Reu of teef

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:04

@ Jenny, ik heb een teef die overal moet snuffelen buiten en sporen achter laat, ze tilt nog net niet haar poot op..... maar goed is wel redelijk een uitzondering denk ik. :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:13

ik heb hier een teef rondlopen,die gewoon achteruit tegen bomen aanpiest,of tegen palen...

nu spoort ze niet helemaal,maar die pist letterlijk als een reu (en nee,tis een zeeer onderdanige teef,heeft niets met dominantie te maken,ze is de allerlaagste in rang)

overigens had ik vroeger een vriendin met 6 herdershonden,3 reuen en 3 teven....

die reuen hebben echt wat afgevochten,ze kwam regelmatig thuis dat de boel kompleet onder het bloed zat,heeft heel wat dierenartsbezoekjes gehad met die 2 honden,nog gecastreerd in de hoop dat het minder werd maar :n

pas op veel latere leeftijd na jaren regelmatig knokken,was er onder de reuen rust,en toen begonnen de teven,waarvan 1 teef door de hele roedel uiteindelijk verscheurd is...

ook hier hebben reu en teef fiks gevochten,reu en reu ook,teef en teef nog niet...hoop ook dat dat zo blijft... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:54

Martine_R schreef:
Yamcha schreef:
Mijn ervaring is heel anders :)

Dat wordt idd vaak geroepen, en het is maar zelden waar. 2 reuen gaat vaak prima, als ze maar van elkaar weten waar ze staan :)

Maar dat weten ze niet altijd van elkaar als ze elkaar voor de eerste keer tegenkomen :D

Neuh, da's waar, maar goed, reu en teef kunnen net zo goed aan de knok gaan hoor, als ze elkaar voor 't eerst tegenkomen.....

Je moet denk zelf ook heel goed nadenken over de combi, 2 heel macho reuen bij elkaar zetten is nooit zo'n heel goed idee, maar een macho en een wat zachter typje gaan vaak prima samen :)

Lena01

Re: Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:14

Ik weet het niet. Vaak zijn reuen groter, massaler, en vooral als je een groot ras hebt, vind ik dit zeker mooier.

Wij hebben een teef, echt een b*tch. En de loopsheid vond ik geen leuke periode, nu is ze gesterriliseerd. De ideale hond!
Dus ik zou zeker overwegen om weer een teef te nemen.

Jenny21

Re: Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 06:29

Onze teef plast ook wel meerdere malen per uitlaat beurt maar toch is dit anders :P Ze plast natuurlijk ook netjes op de grond, dat vind ik minder dan die reuen die overal TEGENaan plassen... Op stal ook zo, de teven plassen alleen buiten en eventeel een keertje in het stro. Maar de reuen plassen tegen dekens, poetskisten en noem maar op! Tuurlijk heeft dit ook iets met opvoeding te maken maar bij reuen zit het er gewoon meer in :D

En verder kunnen reuen toch wel druppelen... De buurreu kan zo ook nooit op de bank, constant heeft hij druppels aan z'n ''dingetje'' hangen... En zoals ik al eerder schreef: sommige reuen gaan zitten en dan hebben ze echt een rode ''potlood''... brrr... bah....
Hihi, nee. Voor mij een teefje :D