Ik had een prachtige Duitser uit Bayern, dat beest was om de dooie dood niet recht, die liep ook af. Had heel goede hoekingen in de heupen en achterpoten, mooi geplaatste schouder, donders knappe hond was dat. Iedereen zat te kwijlen om dat prachtige lijf, met die rechte rug (die dus ook gewoon afliep).
De Duitser die hier nu rondloopt heeft ook een licht aflopende rug, lijkt ook recht. Hij is het niet, en dat is maar goed ook, hij kan heerlijk rap wegdraven, ontzettend veel kracht in de achterhand, dat is echt onvoorstelbaar, heeft nu gangen die écht mooi zijn (al was mijn vorige echt een dressuurpaard wat dat betreft, die voerde de passage uit alsof het niets was) deze haalt dat niet, maar kan een pirouette waar je raar van opkijkt, en springt zo de anderhalve meter schutting, boeit hem niets.
Hij heeft niet zoveel lol in serieus werken, dus ik ga behendigheid met hem doen (hij is nou bijna 3, dus het kan nu wel) en toen ik hem opgaf, keken ze me vreemd aan: behendigheid met een DH? Toen ze hem zagen kwamen ze er van terug.......

Punt is, verkijk je niet op die rechte ruggen, een écht rechte hond heb je niks aan, die komt kracht en belastbaarheid (fysiek iig) tekort. Een hond die iets afloopt, dat lijf is veel functioneler.

Misschien dat die KM's eens opnieuw examen moeten gaan doen.

En dus ter aanvulling, dit is een LANGHAAR duitse herder, en geeeeen ODH.

hoe slim ben je dan.....