Ik heb oppaskatten, maar ben nu allergisch! Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Ik heb oppaskatten, maar ben nu allergisch! Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 00:05

Ik heb inmiddels alle sociale netwerksites (schoolbanken, hyves, facebook, twitter, etc.) nagetrokken, ze staat nergens geregistreerd, helaas.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:19

Heb je haar al eens gegoogled?

soms komen daar ook een hoop dingen uit rollen.En anders wachten op antwoord ambasade desnoods doe je de katten in een pension (gewoon zo'n vakantie ding) tot je contact hebt met de eigennaaresse of je echt kan zeggen dat je alles geprobeerd hebt en je op zoek kan gaan naar een ander huisje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:27

Tja, je hebt die katten in huis genomen, dan zit je er ook mee.

Je zegt dat je per se geen medicatie wil, maar wel goed voor de dieren wil zorgen.
De anti-allergiemedicijnen zijn heus niet zo'n ramp.
Mijn keuze zou dus wel zijn om medicatie te nemen, als ik de katten maar kon houden.

Maar dan ben je nog niet van het probleem 'vrouwtje in buitenland' af.
Tja, ik denk ook dat je opgescheept bent met een paar gratis katten.
Maar stel dat ze toch straks op de stoep staat, ben je de sjaak.

Je hebt een paar opties:
- medicatie gebruiken tegen de allergie
- katten uitlenen/de deur uitdoen, risico dat baasje straks op de stoep staat om ze op te halen
- baasje opzoeken via ambassade, maar als ze via google niet te vinden is ben ik bang dat je een paar katten rijker bent.

Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:29

Hoelang is de eigenaresse nu eigenlijk dan weg? Sorry maar het gaat wel erg ver dat je zelfs contact met de ambassade moet opnemen! Probeer een ander baasje voor de katten te vinden. Als de eigenaresse dan na een jaar bij jou op de stoep is het grote pech voor haar. Had ze maar wat van zich moeten laten horen...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:39

Ik ga waarschijnlijk iets doms zeggen, maar toen ik las dat je een franse voicemail kreeg, moest ik meteen denken aan wat ik vroeger wel eens had met 06-nummers en het buitenland; je hebt er wel 031- voorgezet toch ;)? Mits ze haar nederlandse nummer meegenomen heeft dan. Ik heb ooit wel eens twee keer achter elkaar een voor mij onverstaanbare fransoos aan de lijn gehad terwijl ik toch echt het nummer van mijn oom belde :+.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:04

veerledec schreef:
Ik ga waarschijnlijk iets doms zeggen, maar toen ik las dat je een franse voicemail kreeg, moest ik meteen denken aan wat ik vroeger wel eens had met 06-nummers en het buitenland; je hebt er wel 031- voorgezet toch ;)? Mits ze haar nederlandse nummer meegenomen heeft dan. Ik heb ooit wel eens twee keer achter elkaar een voor mij onverstaanbare fransoos aan de lijn gehad terwijl ik toch echt het nummer van mijn oom belde :+.

Dat is toch alleen als je in het buitenland naar een nederlands nummer belt. Niet als je in nederland naar een nederlandsmobiel die in het buitenland is belt?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:12

Zou heel goed kunnen, geen idee... Maar nederlandse 06-nummers worden meestal niet zomaar ineens Frans, en ze had wel smsjes van dat nummer gehad, dus het zou wel moeten kloppen. Dus ik moest hieraan denken.

Over het juridische deel gesproken (ik ben dan wel geen civiel jurist): je bent zo te lezen een mondelinge overeenkomst aangegaan. Jij verzorgt de katten, zij betaalt daarvoor geld. De overeenkomst die is gesloten wordt door haar niet nageleefd. Heb je haar daar op kunnen wijzen? Je zegt dat ze in dec/jan nog had gesmst, heb je toen duidelijk gemaakt dat zij haar kant van de overeenkomst niet nakwam?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:19

Misschien een frans man die in nl een telefoon heeft. Die heb je ook he, immigranten/ studenten/stagelopers. Want een nl telefoonnummer dat in het buitenland is kan je in nederland gewoon met 06- bellen. (Anders zou je altijd moeten weten wanneer iemand in het buitenland is of gewoon altijd met 0031- moeten bellen.)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:25

Wat een lastige situatie dit zeg.
Maar even over die landcodes die jullie hier allemaal noemen, 0031 is de landcode voor Nederland dus die hoeft er niet voor je wilt immers niet met een nederlands nummer bellen.
De landcode voor Egypte is 20 en volgens mij moet je er dan 2x 0 voor zetten.

BV het telefoonnummer wat je wil bellen is 0612345678 dan moet je bellen naar 0020612345678.
Misschien kun je haar op deze manier bereiken?
Weet niet of je het al geprobeerd hebt, dus het is ook maar een tip.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:58

@Grietje dan ga je weet ik wie aan de lijn krijgen ;) Of te wel dat werkt niet.
Een NL nummer binnen NL is gewoon het nummer, een NL nummer terwijl je zelf in het buitenland bent is incl 0031. Als je vanuit NL een NL mobiel nummer belt wat in het buitenland verblijft, blijft het gewoon 06 met niks ervoor ;)

Ervaring, woon in Duitsland en heb een NL mobiel :D ;) En ja kan mij gewoon met 06 bereiken. Er hoeft niets voor.

Verder ga ik met Anya mee. Bel de ambasades af enz, en doe ze niet zomaar weg. Mocht ze fout willen heeft ze je dan.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 02:09

Met alle respect, ik verwacht eigenlijk dat je er weinig meer van gaat horen, of wie weet probeert ze het, tot je begint over de onkosten... Maar petje af, dat je je zo inzet.

Ik zie dat je in Breda woont. Ik zal je een telefoonnummer pben, als er iemand is die je kan helpen met dit probleem dan is het Hetty nl! Hetty is al decennia verbonden aan het asiel in Breda en werkt als inspecteur en collecte-coordinator, heb veel met haar samengewerkt en het is een supergeweldig mens.
Zeker als je het verhaal vermeld, en dat je gewoon een 'lang- tijdelijk' adres zoekt (hoe tijdelijk, tja dat is heel moeilijk te zeggen), kan ze met je meedenken en wie weet heeft ze zelfs wel een kant en klare oplossing, gezien we nog voor het kittenseizoen zitten!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:16

Wat een moeilijk gedoe. Heb je http://www.wieowie.nl al geprobeerd vast wel.

Er zitten hier aardig wat juristen hier, maar als de beestjes ingeslapen hadden moeten worden wat dan? of als TS ernstig ziek was geworden en alleen maar in het ziekenhuis had gelegen. Sorry hoor, maar er moet toch een oplossing zijn. Het is niet allemaal zwart of wit. Is het juridisch niet mogelijk om ze officieel in een opvanghuis te stoppen en de kosten hiervan te verhalen op de eigenaar?

@ ts: snap dat je niet direct medicijnen wilt gebruiken, maar zou het tijdelijk toch even overwegen. Totdat de beestje het huis uit zijn.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:40

Heb je al geprobeerd om contact te krijgen met de ambassade?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:30

Wat een lastige situatie!
Ik hoop dat de ambassade je kan helpen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:45

ik heb NL kennissen in Egypte, misschien dat ik die kan bereiken en vragen of ze iets voor je kunnen doen?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:20

Hoe gaat het nu inmiddels TS?
Al contact gehad met de eigenaar/ambassade oid?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:32

Daar ben je lekker mee..
Verder heb je er twee katten bij vermoed ik.

Ik zou in jou situatie een nieuw huisje voor ze zoeken: Daar heb je imo alle recht toe.
Je zorgt nu al 3 maanden voor ze en ze zou betalen: Je hebt nog geen cent gezien.
Ook contact krijg je niet met haar.

Ben je niet na zoveel maanden rechterlijk gezien eigenaar, mits je kan bewijzen dat je de dieren onderhoud en betaald?
Dat is met paarden toch ook zo? Dat zou ik zeker eens uitzoeken.
Staat ze weer bij je voor de deur: Je hebt geen contract of niks dus ze heeft geen poot om op te staan.
Haar woord tegen die van jou, er staat niks op papier.

Heel hard, maar je eigen gezondheid gaat echt voor vind ik.
Ik zou maar proberen na het bovenstaande uitgezocht te hebben een nieuw huisje voor ze zoeken.

Je zou kunnen overwegen om ze onder te brengen in een dierenpension, maar dat is een duur grapje.
Dan kan je rekenen op minimaal 15 euro per dag exclusief eventuele dierenartskosten die er misschien bijkomen.
Zeker gezien madame ze waarschijnlijk niet meer komt halen niet echt een optie denk ik.
In een goed pension hebben ze het prima kan ik je zeggen, hier zitten ze gezamelijk gehuisvest.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:35

Ik krijg ook een beetje het vermoeden dat ze de katten bij je gedumpt heeft.

Hoe lang is ze weg en heeft ze ooit contact met je opgenomen?
(ik zou namelijk wel willen weten hoe het met mijn dieren is)

Je kan ook eens zoeken op wieowie.nl

Succes ermee

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:15

Kan het niet ook gewoon echt hooikoorts zijn? Ik ben allergisch voor ongeveer alles wat leeft en pootjes heeft :)), en dat ben ik al mijn hele leven. Ik ben nu alleen net weer nóg erger aan het niesen en snotteren, en ik denk dat de hooikoorts alweer vroeg begonnen is..

Wel een lastige situatie in ieder geval.. (Medicatie is trouwens niet zo erg hoor, 1 keer per dag een pilletje en helpt een heleboel!)