meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:13

Vjestagirl schreef:
Oh dat oma worden ja. Verschrikkelijk. Heb jij een vogel gebaard dan? Nee? Dan word je ook geen oma...

Nou je noemt idd wel een punt.
Waar mijn haren altijd kaarsrecht van overeind gaan staan zijn opmerkingen als;
mijn damens en heren hier. Dan hebben ze het rustig over een paard, kat en zelfs een slang.
Noem het beestje gewoon naar zijn naam en niet als een mens. Dat getut kan ik ook helemaal niets mee.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:15

KiWiKo schreef:
Luxx.......... i n mijn beleving begin je niet aan een dier als je daar niet klaar voor bent............ en al je om dit soort dommige dingen al naar een instructeur moet hangen, dan ben je er nog niet klaar voor!

Dit vind ik een rare stelling!
Ook jij had vast wel al een eigen paard toen je les kreeg/krijgt....waren dat ook domme dingen die jij (en je paard) moest leren?

joyce2

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:18

Dat vroeg ik me ook gelijk af, lessen met je paard is dus anders dan lessen met je hond? Dus nu moet iedereen zich opeens schamen die op puppy cursus gaat?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:18

Hoe weet je dat je er klaar voor bent dan?
Wij als mensen maken nu eenmaal fouten, en dan doe je er gewoon verstandig aan enige begeleiding te nemen om te voorkomen dat je niet over een jaar hoeft te zeggen; 'Ja thuis istie heel lief hoor, maar hij kan niet los, en met andere honden samen is het oorlog' of 'Ik durf er alleen nog in de bak op te rijden en ik krijg hem het erf niet af'.
De enige manier om iets te leren is door schade en schande, ook met dieren, daar ben je niet ineens klaar voor omdat je er voldoende over gelezen hebt of iets dergelijks, al doende leert men.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:21

maargoed ik heb het over gemeut :) niet over een leerproces......... over volwassen mensen die meuten met hun paarden, honden, konijnen, muizen... niet over mensen in hun leerfase :D

mensen in hun 30 die met een hond vol kanker nog naar een "jomanda" gaan........

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:22

kijk, dat ben ik met je eens, je moet niet gaan lopen leuren met een doodzieke hond! En niet naar die blabla mensen gaan, terwijl je hond eigenlijk al lang in de "hondenhemel" had moeten zijn...

Edit: met welk dier dan ook!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:25

of mensen die paarden van de slacht willen redden en die geen idee hebben wat het paard mankeerd
daar gaan mijn haren van overeind staan

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:27

Persoonlijk vind ik dat mensen moeten doen waar ze zich lekker bij voelen, en als ze er voor zorgen dat hun beest gelukkig is ben ik allang blij, mensen zat die dat aan hun reet zal roesten.
Maar je haalde ook een topic aan, waarin ik het verband met wat jij meuten noemt (nooit van gehoord, denk dat ik dat miepen zou noemen) niet zie, prima idee in mijn ogen om met een hond die je niet als puppie krijgt met een verhaal erachter naar een cursus te gaan.
Voor mij is het enige wat telt dat mensen goed voor hun beesten zorgen, en dan heb ik liever té goed als niet goed genoeg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:29

maar dat is het hem dus L:uxx.......... vaak is het dier niet gelukkig........... maar het baassie wel :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:34

halleluja, ik begin me al bijna schuldig te voelen als ik niet binnen 10 seconden de DA heb gebeld als mijn paard iets heeft.
Ben toch altijd blij om te lezen dat ik het nog niet zo slecht doe.
Af en toe zie je dingen gebeuren, dat je denkt van tsjah, wie verzint dit nu?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:35

Ach... liever voor alles de dierenarts dan en paard dat aan 3 benen kreupel loopt en in manege lessen wordt gebruikt..
Je hebt uiteraard gelijk, maar in de paarden-sector stoor ik me eigenlijk wat meer aan andere dingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:35

toch zie ik liever dat er gemeut wordt, dan al die verwaarloosde dieren die ik op mijn pad met de DB tegenkom.....maar er is een middenweg natuurlijk :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:36

KiWiKo schreef:
maargoed ik heb het over gemeut :) niet over een leerproces......... over volwassen mensen die meuten met hun paarden, honden, konijnen, muizen... niet over mensen in hun leerfase :D

mensen in hun 30 die met een hond vol kanker nog naar een "jomanda" gaan........

off topic; ik zou niet eens weten wat een jomanda is :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:37

Sidera schreef:
KiWiKo schreef:

off topic; ik zou niet eens weten wat een jomanda is :+

off topic............ wees blij :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:37

Vraagje gaat het nu om dierenarts ren gedrag of gewoon lopen mutsen met je dieren of het mensen zijn? Want dat vind ik twee totaal verschillende dingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:39

gewoon mutsen met dieren alsof het mensen zijn :D, maar dan ook weer algemeen gemeut.........

dierenartsgeren ben ik ook geen fan van :)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:41

KiWiKo schreef:
maar dat is het hem dus L:uxx.......... vaak is het dier niet gelukkig........... maar het baassie wel :)

erhm.. er wordt eerst gezegt dat je het vreselijk vind als dieren teveel met mensen worden vergeleken, maar nu heb je het over gelukkige/niet gelukkige dieren. is gelukkig zijn dan geen menselijke eigenschap? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:44

KiWiKo schreef:
gewoon mutsen met dieren alsof het mensen zijn :D, maar dan ook weer algemeen gemeut.........

dierenartsgeren ben ik ook geen fan van :)

O dus bijvoorbeeld, mijn meiden en mijn heren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:45

Gedeeltelijk mee eens, maar ik heb het idee ook vaak andersom. Hoe vaak zitten hier op bokt geen topics met mijn hond/kat/hamster/noemmaarop geeft bloed op / plast liters bloed / valt halfdood hier.. dat soort mensen horen toch allang bij de DA te zitten ipv op bokt?

En indd, er zijn op bokt zoveel mensen die dieren vermenselijken- met ook alle onbegrip vandien.. natuurlijk en logisch gedrag worden omgezet naar menselijke ideeen, etc. "Hij zit mij te dwarsbomen ", "Hij doet het expres (om mij te pesten)", en geheel bijzondere conclusies zoals "Hij gaat niet op de trailer want hij weet dat hij 2 uur later dan eruit komt en dan weer 2 uur later een wedstrijd moet rijden, en dat vindt hij stom".. alsof dieren zo denken, kom zeg.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:47

Ik zit er enorm tussen in....

Ik ben behoorlijk streng tegenover mijn honden... nee is ook echt nee, en ja is ja. En zeker geen misschien..

Mijn Bills vindt het nogal grapsig om op tafel te klimmen als er niemand is. Vorige week was ik bij vriendin, we zaten in haar kantoor en ik ging koffie halen...dus in de keuken koffie ingeschonken(daar waren de honden), en loop weer weer naar kantoor. Echter was ik de suiker vergeten....... tja die domme gladiool van een hond van mij dacht waarschijnlijk dat ik niet weer kwam, en was dus op tafel gesprongen...... beest schrok zich de godvergeten ziekte, pleurt van tafel, ik bedenk mij niet en geef hem toch een rotschop...... Hij stond daar toch de janken en te gillen.... dacht dat ik hem minstens een gebroken poot had geschopt...gelukkig niks aan de hand... hij was gewoon zo ernstig geschrokken.... :o

Domme schaap durft nu niet eens meer te kijken naar de tafel :Y)

Ik beloon mijn honden ook zelden tot nooit met eten, en zeker niet uit de hand.... heb wel zo'n schurft aan schooiers... til mijn honden ook zeer regelmatig aan hun nekvel op(moet je sommige mensen zien kijken :7 ) en zet ze soms best hardhandig op hun plek als dat nodig is enz enz enz.....ik fiets ook met mijn schoothond(en sinds vandaag ook met mijn jachthond). Ben daarvoor regelmatig uitgescholden als dierenbeul...

Maar daartegenover staat wel dat mijn honden mijn alles zijn. Ik verdien ook geen geld, ik verdien brokjes :D al mijn geld gaat naar de beesten. En doe alles voor ze.

Ik ren niet om elk wissewasje naar da, maar helaas bezit ik wat lichamelijk probleem diertjes. Dus zit zeker elke maand een keer bij da.

Ik noem ze niet mijn kinderen.... maar mijn vader wordt wel aangeduidt als "opa" ... "wie is daar?? opa??" gek dat ze dan worden.
Maar goed, ik noem mijn vader ook altijd opa... dus wat dat betreft.

Mijn vader heeft een kat, en daar praat hij veel tegen... als hij het over mij heeft tegen de kat dan zegt hij altijd "kindje" tegen de honden heeft hij het altijd over "mama kindje" .........maar ja mijn vader is gestoord.

O ja, mijn honden hebben allebei een jas.... mijn schoothond omdat het een mietje is, en mijn jachthond voor na de jacht(zodat ze niet te snel afkoelen)

Toen mijn teckel nog een teckeltje was, noemde ik wel eens mijn puppenkind, of pupsel :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:49

Vjestagirl schreef:
Oh dat oma worden ja. Verschrikkelijk. Heb jij een vogel gebaard dan? Nee? Dan word je ook geen oma...

_O- _O- _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:51

mijn dieren moeten blij zijn dat ik ze niet als mensen behandel/zie....ik ben over het algemeen veel liever voor dieren dan voor mensen...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:08

Ik heb weleens het verwijt gehad van een (nu ex)vriendje dat ik 'te goed' voor mijn hond zou zorgen.
Ik wil dat ze comfortabel is, dus ik sleur haar matras van de ene in de andere auto voor een ritje van 10 minuten omdat ik niet wil dat ze op de autovloer moet staan.
Ze heeft een mand vol zachte dekens beneden en nog een boven.
Ik verschoon haar water als ze ervan gedronken heeft direct en tussendoor ook omdat ik het anders niet fris vind.
Maar ik ben ook heel streng voor haar, ze kan maar beter naar me luisteren anders zwaait er wat, en ze mag niet op mijn bank of op mijn bed en ze heeft ook voldoende respect voor mij om dat niet te proberen.
Maar die ex vond haar vies, en had liever dat ik haar gewoon thuis liet verrotten en dan gaat mijn 'kind' ten allen tijde boven een vriendje, hoe gek ik ook op hem ben.
Ik miep een heel eind heen met mijn hond, en ze is ook mijn eerste hond, heb me dus goed geïnformeerd op onder andere het internet en ben met haar op puppiecursus gegaan en ik heb een heerlijke uitgebalanceerde hond die ik overal mee naartoe kan nemen.
Maakt waarschijnlijk verschil dat ik geen kinderen heb dus alle tijd voor haar, maar een kind zou ik heel anders behandelen, ik behandel haar niet als een mens, maar ik wil wel dat ze comfort heeft op een misschien menselijke manier, en ik ben streng voor haar op een hondse manier.
Gelukkig is het een kruising en is ze nooit ziek, want ik vrees dat ik anders ook veel geld naar de dierenartspraktijk zou brengen, en dat heb ik helemaal niet :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:12

luxx schreef:
Wat raar, in rij-topics en dergelijke ben je één van de eersten die zegt dat iemand vooral les moet nemen, en dit noem je meuten?
Je kunt inderdaad ook gewoon een hoog hek om je tuin plaatsen als je honden in de buurt overlast veroorzaken en er klaar mee zijn, maar je zou misschien ook begrip kunnen opbrengen voor mensen die prettig met hun hond willen leven en ze nog eens ergens mee naar toe zouden willen kunnen nemen.
Zo'n cursus is niet alleen voor de hond maar ook voor de eigenaar om er goed mee om te leren gaan.
Dat is niet alleen maar (Billy) 'ophalen en in de auto helpen' en dan doen ze het nooit meer en heb je een hond die prettig in de omgang is, daar komt wel wat meer bij kijken.

Het gaat erom Luxx, dat je fout gedrag op het juiste moment aanpakt, en doortastend. ik geef de hond dan een klein schopje de goede richting op, en als hij niet in de auto springt pak ik m in zn nekvel en hijs hem erin.
Op dat moment weet mijn hond dat di soort gedrag niet getolereerd wordt.
Als ik er achteraan ga jagen, al schreeuwend, zoals je eigenaars vaak ziet doen, maakt de hond er een spelletje van en win je niks.
Daarbij, ik zeg niet dat iemand andes het zo moet doen, ikzeg dat ik mijn honden zo opvoed. Heel vrij, maar toch met hele duidelijke grenzen. oor mij en mijn hondjes werkt dat perfect. Voor iemand die zn hond perfect wil kunnen sturen is dat niet de manier.
Mijn honden kunnen niks, niet eens zitten, alleen hierkomen. En hierkomen is onvoorwaardelijk. Als je nl niet hierkomt en er komt een auto aan, dan ben je plat. Lijkt me niet onredelijk dus dat het enige wat ik vraag ook goed uitgevoerd wordt....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:17

Billy schreef:
Als ik er achteraan ga jagen, al schreeuwend, zoals je eigenaars vaak ziet doen, maakt de hond er een spelletje van en win je niks.

Ja precies, dat was mijn punt, en daarom lijkt het nemen van een cursus me voor een hoop mensen geen overbodige luxe. :)