Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:53

Kinke schreef:
als jij smetvrees hebt, dan moet jij daar iets aan doen. De hond is het probleem niet.

Precies :j

Pepper1

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:56

Nou een kat vind ik vele malen viezer dan een hond...
Die loopt als je niet oplet over de eetkamertafel of het aanrecht...
Loopt door de kattenbak en vervolgens wil hij bij je op schoot zitten..

Maar goed, TS heeft nu de hond en moet een zo goed mogelijke oplossing vinden voor de hond. Het beest is nu gewend om binnen te zitten, vind dat je het niet kan maken om hem buiten in de schuur te doen, zoek een goed tehuis of....
Als je het toch een kans wilt geven.... lol met je dog... (ipv lol met je knol) Ga op training, ga spelen of het strand, in het bos.... enz enz

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:57

Ik kan me jou best voorstellen hoor TS! Eigenlijk had je vriend ook wat beter naar je moeten luisteren... Ik vind het ook een beetje dom van hem dat hij niet naar jouw signalen heeft geluisterd.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:58

wemkelover schreef:
Ja en? wie zijn gat brand moet op de blaren zitten...beetje jammer dat een dier dan de dupe van is

Beetje beter lezen misschien? Haar vriend nam de hond in huis na lang door zeuren!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:59

Pepper1 schreef:

Maar goed, TS heeft nu de hond en moet een zo goed mogelijke oplossing vinden voor de hond. Het beest is nu gewend om binnen te zitten, vind dat je het niet kan maken om hem buiten in de schuur te doen, zoek een goed tehuis of....
Als je het toch een kans wilt geven.... lol met je dog... (ipv lol met je knol) Ga op training, ga spelen of het strand, in het bos.... enz enz

>;) ten eerst een kat onderhoudt zijn vacht en wast zijn eigen poepert kun je van honden niet zeggen

Mijn katten lopen dus echt niet over de aanrecht, de salon tafel willen ze wel eens proberen maar een HEE is voldoende en de kattenbak...tja een echte kat wast zich na het toilet gebruik.

Jij bent duidelijk geen kattenmens want honden zijn veel viezer en ruik je ook nog eens eerder in huis..het lijflucht dan

MamboBeach

bnb schreef:
Hahahaha dat is dé manier hoor Xono!! +:)+ +:)+
Wat zijn er toch rare mensen in de wereld, die een poetsdoek belangrijker vinden dan de liefde en plezier die van een hondekind krijgen kunt!!
En wat een manier om over je dier te praten.......heb er geen goed woord voor over :n

Misschien eens goed lezen...

Nu zijn mensen die schoon zijn weer raar. Beetje rare opmerking van jou! :roll:

veerledec

Myra schreef:
Kinke schreef:
als jij smetvrees hebt, dan moet jij daar iets aan doen. De hond is het probleem niet.

Precies :j

Ze heeft geen smetvrees, ze vindt het vies en noemt dat "een beetje last van smetvrees".

Ik heb geen last van smetvrees, maar ik vind honden in huis ook smerig. Net als TS ben ik daar niet mee opgegroeid, en ik ruik de aanwezigheid van een hond dan ook erg sterk en dit zou ik absoluut niet willen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:00

Pepper1 schreef:

Goed opgevoede kat zit niet op t aanrecht of de tafel. Die van ons heeft dat zelfs nog nooit gedaan. Honden likken hun eigen pielie af en willen vervolgens je handen en je gezicht aflikken. Word al misselijk als k eraan denk.

Als ik eerlijk ben denk ik dat de TS de hond t beste weg kan doen. Als je na 5 maanden nog niet gewent bent aan een dier, ga je er nooit meer aan wennen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-03-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:00

Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat er hier mensen zijn die suggereren dat alledrie beter af zouden zijn wanneer de hond wordt herplaatst. Dat dat voor de TS zo is, is misschien wel aannemelijk, maar hoe kun je spreken voor haar vriend?
Misschien is het hebben van een hond wel heel belangrijk voor hem en passen hij en TS in dat opzicht dan niet goed bij elkaar. En misschien is het dan uiteindelijk wel de beste oplossing als TS vertrekt en een eigen hondvrij onderkomen zoekt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:01

Oprtalj schreef:
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat er hier mensen zijn die suggereren dat alledrie beter af zouden zijn wanneer de hond wordt herplaatst. Dat dat voor de TS zo is, is misschien wel aannemelijk, maar hoe kun je spreken voor haar vriend?
Misschien is het hebben van een hond wel heel belangrijk voor hem en passen hij en TS in dat opzicht dan niet goed bij elkaar. En misschien is het dan uiteindelijk wel de beste oplossing als TS vertrekt en een eigen hondvrij onderkomen zoekt.

Je relatie opgeven om een hond? Moet toch niet gekker worden... Als haar vriend die hond nou al gehad had, maar hij is er later gekomen...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-03-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:01

BeautyEmily schreef:
wemkelover schreef:
Ja en? wie zijn gat brand moet op de blaren zitten...beetje jammer dat een dier dan de dupe van is

Beetje beter lezen misschien? Haar vriend nam de hond in huis na lang door zeuren!

Misschien moet jij eens lezen ZE HEEFT TOEGESTEMD.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:03

Oprtalj schreef:

Of dat de vriend vertrekt en zijn hond meeneemt. :)*
Vind jij het beter dat de hond nu bij de TS blijft dan? Ik zou op zoek gaan naar een goed tehuis waar hij wél de liefde krijgt die hij nodig heeft.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:04

MamboBeach schreef:
bnb schreef:
Hahahaha dat is dé manier hoor Xono!! +:)+ +:)+
Wat zijn er toch rare mensen in de wereld, die een poetsdoek belangrijker vinden dan de liefde en plezier die van een hondekind krijgen kunt!!
En wat een manier om over je dier te praten.......heb er geen goed woord voor over :n

Hoe noem jij mensen met smetvrees dan???
En vindt jij het normaal dat zij die pup dood wenst?? Dat is wel normaal....
Ik heb 8 honden en bij mij is het ook schoon, je moet alleen wel bereid zijn om iedere dag te poetsen, en ik wordt daar ook weleens doodmoe van, maar om ze nou te haten en dood te wensen ....
Dát vind ik nou niet normaal!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:04

Lauratje_88 schreef:
BeautyEmily schreef:

Misschien moet jij eens lezen ZE HEEFT TOEGESTEMD.

Dames, dik gedrukt en hoofdletters geven je echt niet meer gelijk :). Zullen we de discussie even vriendelijk houden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:05

Vjestagirl schreef:
Pepper1 schreef:

Goed opgevoede kat zit niet op t aanrecht of de tafel. Die van ons heeft dat zelfs nog nooit gedaan. Honden likken hun eigen pielie af en willen vervolgens je handen en je gezicht aflikken. Word al misselijk als k eraan denk.

Als ik eerlijk ben denk ik dat de TS de hond t beste weg kan doen. Als je na 5 maanden nog niet gewent bent aan een dier, ga je er nooit meer aan wennen.

_O- Nou, ik heb een kater gehad die ook zijn eigen pielie aflikte en mij daarna ook net zo goed een likje wilde geven, nou, dank je de koekoek. Katten of honden, wat dat aangaat is er geen 1 schoner hoor, dan zijn ze allebei vies! :j

Sweetselina

Het is gewoon erg jammer dat de hond hier de dupe van is. Ik kan me best voorstellen dat je baalt van de haren, vieze poten, enz, maar dat hij aan de tafelpoten likt dat is toch niet zo erg? En dat je liever hebt dat hij onder een auto komt dat vind ik echt heel erg voor dat beestje. Als hij zijn hond nou al had vond ik het een ander verhaal, maar ze beide beide toegestemd.

Nog even 1 ding, Als de hond wordt herplaatst, doe dat dan via de fokker. Die weten wel hoe ze dat allemaal moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Sweetselina op 15-03-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

bnb schreef:
MamboBeach schreef:

Hoe noem jij mensen met smetvrees dan???
En vindt jij het normaal dat zij die pup dood wenst?? Dat is wel normaal....
Ik heb 8 honden en bij mij is het ook schoon, je moet alleen wel bereid zijn om iedere dag te poetsen, en ik wordt daar ook weleens doodmoe van, maar om ze nou te haten en dood te wensen ....
Dát vind ik nou niet normaal!!

Waarom mag ze de hond niet haten en/of doodwensen? Zolang ze hem maar niet onder een auto duwt...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:06

bnb, misschien even lezen wat er staat, hier word ik nu moe van...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:08

Vjestagirl schreef:
Pepper1 schreef:

Een hond likt ook niet in je gezicht als je ze dat leert. En een kat kan net zo goed in je gezicht likken (zo'n exemplaar heb ik) en dat is moeilijker om af te leren. Opvoeden heet dat, zowel bij honden als bij katten.
En het excuus: Mijn vriend wou 'm zo graag gaat er bij mij niet in... TS heeft zelf toegegeven.. dan had ze de ballen moeten hebben en d'r poot stijf moeten houden.

Ik kan me voorstellen dat je er niet gelijk wat mee hebt.. ik ben een hondenliefhebber maar vind ook niet elke hond gelijk leuk of even leuk. Daarnaast hebben jullie een ras aangeschaft die ik nou niet zo snel lief, pluizig en fluffig zou vinden (persoonlijke mening, kunnen ook hele leuke honden zijn). Daar zou ik ook minder snel een band mee hebben. Toch vind ik wel dat je het moet proberen en dat beest niet met een vies gezicht moet aankijken. Leer 'm dingen af die jij vies vindt (likken in 't gezicht, op de bank liggen) en borstel 'm lekker (veel minder haar in huis) en geef dat beest af en toe een knuffel.... dan komt het (denk ik en hoop ik) best goed met jullie. Let your quard down!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:09

En wat een gezeur van alle medestanders die honden ook zoooooo vies vinden....neem er dan geen, probleem opgelost. Maar je moet niet gaan roepen dat een pup dood moet en dat je 'm haat en meer van die onzin, dan ben je het gewoonweg niet waard om zo'n lief dier te hebben.
Trouwens ik heb weleens een studie gelezen dat de mens vele malen meer bacterien op en in zich meedraagt dan de gemiddelde hond of kat!!
Hahahaha das lekker fris dan!!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:09

Jammer dat het zo moet lopen.

Heb je geen klik met deze hond of zou het bij alle honden zo zijn? Is de smetvrees misschien bij deze hond zo sterk omdat je geen klik hebt of heb je hier altijd last van gehad? Zou je bij een klik met de hond het niet zo erg vinden dat je wat meer moet poetsen?

Ik kan het me niet voorstellen dat je een hond dood zou wensen, maar goed ik ben gek op honden en we hebben zelf een hond. Echter wat iemand hier voor me gezegd heeft zo heb ik ook niks met baby's.

Hond naar buiten vind ik erg afhankelijk van de hond zelf, ik zou die van ons dus niet de hele dagen buiten kunnen laten zitten, ze is echt een mensaanhankelijke hond. Heb je het wel al met je vriend erover gehad dat het je tegenvalt? Hoe reageert hij erop?

Wij hebben zelf een kortharige hond, ja we moeten elke dag stofzuigen willen we alles heel netjes houden. Maar goed dat moet ik toch omdat we erg veel zand naar binnen lopen omdat de tuin nog niet klaar is. Maar verder vind ik de rommel nog wel mee vallen? Maar goed misschien ben ik het gewoon gewend?

Je hebt verschillende opties:
- hond herplaatsen
- weg gaan bij vriend en hond
- hond naar buiten en daar goede voorzieningen treffen
- Voorraadkasten verplaatsen zodat je niet perse daardoorheen moet
- je erbij neerleggen dat je de komende jaren een hond hebt
- kijken of je iets aan je smetvrees kan doen.

Ik hoop dat jullie eruit komen en dat je toch nog een band kan krijgen met de hond.

Net zoals Lovely ik heb ook niet met elke hond een klik. Niet elk ras ligt me en ik ben heel blij dat mijn vriend ook graag ons ras wilde hebben.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:10

Heel simpel, je had er niet mee toe moeten stemmen.
Maar als jij zo'n hekel aan dat beest hebt zul je misschien toch moeten zorgen dat er wat verandert.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:11

god wat word hier overdreven :wow:

First: Ts, trek je niet zo aan wat hier over je word gezegd, en ga al helemaal niet naar een therapeut omdat je smetvrees hebt voor je hond. wat een achterlijke opmerkingen.
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, mijn (ex)vriend moest en zou een pitbull of stafford. En dan lees moest en zou. Nou ben ik niet vies van honden dacht ik, en als mijn vriend blij is dan ben ik blij. Onvoorwaardelijke liefde noem je dat denk ik. Nou lang praten erover, zei ik ok, MAAR ik wil het best niet de hele dag binnen, als ie binnen komt moet ie schoon zijn. En zeker niet als we eten binnen aan het kwijlen zijn.

Nou meneer naar het asiel, want zo was ie dan weer wel. Had op asiels.com al zitten zoeken naar verschillende blijkbaar. 3 dagen laten heeft meneer een stafford gekocht. Hardstikke lief, alleen blijkbaar lichtelijk ongemanierd. 4 jaar oud, snuift en likt iedereen heerlijk in het kruist, plast wanneer die moet, poepen kan ie dan wel buiten. tafelpoten zijn heerlijk op om te kauwen. En je vriendin hangt in met de handen in het haar naar de hond te kijken met indd een minder vriendelijk gezicht.
Vriendinlief houd van vriendmans en neemt de hond op cursus waar de hond 'spelen' met anderen honden een beetje te serieus neemt. Van het een komt het ander, de hond kan inmiddels al zitten door mij. Maar ik vind de hond nog steeds vies, en de vriend heeft niks in de gaten ondanks mijn dagen en nachten lange gezeur..

Einde van het verhaal: hond eruit of ik eruit. Hond had geen respect voor mij ondanks 4 maanden cursus. Ik heb zelf ook nog een (erg) druk leven, vriendlief wilde niet naar de cursus was niet nodig vond ie.
Iedereen goh meid, je bent wel erg onvriendelijk zo, je vriend is zo gek met dat beest :( :( :(
wie zorgt er appelflap de hele dag voor dat beest ik! En ik doe mn best maar nog steeds boos aangekeken. Dus ik heb tegen mijn vriend gezegd of, je neemt de hond de hele dag mee op sleeptouw en traint hem, of ik pak mn spullen en ga weg, als ik over zoiets niet serieus genomen word dan over wat dan wel. het hele huis na de filistijnen, mijn vrije tijd weg, en maar poetsen.
Einde: ik ben weggegaan. Hond was blijkbaar toch belangrijker....

(btw ik zie trouwens nergens in het verhaal een mishandelde of zielige hond, de vriend doet er toch gewoon van alles mee, ik zie het probleem niet.
Ts, gewoon doen wat jij het beste vind, er is niks ranzigers dan mensen die honden in huis hebben en die geen smetvrees hebben.( en dus maar half schoonmaken) Vind het gewoon vies grote honden binnen. Met kleintjes heb ik niet zoveel problemen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:12

Ik snap je ook ergens wel , al ben ik dan een grote hondenliefhebber
Ik kan ook snappen dat als je geen honden gewend bent dat je dus ook niet helemaal in kunt schatten wat er bij komt kijken
Denk dat je je hebt laten overrulen door je vriend , volgende keer toch voet bij stuk houden hoor
Echter een hond doodwensen moet je niet doen hoor meid
Ik snap dat je er niks mee hebt maar het blijft een levend wezen

Wat je nu moet doen is actie ondernemen
Ga om de tafel met vriend en nu gewoon voet bij stuk houden
Ga in overleg hoe je de situatie ook voor jouw houdbaar kan maken maar ook zeker voor de hond
Een hond gaat idd niet zomaar dood aan een hondehok , Echter is jullie hond (ras) erg gericht op mensen , hou dat in je achterhoofd
Maak hier duidelijke afspraken over
Kun je de voorraad kamer niet veranderen zodat die plek alleen van de hond is bv en jij dus er niet telkens in hoeft en de rommel een beetje daar blijft bv .
Ik zou zo een beetje schipperen hierin en dan moet er vast wel een oplossing mogelijk zijn

En dan vraag ik aan jou :
Ben jij bereid tijd en energie in de hond te steken
Wil jij ook je best doen om de hond in ieder geval te accepteren en de hond gewenst te laten voelen

Kun je hierop nee antwoorden dan zou ik als ik jouw in overleg met je vriend zo snel mogelijk een goed ander huis vinden
Laatst bijgewerkt door Zappa op 15-03-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:12

bnb schreef:
En wat een gezeur van alle medestanders die honden ook zoooooo vies vinden....neem er dan geen, probleem opgelost. Maar je moet niet gaan roepen dat een pup dood moet en dat je 'm haat en meer van die onzin, dan ben je het gewoonweg niet waard om zo'n lief dier te hebben.
Trouwens ik heb weleens een studie gelezen dat de mens vele malen meer bacterien op en in zich meedraagt dan de gemiddelde hond of kat!!
Hahahaha das lekker fris dan!!!

Ze zegt ook niet dat de hond dood moet. Wel dat ze het niet erg zou vinden als het zou gebeuren.

En een mens heeft mensen bacterien, die bij je horen, en een hond heeft honden bacterien. Overgens zijn ze niet alleen vies om de bacterien.