Vind ik ook! En daar heb je goed over nagedacht. Ik heb zelf 5 ratten (waarvan 1 met tumoren die morgen word ingeslapen
) en ik vind ze ontzettend leuk!
Ze hebben flink de ruimte nodig, en het zou sneu zijn als je die niet kan geven. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) en ik vind ze ontzettend leuk!
Ze hebben flink de ruimte nodig, en het zou sneu zijn als je die niet kan geven.

wimmus schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe ga je dat in weekenden en vakanties doen?
Elke keer die beestjes verhuizen lijkt me nogal stressig, en caafjes/nijnen zijn niet zo stressbestendig.
Ik weet niet hoe jouw studentenleven er uitziet, maar meestal is dat niet echt iets van veel regelmaat.. passen dieren überhaupt wel in jouw situatie?

Nadeel is trouwens dat hamsters wel echt herrie maken snachts met die loopwieltjes etc. 

)
Rijerijerije schreef:En die vit. c is makkelijk op te lossen door gewoon elke dag een stukje paprika te voeren, vinden ze heer-lijk!In veel bladgroentes zit sowieso vit c, dus als je ze dat trouw geeft, is dat ook weer opgelost!
Geloof mij, caven zijn echt ge-wel-dig! En ze lossen die stilte in je kamer zo op hoor, geef ze een week en ze piepen je de oren van je kop als je met eten aankomt
Wel een verschil tussen de drie is natuurlijk leeftijd: hamsters worden volgens mij maar een paar jaartjes; mijn oudste caaf is 8 (!) geworden en konijnen worden nog ouder (met een beetje geluk natuurlijk!). Je zit er dus wel een tijdje aan vast. En kun je ze ergens onderbrengen tijdens evt. vakanties?
_AB_ schreef:Ah, oke dan weet ik dat! Dan ga ik denk ik voor zeugjes...
Wil je graag jonge caafjes omdat je ze dan tam kan maken, of omdat je het gewoon erg leuk vind? Want in de opvangen zitten genoeg volwassen en tamme caafjes te wachten, vaak zijn deze al tammer als beestjes uit de dierenwinkel.
ben dan ook zeer verliefd op m'n twee langharige huisgenotes.