Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ik vermoed dat die er dan wel respect voor krijgt
wie niet luisteren wil moet maar voelen.......... LovingTweety schreef:Krissie0 schreef:Wat je al zegt. Een waterspuit om de katten mee nat te spuiten dan blijven ze even weg maar komen waarschijnlijk terug als jij er niet bent. Mijn oma heeft ook erg last van katten in haar tuin en heeft het waterpistool ook geprobeerd maar zonder al te veel succes. Nu had ze een apparaat gezien bij de intratuin (geloof ik ) die maakt een geluid dat wij niet kunnen horen maar de katten wel. Maar ik vrees dat honden en andere dieren dat ook kunnen horen. Zul je even moeten googlen misschien dat je het dan kunt vinden.
Of de katten vangen en bij de buren afleveren...
Veel succes in ieder geval, ik heb mijn hondjes die de katten de stuipen op het lijf jagen. Dus geen katten in de tuin
Dat apparaat hebben mijn ouders ook in de tuin om de katten van de buren bij zijn vogeltjes weg te halen. Probleem is alleen dat ik het geluid dus ook hoor.... en dat is pijnlijk!

) buitenkat uit het asiel halen, een paar felle kippen erbij.. als omheinen niet lukt en kat z'n plezier uiteindelijk toch krijgt, zal er toch iets anders bedacht moeten worden. Je omheining laten begroeien helpt ook, omdat de kat dan niet meer kan inschatten hoe hoog hij springen moet. Maar voordat dat er staat is de kat volwassen en kun jij je kippen niet meer zien.
wimmus schreef:Wat worden hier idiote tips gegeven zeg
Die kat heeft een prachtig leven, en dan moet hij naar het asiel. Of meteen op de snelweg loslaten, moet niet gekker worden.
Uiteindelijk is het maar een speelse kat, kippen zijn hoogstens een dag van de leg. Katten vermoorden vrijwel nooit een volwassen kip, verwonden doet een speelse kat ook niet snel.
Het is strontvervelend voor TS, maar die kat kan er weinig aan doen. Z'n eigenaar ook niet, want die weet niet beter.
En er zijn maar weinig die 'stadsmensen' serieus nemen![]()
Je hebt BC's, die kunnen prima leren welke kat ze wel en niet mogen verjagen. Daar raken ze niet van in 'trance'.
Zelf een (agressieve) buitenkat uit het asiel halen, een paar felle kippen erbij.. als omheinen niet lukt en kat z'n plezier uiteindelijk toch krijgt, zal er toch iets anders bedacht moeten worden. Je omheining laten begroeien helpt ook, omdat de kat dan niet meer kan inschatten hoe hoog hij springen moet. Maar voordat dat er staat is de kat volwassen en kun jij je kippen niet meer zien.
Hoe hoog is je omheining eigenlijk?
KiWiKo schreef:Beutje rare redenering![]()
![]()
Buuv, moet gewoon zorgen dat die kat niet in haar tuin kan komen
.
.
of onder de kraan ofzo? zodat ie echt even goed doorweekt is. Denk dattie niet zo graag meer terug komt
FireScorpion schreef:Beest kan er niets aan doen, maar veroorzaakt wel de overlast. Kan je beter één keer duidelijk maken aan de kat dattie niet gewenst is, en geen kosten maken, dan honderden euro's uitgeven.