Duimen jullie mee voor mijn Rooyke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:07

Wat schrijf je weer plastisch, ik ruik de sardientjes, voel het snot en zie Oscar zitten :') . En wat is dat? Oh, da's ook snot wat daar aan het plafond zit, dat druipt vanzelf naar beneden :j .

Ik ben benieuwd wat Herr Flick van die visjes vindt, dat zou dé remedie kunnen zijn, maar de kans dat hij die dingen geen blik waardig keurt is aanwezig := .

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:22

Gwen schreef:
Wat schrijf je weer plastisch, ik ruik de sardientjes, voel het snot en zie Oscar zitten :') . En wat is dat? Oh, da's ook snot wat daar aan het plafond zit, dat druipt vanzelf naar beneden :j .

Ik ben benieuwd wat Herr Flick van die visjes vindt, dat zou dé remedie kunnen zijn, maar de kans dat hij die dingen geen blik waardig keurt is aanwezig := .

Jij ook al zo goed in het beelddenken :D . Ik zag het ook al helemaal voor me...snot incluis. Ach, en als Rooyke de stoomlocomotief de sardientjes niet lekker vindt, dan is een van de andere twee er misschien nog blij mee te maken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:45

Misschien Homer? Die zit al dagen uit te buiken van het buffet want het moet natuurlijk wel allemaal op *burp* :))
Op dit moment is Homer echt de lachende derde. Hij was als eerste ziek en ondertussen weer helemaal fit, en hij geniet met volle teugen van alles wat Rooyke en Oscar nu afserveren. Om in beelddenk-termen te blijven: 't is nu een soort dieplader :D

Ik krijg net een sms-je van de buurvrouw dat ze ruzie heeft met onze rooie vriend. Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar ik vermoed dat meneer in protest is gegaan bij het dwangvoeren. Als het dit is, dan zal het hopelijk alleen een kwestie van 'zwaar niet willen' zijn, ik kan me niet voorstellen dat hij gekrabt of gebeten heeft ofzo.
Gisteren konden we hem met z'n tweeen met heel veel pijn en moeite houden, maar ze is nu alleen en de rooie zal vast weer ietsje sterker geworden zijn. 't Was gisteren net alsof we een stier aan het voeren waren, we noemen hem nu ook 'onze Bully' :))

rockwitch

Re: Duimen jullie mee voor mijn Rooyke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:48

haha die van mij krijgen ook wel eens tonijn in water, kan je gewoon blikjes van kopen in de supermarkt, vinden ze errug lekker en ruikt ook best wel sterk.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:49

Tonijn in water heb ik gisteren geprobeerd, maar helaas :n
Gekookte witvis met sap en een beetje roomboter werd 'm helaas ook niet.
Ze zijn ook helemaal niet verwend hoor O:)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:51

Hmm, ik bespeur enige gelijkenis tussen Homer en Garfield, in karakter dan, want ik weet niet hoe Homer er verder uitziet. Zi eok ineens an die gedachteballonetje boven een kattenkoppie opduiken met allerlei geachten die allemaal richting eten gaan :D . En de DA zich bij een eventuele controle van Homer maar afvragen hoe het kan dt 'ie ineens zoveel zwaarder is := .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:56

hahahahahaha ach ik had laatst mijn biefstuk te ver doorgebakken, zaten mijn katten ook totaal niet mee.
Dus nee hier ook niks verwend.

Maar je wordt wel creatief he in het verzinnen van eten wat ze misschien wel willen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:58

misschien toch die vitaminepasta proberen? stinkt een uur in de wind en kan je overal overheen gooien, wordt het buffet ook een stuk kleiner en je andere kat niet zo dik :P :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:09

Inderdaad erg creatief, maar voorlopig helaas nog niets gevonden. 't Is niet dat ik het niet geprobeerd heb :))
De laatste keer dat we zo'n akkefietje hadden kwam de 'oplossing' trouwens wel uit een erg bijzondere hoek. Ook diverse dingen klaargemaakt in buffetvorm, geld en tijd speelde geen rol. Voor mezelf bleef er dan een armoedig bakje friet over, de rest van de boodschappen waren voor onze haarballen. Loop ik even naar het aanrecht, is m'n schaaltje curry weggekaapt :roll:

Cissy, ik had nog even aan de DA gevraagd of vitaminepasta een goed idee was, maar vorige week heeft Rooyke al een spuit gehad vitaminen ed. Volgens hem was nu bijvoeren niet zo'n goed idee omdat hij dan teveel van een bepaalde soort (weet effe niet meer welke?) binnen zou krijgen. Maar wel bedankt voor je tip en voor het medeleven :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:19

vitamine A waarschijnlijk, die mogen ze niet teveel hebben :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:24

Volgens mij heb je daar gelijk in, zoiets was het inderdaad :j 'k Weet het niet precies meer. De tijd was zo kort en ik wilde zoveel dingen vragen dat ik de helft al weer vergeten ben. Maar 't was inderdaad een soort vitamine die bij 'overdosis' weer ergens niet goed voor was i.v.m. 1 of ander orgaan.

't Is trouwens maar goed dat ik niet voor de klas sta, als je het met zo'n uitleg moet doen dan scoor je weinig punten, vrees ik :))

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:18

ben van het weekend naar de Felcan dag geweest, daar werd het uitgelegd, maar ik was weer druk met andere dingen dan opletten. ik ben dus niet geschikt voor IN de klas hahaha!

Vit A kan bij teveel opname vergiftiging veroorzaken, kan nl niet door poezel worden uitgescheiden via water zoals het bij ons wel kan, ze kunnen het ook niet zelf aanmaken of opnemen uit worteltjes maar ze hebben het wel nodig, of zoiets... *gaat syllabus zoeken*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:51

Vit A (en D, en nog een paar) zijn in vet oplosbaar, en worden in het lichaam ook in het vetweefsel opgeslagen. Daar kan je dus gewoon teveel van hebben, omdat die vitamines niet, zoals vit B en C, oplossen in water en dus bij overdosis gewoon worden uitgeplast.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronische ... bij_de_kat

Nog steeds voorzichtig positief nieuws iig, als Rooyke gaat sputteren bij dwangvoeren gaat het toch wel de goede kant op.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:25

Hoe is 't gegaan met Rooyke en de sardientje, was Homer idd de lachende derde? :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:16

Hoe gaat het nu inderdaad met Rooyke?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:07

Er was helaas niemand de lachende derde, want bij de super hadden ze alleen sardientjes met tomatensaus :+ Vanavond maar even bij een andere super proberen, dat zal Homer vast wel fijn vinden.

Rooyke is helaas nog steeds heel erg benauwd en wil ook nog steeds niet eten en drinken. Zojuist is de buurvrouw (z'n grote vriendin) weer met hem naar de kliniek geweest. Vanaf morgen krijgt hij een prednison-kuur tegen de luchtweginfectie/longontsteking. Eigenlijk hadden we daar vandaag al mee kunnen beginnen, maar ik had hem vanochtend z'n andere medicijnen (oa. de Metacam) gegeven en dat schijnt niet samen te mogen gaan. Balen natuurlijk, maar 't is helaas niet anders.
We blijven duimen :j

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:11

En zijn temperatuur? Is die verder niet terug gestegen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:32

De koorts is gelukkig al een aantal dagen weg, dus dat is wel positief :)
't Jammere is dat er telkens een ander mankement voor in de plaats komt. Het ene moment is hij ziek van de koorts, daarna is de koorts weg maar is hij weer zo benauwd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:33

Arme kat. :(:) Hopelijk helpt de prednison morgen...

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:38

Als de koorts maar in ieder geval weg blijft. Hoop dat die snel van zijn benauwdheid af komt met de prednison.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:56

Prednison is een rotmiddel, maar het heeft 2 voordelen, het werkt vaak vrij snel én het werkt eetlust opwekkend. Ik hoop dat de kleine man er snel van opknapt! Wel fijn dat de buuf met 'm naar de DA gaat op het moment dat jullie zelf niet kunnen en vooral ook dat Rooyke zich door haar mee laat nemen!

Arme Homer, niet eens sardientjes voor 'm, sjielug hoor. Ik hoop dat de andere super ze zonder tomatensaus heeft :D .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:37

Over Homer hoef je je weinig zorgen te maken. Of misschien toch wel: hij is vanochtend door het ijs gezakt :')
Ik had 'm al ingefluisterd dat het lopend buffet best een beetje minder kan, maar nu heeft ie het zelf al ondervonden.

De buurvrouw is de meest geweldige vrouw die ik ken. Ze staat dag en nacht klaar voor Rooyke en is zo mogelijk nog meer uit haar doen dan ik wanneer het even niet zo goed met hem gaat. Het voordeel is dat ze hem door en door kent. Al vanaf kitten af komt hij dagelijks bij haar over de vloer (klokslag 9 uur gaat ie daar z'n Temptation halen en dan doet ie even koffie met de buuv) dus ze kent hem net zo goed als ik. Daarnaast zitten we ook heel erg op 1 lijn als het om dieren gaat. 't Is haar echt allemaal toevertrouwd en als je dan ook nog het geluk hebt dat ze de zin en tijd heeft om het allemaal te doen..... super :)

Ik kan haast niet wachten tot het morgen is en we van start kunnen. Baal er nog steeds van dat ik hem vanochtend z'n medicijnen al gegeven had. Als ik dit allemaal geweten had dan had ik dat natuurlijk niet gedaan, maar ja..... da's achteraf.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:14

Een van mijn leraren op de lager school zei over het woord 'als' altijd: Als mijn tante wieltjes had, was zij een verrijdbaar meubel.

Als we alles in het vooruit wisten, zouden we een hoop dingen niet of anders gedaan hebben. Ik hoop echter dat Rooyke goed op de prednisonpilletjes reageert en er flink van op gaat knappen. De buurvrouw zal de dagelijkse koffie met haar rode buurman ook wel missen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:27

Toch apart, dat het van de ene kant wel weer een stuk beter met Rooyke gaat, maar dat hij van de andere kant gewoon niet wil eten. ZOu dat puur te maken kunnen zijn dat ie niks ruikt? En dus niks lekker voor hem is? Een kat zou van nature toch ook begrijpen dat als ie niks eet, hij dood gaat?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:38

Ja, dat is inderdaad vreemd Majo :j
Het verbaast mij ook telkens weer. Ik denk wel dat de 'natuur' wat omzeild wordt vanwege het dwangvoer, daardoor is misschien de noodzaak er ook niet om zelf te gaan eten/drinken.
Hij heeft ook momenten dat hij heel enthousiast richting z'n voerbakjes (of lopend buffet) loopt, heel verlekkerd kijkt, even snuffelt en vervolgens weer afdruipt. Met z'n tanden/keeltje oid. is niets mis, dat heeft de DA telkens gecontroleerd. Gisteren at hij ineens een paar brokjes en dat gaat dan vol overtuiging en heel makkelijk, maar na 2 brokjes houdt ie het voor gezien en vervolgens kijkt hij er dan weer een paar dagen niet naar om.

Rooyke is vanmiddag even buiten in de tuin geweest. Daar fleurde ie wel wat van op. Hij ligt nu natuurlijk al anderhalve week op de bank/printer te roesten en ik denk dat het wel goed is om hem wat te stimuleren om tot wat aktie over te gaan.