Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:53

ook goed, dier zn keuze :)

maar dan heb je het wel geprobeerd toch??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:54

Daar heb je gelijk in.
Ben benieuwd naar reactie van TS. Vangen zal namelijk niet makkelijk zijn en een dierenambulance zal niet snel een vogel komen vangen waar eigenlijk helemaal niks mis mee is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:03

dat is :)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:23

anneliesdj schreef:
Ik neem aan dat hij het alleen doet bij die ramen die achterover gekanteld staan en niet bij die daaronder? Of kan hij daar ook wel langs gaan zitten?

Nou, hij begon met de ramen daaronder. Hij loopt gewoon over het dak en dan heeft hij 2x zoveel meter aan raam waar hij zich op uit kan leven. Daar heeft mijn collega nu witte plaatjes plastic voor geplakt. Wat je nu ziet is dat hij op het schuine deel gaat zitten. Op de achterzijde kunnen we wel wat doen (stickers, of duivenprikers of spuitkikker), daar kunnen we makkelijk bij, maar de voorzijde is nogal hoog. Maar hij zit nu ook op het schuine deel aan de voorkant, dat is op foto 2 en daar zit hij dus boven de voordeur. Dat is de pest, als je hem het zitten op een stuk onmogelijk maakt, gaat ie gewoon ergens anders zitten.

Het idee van de spiegel vind ik ook nog wel een goede, dan kan hij zijn rivaal helemaal goed zien en flink los gaan zonder dat wij het getik in het hele pand horen. Voor de vogel zal het nog meer frustratie zijn denk ik.

zitake schreef:
Hier komt er elk jaar ook zoeentje op bezoek, komt ook op de ramen tikken, hele voorportaal als wc gebruiken en kwekt er vrolijk op los, (ongeloof hoeveel lawaai die beestjes kunnen maken). Wat er tegen doen, geen idee eerlijk gezegd.

Gisteren aan het einde van de middag hoorde ik toch een hoop kabaal! Geen getik, maar gewoon het geluid wat scholeksters produceren. Dus ik ren naar boven om te zien dat ze hevig sexend op het dak zaten. Jippie -O- nog meer genetisch afwijkend nageslacht in aantocht. :( :D

Ouwe schreef:
Ik zat ook al te denken aan water over het dier gooien, maar was niet op het idee van 'een spuitkikker' gekomen :+

Vandaar ook dit topic, hoe meer zielen hoe meer vreugd (lees :ideeën), dus wie weet zit het gouden idee er tussen. Spuitkikker is erg vriendelijk, ik moet even met mijn collega de haalbaarheid doornemen. Dat geheel moeten we dan op het dak installeren en hij moet (of het moeten er meer zijn) de hele bovenkant van de toren bestrijken, anders heeft het geen nut en gaat hij ergens anders zitten.

gaellehtc schreef:
Sorry, heb niet het hele topic gelezen, dus nu kans op eerder gestelde vraag : kan je hem vangen?
Hij is hier welkom...
Hij is niet echt benaderbaar. Zodra je je neus op het dak laat zien dan is ie al gevlogen. Letterlijk en figuurlijk. ;) Dus het vangen moet wel door mensen met verstand van deze vogels en goede spullen. De dierenambulance hier uit de buurt wil niet helpen, ik heb ze al wel eens vaker gebeld, maar het zijn nogal rare mensen. Niet wat ik gewend ben van andere dierenambulances. Maar het "vang-en-ergens-anders-uitzet-idee" had ik dus al laten varen toen ik las dat ze de hele wereld over vliegen.

En het zijn er dus twee, een schattig (terroriserend) echtpaar. Maar we zijn er ook nog niet achter waar ze nestelen. Vorig jaar niet op het dak in ieder geval. En ik zou ze best naar België willen brengen hoor, zelfs om het uit te proberen, waarom niet. Maar hoe vang je die dingen?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:40

Ohh wat een ellende.... En hebben jullie ook geen airco in het pand? Pffff, alleen daar zou ik al niet goed van worden, bij ons in het pand is ook alles glas en in deze tijd van het jaar al bloedheet.

Is een luidspreker op het dak met roofvogelgeluiden geen optie? :)*

Dat van de dierenambulance bij jou is mij bekend... ik heb zelf al meerdere malen met gewonde/gevallen/zieke vogeltjes gezeten, maar volgens hun was dat 'de natuur' en zijn ze allemaal bij mij in de keuken of schuur aan hun eindje gekomen... so much voor moeder Theresa.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:18

Wat een verhaal Nance. Misschien moet je een paar grotere nepscholeksters op het dak plaatsen of een opgezette roofvogel oid.

Wel lastig... Bij mijn ouders komen al jaren een mannetjes en vrouwtjes eend aan de deur. Die zijn wel minder tot last als jou scholekster. ;-)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:45

het probleem is gewoon dat hij die rivaal ziet in de spiegel.
oplossing: spiegel weg.
maar dat is misschien tamelijk onhaalbaar.

dit is letterlijk en figuurlijk een botsing tussen de natuur en hetgeen mensen uitvinden, fabriceren en neerzetten in de van oorsprong, natuur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:38

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:11

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:45

Toen ik vandaag naar 't werk liep zag ik tot verbazing exact hetzelfde als uit jouw verhaal.. Een scholekster die de ramen aanviel.. Deze was alleen iets minder vasthoudend, want hij vloog erlangs tikte een paar x kwaad en vloog vervolgens ook weer rustig verder, oftewel je treft het wel zeg, ahum!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:26

luxx schreef:
Lielle schreef:
Esperanza schreef:
(Ik begin al waanideeën te krijgen, goed voor een horror B-film met vogels :D )

die bestaat al :j

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Birds_(film)

Dat noem jij een B-film? :=

nee, maar wel een horrorfilm met vogels :D
(overigens vind ik het geen heel sterke film, je kunt nogal wat gaten in de plot schieten ;) )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:44

kom een beetje laat het topic binnen maar heb je al wat valkeniers in de omgeving geïnformeerd ???
die kunnen de klopgeest misschien verjagen
en misschien heel vervelend het nest vroegtijdig weg halen
dan moeten ze een andere broed plaats zoeken

desnoods staats bos beheer, natuur monumenten etc etc
probeer dat soort instanties leg het probleem uit en misschien kunnen ze een oplossing voor je verzinnen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 12:49

Ik heb een update :Y)

Via een bokker ben ik in contact gekomen met een bioloog, Kees Moeliker. Deze beste man is zeer geïnteresseerd in de vogel, mede omdat scholeksters er niet om bekend staan dat ze hun spiegelbeeld aanvallen. Hij komt eerdaags naar ons bedrijf om de vogel te bekijken. Hij wist niet of hij een oplossing had, maar we wachten het even rustig af...

De vogel zelf is op het moment een stuk rustiger, hij is ook een paar dagen weg geweest. Vanmorgen was hij weer bezig, maar niet zo fanatiek als ik van ´m gewend ben. Hij zal toch niet ziek zijn? :o Hopelijk is hij gewoon druk met zijn vrouwtje en zijn nest enzo. Alsof zo´n scholeksternest veel werk is := Ahum.

Ik heb in ieder geval wel al wat filmpjes gemaakt met mijn mobiel, voor het geval dat hij niets doet als meneer Moeliker hier is. Dat zul je natuurlijk net zien, zo zijn ze }> Alles om ons te terroriseren....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:59

oke dan, interresant!
laat je ons weten wat die man ervan zegt enzo?
ben erg benieuwd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:07

Klinkt interessant :-)

Ben benieuwd wat de bioloog er van zegt :-)