Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jouw hond doen?

Inbrekers? Die zouden niet binnen komen, mijn hond verscheurt ze levend!
74 (30%)
Mijn hond zou hard blaffen, maar bijt niet.
64 (26%)
Mijn hond? Die slaapt gewoon verder!
8 (3%)
Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden
72 (29%)
Anders...
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:10

Ik mopperde altijd dat we een "waardeloze"hond hadden! Wel lief hoor ONTZETTEND LIEF!!!! Maar een waker?? Nee :n Bang? :j Een echte bangerd is hij!
Tot afgelopen dinsdag nacht! Er werd bij ons ingebroken en de hond? BLAFTE!! hij heeft ons gewekt!
De inbrekers zijn gestoord en hebben gelukkig niet veel kunnen meenemen!

Ik ben trots op onze WAAKHOND!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:15

Ik heb anders ingevuld en wel om deze reden:

Ik had ooit een dobermann, echt een lelijkerd en hij zag er erg vals uit (hij was gelukkig heel erg lief). Ik dacht altijd dat ie een inbreker even goed zou laten voelen hoe gemeen ie wel niet is.

Toen er op een nacht bij mij een ruit werd ingegooit, bleef mijn hond gewoon doorslapen. Hij was helemaal bedolven onder de glasscherven, maar meneer werd er niet wakker van.
Daarna was er een hoop geschreeuw van buitenaf en ik maakte m'n hond wakker, zo van "Grijp ze!". M'n hond hoorde de mannen en ging bibberend achter me staan...

:Y)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:07

Onze hond blaft heel de buurt bij elkaar als ze nog maar denkt iets te horen. Er hebben zo eens een paar inbrekers proberen binnen te raken bij onze buren. Onze buren werden wakker van onze hond en wij sliepen rustig verder :P .
Bijten kan ze niet vermits ze in een hok in de garage zit 's nachts.
Overdag zit ze gewoon mee in de living en als de bel gaat slaat ze al aan. Als het mannen zijn gaan alle haren overeind en wil ze niet stoppen met blaffen (tenzij het homo's zijn, vraag me niet waarom :+ ). Als een vreemde man binnenkomt in de living vliegt ze er met de haren overeind opaf om dan op een metertje afstand hysterisch te staan blaffen. Het is allemaal blufpoker en als het bezoek haar negeert of naar haar toe gaat kruipt ze in haar mand (onder luid blaffend protest uiteraard). Als het bezoek echter ook maar 1 stap terugdeinst grijpt ze (niet serieus maar ze bijt wel).
Vrouwen mogen zonder meer binnen :D .

Op de man is ze ook heel waaks. Ze heeft al mensen gegrepen toen ik met haar wandelde en iemand mij een duw gaf (die kerel was ook echt vervelend naar mij, was toen eigenlijk wel blij met m'n klein keffertje). Als wij (gezinsleden) onder elkaar beetje idioot doen dan weet ze met zichzelf geen blijf en probeert ze er blaffend tussen te springen.

Anoniem

Re: Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:14

Die van mij blaft keihard denk ik, en rent dan even hard weg :')

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:16

Wij hebben al verschillende keren meegemaakt, dat onze hond naar alles blaft/gromt die vreemd voor hem is.. En het spreekwoord telt voor hem ook niet.. Want deze blaffende hond bijt wel. Gelukkig is ie voor ons en bekenden de allerallerliefste, zit geen kwaad in, maar een vreemde is de Sjaak. Eigenlijk geeft me dit en gerust gevoel. Nieuwe mensen laten we altijd met hem kennismaken en dan is ie je grote vriend, dus slaat ie snachts aan, dan is er wat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:17

Ik denk dat mijn hond (markiesje) nog net geen thee voor ze gaat zetten...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:18

Onze Teckel gaat luidblafend tegen ze op springen en om hen heen rennen, vragen om aandacht...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:19

Anders...ze komen er wel IN, maar niet meer UIT!!!!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:22

onze hond blaft al als hij een auto op het er hoort komen
hij heeft 1 keer iemand gebeten
maar toen waren we niet thuis en ging hij de schuur in
dus inbrekers maken weinig kans ;)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:22

Mijn hond is een waak en verdedigingshond en ik weet 100% zeker dat die "beste" mensen een heel groot probleem hebben!
Ze is zeer territorium gericht.
Pas wilde de buurman even de tuin inlopen terwijl ik binnen was...die stond bevroren halverwege de tuin, kon niet meer vooruit of achteruit en had een hele boze hond voor zich. :=
Toen ik naar buiten kwam en zei dat het goed was, gaf ze hem een likje..hahaha!
Hij had niet verwacht dat ze haar terrein echt zo goed bewaakt omdat ze hem goed kent...ik had hem daar namelijk wel eens voor gewaarschuwd..wie niet luisteren wil.... :P

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:24

Onze golden die zou met moeite haar kop optillen uit de mand ; ooh gezellig ? kom je aaien :D ? En die wijst de spullen waarschijnlijk nog aan .
En onze fletcoat x groenedaeler, moeilijk te zeggen. Ze is hier gekomen als waakhond, en dat is ze ook absoluut hoor bij alles wat binnen komt . Maar niet vals, maarja deze mensen komen tot nu toe ook allemaal 'gewenst' binnen. ongewenst weet ik niet zo goed hoe ze reageert, denk wel heftig. Als ik nu al met dr in het donker loop, en in de verte komt iemand aan lopen begint ze ook te blaffen uit bescherming.. :)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:26

Onze hond vloog mij al bijna aan omdat ze me in het donker even niet herkende. Pas toen ik zei dat ik het was liep ze vrolijk achter mij aan.

Maar inbrekers komen er niet snel in, ze is nogal waaks. En mijn eigen hond die had ze vrolijk begroet en achter ze aan blijven lopen om aandacht te krijgen. Maar die leeft niet meer.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:28

[quote="letziforevr"]Mijn hond is een waak en verdedigingshond en ik weet 100% zeker dat die "beste" mensen een heel groot probleem hebben!

wij hebben de zelfde hond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:30

* kwispelend * Hoi ik ben Mando, wil jij met mij spelen :D:D?? nee? nouja, dan ga ik maar lekker verder kwispelen XD

onze lieve uit de kluiten gewassen schoothond :')

Gypsylady

Heb er twee
Ze gaan alle twee vreselijk blaffen en Sammie zou ik als inbreker niet vertrouwen denk dat die puur uit eigen angst bijt
Tjipke niet die denkt alleen maar gezellig en gaat denk ik gauw een speeltje zoeken
Maar het agresiefe blaffen van Sammie en dan ook echt voor iemand gaan staan te blaffen schrikt denk ik wel genoeg af
Als ze dan door lopen en worden gebeten ja heb die persoon niet uitgenodigd om in te breken
Normaal met bezoek heb ik geen probleem met ze dan blaffen ze wel maar dat is meer omdat ze het leuk vinden dat er mensen komen
Dan moet ook de hele speelgoed mand leeg

Symbeami

ik denk dat inbrekers niet eens in de buurt van ons huis durven komen.... onze Hollandse herder blaft heel hard en vliegt zowat door de ruiten als er wat langskomt.
Als ze dan al wel binnen komen dan weet ik het niet, ik denk niet dat ze bijt. Maar eigenlijk geen idee want ze kan zich wel enorm beschermend voor ons opstellen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:31

Gipsy (border collie x ?? van 8 jaar jong) zou ze het liefst meenemen naar haar mandje en voor altijd houden "ahhhh, baasje mag ik em houen...???". Ze blaft wel even, maar dat doet ze ook bij bekenden!
Maar ik denk dat Chess (mechelaar van 3) in elk geval zou blaffen en ook wel zou bijten als ze dreigend binnen zouden komen, Chess laat namelijk niet over zich heen lopen, we moeten hem ook echt kort houden. Het is een hond die sowieso eens in de zoveel tijd controleerd of jij nog wel de baas bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:32

Blij rondspringen en blaffen :+

EDIT:

Ja, een Drentse Patrijshond :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:32

aerdenhout1 schreef:
Anders...ze komen er wel IN, maar niet meer UIT!!!!

hihi bij mij ook :D :D :D

de kruising is echt wel heer en meester hoor als wij er niet zijn of liggen te slapen :D :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:34

Wij hebben een labrador en een maltezer, de labrador gaat ze vriendelijk bezoeken met eventueel nog koffie en een koek na, onze maltezer gaat hard blaffen, maar blijft van angst op afstand.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:35

Tja bij ons zijn er 2 mogelijkheden. 1: ze slaapt gewoon verder en 2 dat ze inderdaad vrolijk kwispelend ernaartoe gaat. Het ligt denk ik aan het tijdstip, maar aangezien inbrekers toch vaak 's nachts komen (toch?) kies ik maar voor optie 1. Even voor de weet: wij hebben de braafste golden retriever op aarde, daar kan je alles mee doen en ze zegt ongeveer 1 keer in het jaar waf (en dan schrikt ze zo erg dat ze het niet meer doet haha). Dus nee, hier geen waakhond!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:36

Nou, onze hond blijft niet stil :')

Mijn vader kwam een keertje heel laat thuis van zijn werk, wij sliepen allemaal al. Het regende heel hard en hij was op de motor geweest, dus dacht hij: Laat ik mijn helm in de keuken afdoen, anders wordt mijn hoofd nat :)* Dus hij doet de achterdeur open en onze hond die werd toch boos :oo Blaffen, grommen en hij was al van plan om zn arm te grijpen en toen kwam hij erachter dat het zn baasje was :')

Er kwam ook een keertje een kennis langs, een hele grote, potige (maar wel aardige :)) ) vent. De hond vertrouwde het niet helemaal en liet hem geen seconde alleen. Toen hij mijn zus een hand wilde geven, werd de hond toch een potje boos _O-

Dus.. Nee, ik denk dat hij de inbrekers levend verscheurd zullen worden :') Onze hond is trouwens een boerenfoks (een grotere jack russel) Hij is ook errug blij met visite altijd en hij wil altijd aandacht. :')

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:37

Er zijn bij mij 2 mogelijkheden:
Of ze begint hard te blaffen, maar niet bijten.
Of ze gaat kwispelend vragen hebben jullie iets lekkers voor mij!
Ik weet het eigenlijk niet zeker.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:59

:') Waarschijnlijk moet Brandus (flatcoat) zich eerst even onnoemelijk uitrekken en geeuwen, en komt ie dan al kwispelend met zijn roze inktvis-knuffel aanlopen om die voor de voeten van de inbreker te leggen. Zijn hele houding zegt dan 'spelen???' En als spelen er niet in zit blijft hij vast in de buurt voor het geval er iets lekkers of een aai te halen valt. De afstandbediening wil hij ook nog wel voor je dragen als jij de tv meeneemt :)) Een echte sukkelinus dus, maar zooooooo lief!

En toch hoop ik er nooit achter te komen wat hij nou écht zal doen als er zoiets gebeurt, ze voelen vaak haarfijn aan dat het niet pluis is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:02

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt