als de kat van huis is.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 02:13

Misschien issie ook wel aan het slapen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 03:41

nou het zijn in ieder geval al 2 muizen..
Gvd..

straks dus maar 2 flessen verbouwen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: als de kat van huis is.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 06:10

2 muizen?? :oo

Sterkte met vangen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 09:39

zo...mijn hemel..heb werkelijk geen oog dicht gedaan..
net op t moment dat ik dacht: agh.. zoeken jullie het ook maar uit, ik ga lekker slapen, hadden ze bedacht dat ze wel iets (geen idee wat) compleet aan stukken konden scheuren..
wat een lawaai!!!

maargoed.
heb net 2 lege flessen omgetoverd tot muizenval voor de 2 kleine vriendjes...
volgens mij kunnen ze er wel weer uit maarja, tis een nood oplossing en t proberen waard..

morgen middag maar weer kijken of ze er in zitten of dat ze nog meer vriendjes gehaald hebben...

zucht..
als er nog meer vang-tips zijn, graag!!!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:57

oh gatver! in mijn oude huis lag ik een keer op bed zag ik zo op de grond een muis er vandoor gaan. Maar bij ons was het wel snel afgelopen met de muizen }>

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:38

Volgens mij moet je ze op heterdaad betrappen ( in de fles dan) en snel de fles rechtop zetten :P

Heb helaas niks meer kunnen vinden over de flessenval...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:44

Muizen zijn toch in staat dingen te leren?
In eerste instantie zullen ze niet snappen hoe ze eruit moeten komen (net als wespen), maar op een gegeven moment komen ze er wel achter en dan zijn ze gevlogen. Hoe lang dat duurt voor ze het snappen weet ik niet dus misschien heb je wel geluk en blijven ze lang genoeg zitten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:57

Het lijkt mij ook dat je de fles rechtop moet zetten, anders kunnen ze er gewoon weer uit hoor :j

Als ze rechtop staan en je hebt pech gaan ze er alsnog uit, muizen zijn keigoeie springers :j

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:32

Heb je je muizen al kunnen vangen of hebben ze het veel te goed bij je :D . Anders mag je onze poes wel even lenen hoor vriendlief werkt toch in A.dam dan mag de poes wel een daggie je komen vergezellen, ze vind muizen wel errug leuk gaat er achter aan rennen en met ze spelen alleen is onze poes met spelen wel errug wild en dat ze dus in allerlei stukjes door het huis heen liggen :D

En anders nog een andere oplossing als je via een woningbouw huurt je kamer kan je hun ook eens bellen dan sturen zij zo´n bestrijdings dienst langs en komen ze je muisjes met alle liefde ophalen ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 00:04

ja ik was al bang dat je die fles recht overeind moet zetten.. heb m vanmorgen neer gezet maar ben er daarna niet meer geweest.. ben nu bij mn ouders. mams heeft gif/lokdozen gekocht. zij kon ook al niet zo'n kooitje vinden om ze levend te vangen.

zouden die dingen die een hoog piepgeluid maken helpen om de beesten weg te houden? want als ze bij mij zitten zitten ze vast ook bij de buren en heb geen zin om heel veel moeite te doen als ze dan na 2 dagen weer terug zijn.

edit: ik bedoel die apparaatjes die zo'n hoge pieptoon uit stoten om ongedierte te voorkomen/ weg te jagen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:18

Dat piepding hoor je zelf ook :j. Is erg vervelend en moet je niet in je huis hebben staan als je er zelf ook bent.
Het schijnt wel te helpen (bij mijn zus in het oude studentenhuis stond er ook één en sindsdien geen muis meer gezien)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:22

XFiemoX schreef:
En anders nog een andere oplossing als je via een woningbouw huurt je kamer kan je hun ook eens bellen dan sturen zij zo´n bestrijdings dienst langs en komen ze je muisjes met alle liefde ophalen ;)

Ehm nee hoor. Ongedierte moet je zelf bestrijden. Aangezien woningbouwverenigingen er heilig van overtuigd zijn dat je het ongedierte te danken hebt aan je eigen leefwijze (alsof ik die bijen uitgenodigd had om in mijn gevel een nieuwe kolonie te starten 8)7 maar goed)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:47

i wish you luck en dat tie niet aan je tenen gaat knagen ( sorry) kon het ff niet laten , ik heb ook thuis geslapen totdat ik zeker wist dat hij weg was. gootsteenontstopper in het gat gegoten en toen 2 bakstenen erop. niet doen hoor!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:59

O Zwitsal, ik voel zooo met je mee!
Een paar maanden geleden had ik exact hetzelfde probleem! En het is idd zoals jij het zegt, muizen an sich zijn niet eng maar als ze in je leef/slaapruimte zitten is het gewoon echt verschrikkelijk. Ze liepen gewoon langs mijn bed! (het was zo'n laag bed)
De oorzaak van de muizenfamilie lag bij het feit dat er achter het huis een leegstaand gebouw stond met gigantisch veel ratten/muizen. We konden het probleem wel oppervlakkig aanpakken maar ze bleven natuurlijk wel komen.

Omdat het ook een studentenkamer was en ik nachten gewoon niet sliep, ben ik in december verhuist.

Maar, ik stel dus voor om eens te praten met andere bewoners en mss samen een oplossing te zoeken. Want waar 1 muis zit, zit een hele familie.
Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 02:07

Falona schreef:
Muizen zijn toch in staat dingen te leren?
In eerste instantie zullen ze niet snappen hoe ze eruit moeten komen (net als wespen), maar op een gegeven moment komen ze er wel achter en dan zijn ze gevlogen. Hoe lang dat duurt voor ze het snappen weet ik niet dus misschien heb je wel geluk en blijven ze lang genoeg zitten.

ze leren via een trial and error proces. :j Als je ze rechtop zet werkt het inderdaad wel, ze zijn nl wel "dom" genoeg om de fout te maken erin te gaan en geraken vervolgens niet meer naar boven ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 06:13

Chocola, echt. Daar zijn muizen dol op en ik ook.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:22

Nou dat is dan wel vreemd want de WBV waar vriendlief werkt lost dit wel gewoon netjes op ze sturen dan gewoon zo´n bestrijdingsdienst langs, want ze hebben ook al heul vaak meegemaakt dat sommige mensen er maar niks aan of tegen doen en die beesten zich maar overal verspreiden en kwamen en dus een grote muizen nest was geworden, dus die WBV heeft zijn maatregelen daar nu voor genomen dat huurders gewoon mogen en kunnen bellen en dan krijgen ze meteen een bestrijdings dienst ;)

hestejente schreef:
XFiemoX schreef:

Ehm nee hoor. Ongedierte moet je zelf bestrijden. Aangezien woningbouwverenigingen er heilig van overtuigd zijn dat je het ongedierte te danken hebt aan je eigen leefwijze (alsof ik die bijen uitgenodigd had om in mijn gevel een nieuwe kolonie te starten 8)7 maar goed)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:20

hm nou mijn mooie val met de fles heeft niets geholpen..ze zijn er ook niet in geweest want het heerlijke stukje kaas/brie ligt er gewoon nog in..

misschien houden ze niet van brie :=

verder ook geen keuteltjes oid in mn kamer.. (of iig niet dat ik zie, vast op t plekje waar ze zitten wel :P)

volgens mij ook geen snoeren doorgeknaagd dus volgens mij hebben ze zich gedragen..

zometeen even lokdozen neerzetten..
iemand enig idee hoelang die dingen 'goed' blijven?
heb er namelijk 2 ....
twijfel of ik er gelijk 2 neerzet of 1 voor 1...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:55

Gebruik pindakaas die ruikt heel erg sterk!
Of anders spek o.i.d.

En niet teveel eraan zitten want dan ruik het te veel naar mens, komen ze liever niet aan.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 15:07

ze krijgen mooi muizengif..
daar doen ze t maar mee ^^

ze houden zich nu overigens muisstil (ha ha ha wat een woordgrap.... stomme beesten :P)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:10

Wij hebben ook last van een muis in huis.. :+ ofja last.. Volgens mij is het onze kat z'n nieuwe vriendje.. De muis mag zelfs uit haar voerbakje eten, terwijl ze op een meter afstand aan het toekijken is :Y) Bij ons geldt het spreekwoord: Ook als de kat thuis is dansen de muizen op tafel :D
Laatst bijgewerkt door F3nn3 op 08-04-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 15:11

hahaha echt?
tolereert die kat de muis?
geweldig :P (helaas heb je er niet zoveel aan haha)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:12

Haha ja echt, ik zal proberen een foto te maken de volgende keer als ik het toevallig zie, mam was de vorige keer te laat

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:26

Ohjee haha, dat lijkt me echt vreselijk! En dan ook nog twee muizen!

Ik heb ooit muizen in mijn kastje gehad op de manege en echt óveral lagen muizen keutels in of tussen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:38

Je mag mijn zwart witte monster wel een weekje lenen hoor. Gegarandeerd dat ze weg zijn. Wel ff elke morgen kijken of ze niet voor je bedje liggen, daar heeft ze een handje van :')