Pup in de nacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pup in de nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:48

Hahaha, herkenbaar... onze hond ligt ook 't liefst als eerste op bed inderdaad... :P

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:53

En snurken dat hij kan...... :Y)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:16

Die van mij zitten regelmatig op de trap om 21.00, dan vinden ze het tijd dat wij naar bed gaan ;)
Soms mogen ze mee maar meestal slapen ze beneden. Ik heb een Bullmastiff van 50 kilo en ze wil altijd tussen ons in liggen, pikt dekens in en snurkt!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:24

TS: Ik heb alles gedaan volgens het boek van de hondenfluisteraar. En die legt ook in het begin de hond naast zich neer. Ik heb dus de eerste weken naast de bench geslapen. Nu verhuisden we ook zelf in die tijd, dus lag op een matras naast hem. Vaak lag ie dicht tegen mij aan. Toen hij zindelijk was en zijn anchtplajes gereduceerd waren tot 1 vroeg plasje om 5 uur hebben we hem beneden gezet. Nu moet ik erbij vertellen: wij hadden een bench boven (die we voor in de auto hadden) en een bench beneden. Als gauw zijn we hem eraan gaan wennen om overdag dus in de benedenbench te verblijven. Dus toen we het besluit namen hebben we hem gewoon in zijn benedenbench gedaan 's avonds. Hij kon hier toen al enige tijd in verblijven terwijl wij weg waren.

Dit is al snel heel goed gegaan. Hond was toen dus al wat ouder dan 8 weken (weet echt niet meer hoeveel maanden precies).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:34

kimmie261 schreef:
o...goh,ik ga meestal dus wel kijken als een pup piept,meestal doen ze dat niet voor niets,en geen problemen hier hoor met volwassen honden die hele dagen janken of blaffen :n

en zeker in het begin negeer ik een piepende pup niet,vaak geven ze aan dat ze dan een plasje oid moeten doen...

en hier geen wekkers,puppen geven zelf aan wanneer ze moeten plassen,ga echt geen slapende pup wakker maken omdat mijn wekker gaat,als ze een nacht doorslapen,dan is dat heel fijn,moeten ze een keer snachts er 4x uit,dan so be it...dan maar 4x eruit :)

net zoals hypofocus zegt, zorg gewoon dat je het piepen voor bent, zo moeilijk is dat niet, een pup heeft een spijsverteringscyclus van 3u. piept hij normaal om 1u snachts, zorg dan dat je de nacht erop tien minuten eerder eruit bent, zo heb ik het ook gedaan. werkt prima. en dat een bench gemakzucht is, is onzin.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:36

HBVisser schreef:
Die van mij zitten regelmatig op de trap om 21.00, dan vinden ze het tijd dat wij naar bed gaan ;)
Soms mogen ze mee maar meestal slapen ze beneden. Ik heb een Bullmastiff van 50 kilo en ze wil altijd tussen ons in liggen, pikt dekens in en snurkt!

lekker als het s zomers 30 graden is, en snachts nog heel warm, of als hij eens in de sloot gedoken is :). Ik blijf er bij, geen beest in mijn bed, ik zie mijn hond(en) dood en doodgraag, maar ze moeten niet in mijn bed. :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:45

zitake,nee hoor hier geen wekkers,als pupje moet plassen piepen ze wel.. :)

ga echt geen slapend hondje wakker maken :n ,als ze doorslapen dan prima...

en hier liggen 4 honden op bed,1 ernaast...heerlijk,ben snachts nogal vaak wakker,en dan heerlijk tutten met 1 van d ehondjes die naast me ligt... :+:

ja hoor zou niet zonder hond willen slapen,maar goed slaap nu zo'n 17 jaar met hond(en) in bed....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:50

elk zn ding natuurlijk.
slapend hondje gaat er niet dood van als hij even wakker moet, gebeurt nog -tig keer in zn leven dat hij wordt wakker gemaakt om weet ik wat veel redenen. mijn pup heeft het overleefd, godzijdank :roll: daarbij liever even wakker maken, dan dat hij zelf met overvolle blaas wakker moet worden (en ontdekken dat hij alleen zit ;)). Hier dus wel wekker (toch eerste 2weken), van piepen word ik nl niet wakker (ben natuurlijk ook niet zo getraind op snurkende honden of huge honden die over je heen gaan liggen snachts waardoor je wakker wordt)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:14

zitake schreef:
HBVisser schreef:

lekker als het s zomers 30 graden is, en snachts nog heel warm, of als hij eens in de sloot gedoken is :). Ik blijf er bij, geen beest in mijn bed, ik zie mijn hond(en) dood en doodgraag, maar ze moeten niet in mijn bed. :+

Ik vind dat lekker en gezellig ja, ze hoeft toch niet in jouw bed te liggen?
Ik heb een hele goede wasmachine en mijn huid is afwasbaar onder de douche. Doe ik elke dag!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:53

Mijn kleintjes (Jack en dwergkees) wil ik nog wel eens mee naar bed nemen, maar de groten gaan niet mee. Vreselijk, al die haren, en dat zand van overdag....ligt dan allemaal in mijn bed, brrrr....nee.
Maar gezellig is het wel!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 13:14

Vannacht weer een lekker nachtje gehad. Even om half 3 eruit, en mijn vriend om half 6. Daarna lekker tot half 9 door geslapen. Hoe doen jullie het trouwens met voer en water? Er werd mij namelijk ook aangeraden om na 18:00 's avonds de voer en waterbak weg te halen, omdat ze dan 's nachts er minder vaak uit moeten....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:55

Toen Lola zo klein was had ik de eerste 2 weken 4 voerbeurten per dag en daarna een hele poos 3. Ik voerde de laatste maaltijd tegen 19 uur. Water heb ik altijd laten staan.
Laatste avondrondje was tegen 23.30, en om 23 uur beginnen met wat spelen etc, daarna eruit, plasje doen, poepje doen en slapen.
s' Morgens tegen zessen begon ze te piepen dat ze eruit moest, logisch natuurlijk.....na die eerste 3 weken was ik al lang blij dat ik een nachtje door kon kon slapen....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:58

Ik krijg as vrijdag weer een pup en ik wil het precies hetzelfde doen als met mijn vorige hondje. Die heeft altijd bij mij in bed geslapen en was dus vanaf dag 1 zindelijk. De eerste nachten moest ze er om een uurtje of 4 uit voor een plasje en daarna werd het al gauw 7 uur of later.

Een bench..? Het zo ongetwijfeld handig zijn, maar voor mij blijft het toch een hondje in een kooitje. Ik heb zo'n ding nooit gehad en ik hoef 'em niet te hebben ook.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:04

Ik heb de bench altijd als een veilige ruimte beschouwd...
Net zoals je een kind in de box doet als je even je handen vrij moet hebben.

In huis ligt overal gevaar op de loer, snoeren, stekkers, stopcontacten en ik was doodsbenauwd dat mijn puppekind daar aan zou zitten als ik even niet keek.

Verder sluit ik ze ook niet op hoor....maar soms...heel soms moet je wel wat voor hun eigen veiligheid, en dan maar liever even in de bench dan een geelectrocuteerde pup.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:07

Idd en het is een soort van verplichte rust ook, die van mij is zooooo actief, ligt hij 2 minuten beweegt iets, dan staat hij alweer recht, dan krijgt hij echt geen kwartier rust, terwijl een pup toch ook behoorlijk veel moet slapen, na zn voer krijgt hij een pauze, ligt dan ook telkens heerlijk te slapen in zn bench, op de rug, pootjes in de lucht :D. voor hem is het echt een plekje waar hij volledig rust kan hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:01

Ja kan. Onze honden hebben gewoon altijd losgelopen in huis en hun mandje als eigen plekje beschouwd. Toen bestond een bench helemaal niet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:06

Het is ook niet onmogelijk om zonder bench een pup op te voeden.
Het voordeel van een bench is alleen dat je een aantal gevaarlijke situaties kan voorkomen. That's all....

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:30

Ach, wel of niet op bed slapen en wel of niet in een bench is een keuze die iedereen voor zichzelf en hun hond maakt.

TS, ik neem aan dat je jullie pup nog drie à vier keer per dag voert. Ik gaf het laatste portie eten vroeg in de avond, maar water liet ik langer staan. Ik zorgde er wel voor dat hij niet meer dronk een uur voordat ik naar bed ging. Ik las dat de nachtelijke wandelingetjes al tot een minimum beperkt zijn. Nog even en dan kun je gewoon weer doorslapen tot 's morgens vroeg. Heb je de bench al iets verder weg gezet?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:25

Onze pup heeft de eerste paar nachten in haar bench (kleiner gemaakt dmv een plank, anders verdwaalde ze erin := ) naast bed geslapen. Als ze piepte ging mijn moeder er met haar uit, plasje doen. Na een paar nachten is ze beneden gebleven. Wel hadden mijn ouders de slaapkamer deur open staan, als ze piepte werd ze in de tuin gezet voor een plasje. Werkte perfect! Je hoort écht wel of ze piepen als ze klaar met de bench zijn, of dat het een plaspiepje is.
Het is zo vervelend voor een hondje om in zijn eigen nest te moeten plassen of poepen, dat laat je hem toch niet doen? Daar krijg je lekkere honden mee :n
Ze sliep al snel hele nachten door, 's ochtends een piepje en hoppa ermee uit. In bed slapen doen mijn ouders niet aan, dat zou ik zelf ook niet snel doen. Maar de eerste nachten naast bed? :j

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:30

kimmie261 schreef:
wat is het probleem dan om een pupje even buiten te zetten als deze aangeeft te moeten plassen???

waarom moeten hondjes in mini hokjes gestopt worden om zindelijk te worden?

waarom beginnen mensen aan eenhondje als je hier geen zin in hebt om af en toe eens uit je bed te moeten....

mén....echt hoor...ik ga zovaak met pupjes uit bed,die beestjes hebben een mini blaasje,en dat wordt vanzelf groter naarmate ze groeien,die 3 of 4 weken snachts even laten plassen is het probleem toch niet?

kleine baby hondjes is nu eenmaal even wat werk...en juist de scharme van een pupje...alsof die beestjes maar meteen alles moeten kunnen en begrijpen...

oww en ik ken zat mensen die honden gewoon snachts in de woonkamer /hal /keuken hebben,en met de pup in bed hebben geslapen toen de hond nog pupje was...

Ben het hier helemaal mee eens..
Je weet dat je snachts een paar keer je bed uit moet omdat de pup heel de nacht zijn plas nog niet kan ophouden....
Als je er dat niet voor over hebt moet je geen hond nemen!!!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:42

Wij gaan er nu nog steeds twee keer per nacht uit. Ik ga de bench vanavond wat verder van het bed zetten. Zeg maar tegen de deur aan. En dan over een paar dagen de gang in, met de deur open. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:43

Romili schreef:

Ik denk dat wij dat heel goed voor onszelf kunnen bepalen hoor, denk niet dat dit aan jou is om te bepalen of wij wel of niet aan een hond mogen beginnen.
Mijn hond was met drie nachten zindelijk, gewoon in een verkleinde bench beneden in de kamer, heeft welgeteld drie uurtjes liggen piepen, en heb de beste hond ooit eraan overgehouden.
Dus kijk alsjeblieft uit met je uitspraken die zijn nergens op gebaseerd.
Heb de gelukkigste hond op aarde hier naast mij zitten :) Piept nooit, kan uren alleen zijn en kent haar plek.

bolerotjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:47

euhmm, wij hebben zelf veel puppies gehad etc.
mijn moeder legde ze altijd naast haar neer en als ze dan gingen piepen ofzo. deed ze haar hand even in de doos. Het was gewoon een teken van eenzaamheid gemis van de mama.
ik lees dat hier vet veel mensen zeggen van laat maar piepen maak de banche zo klein mogelijk dat ze niet in hun eigen nest kunnen slapen.
Kortom allemaal verschillende meningen. ik ga er echter van uit bedenk zelf wat jij de beste methode vind voor je pup jij moet er echter mee leven en een ander niet.

las net ook iets van mensen moeten leren dat een hond geen mens was. maar stel je voor wij mensen waren de huisdieren van honden dan zou jij toch ook willen dat je met liefde en respect behandeld werd en als je moest huilen dat ze niet zeiden van hou je kop! ga slapen of je volkomen nergeren NIEMAND vind het leuk om zichzelf inslaap te huilen :(:)

las ook van een pup met zijn bek in zen poep/plas drukken mijn moeder deed het echter wel ik zelf zou het nooit kunnen wel met de neus ervoor van kijk dat mag hier niet dat moet buiten en dan gewoon ff naar buiten toe brengen en laten zien dat het daar moet en niet in huis.

hoe gaat het overigens nu met de pup wat heb je besloten? <3

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:48

Chiqa schreef:
Romili schreef:

Ik denk dat wij dat heel goed voor onszelf kunnen bepalen hoor, denk niet dat dit aan jou is om te bepalen of wij wel of niet aan een hond mogen beginnen.
Mijn hond was met drie nachten zindelijk, gewoon in een verkleinde bench beneden in de kamer, heeft welgeteld drie uurtjes liggen piepen, en heb de beste hond ooit eraan overgehouden.
Dus kijk alsjeblieft uit met je uitspraken die zijn nergens op gebaseerd.
Heb de gelukkigste hond op aarde hier naast mij zitten :) Piept nooit, kan uren alleen zijn en kent haar plek.

Dat is fijn voor jou!!!!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:50

Met de pup gaat het prima, ligt hier lekker naast me op de bank te pitten. Zoals ik al eerder schreef gaan we er 's nachts meestal twee keer uit. Ze zit gewoon in de bench naast ons bed, en die ga ik binnenkort een beetje verder weg zetten.
OVerdag gaat het wel goed. Ga nu elke 2,5 uur met haar uit, en tot nog toe gaat het goed. Volgende week ga ik om de drie uur proberen.