ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 04:07

Hele lastige, dubbele situatie...Zou naast alles wat je al is voorgelegd alleen nog koffiedik kunnen aanraden. Strooien om de ren heen, als het goed is blijft ie dan uit de buurt!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:03

Naar het asiel brengen heeft waarschijnlijk nul effect; ze zullen de kat niet missen en dus niet ophalen.
Alleen maar sneu dus voor de kat en extra werk voor jou.
:)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:14

Naar het asiel zou ik hem idd ook niet brengen..
Maar hoe je dit nu wel kunt oplossen? Erg lastig, als er weinig te communiceren valt met de buren

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:17

Wat betreft het killen van de kippen, ik denk dat dat wel meevalt. Je zegt zelf dat het een jonge speelse kat is, dus jagen op lopende bollen met veertjes voor de fun lijkt mij het waarschijnlijkst. Maar inderdaad, als de kat honger heeft wordt het een ander verhaal en gezien het boerderijkat verhaal zou dat zeker kunnen (neem dan aan dat het muizenvangers zijn?). Ook ik ga mee met de oplossing om een naar buiten toe schuine rand met gaas te maken, evt een stroomdraadje dan nog aan de buitenkant eronder. (of prikkeldraad)

Naar het asiel brengen heeft denk ik idd geen nut. Een nieuwe kat halen is goedkoper dan deze weer ophalen bij het asiel, dus bij een nachtje zou het niet blijven voor deze kat. Daarnaast kun je dat ook maar 1 keer doen. Het zal bij het asiel ook wel opvallen als je elke keer weer met een andere kat aan komt zetten die je gevonden hebt :+

En uitzetten 10 km van huis is inderdaad ronduit schofterig, dan kun je hem net zo goed meteen doodmeppen, want katten komen terug. Ook over 10 km, alleen is de kans dat ie road pizza wordt dan een heel stuk groter.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:40

TS, heb je er al eens aan gedacht zelf een kat aan te schaffen=
wij hadden altijd vreemde katten in de tuin, sinds we zelf 2 katten hebben is de overlast met 80% gedaalt :j

225m2 meter in extra omheining zetten, van stroom voorzien, besprenkelen etc, lijkt me niet echt een haalbare zaak :n

wat nog wel zou kunnen is een hen met kuikens in een kleine ruimte zetten en poes er 1 keer bijzetten :o ik vermoed dat die er dan wel respect voor krijgt :j

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:42

kan je niet een boog(van gaas) maken aan het gaas van de ren
dus je hebt het gaas van de ren en daar bevestig je een extra strook op aan de boven kant.
die strook buig je naar beneden. dan kunnen de katten niet meer op de ren klimmen. je ziet het ook vaak in dieren tuinen om ervoor te zorgen dat apen niet over de railing klimmen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:54

tja ben daar wat simpel in misschien :) wie niet luisteren wil moet maar voelen..........

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:57

LovingTweety schreef:
Krissie0 schreef:
Wat je al zegt. Een waterspuit om de katten mee nat te spuiten dan blijven ze even weg maar komen waarschijnlijk terug als jij er niet bent. Mijn oma heeft ook erg last van katten in haar tuin en heeft het waterpistool ook geprobeerd maar zonder al te veel succes. Nu had ze een apparaat gezien bij de intratuin (geloof ik ) die maakt een geluid dat wij niet kunnen horen maar de katten wel. Maar ik vrees dat honden en andere dieren dat ook kunnen horen. Zul je even moeten googlen misschien dat je het dan kunt vinden.
Of de katten vangen en bij de buren afleveren...

Veel succes in ieder geval, ik heb mijn hondjes die de katten de stuipen op het lijf jagen. Dus geen katten in de tuin :D

Dat apparaat hebben mijn ouders ook in de tuin om de katten van de buren bij zijn vogeltjes weg te halen. Probleem is alleen dat ik het geluid dus ook hoor.... en dat is pijnlijk!

En niet alleen jij hoort het, ook de paarden en de honden van TS zullen het horen. Mijn ex-buurvrouw had ook zo'n ding tegen de katten en mijn honden werden er knetterdol van. Ik vind het dus een absolute afrader...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:11

Wat worden hier idiote tips gegeven zeg :')

Die kat heeft een prachtig leven, en dan moet hij naar het asiel. Of meteen op de snelweg loslaten, moet niet gekker worden.
Uiteindelijk is het maar een speelse kat, kippen zijn hoogstens een dag van de leg. Katten vermoorden vrijwel nooit een volwassen kip, verwonden doet een speelse kat ook niet snel.

Het is strontvervelend voor TS, maar die kat kan er weinig aan doen. Z'n eigenaar ook niet, want die weet niet beter.
En er zijn maar weinig die 'stadsmensen' serieus nemen :+

Je hebt BC's, die kunnen prima leren welke kat ze wel en niet mogen verjagen. Daar raken ze niet van in 'trance'.

Zelf een (agressieve ;) ) buitenkat uit het asiel halen, een paar felle kippen erbij.. als omheinen niet lukt en kat z'n plezier uiteindelijk toch krijgt, zal er toch iets anders bedacht moeten worden. Je omheining laten begroeien helpt ook, omdat de kat dan niet meer kan inschatten hoe hoog hij springen moet. Maar voordat dat er staat is de kat volwassen en kun jij je kippen niet meer zien.

Hoe hoog is je omheining eigenlijk?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:20

Ik vind de tip van een grote (agressieve) hen erbij wel een hele goede!

Wij hadden een ren met konijnen, kippen, cavia's en eenden. De katten lagen bij ons gewoon tussen de konijnen en lieten alles met rust. We hebben wel 1 konijn gehad die katten aanviel, maar dat kan bij jou niet, dan gooit hij heel je ren-bodem overhoop :P

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:29

De Rijdende Rechter?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:28

k4tink4 schreef:
Ik vind de tip van een grote (agressieve) hen erbij wel een hele goede!

Da's inderdaad wel een goed idee! Ik heb ooit een konijn gehad dat ik los door de tuin kon laten lopen, omdat 'ie op katten joeg. :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:34

wimmus schreef:
Wat worden hier idiote tips gegeven zeg :')

Die kat heeft een prachtig leven, en dan moet hij naar het asiel. Of meteen op de snelweg loslaten, moet niet gekker worden.
Uiteindelijk is het maar een speelse kat, kippen zijn hoogstens een dag van de leg. Katten vermoorden vrijwel nooit een volwassen kip, verwonden doet een speelse kat ook niet snel.

Het is strontvervelend voor TS, maar die kat kan er weinig aan doen. Z'n eigenaar ook niet, want die weet niet beter.
En er zijn maar weinig die 'stadsmensen' serieus nemen :+

Je hebt BC's, die kunnen prima leren welke kat ze wel en niet mogen verjagen. Daar raken ze niet van in 'trance'.

Zelf een (agressieve ;) ) buitenkat uit het asiel halen, een paar felle kippen erbij.. als omheinen niet lukt en kat z'n plezier uiteindelijk toch krijgt, zal er toch iets anders bedacht moeten worden. Je omheining laten begroeien helpt ook, omdat de kat dan niet meer kan inschatten hoe hoog hij springen moet. Maar voordat dat er staat is de kat volwassen en kun jij je kippen niet meer zien.

Hoe hoog is je omheining eigenlijk?

Beutje rare redenering :D :D

Buuv, moet gewoon zorgen dat die kat niet in haar tuin kan komen :D

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:01

Ik heb een paar jaar geleden vreselij klast gehad van katten op mijn voliere.
Toen heb ik Kattenschrik gekocht (volgens mij bij de Boerenbond), dat verspreid een voor de katten
naar luchtje. Ik heb het om de voliere gestrooid. De dieren zijn niet meer terug geweest.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:04

KiWiKo schreef:
Beutje rare redenering :D :D

Buuv, moet gewoon zorgen dat die kat niet in haar tuin kan komen :D

Maar als buuv daar geen zin in heeft omdat ze het onzin oid vind, dan zul je toch zelf iets moeten doen. En dan niet iets waarvan je meteen burenruzie krijgt en waardoor je straks Natasja Froger over de vloer hebt :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:29

tja, ik vrees dat ik dan niet onder burenruzie vandaan kom :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:20

Hoi,

sinds kort hebben wij ook last van een kat die ongewenst bij ons langs komt. De kat is van de buren, een eind verderop. Dat het beest bij ons rond loopt vind ik niet zo erg, maar hij poept bij ons in de tuin vlak bij de zandbak (met deksel erop). Daarnaast komt hij gewoon binnen wandelen als we de deur open hebben staan. Ook heb ik het idee dat het niet een al te aanhalig beest is, want hij blaast ook nog eens naar mijn dochter. Moet er niet aan denken als hij eens flink uithaalt.

Ik ben vervolgens (al 4 keer) naar de eigenaren geweest en die zeggen gewoon simpel dat ze het beest niet thuis binnen op hun erf kunnen houden. Ik heb er al meerdere keren een emmer water over heen gegooit, een schoen er naar toe gegooit enz. Hij rent hard weg, maar komt net zo hard terug.

Mijn man is het beest helemaal beu en heeft hem al eens een flinke trap verkocht toen hij in onze keuken op het aanrecht wilde klimmen .... ook geen effect. Hoe zorg ik dat dat beest hier permanent verjaagd wordt en ons niet meer lastig valt?

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:57

Lastige situatie, heb heel het topic door gelezen.
Moet ik eerlijk zijn zou ik echt niet weten wat je hier aan kan doen.
Wij deden altijd koffie dik in de bloem bakken omdat die nogal omgeploegd en bepoept werden :=.
Maar dan heb jij een beetje veel koffiedik nodig om dat om je grote ren te strooien.
En naar het asiel brengen zou ik ook niet doen zoals ik las maakte ze er ook geen probleem van dat er elke 3 maanden een kat overgereden was en het dan weer makkelijk vervingen.
In je schuur houden zou ik dus ook niet doen, of ze missen de kat niet of ze denken dat die overgereden is en er komt vrolijk nog een kat bij. Dan heb je er 4 :+.
Erg lastig, ik zou toch proberen steeds met die buren te praten.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:22

Kat vangen, in nekvel grijpen en tuinslang erop? en dan even een volle minuut? :) of onder de kraan ofzo? zodat ie echt even goed doorweekt is. Denk dattie niet zo graag meer terug komt :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:34

Beest kan niets aan de situatie doen. Baasjes wel.

Persoonlijk zou ik nog even langs de buren gaan om een praatje te maken over hun katten. Daarbij aangeven dat je snapt dat ze hun dieren los willen laten lopen bla bla maar dat jij niet de overlast er van wil hebben. Geef daarbij enkele suggesties aan die hun kunnen toepassen. Willen ze hun dieren niet op eigen terrein houden dan proberen dat ze jou tuin omheinen met bijvoorbeeld stroomdraad zodat hun katten niet meer jou tuin in kunnen.

Willen ze niet meewerken zou ik ze vermelden dat je daarna verdere stappen onderneemt omdat je geen zin hebt dat een van hun katten straks jou kipjes vermoord.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:35

Beest kan er niets aan doen, maar veroorzaakt wel de overlast. Kan je beter één keer duidelijk maken aan de kat dattie niet gewenst is, en geen kosten maken, dan honderden euro's uitgeven.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:39

FireScorpion schreef:
Beest kan er niets aan doen, maar veroorzaakt wel de overlast. Kan je beter één keer duidelijk maken aan de kat dattie niet gewenst is, en geen kosten maken, dan honderden euro's uitgeven.

Tja, beest kan niet praten hoe weet jij dan of een methode werkt? Je kunt zo'n beest ook een trauma geven dat is beest niet waard, dier kan er niets aan doen.

En ik zou geen cent uitgeven. Mogen buren doen is hun kat zij zorgen maar dat het opgelost wordt! Zo niet dan worden er stappen ondernomen en advies ingewonnen bij politie. Ik ga niet zomaar iemands kat naar asiel toe brengen oid maar ik ga het er zeker niet bij laten zitten. Vind alleen niet dat je de dieren de dupe moet laten worden voor lakse baasjes.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:40

je kunt een fijn stroomdraadje bovenop de omheining spannen!
Zo'n rood draad,gebruiken ze ook voor koeien.
Kat zal dan op de omheining springen en zich te pleuris schrikken van de stroomstoot.Klinkt kruu ik weet het maar sommige katten kunnen zo hardleers zijn.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:40

Dat kan ook. Maar het is dan wel indirect de schuld van de eigenaar, want die doet er niks aan, wat jou genoodzaakt om datsoort stunts uit te halen. Ik zou het ook niet leuk vinden, maar jeetje ik zou echt bloedlink op dat beest worden. Gatverdamme.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:58

Tja eigenlijk vind ik dat je buurtjes mee zouden moeten betalen/meedenken met het probleem.
Is het geen optie om zelf eens bij het asiel te kijken of er een behoorlijk dominante kat is. Eentje die geen andere katten op zijn terein wil hebben. Ik neem aan dat die er ook zijn. Alhoewel ik zelf nooit van de dominante katten heb.
Goed dan heb jij er wel een kat bij, maar is het probleem misschien wel verholpen ???