Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Tara_ schreef:Dan snap ik jullie besluit welDan koop je er niet weer een jong konijn/cavia bij.
TS, hoe zit 't nu met jou en je toekomstige hamster? Weet je al of je je hamster bij een fokker gaat halen of een dierenwinkel? En de kooi van marktplaats?
_Tara_ schreef:Cavia's moeten altijd met z'n 2en toch Bloempot.

bovendien zou het zielig zijn hem bij een ander te zetten
_Tara_ schreef:Eigenlijk niet waar is? Heb je een bron van die informatie? Meeste cavia-sites waar ik tot nu toe gelezen heb wordt altijd aangeraden ze met meerdere te houden.
Dat jouw cavia "al" 2 is zegt niks toch. Ze kunnen sowieso 5 jaar worden toch? Dat 'ie dik is zegt ook niks. Als ik m'n hamster veel te eten geef word 'ie ook dik. Of 'ie zich nou verder goed voelt of niet. Denk eerder dat 't voor een dier fijn is om gewoon slank te zijn dan dik.

Miriam91 schreef:Loolotte schreef:Ja, goudhamsters zijn (volgens internet) iets rustiger en groter.... Rusjes waren wat minder knuffeliger
Rustiger, groter maar bijten ook minder snel en zijn wat makkelijker tam te krijgen. Rusjes zijn sneller, inderdaad minder knuffelig, bijten sneller en zijn vaak meer kijkhamsters.
Ik laat hem altijd los lopen op mijn bed of in zijn bal heerlijk vind ie dat!
Iris82 schreef:Cavia's horen absoluut met zijn 2 of meerderen.
Jij als mens kan nooit een cavia vervangen...
Jij moet ook slapen en naar school.
Jij kamt m niet met je tanden, jij gaat niet bovenop m liggen (lijkt me ook geen goed idee), jij maakt geen ruzie met m over het laatste hapje hooi.
.