Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiqa schreef:Xanti schreef:Neem maar niet aan, want dat is niet zo. we hebben in totaal 4000m2 grond, waar het grootste gedeelte voor de paarden is.
We hebben buren dichtbij, die zelf een hond hebben die veel blaft, maar ik ga zeker informeren bij het asiel dat het honden zijn die het gewend zijn buiten alleen te zijn. Met mijn 'fulltime' werken, ik heb eerder geschreven dat dit 3 dagen zullen worden.
En hoe doe je dit met toezicht? Ik bedoel als er een niet lekker wordt? (Heb ik toch een vraag over gesteld)
Pelryo schreef:we gaan nou wel heel offtopic, maar goed je hond kan ook ziek worden als hij in huis zit voor een paar uur.
Ts ik denk dat je een stel honden echt gelukkig gaat maken, al iets gezien of voorkeur voor een bepaald ras?
Chiqa schreef:rockwitch schreef:Dus eigenlijk moet je dan 24 uur per dag thuis zijn, want als je boodschappen gaat doen kan er ook eentje niet goed worden.
Nee dat bedoel ik niet ik doel op de 8 -9 uur dat de honden sowieso alleen zullen zijn op de dagen dat ze fulltime werkt.
( en ja die heeft nu een jaap van 15-20 cm en 30 hechtingen) 
geerke schreef:volgens mij kan het prima!
Een hond alleen zou ik niet doen ,maar je neemt er twee dus ...
En ze kunnen gewoon hun energie kwijt buiten en zitten niet opgesloten.
Ik zie het probleem niet....
Top dat je er twee uit het asiel neemt!
Lady1969 schreef:Waarom wil je een hond (2) als je zo weinig thuis bent???
Wat hebben de dieren eraan om de hele dag alleen te zitten, oko al zijn ze samen??
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf 4 honden, in huis, ben ook weleens een ochtend of middag weg.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dieren willen als ze toch niet thuis zijn.....
Citaat:Nee dat bedoel ik niet ik doel op de 8 -9 uur dat de honden sowieso alleen zullen zijn op de dagen dat ze fulltime werkt.
. Menig boerderijhond krijgt minder aandacht, terwijl iedereen de hele dag thuis is.
.
Karolien_ schreef:Zoals ik al eerder zei, een hond in zijn eentje de hele dag alleen laten vind ik echt niet kunnen. Met een ander hond erbij vind ik een heel ander verhaal.

Issy schreef:Een hond in huis word een huisdier, een hond buiten word een waakhond en zal dus altijd gaan blaffen.
Als je ze als waakhond wil, kan een hond prima buiten in een ruim verblijf. Maar verwacht niet dat het sociale honden worden naar mensen toe. Als je een honden wil die sociaal zijn ook in huis kunnen, die keurig opgevoed zijn of gaan worden, dan moet je ze niet buiten zetten, maar in huis houden.
Issy schreef:Een hond in huis word een huisdier, een hond buiten word een waakhond en zal dus altijd gaan blaffen.
Als je ze als waakhond wil, kan een hond prima buiten in een ruim verblijf. Maar verwacht niet dat het sociale honden worden naar mensen toe. Als je een honden wil die sociaal zijn ook in huis kunnen, die keurig opgevoed zijn of gaan worden, dan moet je ze niet buiten zetten, maar in huis houden.