Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cayenne schreef:Met verpleegsterhaaien en walvishaaien kun je prima zwemmen![]()
(al is het met walvishaaien wel lastig omdat er al zo weinig van zijn, en het dus officieel gezien niet mag tenzij je een vergunning hebt). In sommige landen wordt er ook met citroenhaaien en heel soms stierhaaien en witpuntrifhaaien gezwommen.
Tijgerhaaien en hamerhaaien zou ik je niet aanradendie kunnen nog best agressief zijn.

Mas schreef:Zandtijgerhaaien zijn inderdaad rustig en vriendelijk en zeker geen menseneters.
De 'gewone' tijgerhaai is een ander verhaal, van deze soort zijn meerdere bijtincidenten bekend en kan ook wat onvoorspelbaar/agressief reageren.
Het verschil tussen de twee:
Zandtijgerhaai:
Tijgerhaai:
Verschil tussen de twee zie je duidelijk:
Zandtijger heeft meer uitstekende tanden en spitse snuit. De gewone tijgerhaai heeft een stompere snuit. De tijgerhaai wordt ook wat groter en heeft een streeppatroon op zijn rug.
Tien schreef:Ik heb ook wel gesnorkeld met haaien, hartstikke gaaf.
Waren gewoon rifhaaien.
Hangt er ook vanaf waar je de haai tegenkomt.
Bij de westkust van Australie komen b.v. tijgerhaaien, maar die vallen daar niemand aan.
Omdat het hun territorium niet is.
Bij Afrika is dat een heel ander verhaal.
En als je met een grote groep ligt te spletteren in het water, valln ze ook niet snel aan.
Bovendien sterven er nog steeds meer mensen door een broodtooster dan door haaien.
Bizzybijtje schreef:Tien schreef:Ik heb ook wel gesnorkeld met haaien, hartstikke gaaf.
Waren gewoon rifhaaien.
Hangt er ook vanaf waar je de haai tegenkomt.
Bij de westkust van Australie komen b.v. tijgerhaaien, maar die vallen daar niemand aan.
Omdat het hun territorium niet is.
Bij Afrika is dat een heel ander verhaal.
En als je met een grote groep ligt te spletteren in het water, valln ze ook niet snel aan.
Bovendien sterven er nog steeds meer mensen door een broodtooster dan door haaien.
Ja, maar broodroosters vallen je niet aan
Cayenne schreef:Met verpleegsterhaaien en walvishaaien kun je prima zwemmen![]()
(al is het met walvishaaien wel lastig omdat er al zo weinig van zijn, en het dus officieel gezien niet mag tenzij je een vergunning hebt). In sommige landen wordt er ook met citroenhaaien en heel soms stierhaaien en witpuntrifhaaien gezwommen.
Tijgerhaaien en hamerhaaien zou ik je niet aanradendie kunnen nog best agressief zijn.
Mas schreef:Ik denk ook wel dat mensen in het dagelijks leven een stuk vaker met broodroosters dan met haaien in aanraking komen. Dus de kans dat je je verwond aan zo'n ding is ook wel flink wat groter. Buiten dat zijn haaien gewoon geen menseneters, aanvallen berusten meestal op een vergissing van de haai. Helaas voor mensen kan zo'n foutje behoorlijke gevolgen hebben...

als je die boos makt en ze rammen met hun neus ... Oeiii :p xTinkertje schreef:Eerlijk gezegt vind ik een haai wel mooi.. maar niet echt heel mooi
Ik vind ze ook niet vals ofso en als mensen worden gebeten omdat ze ze aan het porren of wat en ook zijn denk ik ook : ''lekker voor ze'' maar k vind ze kwa ''het oog'' gewoon niet mooi..
Ps : Voor de mensen die denken dat dolfijnen heel lief zijn .. Er zijn verhalen bekend tussen gevechten van Haai en dolfijn waar de dolfijn wintals je die boos makt en ze rammen met hun neus ... Oeiii :p