Konijn verlamd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Konijn verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:01

Ik denk het mijne jij denkt het jouwe, zullen we het daar maar op laten?

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:03

Twilight1 schreef:
Jullie hoeven nu niet te denken dat mijn moeder een dierenbeul is want het lijkt inderdaad dat hij elk moment overlijd.

Nou persoonlijk vind ik het wel dierenbeulerij! Wel een dier nemen en er niet voor zorgen dat het medische hulp krijgt als het nodig is. Om hem vervolgens maar niet in te laten slapen want hij is inmiddels al zo ziek dat hij zelf wel sterft!

Egoïstisch noem ik dat. Ik hoop echt dat jullie nooit weer konijnen of iets anders nemen waar jullie niet mee naar de DA willen of kunnen.

Ik ben momenteel al 2 week aan het dokteren met mijn eigen jonge konijn. Ik ben al 5 DA bezoeken verder in die 2 weken. Ben vandaag geweest en ga morgen ook weer op afspraak. Het betreft consulten van 34 euro, 21 euro en herhalingsconsulten van 11 euro. Nou en als je kijkt wat ze allemaal doen bij mijn konijn met AB kuren en pijnstilling, wondtoilet, dan kan ik me echt niet voorstellen dat jullie 100 euro kwijt zouden zijn voor een bezoek! Dat gaat er bij mij niet in. Inslapen kost overigens ook niet veel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:20

Ik ben heel benieuwd wie die dierenarts is die 100 euro vraagt voor het inslapen van een konijn. Zoveel hoefde ik niet eens te betalen toen mijn hond van 18 kilo moest worden ingeslapen.

Ik zou als ik jullie was maar heel snel een andere dierenarts zoeken.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:25

Je kan ook even rondbellen naar andere dierenartsen, wij zijn ook met onze hond naar drie verschillende geweest omdat meneer altijd iets moet mankeren in het weekend. Er is er vast wel een die goedkoper is. Inslapen hoeft namelijk niet zo duur te zijn, ook niet in het weekend.

Ons konijn heeft nu medicijnen gekregen nadat de dierenarts hem benauwd vond. Maar eerst moest er een röntgen gemaakt worden á 65 euro. Gelijkertijd heeft hij ook een mixomatose prik gekregen. Plus de medicijnen erbij komt je om 96 euro in twee weken voor een konijn van 7-8 jaar oud.
Je hebt het er voor over of niet (eerlijk is eerlijk, ik vond het onderzoek niet echt nodig, maar achteraf wel blij mee, euvel kan verholpen worden en is niet al te ernstig).

TS: wat zegt jouw zus ervan dat jullie het konijn zo laten lopen? Neem aan dat zij wel enigzins een band met het konijn heeft.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:34

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:34

Onzin, een konijn in laten slapen kost geen 100 euro.
Ik heb meerdere konijnen laten opereren en zelfs toen was ik dat bedrag niet kwijt. Grote dieren laten inslapen, dan was ik dat niet kwijt. Konijnen wegen niet zoveel, dus veel dodend middel is niet nodig. Dus dat zuig je uit je duim.

Let op wat je zegt anders gaat het topic weer dicht? Jij durft.
Jullie nemen een dier en zijn te beroerd om er goed voor te zorgen. Schandalig noem ik dat en nu laat je het ook nog maar in ellende dood gaan ook?
Want stel je voor dat je er geld aan moet spenderen? Beestachtig, schaam je.
Gooi het topic maar op slot, want dit is om kotsmisselijk van te worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:35

Als die ene da 100 euro kost ga je toch even zoeken naar een andere, of bel desnoods de dierenambulance of breng hem naar een asiel of opvang. De meeste dierenartsen doen ook niet moeilijk over een eventuele afbetaling en ja als je het dan nog niet kan betalen dan maar een deurwaarder aan de deur dan is het iig jouw probleem en leg je dat niet bij het konijn neer want die heeft immers zijn baas niet uitgekozen!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:39

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:40

Arm konijn... Laat er in ieder geval door een dierenarts naar kijken! Het kan van alles zijn, van hersenbloeding tot oorontsteking.. Ben gewoon bijna geneigd een paar dierenartsen in Capelle a/d IJssel (want daar woont TS) te bellen om te vragen wat e.e.a. kost.. Grrr

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:43

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:47

ik vind het ook grappig dat je aan de ene kant aanneemt van je vriendin dat het diertje hier nog wel een jaar mee kan leven, maar dat het ook wel 'lijkt' alsof hij elk moment dood kan gaan. Lekker dubbel.
Inslapen is echt niet zo duur. geloof dat het 25,- euro gekost heeft bij mijn konijn. kan begrijpen dat het onderling verschilt maar een verschil van 75,- ! En als het te duur is.... maak het dier dan zelf af. Dit kan echt niet zo... :n
Ik begrijp niet dat je moeder hier de verantwoordelijkheid niet voor neemt..

En als 17 jarige heb je toch wel kleedgeld, zakgeld, een baantje, spaargeld van verjaardagen of iets dergelijks.. zoveel is het niet. Laat het alsjeblieft inslapen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:48

xXLianneXx schreef:
Mindim schreef:
Onzin, een konijn in laten slapen kost geen 100 euro.
Ik heb meerdere konijnen laten opereren en zelfs toen was ik dat bedrag niet kwijt. Grote dieren laten inslapen, dan was ik dat niet kwijt. Konijnen wegen niet zoveel, dus veel dodend middel is niet nodig. Dus dat zuig je uit je duim.

Let op wat je zegt anders gaat het topic weer dicht? Jij durft.
Jullie nemen een dier en zijn te beroerd om er goed voor te zorgen. Schandalig noem ik dat en nu laat je het ook nog maar in ellende dood gaan ook?
Want stel je voor dat je er geld aan moet spenderen? Beestachtig, schaam je.
Gooi het topic maar op slot, want dit is om kotsmisselijk van te worden.

ik geef je helemaal gelijk! maar hou je in! we moeten haar moeder zien te overtuigen dat het arme diertje echt ingeslapen moet worden!
Het topic moet open blijven tot we weten of het arme ding uit zijn lijden verlost is..

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, ze laten het beest al een maand zo zitten. En het beestje gaat kosteloos zo ook wel dood op een rotmanier en met veel pijn en het zal ze schijnbaar een rotzorg wezen. Die gaan echt niet naar een da. Als je al met een smoes komt dat inslapen 100 euro kost, probeer je je er gewoon af te maken. Ik heb zelf meerdere konijnen moeten laten inslapen, nou ik kan je vertellen 100 euro komt niet in de buurt.
Sommige mensen kunnen maar beter geen dieren nemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:51

Maar wie weet gaat het konijn wel helemaal niet zo gauw uit zichzelf dood? :n

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:56

ts bij deze bied ik aan het konijn op te halen en hem of zorg te laten krijgen of anders in te laten slapen.

Pb me anders maar.....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:02

Bokt is weer bezig hoor,
Weet er helemaal niks van leest snel een bericht en iedereen valt weer aan. Op deze manier helpen jullie TS vast heel erg +:)+ .
Ik ken TS en ik weet heel zeker dat zij en haar moeder geen dierenbeulen zijn maar het beste voor hebben met dieren.
Ook weet ik heel zeker dat haar moeder zelf verstand heeft van dieren en dus niet zomaar deze keus maakt.

Eerst even vragen stellen voor we met zijn allen weer oordelen over mensen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:07

paix schreef:
Bokt is weer bezig hoor,
Weet er helemaal niks van leest snel een bericht en iedereen valt weer aan. Op deze manier helpen jullie TS vast heel erg +:)+ .
Ik ken TS en ik weet heel zeker dat zij en haar moeder geen dierenbeulen zijn maar het beste voor hebben met dieren.
Ook weet ik heel zeker dat haar moeder zelf verstand heeft van dieren en dus niet zomaar deze keus maakt.

Misschien moet ze zelf wat vaker reageren voor het geven van meer uitleg. Ze schetst dit beeld zelf door haar enkele berichtjes :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:07

paix schreef:
Bokt is weer bezig hoor,

OK een vraag (en die stel ik nu op een nette toon maar dat is zo moeilijk te lezen)

Waarom kiest haar moeder ervoor om te wachten tot het dier uit zichzelf dood gaat?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:09

myssy_88 schreef:
ts bij deze bied ik aan het konijn op te halen en hem of zorg te laten krijgen of anders in te laten slapen.

Pb me anders maar.....

+:)+

Jammer dat je niet de bevoegdheid hebt om een houdverbod op welke diersoort dan ook voor nu en in de toekomst kan geven. :(

Schandelijk!!!!

TS heeft echt niet geinformeerd wat het mogelijk zou kosten, want het kost nergens zoveel.
Erger nog, ze willen helemaal geen enkele moeite voor dit arme dier doen :r :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:09

paix schreef:
Bokt is weer bezig hoor,

Ja duidelijk hebben ze het beste met de dieren voor.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:12

Overigens, als je een bekende van TS bent en er achter staat dat een dier een dergelijke mishandeling moet ondergaan, ben je zelf geen haar beter :n
Als je dus TS echt wilt helpen, dan ga je dat arme konijn de verzorging geven die het verdiend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:12

Anoli schreef:
paix schreef:
Bokt is weer bezig hoor,

OK een vraag (en die stel ik nu op een nette toon maar dat is zo moeilijk te lezen)

Waarom kiest haar moeder ervoor om te wachten tot het dier uit zichzelf dood gaat?

- Heeft ze zelf geen zakcentje over voor het inslapen van dit dier?
- Waarom ga je niet op zoek naar andere dierenartsen?
- Waarom ga je zélf niet met de bus,lopend, fietsen, vraag een buurvrouw, vriendin, taxi etc. naar de dierenarts(de bokker die jou goed kent hier in dit topic)?
- Waarom laat je dit dier zo ontzettend lang liggen? (Na een paar uurtjes voelde ik me al ontzettend schuldig en meteen naar de dierenarts gegaan om hem af te laten maken).
- Waarom maak je dit dier zelf niet af indien dierenarts onmogelijk/te duur is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:15

@ chantalsmook: ik dacht heel even dat je het tegen mij had maar je bedoelt het meer als een verlenging van vragen...

nu ik hem 3x gelezen heb snap ik je quote en je antwoord :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:22

Inslapen kost echt geen 100 euro voor een Nijn.
Tjonge jonge, dus nu maar wachten tot hij vanzelf doodgaat...... schandelijk zoiets. Als je dieren neemt moet je ook de verantwoordelijkheid dragen. Als je niet eens het geld hebt om hem in te laten slapen ben je geen dieren houden waardig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:26

Anoli schreef:
@ chantalsmook: ik dacht heel even dat je het tegen mij had maar je bedoelt het meer als een verlenging van vragen...

nu ik hem 3x gelezen heb snap ik je quote en je antwoord :D

Haha ja, want naar deze vragen ben ik wel erg benieuwd ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:35

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt