Help! Konijn knaagt aan nieuw hok!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help! Konijn knaagt aan nieuw hok!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:39

Zelf misschien eentje timmeren? Hebben wij ook gedaan en dat scheelt enorm.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:40

Ik heb dit hok bij hun vandaan
Afbeelding

Loop plankje valt er iedere keer af.
Het leer dat op het loopplankje ligt, is gewoon los, en niet aan geknaagt wat ik kan zien.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:42

Mindim schreef:
Zelf misschien eentje timmeren? Hebben wij ook gedaan en dat scheelt enorm.

Ik heb van Hillhout (merk) een kinderhuisje gekocht in de opruiming en dat wordt het binnenhok van 3 of 4 konijnen en dan nog een lekkere ruime ren eraan.
En hoekprofielen erop scheelt een stuk haha.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:42

Had je hem extra gebeitst voordat je hem in elkaar zette? Die vond ik ook erg gaa, maar die wat ik nu heb gekozen past met de ren juist onder het afdak.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:45

Onze konijnen eten ook graaaaag hout!
Ze willen wat te doen hebben, duss misschien een stukje schapenvacht in het hok leggen, zodat ze kunnen plukken of balletjes van strotouwtjes maken die ze kunnen apporteren?
Kranten verscheuren ze ook graag.
Verder veel hooi/stro, wortels, appelen, sinasappels enz om te knabbelen geven

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:48

Euh wortels bevatten heel veel suiker net als appel. Sinassappel lusten de meeste niet eens en zit teveel vit C in. Fruit is in de regel snoep en moet met beleid gegeven worden. Dingen als andijvie en witlof is vele malen beter!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:48

Ja hadden hem zelf nog gebeitst

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:49

Bij mij staan ze nu ook onder een afdak ivm de winter, met een hoes voor het hok erom heen en lekker pak stro.
Over een paar weken als de tuin klaar is gaan ze weer naar een ander stuk waar ze ook meer rimte krijgen en van de winter gaan ze de schuur in.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:51

Hmmm nouja, ik ga de gok toch maar nemen. Hij past zo fijn hier op het terras qua afmeting, ik zet gewoon meteen hoekprofielen erop, hopelijk helpt het.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:54

hoop voor je dat het goed gaat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:59

Ik ook :o Maar ik ga wel nog veel afleiding neerleggen/zetten/maken. Oa een graafbak met zandbakkenzand, Saar is een echt graver en dat zou ze heerlijk vinden! Ga hun oude binnekooi daarvoor gebruiken denk ik.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:02

Dat is idd een mooie oplossing ja.
Ik heb opzich nog een stuk grond over dus heb het idee dat er hier ook nog wel een aardige ren bij aan komt :o
In gedachte worden de rennen steed groter :z

Zo'n ren als in deze link wil ik ook wel maar zoveel heb ik nou ook weer niet haha.

http://www.bunnybunch.nl/community/foto ... n-ren.html

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:10

Zo he, ja je hebt altijd baas boven baas ;). Ik ben nu hard aan het bedenken hoe ik alles precies wil inrichten. Ze krijgen het hele terras, enkel s'nachts wil ik ze (voor hun veiligheid) in de kooi hebben. Ik heb nog een oude krabpaal waar zo'n huisje bijzat, die heb ik bewaard. We gaan er echt wat leuks vanmaken :j

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:14

Je fantasie laten gaan en je komt een heel eind.
Ik zit ook al van alles te bedenken.
Zodra die hoek vrij is (zijn de tuin aan het verbouwen) dan kan vriendlief de tegels er neerleggen en kan ik mijn ren gaan uitstippelen en dan is kijken hoe groot ik hem kan maken :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:16

x_Marr schreef:
Dan zou ik voor de inentingen een andere goedkopere DA zoeken, ik betaal hier voor myx + vhs 9 euro per konijn, dan wel op speciale konijneninentdagen.

Mijn konijnen hebben het hok ook deels opgevreten, nu laten ze hem redelijk met rust, hij staat iig nogsteeds.
Denk dat het knagen ook iets van eigen maken is :+

Ik heb 2 vlaamse reuzen toen ma nog alleen zat had ik er weinig last van nu ik 1 van de jonge heb gehouden is het hok flink aangevreten. Het is ook bijna niet te voorkomen ze doen dit om hun tanden kort te houden anders groeien ze door.

Een balk erin wil nog wel helpen maar ze zullen aan het hok blijven knagen. Ik doe er niets aan hou het wel in de gaten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:47

Als je ze genoeg (ruw) hooi geeft en soms een tak slijten de tanden genoeg hoor ;)

Trouwens las dat er in wortel en appel heel veel suiker zit, in appel valt opzich geloof ik wel mee maar als mn nijnen een wortel op appel krijgen geef ik ze sowieso minder biks.
En vergeet niet dat ook andijvie met beleid gegeven moet worden! Van groente kunnen ze net zo goed in de diarree ed. raken.
Laatst bijgewerkt door Air op 15-03-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:53

Das niet helemaal waar xmarr. Zoals ik al eerder zei, je geeft groente of niet. Als je het geeft moeten ze het daglijks krijgen en begin je met een beetje en dan steeds meer. Wil je dat niet geef ze dan gedroogde kruiden als tussendoortje.
Appel zit heel veel suiker in ;) bijna alle fruitsoorten zijn meer snoepjes en groenten is eten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:06

Wat is niet helemaal waar?

Ookal bouw je andijvie ed. op dan moet je alsnog niet te veel geven, te veel is nooit goed ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:17

Maar dat is met alles zo. Gemiddeld eten mijn nijnen samen rond de 100/150 gram groente per dag. Dit is echt onderdeel van hun dieet. Ze doen het er erg goed op.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:18

Wat voor hoeveelheden zijn dan goed volgens jou, Marr?

hier krijgen ze nu zeker 300-400 gram groenten samen per dag.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:45

Tja al het groente, brood en andere eetbare dingen (behalve vlees) gaan naar de konijnen. Ze zitten het hele jaar buiten en zijn de kou super doorgekomen.

Ze lagen zelfs in de sneeuw lekker onderuit. Ik merk geen negative dingen aan ze. Ik ent ze verder ook niet ze zijn er nog anders zou het een kerst dinner zijn.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:54

Hallo!
Ben net uit school. En heb toen voor Bunny (jaah.. wat een naam he?)een knuffel gepakt. Ben er even bij gebleven maar hij deed er niks mee... Misschien als ik zo neg eventjes ga kijken.?
Ik heb het nog met mijn ouders over een 2e konijn gehad, maar dat zit er voorlopig niet in... Moet m'n cijfers ophalen enzo. En mijn vader die vond het wel genoeg omdat het konijn eigenlijk niet mocht blijven, maar ik kon hem natuurlijk niet weer op straat zetten! Hij mocht ook eerst niet binnen staan (tijdelijk) want het buitenhok was heel klein en slecht. En toch heb ik dat nog voor elkaar gekregen. Mijn ouders hebben ook veel mee betaald aan het hok.(terwijl ze zeiden dat ik alles voor het konijn zelf moet betalen) Dus het is wel even goed zo.

Wat apart dat het zo veel verscheeld qua prijzen voor entingen.. Ik moet volgensmij 25 euro betalen.

Ik had al doorgekregen dat sla slecht is voor konijnen, heb het gelijk weggehaald. Ik ga binnenkort nog wel andijvie ofzo halen.
Er zijn een paar reacties waarin sites worden gegeven waar je spullen kunt kopen. Ik kan niet iedere keer iets van internet kopen, dit willen mijn ouders ook niet. Ik zou trouwens niet weten hoe je met een jongerenpas iets via internet kan betalen...
Hoek profieltjes kunnen helaas ook niet... Die zijn te breed, de hoekjes in het hok zijn zegmaar heel smal..
Als jullie nog meer oplossingen of tips weten/hebben wil ik die heel graag horen!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:03

Hoekprofielen kun je volgens mioj gewoon in verschilende maten krijgen.
Toen ik ze heb gekocht lagen er meerdere maten bij de bouw markt.

Er kunnen wel een hoop sites worden aan gegeven maar diezelfde producten of een soort gelijk iets kun je meestal ook wel in de dierenwinkel zelf kopen ;)
Scheelt dan alweer voor jou.

Gaat verder wel goed met Bunny? haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:19

@ van mijn konijntjes gaan de in de zomer naar buiten, maar die wil ik in de winter binnenshuis houden en nu lijkt me deze kooi dan wel wat:
Afmetingen: lxbxh 120x53x150
Afbeelding
Verder gaan ze overdag los in huis.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:22

Zoiets heb ik ook alleen dan 2 verdiepingen, heb ze nu alleen afgesloten van elkaar, 1 konijn zat er al in en de nadere was ziek dus die moest naar binnen en daar dus bij.