Hond houden op kamers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:21

Ik wens je heel veel succes met het vinden van een leukerd en heel veel plezier als hij/zij er straks is!!
Ik vind het heel goed van je dat je een hondje een fijn en liefdevol leven wilt geven en dat je dan ook nog kiest voor een 'tweedehandsje'!!
Natuurlijk kun je iedere hond aanleren een tijdje alleen te blijven, zelfs windhonden hoor ;)
Ik heb een hoop Podenco's in pleegopvang gehad en allen waren het heerlijke huishonden mits zij een paar keer per dag even hun energie kwijt konden. Ik ben heel benieuwd wat voor hondje je uiteindelijk kiest!!
Succes!! +:)+

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:15

Elmee schreef:
Mijn honden zitten geregeld een ganse dag alleen (soms zelfs van half 10 tot kwart na 20u). Nog nooit hebben ze iets stuk gedaan of in huis geplast. Ik geef ze dan wel een beentje om te bijten, maar daar komen ze pas aan als ik thuis ben. Ze mogen ook regelmatig mee naar de paarden zodat ze hun benen kunnen strekken. Ik heb wel 2 honden dus mss dat ze er daardoor beter mee kunnen omgaan om alleen te zitten. Ze zitten trouwens ook niet in een bench, maar gewoon in de hal en de bureau.

Poeh, nou dat krijg ik niet over mijn hart hoor, en ik heb er drie!!

Vier uurtjes is de max dat ik ze alleen wil hebben..

@ TS: leuk!! Ben benieuwd wat het wordt..

Ojajoh

Re: Hond houden op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:23

elemee: erg sneu hoor 10 uur lang alleen.....
ondanks dat ik er ook 2 heb doe ik ze dat niet aan....

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:29

Mijn honden hebben daar nog geen hinder van gehad. En ja het is soms wel lang maar wij moeten beide gaan werken. Ik weet niet hoe dat bij anderen is. En dat is ook niet alle weken dat ze zo lang alleen zitten.
Ik lees hier ook dat sommigen 's nachts moeten opstaan om hun hond uit te laten. Dat vind ik toch ook vreemd hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:32

Niet doen... 4 uur alleen laten vind ik ook de max....
En zelfs dat komt hier vrijwel nooit voor...

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:27

Nou 10 uur vind ik ontoelaatbaar.... :n
Een paar uurtjes, zo 4/5 uur is toch wel het uiterste!
Als iemand zo lang van huis is raad ik het aanschaffen van een dier altijd af!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:24

Nee 10 uur is mij ook veel te veel. En wat betreft de hond 's nachts uitlaten: als ie moet dan moet ie. Ik heb een Basset gehad die er ook altijd 's nachts nog een keer uit moest. Hij moest gewoon heel nodig dan.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 23:46

Op z'n langst zal de hond in zeldzame gevallen 7u alleen zijn, dat is naar mijn gevoel teveel vandaar dus dit topic. Maar omdat het niet vaak voorkomt en ik tot de conclusie ben gekomen dat het in de meeste gevallen ook nog voorkomen kan worden is het geen reden meer om dan geen hond te nemen.:D

@bnb: Ik ben gek op windhonden maar ivm het jachtinstinct lijkt me dit toch niet zo'n goed idee.. helaas. Maar ik heb meer plezier van een hond die bij me blijft als ik te paard er op uit trek, ik moet er ook niet aan denken als zo'n hond hier ontsnapt met al die loslopende katten. := In de tuin komen ook nogal eens buurkatten..

Bedankt voor al jullie reacties!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:50

Nou het is nu definitief! Ongeveer in juni wordt deze kerel mijn maatje! :D

Afbeelding

Afbeelding

Het is een vermoedelijk kruising Catalaanse herder van 58 cm hoog. De stichting heeft ook nog met mijn ouders gebelt omdat ik toch vrij jong ben, en mócht het niet goed gaan (wat ik niet verwacht maar stel..) dan is ie gewoon welkom bij mijn ouders! :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:07

Maar hoe kun je hem dan 4 tot 5 keer per dag uitlaten? Gaat dat wel lukken?
Ik kon dat echt niet combineren met mijn studie.
Los daarvan kun je niet zomaar een weekend weg, of studiereizen of dat soort dingen doen....

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:50

's ochtends gaat hij mee naar stal als ik mijn paard buiten zet. Tussen de middag laat mijn huisgenoot hem uit als dat nodig is. Als ik thuis kom laat ik hem nog een keer uit. Rond etenstijd gaat hij weer mee naar stal en mag ie mee op buitenrit. 's avonds maak ik nog even een ommetje met hem.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:53

Leuk beest TS! Had nog even pb contact met je gehad maar ben even vergeten welke van de 2 dit nou was die je op het oog had. Of is het een andere?:p

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:02

Gefeliciteerd met je leuke hond, ik denk dat hij een fantastisch leven krijgt als ik het allemaal zo lees bij je. En maak je niet druk als hij eens wat langer dan een paar uur in huis zit, mits hij zich smorgens goed uit heeft kunnen leven kan hij makkelijk de hele dag binnen lekker op de bank liggen. Wij hebben 3 honden die alle drie even lui zijn als ze binnen zijn en pas wakker worden als ze naar buiten gaan. De max die sommige hier hanteren van niet langer dan 4 uur alleen vind ik wel erg streng voor zichzelf, als de hond eraan gewend is om overdag alleen te zijn en vervolgens daarna als jij thuis bent lekker mee naast het paard te mogen rennen dan heeft jou hond een schitterend leventje! Veel plezier met hem !

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 22:21

Bedankt!!

@ mistery: Het is Amigo geworden, hij is nu van de site afgehaald. :) Dexter was erg rustig, een beetje té, die zou ik geen plezier doen door hem met m'n paard mee te laten rennen. :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:35

Superleuk joh!
Ik heb trouwens ondertussen ook mijn droomhondje gevonden. Wel een beetje sneller gegaan dan ik dacht maar ben er helemaal klaar voor. Niet via de site die jij had gezegd trouwens hoor, maar ze komt vrijdag en ik ben helemaal happy!

Jij alvast heel veel plezier met Amigo, jullie gaan vast van elkaar genieten :)

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 22:55

Tof zeg! Uit het asiel?

En bedankt! Zal allemaal vast wel lukken. :D Ik zit nu al rond te kijken voor voerbakken een hondenkleed en wat voor merk voer ik hem zal geven. Hij komt pas over 2 maanden! :+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:57

Nee bij kennissen van kennissen ;) haha.
En dat rondkijken wat je doet is compleet normaal hoor, en ook nog eens leuk ook :D
Ga je wel veel foto's van hem maken zodra hij er is? Ben erg benieuwd hoe hij bij jou thuis zal zijn!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 16:14

Ah zo! :)

Jaa die foto's komen wel! :D Jij ook foto's plaatsen van je nieuwe aanwinst he! :j