Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:34

Oppervlakte van 45x35 is net groot genoeg om een russische dwerghamster in te houden... Denk dat veel mensen zich daar toch nog in vergissen. Een goudhamster heeft toch minstens 60 x 40 nodig. Liefst nog groter zelfs.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:09

_Tara_ schreef:
Dan snap ik jullie besluit wel :j Dan koop je er niet weer een jong konijn/cavia bij.

TS, hoe zit 't nu met jou en je toekomstige hamster? Weet je al of je je hamster bij een fokker gaat halen of een dierenwinkel? En de kooi van marktplaats?

nee idd .. en aangezien ze nu bij mn moeder staan omdat ik er helaas geen plek voor heb :(

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:36

_Tara_ schreef:
Cavia's moeten altijd met z'n 2en toch Bloempot.

Dat zegt iedereen :o
Maar wist je dat dat eigelijk helemaal niet waar is?
Ik heb een enorm hok waar hij al 2jaar zijn ruimte heeft (Hij is pas 2 geworden!! :))
Het is maar goed ook dat hij alleen is want hij is niet bepaalt de Mister onder ons :o bovendien zou het zielig zijn hem bij een ander te zetten

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:36

En ook niet de slankste ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:45

Eigenlijk niet waar is? Heb je een bron van die informatie? Meeste cavia-sites waar ik tot nu toe gelezen heb wordt altijd aangeraden ze met meerdere te houden.

Dat jouw cavia "al" 2 is zegt niks toch. Ze kunnen sowieso 5 jaar worden toch? Dat 'ie dik is zegt ook niks. Als ik m'n hamster veel te eten geef word 'ie ook dik. Of 'ie zich nou verder goed voelt of niet. Denk eerder dat 't voor een dier fijn is om gewoon slank te zijn dan dik.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:52

TS, hoe zit 't nu met jou en je toekomstige hamster? Weet je al of je je hamster bij een fokker gaat halen of een dierenwinkel? En de kooi van marktplaats?[/quote]

Ik ben nog een beetje rond aan het kijken, waarschijnlijk bij een fokker, maar ik ga nog informeren, misschien ook wel bij een (hobby)fokker.. De kooi haal ik bij de dierenwinkel (hier tegenover ;P )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:30

Let wel op dat je niet een hamster haalt bij iemand die ze als slangenvoer fokt ofzo... Maar wel heel goed dat je iig verder kijkt dan de dierenwinkelhamsters!

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:45

_Tara_ schreef:
Eigenlijk niet waar is? Heb je een bron van die informatie? Meeste cavia-sites waar ik tot nu toe gelezen heb wordt altijd aangeraden ze met meerdere te houden.

Dat jouw cavia "al" 2 is zegt niks toch. Ze kunnen sowieso 5 jaar worden toch? Dat 'ie dik is zegt ook niks. Als ik m'n hamster veel te eten geef word 'ie ook dik. Of 'ie zich nou verder goed voelt of niet. Denk eerder dat 't voor een dier fijn is om gewoon slank te zijn dan dik.

Dat is geen informatie bron,mijn opa&oma wonen op een boerderij met een cavia fokkerytje.
daar heb ik mijn liefie vandaan.
Ik kom al zoalng als ik leef bij cabia's/hamsters dus ik weet waar ik over praat ;)
En niet alle cavia's worden 2.
En mijn cavia voelt zich goed in zijn bubbels.
En hij loopt normaal etc.
Want ik ''Train'' elke dag met hem.
En Tara ik weet niet waar je de leeftijd 5 vnadaan hebt maar cavia's worden wcht wel ouder!
Een cavia koppel bij de boerderij is al 6 jaar geworden.
en mischien wel ouder als ik het goed schat.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:44

Miriam91 schreef:
Loolotte schreef:
Ja, goudhamsters zijn (volgens internet :P ) iets rustiger en groter.... Rusjes waren wat minder knuffeliger

Rustiger, groter maar bijten ook minder snel en zijn wat makkelijker tam te krijgen. Rusjes zijn sneller, inderdaad minder knuffelig, bijten sneller en zijn vaak meer kijkhamsters.

Bedoel jij niet de Roborovski hamsters?

Ik heb ook een hamstertje gehad die is 2,5 jaar geworden nooit problemen mee gehad super lief dier en super tam je kon der bij wijze van spreken in je jaszak doen en ze bleef rustig zitten kijken.
Nu heb ik een andere en die is net zo tam en dat was in een weekje :) Ik laat hem altijd los lopen op mijn bed of in zijn bal heerlijk vind ie dat!
Zijn beide dwerghamstertjes
En dat ze snachts leven dat klopt inderdaad maar je went er aan vind ik. En mijn eerste hamstertje die was ook overdag wakker en snachts ging ze slapen net als wij dus.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:11

@ Bloempot: Je kan jarenlang bij cavia's/hamsters komen. Maar als die cavia's/hamsters verkeerd gehouden worden, heb je er helemaal niks aan. Ik vind 't vreemd dat jij zegt dat cavia's ook alleen kunnen terwijl ik op allerlei fora/sites lees dat cavia's altijd samen moeten.
Niet alle cavia's worden 2? Dus sommige sterven ook eerder? Nou lekker dan :=
Die 5 jaar was een gemiddelde he. Er zullen vast cavia's zijn die 10 worden, maar gemiddeld worden ze zo'n 5 jaar oud.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:15

Cavia's horen absoluut met zijn 2 of meerderen.
Jij als mens kan nooit een cavia vervangen...
Jij moet ook slapen en naar school.
Jij kamt m niet met je tanden, jij gaat niet bovenop m liggen (lijkt me ook geen goed idee), jij maakt geen ruzie met m over het laatste hapje hooi.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:41

danielle_x schreef:
Miriam91 schreef:
Rustiger, groter maar bijten ook minder snel en zijn wat makkelijker tam te krijgen. Rusjes zijn sneller, inderdaad minder knuffelig, bijten sneller en zijn vaak meer kijkhamsters.

Bedoel jij niet de Roborovski hamsters?

Zou ook heel goed kunnen :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:03

Iris82 schreef:
Cavia's horen absoluut met zijn 2 of meerderen.
Jij als mens kan nooit een cavia vervangen...
Jij moet ook slapen en naar school.
Jij kamt m niet met je tanden, jij gaat niet bovenop m liggen (lijkt me ook geen goed idee), jij maakt geen ruzie met m over het laatste hapje hooi.

:')

Ik ga hiermee mee :) .

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:57

Even er mee wachten. Je ouders hebben er vast en zeker een reden voor.