunnen rusten, hele grove fout..een foutje is een foutje maar een leven is een .... leven...mijn hemel.
Sterkte met het verwerken van het verlies...zo blijkt wel weer dat iedereen er anders tegenaan kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:17

Jeetje wat vreselijk!
Heel erg veel sterkte met 't verlies van je hond!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:21

verschrikkelijk
heel veel sterkte!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:22

Sassieja schreef:
Ik snap niet hoe je zoiets kunt gebeuren.

Euth. vloeistof heeft altijd een kleurtje, rood en blauw, dus het is een dom en gelogen verhaal als jouw DA zegt dat het hetzelfde kleurtje had. En dan nog, hoort zo'n 'middel' niet zomaar voor het pakken te staan.
Wát een slechte zaak dit, en wat ontzettend rot dat jullie dit mee moeten maken.

Echter, als ik jou was, zou ik het er niet bij laten zitten.

Euthansiemiddelen horen niet voor het pakken te staan, maar daar heeft zij nu weinig aan. Maar het heeft niet altijd een kleurtje. T61 heeft bv geen kleurtje. Het is idd slecht maar er zal geen opzet in het spel zijn.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:23

Jolliegirl schreef:

Daar gaat het me niet om, maar om het blijkbaar, veel te lakse regime op die praktijk.
Je ziet maar in wat voor klein hoekje een fout schuilt, maar dit is gewoon dom.

Zulke middelen moeten in een aparte kast, in een aparte ruimte.

Vind het vreselijk voor de TS, dit is echt iets waarvan je hoopt dat het je nooit overkomt.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:24

Jeetje, wat verschrikkelijk.
Ik vind jou reactie echt heel knap, iedereen kan inderdaad fouten maken, echt heel knap dat jij er zo over denkt.
Heel veel sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:24

ben het volkomen met je eens. maar ht heeft geen nut iets te doen nu.
DA heeft het er ook moeilijk mee, en zij kunnen het goed met de DA en de kliniek vinden. Op zulke momenten denk ik : fouten maken is menselijk. en moet ik kunnen vergeven, zeker op het moment dat ik zéér goede ervaring heb met iemand.
Zal ik neit iemand afschuiven op één fout,

Maar het is wel vreselijk, ben het verder ook met je eens.

Hopelijk gebeurt het niet nog eens...

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:27

Wat verschikkelijk, heel erg veel sterkte :(:)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:27

Veel sterkte. Dit is wel heel rot. Zo'n prachtige hond (en vast ook erg lief).
Dat jullie geen aanklacht tegen de da willen doen betekent dat deze achteraf juist heeft gehandeld. Duidelijk heeft toegegeven dat er een grote fout is gemaakt, zich ook schuldig voelen maar nog belangrijker is dat het duidelijk is dat jullie da het ook een grote fout van zichzelf vind en het er moeilijk mee heeft een dier onnodig het leven te hebben beëindigd. Echt iemand met het hart op de juiste plaats.
Fouten kunnen overal gemaakt worden alleen heeft een cijfer verkeert intoesten in de computer andere gevolgen dan een verkeerd flesje pakken. Belangrijkste is nu dat het een wijze (en harde) les is geweest en er maatregelen worden genomen zodat dit nooit meer mag kunnen gebeuren.
Helaas komt je hond nooit meer terug. Veel sterkte met het gemis. En ik hoop dat mensen zich erbij neerleggen dat jullie niet willen vervolgen maar proberen je er bij neer te leggen. Ruzie en verwijten zouden anders het verdriet en de liefde voor je hond verdoezelen. Kan je gevoel dus heel goed begrijpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:28

DendroFleur Mooi gesproken!! :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:41

Wat ellendig om je hond op deze wijze te moeten verliezen.
Heel veel sterkte!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:44

woow heftig verhaal !
HEEL VEEL STERKTE !

en idd dendrofleur heel mooi gesproken !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:46

wat een afschuwelijk verhaal,ben er stil van...

de DA zelf zal er ook nog van wakker liggen,zoiets gaat hun niet in hun koude kleren zitten,het is gewoon afschuwelijk dat dit gebeurd is...

ik zou mijn DA er ook niet voor vervolgen zeker niet als ze zoveel spijt tonen en oprecht hun exuses aanbieden,dit had zij nooit gewild,dat weet ik zeker......

heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer,welke veel te vroeg is overleden....

echt ben er stil van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:47

Ik vind het zeer nalatig en onzorgvuldig. Op een praktijk waar dit zo gemakkelijk kan gebeuren, zou ik ernstig twijfelen om daar als klant te blijven.

Heeft ze het flesje niet gecontroleerd eer ze het inspoot? Aangezien ze een paar minuten later, terwijl jullie staan te betalen het wel door heeft?

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:51

Wat ontzettend rot voor je!

Heel veel sterkte!!! :(:)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:07

Wat verschrikkelijk!!! Heel knap hoe jullie ermee omgaan, ik weet niet of ik hetzelfde gereageerd had...

Heel erg veel sterkte met dit vreselijke oneerlijke verlies!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:09

Oh wat verschrikkelijk! Wat zal je je leeg voelen............ Veel sterkte met dit verlies.. :(:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:15

Heel veel sterkte, en inderdaad respect voor je reactie! :j :(:)
Vreselijk dat je hond door z'n grote fout om het leven is gekomen, maar fouten zijn inderdaad menselijk.
Vervolgen zou ik ook niet gedaan hebben, zeker omdat je duidelijk merkt dat ze spijt heeft, en dat is begrijpelijk.

Mindim, het is ook onzorgvuldig, maar iedereen maakt fouten, ook een dierenarts, hoe vreselijk het ook is.
Injectie heeft ze waarschijnlijk weg moeten gooien in een bepaalde bestemde bak, en daarvoor bekijk je het etiket ;)
Laatst bijgewerkt door Loiz op 11-04-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:17

Ooh wat lijkt dit me verschrikkelijk, die onmacht! Heel veel sterkte en ook van mijn kant respect voor de keuze de DA niet te vervolgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:30

Loiz schreef:
Heel veel sterkte, en inderdaad respect voor je reactie! :j :(:)
Vreselijk dat je hond door z'n grote fout om het leven is gekomen, maar fouten zijn inderdaad menselijk.
Vervolgen zou ik ook niet gedaan hebben, zeker omdat je duidelijk merkt dat ze spijt heeft, en dat is begrijpelijk.

Mindim, het is ook onzorgvuldig, maar iedereen maakt fouten, ook een dierenarts, hoe vreselijk het ook is.
Injectie heeft ze waarschijnlijk weg moeten gooien in een bepaalde bestemde bak, en daarvoor bekijk je het etiket ;)

Zal best, maar je behoort het etiket ook te bekijken eer je het inspuit, niet alleen bij het weg gooien, das iets te laat.
Tuurlijk fouten maken is menselijk, maar ik vind dit meer onzorgvuldig om gaan met middelen. Maar das mijn mening.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:59

Wat een verschrikkelijke fout en verlies. Als DA voel je je hier uiteraard ook ongelooflijk schuldig door, volgens mij achtervolgt dit haar nog jaren. Ik vind het sterk van jullie dat jullie het haar niet kwalijk nemen.

Fouten zijn menselijk maar in de medische sector helaas ook gevaarlijk. Niet alle euthanasiestoffen hebben een kleurtje en niet alle antibiotica zijn wit.
Bij ons gebruiken we t61 en dat is gewoon helder kleurloos. Op een bepaalde dienst staat dat product 'open en bloot' in een schuif (als je weet dat het daar staat uiteraard), vlak naast de buscopan omdat dat de 2 producten zijn die ze vaak snel nodig hebben.
Buscopan zit in een bruine fles in een groen doosje en heeft een lichtgele schijn, t61 zit in een bruin flesje in een rood doosje en is dus helder. Heb het al eens voorgehad dat een koliek midden in de nacht toekwam en dat ik hem buscopan moest geven, na het optrekken begon ik ineens te twijfelen wat ik nu in de spuit had zitten (vermoeid van meerdere slapeloze nachten) en heb voor alle zekerheid die spuit weggegooid en opnieuw buscopan opgetrokken en het extra extra goed nagekeken welk flesje ik vasthad. Achteraf bleek dat de eerste spuit ook juist was, maar ik vind het eigenlijk doodeng dat die 2 producten vlak naast elkaar staan.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:01

Allemaal bedankt voor de reacties. Het was erg stil net in de wei... Was steeds aan het rondkijken om te kijken waar hij uithing... :(
Tuurlijk behoor je het etiket te bekijken, tuurlijk is het een stomme fout geweest. Het was een neutrale vloeistof, had geen kleur. Ze had het potje op een andere tafel gezet en wilde het waarschijnlijk weer terug zetten in de kast. Toen zag ze het.
Het is normaal ook een erg zorgvuldige da, we kennen haar al lang. Maar fouten zitten in een klein hoekje, het had ook een ander kunnen overkomen. Ze is er ook flink ziek van geweest...en nog.. Dit vergeet je als DA nooit meer,..je bent er niet voor niets 1 geworden toch?
Geld maakt voor ons nu niets uit, we krijgen hem er inderdaad niet mee terug.

dan wordt er gevraagd of je een nieuwe pup wil,.. dat is moeilijk.
Had graag een extra hond erbij gewild, of als hij grijs oud en versleten was en we hem hadden moeten laten gaan een nieuwe. Maar er nooit over nagedacht dat het al zo snel zou gaan en ik dan die keuze zou moeten maken.
We hebben besloten om nu even geen nieuwe hond te nemen. Alles weer leren,.. daar hebben we gewoon geen tijd voor. Max was te perfect, geen enkele hond zou hem ooit kunnen vervangen..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:13

Sassieja schreef:
Jolliegirl schreef:

Daar gaat het me niet om, maar om het blijkbaar, veel te lakse regime op die praktijk.
Je ziet maar in wat voor klein hoekje een fout schuilt, maar dit is gewoon dom.

Zulke middelen moeten in een aparte kast, in een aparte ruimte.

Vind het vreselijk voor de TS, dit is echt iets waarvan je hoopt dat het je nooit overkomt.

je eerste reactie vind ik nogal grof en denegrerend naar de ts toe, zij heeft een goed gesprek gehad met haar dierenarts en zegt haar nog steeds te vertrouwen na alle jaren goede diensten, ts heeft er 'vrede' mee ondanks de pijn van het verlies en jij 'stookt' op om stappen te gaan nemen? Chique.

Denk je niet dat de DA voortaan 100.000 keer alles nakijkt? Ze een aparte kast gaan aanschaffen voor deze middelen en ze zich aan dit voorschrift houden? Te laat ja, absoluut, maar daar is geen rechtszaak of wat dan ook meer voor nodig. Waarom deze DA ook ten gronde proberen te richten? Krijg je daar je hond mee terug?
Een familielid van mij is ooit doodgereden, fout van de andere bestuurder. Deze man heeft huilend op onze stoep gestaan, heeft brieven gestuurd en heeft vreselijk aan zichzelf getwijfeld. Dat was straf genoeg, wie zijn wij om hem ook nog te gaan vervolgen. Hij weet wat er fout is gegaan hij heeft de consequenties zelf ondervonden en heeft verschrikkelijk veel spijt. Zo'n fout maakt hij nooooit meer. Het zijn juist de mensen die het geen barst interesseerd die je aan moet pakken en niet deze DA die zelfs nog op gesprek is geweest en alles heeft gedaan om deze hond alsnog te redden.

Nogmaals ts, alle sterkte van de wereld en onthou dat max een mooi, onbezorgd en pijnloos leven heeft gehad. Zonder lijdensweg. Voor wat het waard is... :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:15

met tranen en een brok in mijn keel lees ik je verhaal.
Ik kijk gelijk voor me waar twee lieve viervoeters liggen te pitten en bedenk me hoe gelukkig ik ben en moet genieten van elk moment dat ik ze bij me heb.
Want ook een ander kan dit overkomen.

Mijn 1e reactie was dan ook, (^*%^*% op de betreffende dierenarts, maar als ik nadenk kan ik me voorstellen dat ook deze verschrikkelijk geschrokken is en verdriet heeft van de situatie.
ik vind je keuze zeer moedig en heb respect voor je!
Niet ieder zal zich zo kunnen inhouden en uit emotie zou ik zelf denk ik hele rare dingen zeggen/doen.
Maar zoals je zegt, je hebt jouw kanjer er niet mee terug.
het is een vreselijk dom ongeluk geweest, echt vreselijk.

Ik kan niets anders doen dan je heel veel sterkte wensen!

Afbeelding