2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:15

Ik ben blij met de positieve reacties, die er toch wel veel zijn.
We hebben een grasveld in het midden van het paddock paradise, 1600m2 waar de honden als we thuis zijn kunnen rennen.
Ik weet nog niet wat voor ras. Middelgroot tot groot in ieder geval.
Ik houd de sites van de dierenasiels goed in de gaten. Ze moeten zeker een goede vacht hebben, omdat ze 'buiten' gehouden worden. Ik weet niet of alle honden daar geschikt voor zijn.
We gaan dit voorjaar zorgen dat er gras(matten) in de tuin komt, de tuin was er verwaarloosd en we zijn al een tijd bezig het op te knappen. De tuin moet ook nog omheind worden, maar dat is het meeste werk niet denken we.
Als dat klaar is gaan we serieus zoeken en contact opnemen met de asiels waar we naar op zoek zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:17

volgens mij kan het prima!
Een hond alleen zou ik niet doen ,maar je neemt er twee dus ...
En ze kunnen gewoon hun energie kwijt buiten en zitten niet opgesloten.
Ik zie het probleem niet....
Top dat je er twee uit het asiel neemt!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:18

we gaan nou wel heel offtopic, maar goed je hond kan ook ziek worden als hij in huis zit voor een paar uur.

Ts ik denk dat je een stel honden echt gelukkig gaat maken, al iets gezien of voorkeur voor een bepaald ras?

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:18

Chiqa schreef:
Xanti schreef:
Neem maar niet aan, want dat is niet zo. we hebben in totaal 4000m2 grond, waar het grootste gedeelte voor de paarden is.
We hebben buren dichtbij, die zelf een hond hebben die veel blaft, maar ik ga zeker informeren bij het asiel dat het honden zijn die het gewend zijn buiten alleen te zijn. Met mijn 'fulltime' werken, ik heb eerder geschreven dat dit 3 dagen zullen worden.

En hoe doe je dit met toezicht? Ik bedoel als er een niet lekker wordt? (Heb ik toch een vraag over gesteld)

De buren wonen vlak naast ons en hebben ook een hond buiten. Die zien snel genoeg als een van onze honden ziek zullen zijn. (er is geen schutting, alleen een omheining tussen de buren en ons)
Verder hebben onze paarden ook geen 24 uur per dag toezicht. 1 van de paarden heeft ooit een koliek gehad en toen kon ik het zo regelen met werk dat ik in de pauzes naar huis kon. Mijn vriend deed dat ook en mijn moeder was er bijna de hele dag.
Dat is het ergste niet denk ik.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:20

Pelryo schreef:
we gaan nou wel heel offtopic, maar goed je hond kan ook ziek worden als hij in huis zit voor een paar uur.

Ts ik denk dat je een stel honden echt gelukkig gaat maken, al iets gezien of voorkeur voor een bepaald ras?

Ik heb eigenlijk al antwoord gegeven op je vraag, een paar reacties boven je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:29

rockwitch schreef:
Dus eigenlijk moet je dan 24 uur per dag thuis zijn, want als je boodschappen gaat doen kan er ook eentje niet goed worden.

Nee dat bedoel ik niet ik doel op de 8 -9 uur dat de honden sowieso alleen zullen zijn op de dagen dat ze fulltime werkt.

rockwitch

Re: 2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:31

Dan zou ik dus ook mijn katten niet mogen hebben, ik werk ook fulltime, ben 10 uur per dag weg. Heb 3 katten, omdat ik 1 alleen niet wilde.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:40

Chiqa schreef:
rockwitch schreef:
Dus eigenlijk moet je dan 24 uur per dag thuis zijn, want als je boodschappen gaat doen kan er ook eentje niet goed worden.

Nee dat bedoel ik niet ik doel op de 8 -9 uur dat de honden sowieso alleen zullen zijn op de dagen dat ze fulltime werkt.

Het zegt allemaal niets.. Mijn hond heeft een flink ongeluk gehad tijdens het rondje bos met mn moeder afgelopen week.. Onder toezicht, tijdens het spelen :+ ( en ja die heeft nu een jaap van 15-20 cm en 30 hechtingen)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:44

dan zou ik mijn honden idd ook niet mogen hebben.
nu ben ik thuis bij de kinderen maar voorheen zaten ze ook wel s 9 a 10 uur alleen, ook buiten in een kennel.
en als ik t deurtje open deed van de kennel bleven ze lekker buiten en kwamen niet naar binnen..

dus dat vind ik echt de grootste onzin..
mag een hond niet 8 a 9 uur alleen laten omdat er één ziek kan worden oid.. t zijn geen baby's!
en ik neem aan dat wanneer ze de honden neemt ze niet meteen de eerste dag al 9uur alleen zitten. TS komt niet zo over dat t een impuls is.
man, er zijn verdorie weinig dieren die t zo goed hebben
en ik weet zeker dat wanneer je een volwassen (waak) hond hebt die hte gewend is dat hij ervoor zal kiezen om buiten te liggen ipv binnen in een wam huis.. is toch heerlijk voor zo'n dier?!!

wat ik ook nog even kwijt wou is dat ik t super vind dat je twee volwassen dieren uit t asiel haalt, weet zeker dat die dieren op en top gelukkig zullen zijn. en of je nou buiten af woont of in een dorp, honden blaffen nou eenmaal af en toe.. daar zijn t honden voor :)

ben natuurlijk wel erg benieuwd wat voo honden t uiteindelijk gaan worden, dus ik volg dit topic even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:51

geerke schreef:
volgens mij kan het prima!
Een hond alleen zou ik niet doen ,maar je neemt er twee dus ...
En ze kunnen gewoon hun energie kwijt buiten en zitten niet opgesloten.
Ik zie het probleem niet....
Top dat je er twee uit het asiel neemt!

Zo denk ik er ook over.

Honden hebben niet steeds menselijk gezelschap nodig hoor, een soortgenoot is ook genoeg voor ze :)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 21:52

@newmom, het duurt nog wel even voordat de honden komen, eerst nog de tuin in orde, wordt dit voorjaar en nog omheinen.
Ik zal een nieuw topic openen wanneer we "de ideale" honden gevonden hebben.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:52

Lady1969 schreef:
Waarom wil je een hond (2) als je zo weinig thuis bent???
Wat hebben de dieren eraan om de hele dag alleen te zitten, oko al zijn ze samen??

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf 4 honden, in huis, ben ook weleens een ochtend of middag weg.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dieren willen als ze toch niet thuis zijn.....

vind ik ook!!!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 01:47

Citaat:

Op de dagen dat ze fulltime werkt, TS werkt maar 3 dagen, dus dat is wel een heel verschil met fulltime. En op het moment dat ze iets gaan mankeren als ze weg is, dan heeft ze de buren als achterban. Bovendien zou dat inderdaad betekenen dat je je hond nooit voor een paar uur alleen zou kunnen laten, moet je 'm dan maar overal mee naartoe slepen? ALsjeblieft zeg. Het zijn honden, geen kleine kinderen, ik neem aan dat je ook niet de hele dag bij je paard aanwezig bent om toezicht te houden, lijkt mij dat jij ook moet werken? Zelfs een hond die helemaal alleen is, kan dat over het algemeen prima hebben, en als ie dan ook nog een andere hond erbij heeft en z'n eten/drinken krijgt en ergens z'n behoefte kan doen, dan heeft ie helemaal geen mensen nodig hoor. Zelfs als ze wel fulltime werkt dan kan het nog, zeker met het verblijf wat ze voor de beestjes gepland heeft :j. Menig boerderijhond krijgt minder aandacht, terwijl iedereen de hele dag thuis is.

@TS, ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen :)).

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 02:41

Hihi sommige reacties zijn wel heel grappig hier...

Mijn hond is op sommige dagen in de week 10 uur alleen, ja hij kan ziek worden, doodgaan....maar hij kan ook rustig liggen slapen, beetje aanrommelen en knagen op zijn kauwbot :Y)

Nu heb ik nachtdienst en zit hij toevallig ook alleen thuis 's nachts, ik weet dat hij gewoon ligt te pitten...dus ja, daar maak ik me dan echt niet druk om.

Een volwassen hond hoort met goede training gewoon 8-9 (en die van ons zelfs af en toe prima 10) uur alleen te kunnen zijn. Dat je dat zelf niet wilt, dat is een keuze...maar het KAN wel.

Tuurlijk moet je een hond niet 5 van de 7 dagen zolang alleen laten, maar van 3 en soms 4 dagen gaat hij echt niet dood, mits de afleiding om die periode heen maar groot is en hij dan een grote wandeling krijgt en aandacht etc.

Het zijn keuzes die je maakt, maar je moet mensen niet gaan vertellen dat het niet kan...want het kan wel, het is alleen dan niet jouw voorkeur...

@TS, ik denk dat je het super voor elkaar hebt als die beestjes zo lekker kunnen dollen etc. Denk dat je blije hondjes krijgt :)

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 07:07

Ik werk ook full time, mijn hond zit dus ook redelijk veel alleen, maar als ik thuis ben doet hij ook gewoon zijn ding hoor, t is niet dat hij de ganse dag achter me aanhobbelt, en ik kan niet zeggen dat hij ongelukkig is. Hij komt trouwens ook uit het asiel, en ik denk niet dat ie daar zoveel aandacht kreeg als hij nu heeft...

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:01

Zoals ik al eerder zei, een hond in zijn eentje de hele dag alleen laten vind ik echt niet kunnen. Met een ander hond erbij vind ik een heel ander verhaal.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:21

Karolien_ schreef:
Zoals ik al eerder zei, een hond in zijn eentje de hele dag alleen laten vind ik echt niet kunnen. Met een ander hond erbij vind ik een heel ander verhaal.

maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om bijv. minder te werken of een 2e hond erbij te hebben. niet iedereen heeft die keus. mijn hond zit ook een paar dagen van 9 uur alleen. toen ik hem gekocht waren de omstandigheden ideaal, alleen die zijn in de loop der tijd wat veranderd. ik heb niet de keus om minder te gaan werken, mijn hond is niet zo maar ergens te herplaatsen, er kan geen andere hond bij en hij kan niet met een uitlaatservice of wat dan ook mee. dus dat zit je. gelukkig vindt ook mijn hond het niet erg om alleen te zijn. hij vermaakt zich prima met de katten. het is nu eenmaal zo.

TS: ik vindt dat het best kan. je hebt de ruimte, ze kunnen lekker doen wat ze willen en ze hebben gezelsschap aan elkaar. ik zou het doen. het is alleen inderdaad te hopen dat ze geen herrie gaan schoppen en goed kunnen vinden met de hond van de buren (die kunnen ze door de omheiding toch zien??) want anders heb je een probleem.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:22

Ik woon op een boerderij we hebben een tuin van 5000 m2 omheind, daar loopt onze hond op, als de poort open staat kan hij ook naar de wei waar de paarden staan, onze hond ligt dag en nacht buiten, heeft een buitenhok maar ook een binnenhok: een paardenstal met binnenhok erin. Hij wil alleen maar buiten liggen, alleen als het vriest zal hij in zijn buitenhok gaan liggen, er ligt stro in dus koud krijgt hij het niet, ik had afgelopen winter en deze winter, toen het zo hard vroor wel zoiets van hij moet binnen. Heb dat toen ook gedaan en binnenhok gebarricadeerd dat hij niet naar buiten kon. Hij bleef net zo lang aan het krabben dat hij toch weer buiten was. Ik denk dat als een hond gewend is om buiten te zijn, ook niet meer binnen te houden is. Onze hond kan hier echt hond zijn.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:31

Hoi ik heb niet alles gelezen.
Ik heb zelf 3 honden en 1 heb ik helaas in moeten laten slapen.
Heb ook een hele tijd honden van andere mensen uitgelaten.
Ik ben van mening als je fultime werkt of bijna moet je geen hond nemen.

De honden die ik uitliet van anderen waren blij dat ik kwam, niet zeggen dat zijn ze altijd ook al je maar 5 min. weg was.
De honden waren natuurlijk allemaal zeer verschillend, de ene kon er wat beter mee omgaan als de ander.
Maar 1 geval staat me nog heel erg bij.
Het was een Megelse herder en dat dier vereenzaamde wel.
Dat vind ik zo verschrkkelijk.

Ik ben voor 80% tot 100% afgekeurd maar ik blijf erbij wanneer ik gezond was en dus moest werken ik geen hond nam, voor het dier.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:41

Een hond in huis word een huisdier, een hond buiten word een waakhond en zal dus altijd gaan blaffen.
Als je ze als waakhond wil, kan een hond prima buiten in een ruim verblijf. Maar verwacht niet dat het sociale honden worden naar mensen toe. Als je een honden wil die sociaal zijn ook in huis kunnen, die keurig opgevoed zijn of gaan worden, dan moet je ze niet buiten zetten, maar in huis houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:48

een hond kan een fantastisch leven hebben bij werkende mensen,een veel beter leven zelfs als mensen die de hele dag thuis zijn..

geluk van een hond hangt niet af van een eigenaar die de hele dag thuis is...

toen ik werkte en mijn eerste hond nam,werkte ik fulltime,maar de hond liep gemiddeld 4 a 5 uur per dag,hele weekenden de hort op,beest had de maandag en dinsdag nodig om op adem te komen :D

er werd 3x per week zeer intensief mee getraind,overdag lag ze heerlijk te slapen...

en honden die 3 dagen per week in een tuin lopen en verder gewoon binnen zijn gaan echt niet verwilderen ofzo hoor....kom op zeg,wat een drama wordt er hier van gemaakt....

een vriendin had vroeger 6 herdershonden,roedel dus,die leefde in de achtertuin,en waren super sociale honden en geen blaffers...

3 dagen per week de hondjes lekker buiten op een groot terrein kan echt prima!

en met zijn 2tjes hebben ze het helemaal geweldig..nee hoor zie er echt geen enkel probleem in...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:01

Ik vind het als een mooie oplossing klinken. Wel even opletten welke hond je ervoor uitkiest, lijkt me wel dat je rekening ermee moet houden dat het honden worden die buiten kunnen blijven ook als het wat kouder is.

Voordeel is wel dat je honden niet hoeven te wachten tot iemand thuis komt als ze behoefte moeten doen. Kunnen als ze willen de hele dag met elkaar spelen. Hebben afleiding dus klinkt beter als wat die van mij het heeft. Die ligt een paar middagen in een bench, in een kamer waar het stil is en geen afleiding is. (even heel negatief gezien dan).

Ik hoop dat je leuke honden kunt vinden waar je veel plezier aan gaat beleven.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:00

Issy schreef:
Een hond in huis word een huisdier, een hond buiten word een waakhond en zal dus altijd gaan blaffen.
Als je ze als waakhond wil, kan een hond prima buiten in een ruim verblijf. Maar verwacht niet dat het sociale honden worden naar mensen toe. Als je een honden wil die sociaal zijn ook in huis kunnen, die keurig opgevoed zijn of gaan worden, dan moet je ze niet buiten zetten, maar in huis houden.

ik denk dat een buiten hond zeker sociaal kan wezen,en ook zeker keurig opgevoed kan worden
mijn BC is ook een buitenhond en slaapt in een stal bij de paarden,af en toe haal ik haar binnen ,maar de meeste tijd is zij buiten
ze blaft wel als er een vreemde op het terrein komt ,maar dit is juist wel fijn zo ,weet ik dat er een vreemde op het terrein komt
maar diegene word daarna wel heel hartelijk begroet door een zeer vriendelijke BC
wij zitten ook gewoon op curses
trouwens voor de rest blaft zij niet
nu is ze niet als waakhond aan geschaft maar wel bewust voor een buiten hond

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:12

Issy schreef:

Mijn schoonouders en opa hebben hun hond buiten en dat zijn super sociale honden.
Ze blaffen alleen even als er een vreemde op de dam komt, maar doen verder niets.
Die van mijn opa heb ik een paar keer mee gehad naar de hei en dat ging super.
Ze luisteren super, ze kunnen niet alle truukjes, maar dat is niet nodig.
Ze komen als je ze roept, je kunt ze laten zitten en terug naar hun plek sturen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:56