in een kooi tussen haaien zwemmen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:00

Jeetje als ik die prijzen zie :oo

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:53

Cayenne schreef:
Met verpleegsterhaaien en walvishaaien kun je prima zwemmen :j
(al is het met walvishaaien wel lastig omdat er al zo weinig van zijn, en het dus officieel gezien niet mag tenzij je een vergunning hebt). In sommige landen wordt er ook met citroenhaaien en heel soms stierhaaien en witpuntrifhaaien gezwommen.
Tijgerhaaien en hamerhaaien zou ik je niet aanraden := die kunnen nog best agressief zijn.

Maar Zandtijgerhaaien worden toch juist gezien als de meest tamme soort (en ook nog eens makkelijk te onderhouden)? Dacht ik tenminste. :)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:29

Walvishaaien kun je het beste vanaf isla holbox in Mexico bekijken. In de zomermaanden( natte maanden.) migreren ze daar langs de kust vanwege het plankton. Isla holbox is ongeveer 3 uur rijden vanaf Cancun. En je hebt geen vergunning nodig hoor.

@ Gearl

Je hebt tijgerhaaien en zandhaaien. Zandhaai is een rustige soort met grote tanden. Deze vind je meestal ook in Aquaria terug. Tijgerhaaien staan bekend als alleseters. En worden de kliko's van de zee genoemd. Ze kunnen gevaarlijk zijn omdat ze niet snel geintimideerd zijn en heel nieuwschierig. Ze kunnen ook een lengte bereiken van 6 meter. Bijna gelijk aan de witte haai dus.

In de bahama's wordt veel met rifhaaien gezwommen. Citroenhaaien vind je vaak in het ondiepere water,zeker tijdens paartijd in de warmere gebieden.
Bullsshark's worden beschouwd als de meest agressieve en gevaarlijkste haaiensoort die er is omdat hij verantwoordelijk is voor de meeste incidenten. Ze kunnen ook in zoet water overleven waardoor er stroomopwaarts in rivieren ook aanvallen zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:29

Zandtijgerhaaien zijn inderdaad rustig en vriendelijk en zeker geen menseneters.

De 'gewone' tijgerhaai is een ander verhaal, van deze soort zijn meerdere bijtincidenten bekend en kan ook wat onvoorspelbaar/agressief reageren.

Het verschil tussen de twee:

Zandtijgerhaai:
Afbeelding

Tijgerhaai:
Afbeelding

Verschil tussen de twee zie je duidelijk:
Zandtijger heeft meer uitstekende tanden en spitse snuit. De gewone tijgerhaai heeft een stompere snuit. De tijgerhaai wordt ook wat groter en heeft een streeppatroon op zijn rug.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:34

Als je toch redelijk dicht bij huis wil haaienspotten kan naar schotland gaan. Isle of man. Daar kun je in het seizoen reuzenhaaien spotten. Deze vriendelijke plankton eters kunnen maar liefst 12 meter groot worden en zijn daarmee de op een na grootste vissoort die er is. 8-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:33

Mas schreef:
Zandtijgerhaaien zijn inderdaad rustig en vriendelijk en zeker geen menseneters.

De 'gewone' tijgerhaai is een ander verhaal, van deze soort zijn meerdere bijtincidenten bekend en kan ook wat onvoorspelbaar/agressief reageren.

Het verschil tussen de twee:

Zandtijgerhaai:
Afbeelding

Tijgerhaai:
Afbeelding

Verschil tussen de twee zie je duidelijk:
Zandtijger heeft meer uitstekende tanden en spitse snuit. De gewone tijgerhaai heeft een stompere snuit. De tijgerhaai wordt ook wat groter en heeft een streeppatroon op zijn rug.

geen id waar ik liever tussen zou willen zwemmen...
die tanden van de ene haai bevallen me niet zo heel erg...
maar de looks en het karakter van die andere haai vind ik ook niet zo prettig _O- :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:37

Dat is geen knapperd die zandtijger.. Mako is toch wel de lelijkste op mijn lijstje :o

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:08

Lijkt me ook erg gaaf! Wat hebben veel mensen eigenlijk toch een groot vooroordeel over haaien, zeker nog niet vaak genoeg naar Animal Planet gekeken.
Ik weet dat je in het buitenland vaak ook kan leren duiken en dan uiteindelijk ook gaat diep zee duiken. Dit heeft mijn tante samen met mijn nichtje in Thailand gedaan. Ik weet alleen vrijwel zeker dat het niet goedkoop is. ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:20

Zo, ik heb even het een en ander voor jullie uitegzocht.

http://www.minangcove.com.my/scubadive.html

Hier zijn wij geweest in Maleisie. Op de resort kan je dus snorkelen en duiken tussen de black tip reef sharks. Ik zag op de site dat er ook Nurse sharks rond zwemmen.
Die heb ik niet gezien trouwens.

Maar........je kan er je PADI halen (duikbrevet) voor 750 ringgit, dat is ong 163 euro.
Dat is dus je PADI halen, en een grote kans om haaien te zien tijdens de duiken die je maakt.
Toch geen geld? Lang leve Maleisie.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:21

Ik heb ook wel gesnorkeld met haaien, hartstikke gaaf.
Waren gewoon rifhaaien.

Hangt er ook vanaf waar je de haai tegenkomt.
Bij de westkust van Australie komen b.v. tijgerhaaien, maar die vallen daar niemand aan.
Omdat het hun territorium niet is.
Bij Afrika is dat een heel ander verhaal.

En als je met een grote groep ligt te spletteren in het water, valln ze ook niet snel aan.

Bovendien sterven er nog steeds meer mensen door een broodtooster dan door haaien. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:10

Tien schreef:
Waren gewoon rifhaaien.

Bij de westkust van Australie komen b.v. tijgerhaaien, maar die vallen daar niemand aan.

En als je met een grote groep ligt te spletteren in het water, valln ze ook niet snel aan.

Bovendien sterven er nog steeds meer mensen door een broodtooster dan door haaien. ;)

Ja, maar broodroosters vallen je niet aan :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:40

Creatas schreef:
Dat is geen knapperd die zandtijger.. Mako is toch wel de lelijkste op mijn lijstje :o

Die vind ik idd ook niet zo mooi,
persoonlijk vind ik de tijgerhaai qua looks wel de mooiste :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:44

Bizzybijtje schreef:
Tien schreef:
Waren gewoon rifhaaien.

Ja, maar broodroosters vallen je niet aan :+

_O- :')

Mars

Re: in een kooi tussen haaien zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:47

Ik denk ook wel dat mensen in het dagelijks leven een stuk vaker met broodroosters dan met haaien in aanraking komen. Dus de kans dat je je verwond aan zo'n ding is ook wel flink wat groter. Buiten dat zijn haaien gewoon geen menseneters, aanvallen berusten meestal op een vergissing van de haai. Helaas voor mensen kan zo'n foutje behoorlijke gevolgen hebben...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:58

Cayenne schreef:
Met verpleegsterhaaien en walvishaaien kun je prima zwemmen :j
(al is het met walvishaaien wel lastig omdat er al zo weinig van zijn, en het dus officieel gezien niet mag tenzij je een vergunning hebt). In sommige landen wordt er ook met citroenhaaien en heel soms stierhaaien en witpuntrifhaaien gezwommen.
Tijgerhaaien en hamerhaaien zou ik je niet aanraden := die kunnen nog best agressief zijn.

Stierhaai, was dat niet DE haai die het grootste aantal menselijke slachtoffers op zijn naam heeft staan? Daar zou ik liever niet tussen zwemmen...

Lijkt me wel ontzettend gaaf om tussen de haaien te gaan duiken! Ik ga dit volgen en wat mooie plaatsen noteren!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:26

Mas schreef:
Ik denk ook wel dat mensen in het dagelijks leven een stuk vaker met broodroosters dan met haaien in aanraking komen. Dus de kans dat je je verwond aan zo'n ding is ook wel flink wat groter. Buiten dat zijn haaien gewoon geen menseneters, aanvallen berusten meestal op een vergissing van de haai. Helaas voor mensen kan zo'n foutje behoorlijke gevolgen hebben...

juist door deze toeristische activiteiten zijn de aanvallen verergert, is al zo lang geweten laatste tijd nog in het nieuws om mensen te informeren. Dus als je haaienliefhebber bent kan je ze beter op national geo blijven volgen en dat leer je daar ook de negatieve effecten van haaientoerisme.

Lijkt me ook enorm graaf, maar ik blijf ze wel gewoon op een boot volgen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:55

Ff een reactie van een paar weken laten haha maar ik moest weer ff aan mn topic denken want ik zat gister het progamma Untamed&Uncut te kijken op Discovery en toen zag je die kooi met 2 toeristen en een witte haai die er zo inzwom en die hele kooi verpletterde.. ze hebben het wel allemaal overleefd zonder pijnlijke gevolgen ;)

Alsnog lijkt t me erg gaaf en ik ben van mening dat het niet veel kwaad kan voor de dieren zelf zolang het gewoon in open zee is en ze dus niet gedwongen worden.

En ik wil dan ook wel echt de witte haai gaan bekijken :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:41

Eerlijk gezegt vind ik een haai wel mooi.. maar niet echt heel mooi
Ik vind ze ook niet vals ofso en als mensen worden gebeten omdat ze ze aan het porren of wat en ook zijn denk ik ook : ''lekker voor ze'' maar k vind ze kwa ''het oog'' gewoon niet mooi..

Ps : Voor de mensen die denken dat dolfijnen heel lief zijn .. Er zijn verhalen bekend tussen gevechten van Haai en dolfijn waar de dolfijn wint :+ als je die boos makt en ze rammen met hun neus ... Oeiii :p

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:45

Dolfijnen zijn inderdaad geen lieverdjes, en menig haai is ook geen partij voor ze. Zeker wanneer een moederdolfijn een haai in de buurt ziet kan het weleens slecht aflopen met de haai. Ze weten feilloos dat ze op de kieuwen moeten in rammen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:02

xTinkertje schreef:
Eerlijk gezegt vind ik een haai wel mooi.. maar niet echt heel mooi
Ik vind ze ook niet vals ofso en als mensen worden gebeten omdat ze ze aan het porren of wat en ook zijn denk ik ook : ''lekker voor ze'' maar k vind ze kwa ''het oog'' gewoon niet mooi..

Ps : Voor de mensen die denken dat dolfijnen heel lief zijn .. Er zijn verhalen bekend tussen gevechten van Haai en dolfijn waar de dolfijn wint :+ als je die boos makt en ze rammen met hun neus ... Oeiii :p

ik denk eerlijk gezegt dat er niet snel mensen zijn die een haai porren ;)
als ze wijs zijn tenminste :')

enne... dolfijnen zijn idd geen lieverdjes, en die verhalen zijn er idd...
maar dolfijnen zijn naar mensen toe wel een stuk vriendelijker... :P
veel socialer zeg maar...
en die zien er ook een stuk fijner uit om mee te zwemmen :P

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:06

Ik heb al een keer met dolfijnen gezwommen die was sinds 3 maanden in gevangenschap leefde en ze waren helemaal niet vals of wat dan ook...
Vond het echt een super leuke ervaring <3

In zo'n kooi wil ik ook graag een keer doen :D :D
Hoop het ooit in dit leven te kunnen doen haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:09

_O- ik las, hoop dit levend te kunnen doen :')

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:09

M_D_H schreef:
_O- ik las, hoop dit levend te kunnen doen :')

whahahaha Ja dat ook :D :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:45

het lijkt mij echt geweldig om een keer te doen! lijkt me een hele ervaring! :D