Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Anders mag je onze poes wel even lenen hoor vriendlief werkt toch in A.dam dan mag de poes wel een daggie je komen vergezellen, ze vind muizen wel errug leuk gaat er achter aan rennen en met ze spelen alleen is onze poes met spelen wel errug wild en dat ze dus in allerlei stukjes door het huis heen liggen
. Is erg vervelend en moet je niet in je huis hebben staan als je er zelf ook bent.XFiemoX schreef:En anders nog een andere oplossing als je via een woningbouw huurt je kamer kan je hun ook eens bellen dan sturen zij zo´n bestrijdings dienst langs en komen ze je muisjes met alle liefde ophalen
maar goed) Falona schreef:Muizen zijn toch in staat dingen te leren?
In eerste instantie zullen ze niet snappen hoe ze eruit moeten komen (net als wespen), maar op een gegeven moment komen ze er wel achter en dan zijn ze gevlogen. Hoe lang dat duurt voor ze het snappen weet ik niet dus misschien heb je wel geluk en blijven ze lang genoeg zitten.
Als je ze rechtop zet werkt het inderdaad wel, ze zijn nl wel "dom" genoeg om de fout te maken erin te gaan en geraken vervolgens niet meer naar boven
hestejente schreef:XFiemoX schreef:En anders nog een andere oplossing als je via een woningbouw huurt je kamer kan je hun ook eens bellen dan sturen zij zo´n bestrijdings dienst langs en komen ze je muisjes met alle liefde ophalen
Ehm nee hoor. Ongedierte moet je zelf bestrijden. Aangezien woningbouwverenigingen er heilig van overtuigd zijn dat je het ongedierte te danken hebt aan je eigen leefwijze (alsof ik die bijen uitgenodigd had om in mijn gevel een nieuwe kolonie te startenmaar goed)

)
)
ofja last.. Volgens mij is het onze kat z'n nieuwe vriendje.. De muis mag zelfs uit haar voerbakje eten, terwijl ze op een meter afstand aan het toekijken is
Bij ons geldt het spreekwoord: Ook als de kat thuis is dansen de muizen op tafel
(helaas heb je er niet zoveel aan haha)